Fitness Seller

log + begin foto's

• Topic Starter Topic Starter
Bzzzt. fout. Die machine is niet zo veilig als je denkt.

Gewoon een powerrack in, safeties erin schuiven, en squatten maar.

ps. 135kg reppen op de bench na een periode waarin de meesten hun squat waarschijnlijk niet eens op dat gewicht krijgen is wel een youtube filmpje met je techniek/rom waard om iederen de mond te snoeren.

Ja m'n vriendin moest er ook om lachen dat men het niet geloofd, ik vind het ook zo bizar dat ze het raar vinden. Ik zal eens aan haar vragen of ze een filmpje maakt terwijl m'n maat me spot. Moet ze wel eens mee naar mijn sportschool natuurlijk.

Ik ben helemaal niet zo sterk, het is alleen bankdrukken dat me belachelijk goed afgaat voor een beginner.

Heej je nieuwe pics zie je wel duidelijk verschil..goed bezig.
En als je de mogelijkheid hebt idd los squatten etc...leren je balans te houden,komt vanzelf.
T bankdrukken ging in t begin toch ook een beetje onstabiel toch, nu ook niet meer..das met squatten dito

Heej je nieuwe pics zie je wel duidelijk verschil..goed bezig.
En als je de mogelijkheid hebt idd los squatten etc...leren je balans te houden,komt vanzelf.
T bankdrukken ging in t begin toch ook een beetje onstabiel toch, nu ook niet meer..das met squatten dito

Dankje! Ben blij dat er iig iets te zien is.

Morgen is het rug en biceps, dan ga ik vrijdag eens proberen los te squatten.
Het zal mij benieuwen ;)

Na m'n weekje rust heb ik nu echt belachelijk veel spierpijn van maandag. Arme borst en triceps.

Rug gaat nog leuk worden vanavond denk ik :eek:. Hoop wel dat de onderarmen oké blijven met biceps. Andere mensen die daar last van hebben gehad?

Het is al best even aan de gang namelijk.

Na m'n weekje rust heb ik nu echt belachelijk veel spierpijn van maandag. Arme borst en triceps.

Rug gaat nog leuk worden vanavond denk ik :eek:. Hoop wel dat de onderarmen oké blijven met biceps. Andere mensen die daar last van hebben gehad?

Het is al best even aan de gang namelijk.

Dat krijg je met een weekje rust, daarom neem ik ze niet al te vaak :P. Als het rugdag is met pijnlijke onderarmen, dan zou ik me geen zorgen maken om de bicepoefeningen... ^^ Maar deadliften in een kooi is echt not done. Stel dat je geen squatrek ofz o hebt en je kunt nergens de stang fatsoenlijk op je rug krijgen dan zeg ik a la, maar deadliften kan natuurlijk overal als je maar een stangetje hebt. Beste is om daar zover mogelijk vandaan te blijven, de smithmachine dan he.

Dat krijg je met een weekje rust, daarom neem ik ze niet al te vaak :P. Als het rugdag is met pijnlijke onderarmen, dan zou ik me geen zorgen maken om de bicepoefeningen... ^^ Maar deadliften in een kooi is echt not done. Stel dat je geen squatrek ofz o hebt en je kunt nergens de stang fatsoenlijk op je rug krijgen dan zeg ik a la, maar deadliften kan natuurlijk overal als je maar een stangetje hebt. Beste is om daar zover mogelijk vandaan te blijven, de smithmachine dan he.

Het enige positieve was een PR omdat ik lekker uitgerust was idd. Gaan we niet meer doen! Vanavond deadliften, ga alleen de stang gebruiken. Thanks voor de tip.

deadliften met een lege stang kan om op te warmen, daarna zal je toch echt 20kg plates eraan moeten hangen om vanuit de juiste hoogte te liften.

Deadliften met lege stang heeft echt geen zin. Gewoon die grote plates gebruiken van minimaal 15kg (die gele). Een sterke vent als jij moet toch wel 50kg kunnen deadliften haha ;)

Net terug van het trainen, ben er een beetje down van.
Rug kon er wel mee door, biceps ging voor geen meter.
Het is toch al mijn zwakste spiergroep en dan maken de onderarmen het nóg erger.

Alles erg licht moeten doen anders verkrampte de boel, zelfs na mijn weekje rust :(

pulldown breed 10x50 8x55 6x60 4x70 (veel te licht begonnen merkte ik)
seated rowing 10x50 8x55 6x60 4x65
pulldown closegrip 10x60 8x65 6x75 4x85
Deadlift 10x60 8x80 6x100 (toen kreeg ik te horen dat mn rug niet hol genoeg was. nog 4x60 gedaan en dan netjes de oefening afgemaakt. pas 3e keer deadliften).

Bicep curl met de bankdruk stang Ging dus echt k*t, 30kg incl stang en de onderarm ging kapot na 2 setjes.
Scot curl 5kg per kant en 4x10 gedaan, wel last van de onderarmen dus lekker op het gemakje.
hammercurl 10x12 8x14 6x16 4x18 (Wéér de onderarmen).

Bij de pulldown en deadlifts knijp ik erg hard in de stang, moet ik eens mee ophouden.

al met al een k*t training dus. Ik ga m'n kwark eten en me aanstellen.

Waar haal je al die power vandaan voor je bench als je relatief gezien een zwakke rug hebt en zwakke biceps?

Maak ff een filmpje van je 135kg 2x bench ;)

Waar haal je al die power vandaan voor je bench als je relatief gezien een zwakke rug hebt en zwakke biceps?

