- Waardering
- 7.098
Het is heel simpel: er is tegenwoordig dusdanig veel concurrentie dat organisaties lastig aan developers kunnen komen en (uitzonderingen daar gelaten) employer branding is meestal niet het sterkste punt van een groep developers en een paar managers die samen een consultancy of agency vormen. De keuze voor een bedrijf is danMoah vraag en aanbod.. meer wat de gek ervoor geeft en kijken wie er wanhopig genoeg voor is. Er gaat gewoon veel geld rond, vooral uit overheid en financiele sectoren enzo. Als je dan als tussenpartij de markt naar die klanten kunt vastzetten met eisen die wetten negeren dan hebben sommige mensen geen keuze en blijft die inbalans tot stand. En de wet is ook pas een half jaar uitgebreid dus wellicht moet het nog z'n uitwerking krijgen.
Maar van wat ik heb gezien zijn er ook gewoon freelancers die daar hun neus voor ophalen en wel wat beters vinden zonder daarvoor 25% af te staan.
a) belachelijke hoeveelheid geld en tijd investeren in EB, zorgen dat developers graag bij jou willen werken én een interne recruiter inhuren (die 100% zeker elke maand geld kost, maar geen resultaat garandeert)
b) externe recruiters het werk laten doen en alleen betalen als er een developer daadwerkelijk een contract tekent
Wat bedoel je trouwens met klanten vastzetten met eisen die de wetten negeren? Gaat dit nog steeds over jouw “recht” om remote te werken? Wat dat betreft; er zijn genoeg freelancers die (waarschijnlijk) plus minus hetzelfde te bieden hebben als jij én wel af en toe naar kantoor willen gaan. Je verliest het gewoon van je concurrenten waardoor je continu buiten te boot valt. Ik kan mijn werk ook prima vanuit huis doen, toch weet ik 100% zeker dat ik (als ik dat zou eisen) de komende jaren niet meer aan de bak zal komen.