XXL Nutrition

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.001
Wat doe jij voor Turkije Syrie Oekraiene Venezuela enz enz? Waarom werk je daar niet in de noodhospitalen, of trek je mensen onder het puin vandaan? Was het toch wat comfortabeler om lekker hier thuis te zitten voor het grote geld te programmeren?

Ik ruik enige schuldgevoelens die geprojecteerd worden.

Of maakt het bedrijf waarvoor je werkt de wereld zoveel beter? Zoeken ze nog een programmeur om daarbij te helpen misschien?
@Turouise nee maar serieus ik voel me inderdaad wel schuldig dat ik geen werk heb en zo moeilijk doe. Persoonlijk voel ik me zelfs schuldig dat ik te kneus ben om bij een speciale eenheid te zitten, of niet als brandweer de hele dag babies en kittens uit brandende huizen te redden, of niet als ambulancebroeder spoedgevallen hun levens red, of niet als politie m'n leven riskeer voor veiligheid etc etc. Ja dat kan allemaal niet vanuit huis.

Ben jij in de positie om je niet zo schuldig te hoeven voelen?

Niks maar ik dacht we we gezellig over recruiters aan het praten waren op de zaterdagavond. Wat wil je met dat citaat van mij zeggen?
Dat hetgeen waar je je de afgelopen 10 jaar aan vast hebt gehouden, niet voor je werkt.

Als jij blijft vasthouden aan je eisen en houding, is de kans groot dat de komende 10 jaar er hetzelfde uitzien. Accepteer het dan gewoon, dat scheelt je een hoop frustratie.

Als je wil dat de komende 10 jaar anders worden, moet je het toch echt anders aanpakken. De keus is aan jezelf

@Turouise nee maar serieus ik voel me inderdaad wel schuldig dat ik geen werk heb en zo moeilijk doe. Persoonlijk voel ik me zelfs schuldig dat ik te kneus ben om bij een speciale eenheid te zitten, of niet als brandweer de hele dag babies en kittens uit brandende huizen te redden, of niet als ambulancebroeder spoedgevallen hun levens red, of niet als politie m'n leven riskeer voor veiligheid etc etc. Ja dat kan allemaal niet vanuit huis.

Ben jij in de positie om je niet zo schuldig te hoeven voelen?
Ach, de (dieren)ambulance heeft vast een alarmcentrale die vanuit huis bemand kan worden. Zal ik je vast aanmelden? :o

• #2.004
  • #2.005
Is deze echt representatief voor je reacties op recruiters? Want dan snap ik ook niet echt waarom ze überhaupt niet reageren. Je reactie verdient niet de schoonheidsprijs, maar is ook niet dusdanig erg dat er geen verder contact zou moeten zijn. Mijn ervaring met recruiters is dat ze je tot in het oneindige lastigvallen.

Ik zou wel eerder zoiets terugschrijven:
Nouja dit was wel een hele korte omdat haar bericht ook maar een oneliner was en niks verteld waar ik wat mee kan. Ook wel meerdere in die vorm gehad deze week, allemaal in het engels en niet reageren op de vraag. De spammethode, prima.

Ik typ elke keer wat anders en als ze wat meer laten merken m'n profiel gelezen te hebben en zelf wat te zeggen hebben dan reageer ik ook uitgebreider natuurlijk. Maar om iedereen tijd en moeite te besparen altijd wel het verhaal dat ik remote werk zoek. Meestal word ik dan lastiggevallen door recruiters die denken dat enkele dagen per week mogen thuiswerken volledig remote is.

Nu verdient dit ook niet direct een schoonheidsprijs: ik heb er weinig ervaring mee verder. Maar het lijkt me net wat formeler en enthousiaster, en recruiters geilen op telefoonnummers want die bellen het liefst.
Ja en ik probeer juist expres niet mijn nummer te geven tot ik weet dat het zin heeft om te bellen anders wordt m'n telefoon de hele dag misbruikt. Wat is dat trouwens met dat geilen op het bellen? Denken ze dat als ze een uur lang hippe salespraat tegen me houden dat ik dan wel akkoord ga met op kantoor zitten?