Maak ff een filmpje van je 135kg 2x bench ;)

Omdat ik niet bench met de biceps, en zoals ik al aangaf: ik ben ook pas een beginner, en alles is gewoon vrij zwak. Alleen gaat bankdrukken me goed af. De 2x 135 was een PR na een week rust (wat je vast weet, aangezien je alles leest en niet alleen blijft zeuren over het gewicht toch?;)) maar de 120 is geen probleem inderdaad.

Ik had het er met m'n maat over vandaag, ergens zou ik het heel graag doen zodat jij me met rust laat en ik netjes de log bij kan houden. Aan de andere kant voel ik me weer een beetje kansloos om me te verdedigen tegen mensen op het internet. Trolls will be trolls zullen we maar zeggen.

Ik laat het je weten als ik er uit ben :rolleyes:

Ik voel de onderarm alleen links een beetje gelukkig, ik heb echt GÉÉN idee hoe ik dat kan voorkomen. Volgens de mensen op de gym knijp ik te hard in de stang/gewichten zodat het kapot gaat. Heb er pas een paar weekjes last van en ik train 4 maanden wat serieus. :( bah.

ik snap nog steeds niet waarom iemand geen 120kilo zou kunnen drukken na zo een korte periode.

@TS, success met je squat, bouw het lekker rustig op en het komt wel goed.

ik snap nog steeds niet waarom iemand geen 120kilo zou kunnen drukken na zo een korte periode.

@TS, success met je squat, bouw het lekker rustig op en het komt wel goed.

Kijk, dat is fijn om te horen. ;)

Vandaag werken van 09.00 tot 21.00, dus de verplichte rust dag, morgen weer een poging doen tot de squats. Thanks!

---------- Toegevoegd om 08:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:10 ----------

nog een foto van voor ik begon met trainen trouwens, ik was niet groot maar ben ook nooit echt klein geweest:

DSC01394-1.jpg

Ik voel de onderarm alleen links een beetje gelukkig, ik heb echt GÉÉN idee hoe ik dat kan voorkomen. Volgens de mensen op de gym knijp ik te hard in de stang/gewichten zodat het kapot gaat. Heb er pas een paar weekjes last van en ik train 4 maanden wat serieus. :( bah.

Naar mijn mening kun je bijna niet te hard in die stang knijpen. Bij oefeningen als deadlift en BOR heb je het nodig anders zul je je grip verliezen en bij dingen als bench helpt het (mij dan) juist om meer kracht onder die stang te zetten. Misschien moet je eens proberen te rekken. Je weet wel, handpalm naar boven en dan met bijv. links de rechter hand naar onder halen, dan voel je je onderarm wel trekken. Of misschien dat ze nog wat kracht missen en daardoor heletijd naar de klote gaan.

Dat zou ook nog kunnen natuurlijk, rekken is zoiezo wel een goed plan.
Ik heb er het meest last van met bicepcurls met de bankdruk stang. Vreemde houding in de armen misschien. Bedankt voor de tip!

Oh! dat probleem ken ik wel, of tenminste.. ik weet niet wat je eraan moet doen maar paar maten van mij hadden daar ook last van. Ik kon altijd zonder problemen met de olympische stang curlen maar paar vrienden niet. Kregen ook altijd last van de onderarmen, kan heel goed te maken hebben met het lichaam zelf, hoe je armen in verhouding zijn nzo. als het alleen die oefening is zou ik hem simpelweg niet meer doen, een curl is heel makkelijk te vervangen.

Oh! dat probleem ken ik wel, of tenminste.. ik weet niet wat je eraan moet doen maar paar maten van mij hadden daar ook last van. Ik kon altijd zonder problemen met de olympische stang curlen maar paar vrienden niet. Kregen ook altijd last van de onderarmen, kan heel goed te maken hebben met het lichaam zelf, hoe je armen in verhouding zijn nzo. als het alleen die oefening is zou ik hem simpelweg niet meer doen, een curl is heel makkelijk te vervangen.

Kijk aan, ik ben niet de enige :D, dan kap ik gewoon met die pauper oefening.
Bedankt!

Squats maar 10kg aan beide kanten, moet zeggen dat het wel veel stabieler gaat nu de derde keer. 4x10 gedaan.
calve legpress 4x10 gedaan, 115kg

Arnoldpress zoals op mijn eerste pagine stond heb ik een schouder blessure, de linker is tijdens amercian football uit de kom geschoten en nu gebeurd dat zo af en toe nog eens bijna. Rechts is een eitje met de arnoldpress, links erg onstabiel. lekker zwaaien. (10x14 8x16 6x18 4x20)
Shoulderpress (losse dumbbells, zelfde verhaal als hier boven, shouders altijd licht trainen) 10x16 8x18 6x20 4x22
Sideraisers wederom de schouder, 4x10 gedaan met 9kg
Bend over sideraisers ook 4x10 gedaan, 2x9kg en 2x 10kg
Shrugs 4x10, dumbbells van 32kg per hand

Omdat ik me nogal dapper voelde van maandag met het PR in bankdrukken, heb ik geprobeerd 140 te drukken. Eerst 3x120 was prima, de 140 was een halfje ;) toen werd ik gered door de spotpartner. jammer hoor :D.

Al met al een pauper training dus, squatten was fijn omdat ik de oefening een beetje door heb. Schouders is altijd een drama door de blessure. Voel de spieren amper maar het gewricht wel.

Het is trouwens wel zo dat door mijn slechte shoulder, men mee helpt met de bar uit het rek te tillen. Als ik "boven m'n macht, lees: als ik lig verder naar achter dan mijn schouders" til, dan schiet de schouder er bijna uit. Weet niet of dat het veel lichter maakt?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven