XXL Nutrition

log chrisk

Moah vraag en aanbod.. meer wat de gek ervoor geeft en kijken wie er wanhopig genoeg voor is. Er gaat gewoon veel geld rond, vooral uit overheid en financiele sectoren enzo. Als je dan als tussenpartij de markt naar die klanten kunt vastzetten met eisen die wetten negeren dan hebben sommige mensen geen keuze en blijft die inbalans tot stand. En de wet is ook pas een half jaar uitgebreid dus wellicht moet het nog z'n uitwerking krijgen.

Maar van wat ik heb gezien zijn er ook gewoon freelancers die daar hun neus voor ophalen en wel wat beters vinden zonder daarvoor 25% af te staan.
Het is heel simpel: er is tegenwoordig dusdanig veel concurrentie dat organisaties lastig aan developers kunnen komen en (uitzonderingen daar gelaten) employer branding is meestal niet het sterkste punt van een groep developers en een paar managers die samen een consultancy of agency vormen. De keuze voor een bedrijf is dan
a) belachelijke hoeveelheid geld en tijd investeren in EB, zorgen dat developers graag bij jou willen werken én een interne recruiter inhuren (die 100% zeker elke maand geld kost, maar geen resultaat garandeert)
b) externe recruiters het werk laten doen en alleen betalen als er een developer daadwerkelijk een contract tekent

Wat bedoel je trouwens met klanten vastzetten met eisen die de wetten negeren? Gaat dit nog steeds over jouw “recht” om remote te werken? Wat dat betreft; er zijn genoeg freelancers die (waarschijnlijk) plus minus hetzelfde te bieden hebben als jij én wel af en toe naar kantoor willen gaan. Je verliest het gewoon van je concurrenten waardoor je continu buiten te boot valt. Ik kan mijn werk ook prima vanuit huis doen, toch weet ik 100% zeker dat ik (als ik dat zou eisen) de komende jaren niet meer aan de bak zal komen.

Moah vraag en aanbod.. meer wat de gek ervoor geeft en kijken wie er wanhopig genoeg voor is. Er gaat gewoon veel geld rond, vooral uit overheid en financiele sectoren enzo.
Niet verkeerd bedoelt hoor.. Maar wat heb jij daar aan?

Zelfs als vakkenvuller had je spaarrekening er veel beter uit gezien.

Screenshot_20230211_182707_Chrome.jpg

Dat gevoel is dus duidelijk gedeeld, anders zat je niet in deze situatie.

Maar goed: Inmiddels is het wel duidelijk dat alle goed bedoelde adviezen alleen als 'trollen' en 'negativiteit' worden gezien. Er staan zoveel goed bedoelde tips hier al in het topic en aan het eind van de dag zit je nog steeds een tantrum te houden dat het - ondanks álle voorbeelden die hier al gegeven zijn - het niet aan jouw manier van aanpak, denken of handelen ligt. Als je nou 20 was, had ik enigzins begrepen dat dit een stukje levenservaring wat die wellicht mist. Dat is in dit geval echter niet aan de orde.

Het is niet dat er geen oplossingen zijn voor hetgene waar je tegenaan loopt, het zijn alleen niet de oplossingen die jij wilt horen want het meeste van wat hier de afgelopen 10/15 pagina's besproken is komt voort uit een starre houding t.o.v het vinden van een goede match. De wereld is er niet op uit om jou geen opdrachten te geven, dus als het niet lukt zul je dit toch echt bij jezelf moeten zoeken en niet elke keer een tantrum houden omdat 'recruiters dit', 'opdrachtgevers dat' of 'iedereen is negatief'. De manier waarop je alles verwoord komt enorm kortzichtig over en in alle eerlijkheid: It's not that big of an issue. Ja, voor jou als je over een XX aantal weken jouw boodschappen niet meer kunt bestellen via de AH app, maar in het grotere geheel komt het neer op een luxe probleem. Het staat totáál los van de volledige realiteit - een realiteit waarin we nu leven waar Turkije en Syrie in een noodtoestand verkeren, waar duizenden mensen zich grote zorgen maken om hun familie en waar op alle fronten basis middelen en behoeften nodig zijn. Dát zijn zaken die problematisch zijn - niet jouw onmogelijke quest om een 'passende' opdracht te vinden in een vakgebied/markt waar ze letterlijk al jaren een tekort hebben.
Geef je ook freelance begeleiding na de uren?

Plaats eens een foto, dan kunnen we het beter beoordelen🫡

Ik ben nu best veel tijd in andere chats bezig om beginners te helpen met hun training. (ja elders wordt daar wel serieus mee omgegaan zonder beledigen en schelden) Geen schema's voorschrijven maar veel tips geven over wat werkt, schema indelen, progressiemethodes, calorien en macros tellen enzo. En meteen verbeteringen zien.

Denk dat het al best een uur+ pp per week kost. Zou ik dat factureren kon ik tenminste alweer mijn eigen eten betalen.

