AndroidHealthClinic

log chrisk

Ik snap het en je hebt helemaal gelijk man.

Maar tegelijkertijd is het ook waar dat ze met 1 minuut antwoorden en misschien een minuut navragen bij de klant en die voorstellen dat het prima kan, inmiddels nog een extra contract van een jaar lang 15% van 1.5ton had kunnen verdienen bovenop die triljoen andere programmeurs waar ze al rijk van wordt.

Ik weet niet maar als ik recruiter was en in de zee van programmeurs die allemaal recruiters haten en meestal al werk hebben iemand direct beschikbaar is voor de klussen die ik heb liggen maar daar vriendelijk 1 vraag over stelt dan wil ik voor de moeite die z'n cv doorsturen en 1 zin erbij vragen dat best gewoon even doen voor 20k extra euro's dit jaar. En als die programmeur blij met me is heb ik volgend jaar nog wel een klus voor hem, weer 20k.

Nu heeft ze dus 1 minuut van haar tijd bespaart ten koste van een flinke hap van een jaarsalaris.

Ik vind dat gewoon dom. Maarja veel in de wereld is zo dom.
Dat zou zo zijn als die functie nu niet vervuld zou zijn. En dat is precies het punt, die functie is wrs 2 minuten na jouw reactie al vervuld. Tenminste als ik geloof wat ik hier lees over vraag en aanbod. Nogmaals, jij bent niet de trofee voor haar in jouw situatie. Mits slim gedaan kan zij dienen als jouw opstap naar een betere toekomst. Niet andersom.

Ik ben nu best veel tijd in andere chats bezig om beginners te helpen met hun training. (ja elders wordt daar wel serieus mee omgegaan zonder beledigen en schelden) Geen schema's voorschrijven maar veel tips geven over wat werkt, schema indelen, progressiemethodes, calorien en macros tellen enzo. En meteen verbeteringen zien.

Denk dat het al best een uur+ pp per week kost. Zou ik dat factureren kon ik tenminste alweer mijn eigen eten betalen.

Maar het zijn random jonge gozers op internets, die kun je toch niet 50-75 per week (paar honderd per maand) factureren voor wat tips? (die eigenlijk ook gratis op youtube gevonden kunnen worden) Hoe doen al die online coaches dat?
Ook dit weer. Hoe denk jij dat er überhaupt ooit iemand jou 50 euro per uur gaat betalen voor wat coaching als je 0.0 kunt laten zien dat je dat waard bent. Je bent niet buff, je bent geen super ervaren trainer die al tientallen IFBB pros heeft "gemaakt", geen exclusieve diploma's om mee te pochen en van wat je eerder zei ben je ook niet een type zoals die mong**l van Student Aesthetics of hoe ie heet die ondanks dat 't een ecto debiel is zichzelf wel belachelijk goed kan verkopen.

Je kunt niet verwachten dat je direct in de top mee kunt draaien ( want 75 euro per uur voor een online coach zijn echt top bedragen, zelfs Jordan Peters vroeg toen ie nog coachte maar iets van 200 GBP per maand) zonder je naar die top toegewerkt te hebben. Begin eens met gratis coachen ( dat doe je nu), zorg dat je cliënten dikke resultaten boeken en dan zal de bal misschien een beetje gaan rollen. Je zult alleen ook hier jezelf moeten verkopen en niet denken van nou ik heb 5 zinnetjes getypt, waar is mijn schip met geld.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.963
Dat zou zo zijn als die functie nu niet vervuld zou zijn. En dat is precies het punt, die functie is wrs 2 minuten na jouw reactie al vervuld. Tenminste als ik geloof wat ik hier lees over vraag en aanbod. Nogmaals, jij bent niet de trofee voor haar in jouw situatie. Mits slim gedaan kan zij dienen als jouw opstap naar een betere toekomst. Niet andersom.
Ik weet het niet hoor, meerdere functies in de aanbieding hebben... meestal zie ik ze wel wat weken open staan. Ik ken er ook een paar die vele maaanden open bleven staan, en zelfs over de jaren steeds weer op lijken te komen wat haast 100% zeker wel dezelfde partij moet zijn. Exact dezelfde omschrijving, dezelfde plek, volledig remote zou kunnen tot een paar gesprekken verder en dan belt de recruiter weer op dat ze toch liever een paar dagen op kantoor willen zien vanwege teambuilding. Volgens mij hebben er een paar al zeker 10 keer mijn cv gehad van verschillende recruiters die zullen wel denken he daar heb je hem weer. Maarja ze noemen nooit de naam van het bedrijf. :o

Echt het is me een raadsel hoe die lui geld verdienen en boven water blijven. Maarja een .docx in de mail forwarden en een keertje bellen voor 20k pp per jaar is natuurlijk wel een goede ROI.

Ik vind het toch appart hoor, die recruiters cold callen mij maar zonder enige informatie over de opdrachten. Bij 1 vraag gelijk opgeven. Dat is toch niet hoe je dingen verkocht krijgt, geld verdiend. Ze weten obv mijn profiel al wat ze aan mij hebben. Nouja goed het zal ze vast niet boeien als ze een enkele meteen negeren, maar ze zou nu dus al dik aan mij aan het verdienen kunnen zijn als ze gewoon had gereageerd en misschien zou navragen bij klanten of het kan. Misschien kan het wel.