Even hypothetisch: stel je zou 10x op kantoor moeten komen voordat je nog maar ongeveer eenmaal per maand op kantoor hoeft te komen. Niet omdat het moet, maar omdat dat handig uitkomt voor bepaalde zaken. Is dat acceptabel voor jou? Zo nee, waarom niet?
Ja dat zijn die lastige hypothethische gevallen. Wat ik eigenlijk vooral niet wil is daar de hele dag moeten zitten werken, zoals ik al zei heb ik niet zo'n probleem met afspreken voor meetings maar dan moet het bij die meeting blijven en klaar. En ook dat is al ongelovelijk vervelend en zonde van de tijd, met reistijd is bijna de hele dag gelijk verloren, meestal alsnog voornamelijk tijdverspillende onzin in de meeting, etc etc. In mijn ervaring vervalt dat ook snel naar gewoon skypen want dat is beter voor iedereen.

Dus moet die enkele keer dan echt een hele werkdag op kantoor zijn? :( Misschien is dat nog te doen, maar dan moeten ze niet zeiken als ik daar niet lekker zit en depri naar buiten sta te staren.

Maar ik ben die mogelijkheid nog niet tegengekomen. Weet wel dat die er soms is.

• #2.006
Ach, de (dieren)ambulance heeft vast een alarmcentrale die vanuit huis bemand kan worden. Zal ik je vast aanmelden? :o
Vanwaar hebben we trouwens nog tijd om hier te posten? Is er niet ergens een oud vrouwtje om te helpen oversteken, of misschien kunnen we boodschappen halen voor wat bejaarden in de buurt?

Eigenlijk zouden we elk moment dat we wakker zijn bezig moeten zijn om de zwakkeren te helpen.

Ja en ik probeer juist expres niet mijn nummer te geven tot ik weet dat het zin heeft om te bellen anders wordt m'n telefoon de hele dag misbruikt. Wat is dat trouwens met dat geilen op het bellen? Denken ze dat als ze een uur lang hippe salespraat tegen me houden dat ik dan wel akkoord ga met op kantoor zitten?
Omdat je met een kort telefoongesprek makkelijk(er) kunt peilen of iemand wel sociaal vaardig genoeg is om überhaupt fatsoenlijk te communiceren met collega’s. Als recruiter moet je weten wie je voorstelt aan je klant en kun je niet zomaar elke random developer voorstellen, daarnaast is het gewoon vele malen efficiënter om even 10 minuten aan de lijn te hangen en alle relevante dingen te bespreken dan eindeloos heen en weer berichten.

Omdat je met een kort telefoongesprek makkelijk(er) kunt peilen of iemand wel sociaal vaardig genoeg is om überhaupt fatsoenlijk te communiceren met collega’s. Als recruiter moet je weten wie je voorstelt aan je klant en kun je niet zomaar elke random developer voorstellen, daarnaast is het gewoon vele malen efficiënter om even 10 minuten aan de lijn te hangen en alle relevante dingen te bespreken dan eindeloos heen en weer berichten.
Is sommige gevallen kan dat ook a.d.h.v. korte mail.

@Galen Probeer Chris nu al paar keer te bellen, maar dat telefoonnummer klopt niet. zo kom je nooit aan het werk :sad:

• #2.011
Ik snap dat ze een kandidaat tenminste even willen spreken, maar het is altijd zonder details over de vacature te geven of die ene vraag even te beantwoorden.

Als je efficient wilt zijn dan zorg je toch meteen bij het eerste bericht dat alles over de opdracht(en) duidelijk is. En je pas die 10 minuten bellen gaat verspillen als de kandidaat op alle harde eisen past.