Maar het zijn random jonge gozers op internets, die kun je toch niet 50-75 per week (paar honderd per maand) factureren voor wat tips? (die eigenlijk ook gratis op youtube gevonden kunnen worden) Hoe doen al die online coaches dat?

Je staat verbaast hoe makkelijk mensen zich laten inpakken. Ze vertikken het om zich een uurtje in te lezen.

Die mensen die bij de fysio blijven sporten bijvoorbeeld. Worden zonder omkijken wekelijks in dezelfde apparaten gezet en kost ze elke keer een behandeling. Bij alternatieve geneeswijzen wordt het al helemaal lachen.

Ik zou trouwens gewoon klussen aannemen met gedeeltelijk op kantoor komen en meteen melden dat het nog enkel vanuit huis gaat ivm een acute hernia. Mits ik zeker weet dat ik desondanks de klant gewoon goed werk ga afleveren.

Als het goed gaat met je business, misschien kan je het dan meer remote gaan doen?

Succes! :thumbs:

Ik vertik het om hele dagen open te zijn. Vanaf nu kunnen mijn klanten alleen nog op woensdagmiddag tussen 12u en 15u komen en alleen nog grote bakken ijs voor de hele week. Zo kan ik de rest van de week mijn eigen tijd indelen. Vrijheid.

Ik vertik het om hele dagen open te zijn. Vanaf nu kunnen mijn klanten alleen nog op woensdagmiddag tussen 12u en 15u komen en alleen nog grote bakken ijs voor de hele week. Zo kan ik de rest van de week mijn eigen tijd indelen. Vrijheid.
Jouw suggestie is wel leuk, ik dacht eigenlijk in de richting dat als het je goed gaat je (een deel van) het daadwerkelijke schepwerk aan anderen zou kunnen overlaten en zelf meer op de achtergrond aan de slag zou kunnen.

Jouw suggestie is wel leuk, ik dacht eigenlijk in de richting dat als het je goed gaat je (een deel van) het daadwerkelijke schepwerk aan anderen zou kunnen overlaten en zelf meer op de achtergrond aan de slag zou kunnen.

In hoogseizoen ben ik vooral ijs aan het draaien, plannen en regelen en heb ik een aantal scheppers. Maar maak dan wel 3 maanden 70 uur per week. Alleen zou het niet gaan, 3 maanden moet je echt kunnen knallen.

Is deze echt representatief voor je reacties op recruiters? Want dan snap ik ook niet echt waarom ze überhaupt niet reageren. Je reactie verdient niet de schoonheidsprijs, maar is ook niet dusdanig erg dat er geen verder contact zou moeten zijn. Mijn ervaring met recruiters is dat ze je tot in het oneindige lastigvallen.

Ik zou wel eerder zoiets terugschrijven:

Hi Elsa,

Thank you for reaching out to me! I'm currently available for .Net projects and would be interested in learning more about these upcoming projects.

Would, by any chance, these projects be suitable for remote work (as it has my preference)?

Looking forward to your reply, and, if preferred, feel free to call me at +31612345678.

Kind regards,
Chris
Nu verdient dit ook niet direct een schoonheidsprijs: ik heb er weinig ervaring mee verder. Maar het lijkt me net wat formeler en enthousiaster, en recruiters geilen op telefoonnummers want die bellen het liefst.

Even hypothetisch: stel je zou 10x op kantoor moeten komen voordat je nog maar ongeveer eenmaal per maand op kantoor hoeft te komen. Niet omdat het moet, maar omdat dat handig uitkomt voor bepaalde zaken. Is dat acceptabel voor jou? Zo nee, waarom niet?

Laatst bewerkt:
Geven jullie die slappe autistische flapdrol met een misplaatste godcomplex nog steeds aandacht? lol

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.996
Wat bedoel je trouwens met klanten vastzetten met eisen die de wetten negeren? Gaat dit nog steeds over jouw “recht” om remote te werken? Wat dat betreft; er zijn genoeg freelancers die (waarschijnlijk) plus minus hetzelfde te bieden hebben als jij én wel af en toe naar kantoor willen gaan. Je verliest het gewoon van je concurrenten waardoor je continu buiten te boot valt. Ik kan mijn werk ook prima vanuit huis doen, toch weet ik 100% zeker dat ik (als ik dat zou eisen) de komende jaren niet meer aan de bak zal komen.
Dat is precies wat ik bedoel ja, iedereen is gedwongen er akkoord mee te gaan anders hebben ze geen geld voor onderdak meer.

• #1.997
Niet verkeerd bedoelt hoor.. Maar wat heb jij daar aan?

Zelfs als vakkenvuller had je spaarrekening er veel beter uit gezien.

Screenshot_20230211_182707_Chrome.jpg
Niks maar ik dacht we we gezellig over recruiters aan het praten waren op de zaterdagavond. Wat wil je met dat citaat van mij zeggen?

• #1.998
Waarom zijn die ijsjes trouwens niet online te bestellen? Die bakken gaan/kunnen toch in een vriezertje mee? Of koelbox?

Terug
Naar boven