Of reageer niet als het antwoord nee is ook prima. Maar ze willen zonder te antwoorden toch bellen, om erover te onderhandelen of wat? Hun recruiter praatjes op mij oefenen?

@Galen Probeer Chris nu al paar keer te bellen, maar dat telefoonnummer klopt niet :sad:
Is remote werken mogelijk? anders hoeven we niet te bellen.

Ik snap dat ze een kandidaat tenminste even willen spreken, maar het is altijd zonder details over de vacature te geven of die ene vraag even te beantwoorden.

Als je efficient wilt zijn dan zorg je toch meteen bij het eerste bericht dat alles over de opdracht(en) duidelijk is. En je pas die 10 minuten bellen gaat verspillen als de kandidaat op alle harde eisen past.

Of reageer niet als het antwoord nee is ook prima. Maar ze willen zonder te antwoorden toch bellen, om erover te onderhandelen of wat? Hun recruiter praatjes op mij oefenen?

Nee, fysieke arbeid bij oud ijzer boer. scheelt je ook weer kosten voor sportschool, want trainen kun je dan niet meer na het werken

Als alles recruiters zo werken, dan zou ik zonder hun opdrachten proberen te regelen.

Wat maakt jou dat nou uit. Je hebt toch geen f**k te doen.

Communicatie over de chat/mail is en blijft inefficiënt, voordat een developer daadwerkelijk op gesprek komt heeft hij/zij meestal een shitload aan vragen (en terecht), dat kun je makkelijk in een telefoongesprek van 10-15 minuten (soms een half uur+ als iemand zin heeft in een gezellig praatje) afhandelen. In die 10 minuten kun je van alles bespreken (inhoudelijk over de opdracht), alvast momenten afstemmen voor een sollicitatiegesprek, salaris/uurtarief bespreken, secundaire voorwaarden, voorkeur voor aantal uur, bijzonderheden, noem het maar op.

Maar goed, dat is allemaal “gemiddeld” gezien. In jouw geval is het toch anders, dat iemand zit te b**chen over af en toe z’n collega’s eens spreken kom je gewoon niet zo vaak tegen, dan gaat deze situatie inderdaad niet op.

Volgens mij ben je er inmiddels al achter dat je met jouw skills geen opdracht gaat krijgen die aan je eisen voldoet. Ik denk dat het tijd is om een ander vak te gaan leren.

• #2.018
Communicatie over de chat/mail is en blijft inefficiënt, voordat een developer daadwerkelijk op gesprek komt heeft hij/zij meestal een shitload aan vragen (en terecht), dat kun je makkelijk in een telefoongesprek van 10-15 minuten (soms een half uur+ als iemand zin heeft in een gezellig praatje) afhandelen. In die 10 minuten kun je van alles bespreken (inhoudelijk over de opdracht), alvast momenten afstemmen voor een sollicitatiegesprek, salaris/uurtarief bespreken, secundaire voorwaarden, voorkeur voor aantal uur, bijzonderheden, noem het maar op.

Maar goed, dat is allemaal “gemiddeld” gezien. In jouw geval is het toch anders, dat iemand zit te b**chen over af en toe z’n collega’s eens spreken kom je gewoon niet zo vaak tegen, dan gaat deze situatie inderdaad niet op.
Wel een half uur ouwehoeren aan de telefoon inderdaad maar niet 10 seconden ja of nee in een reply typen want dat is zo inefficient. :o Tuurlijk als zo'n kneus na die ene vraag nog meer vragen gaat stellen kun je je standaard "zullen we bellen wanneer schikt het" reply copy pasten. Of plak die meteen na de eerste ja/nee.

(heb ze trouwens ook wel een uur+ gehad en dan op het eind of iets later terugbellen oh ja nee ze willen wel een paar dagen per week op kantoor. ja dat vroeg ik niet voor niets vooraf al kut)

• #2.019
Terug
Naar boven