De rest van de inhoud van opdrachten interesseert me ook gewoon niet. Het is de taal die ik kan, prima. Als ik het thuis kan doen maakt verder niks uit. Nouja ik heb ook geen zin in daily standups, maar als ik daar over zou beginnen klagen jullie alleen maar nog meer.

En ja weet ik maar ik had geen zin om nog een hoofdletter te typen.
Ik hoop niet dat je onder de impressie bent dat dit bericht enkel en alleen naar jou verstuurd is. Recruiters copy-pasten dit soort calls naar tientallen mensen, mensen die meteen reageren met 'Hey, top! Vertel me meer, ben erg benieuwd!' zullen er altijd zijn. Dat is al véél interessanter dan iemand die meteen over remote werken begint. Dat is wellicht niet hoe jij 'denkt' dat dit soort dingen gaan, maar wel de realiteit. Ze zijn tevens niet aan het verkopen, ze zijn aan het matchen op basis van de vraag vanuit de opdrachtgever. Je schrijft er 50 aan, krijgt 40 reacties, waarvan 5 meteen naar meer informatie vragen en oprecht enthousiast zijn. Die andere 35 zullen dan sowieso al een streep achter hebben. That's life.

• #1.965
Ik hoop niet dat je onder de impressie bent dat dit bericht enkel en alleen naar jou verstuurd is. Recruiters copy-pasten dit soort calls naar tientallen mensen, mensen die meteen reageren met 'Hey, top! Vertel me meer, ben erg benieuwd!' zullen er altijd zijn. Dat is al véél interessanter dan iemand die meteen over remote werken begint. Dat is wellicht niet hoe jij 'denkt' dat dit soort dingen gaan, maar wel de realiteit. Ze zijn tevens niet aan het verkopen, ze zijn aan het matchen op basis van de vraag vanuit de opdrachtgever. Je schrijft er 50 aan, krijgt 40 reacties, waarvan 5 meteen naar meer informatie vragen en oprecht enthousiast zijn. Die andere 35 zullen dan sowieso al een streep achter hebben. That's life.
Ik snap dat ze die vraag naar meerdere stuurt ja. Voor mij is het daarom slechts een funnel waar ik 1 vraag in stel en als ze die niet doorkomen dan verspil ik er m'n tijd verder niet aan.

Er zijn er die het doorkomen.

Dit, denk eerder door je lastige opstelling dat je cv voor dezelfde functies 10x bij recruiters is beland. Uiteindelijk heeft een recruiter ook geen zin om uren werk te besteden aan iemand die door zijn eigen instelling onmogelijk te plaatsen is. Ik snap niet dat jij überhaupt denkt dat het moeilijk is een baan te vinden als ontwikkelaar / in de tech industrie. Letterlijk een industrie die al jaren tekort heeft aan mensen

• #1.967
Ik snap niet dat jij überhaupt denkt dat het moeilijk is een baan te vinden als ontwikkelaar / in de tech industrie. Letterlijk een industrie die al jaren tekort heeft aan mensen
Maar die geen concessie willen doen door iemand ook die laatste dag per week gewoon thuis te laten werken.

Maar die geen concessie willen doen door iemand ook die laatste dag per week gewoon thuis te laten werken.
Ik denk dat het je houding is, ken veel bedrijven die volledig remote zijn. Ik denk dat niemand zin heeft in iemand die zich zo lastig op stelt. In de praktijk hoef je vaak niet eens die ene dag verplicht te komen

Ik snap dat ze die vraag naar meerdere stuurt ja. Voor mij is het daarom slechts een funnel waar ik 1 vraag in stel en als ze die niet doorkomen dan verspil ik er m'n tijd verder niet aan.
Dat gevoel is dus duidelijk gedeeld, anders zat je niet in deze situatie.

Maar goed: Inmiddels is het wel duidelijk dat alle goed bedoelde adviezen alleen als 'trollen' en 'negativiteit' worden gezien. Er staan zoveel goed bedoelde tips hier al in het topic en aan het eind van de dag zit je nog steeds een tantrum te houden dat het - ondanks álle voorbeelden die hier al gegeven zijn - het niet aan jouw manier van aanpak, denken of handelen ligt. Als je nou 20 was, had ik enigzins begrepen dat dit een stukje levenservaring wat die wellicht mist. Dat is in dit geval echter niet aan de orde.

Het is niet dat er geen oplossingen zijn voor hetgene waar je tegenaan loopt, het zijn alleen niet de oplossingen die jij wilt horen want het meeste van wat hier de afgelopen 10/15 pagina's besproken is komt voort uit een starre houding t.o.v het vinden van een goede match. De wereld is er niet op uit om jou geen opdrachten te geven, dus als het niet lukt zul je dit toch echt bij jezelf moeten zoeken en niet elke keer een tantrum houden omdat 'recruiters dit', 'opdrachtgevers dat' of 'iedereen is negatief'. De manier waarop je alles verwoord komt enorm kortzichtig over en in alle eerlijkheid: It's not that big of an issue. Ja, voor jou als je over een XX aantal weken jouw boodschappen niet meer kunt bestellen via de AH app, maar in het grotere geheel komt het neer op een luxe probleem. Het staat totáál los van de volledige realiteit - een realiteit waarin we nu leven waar Turkije en Syrie in een noodtoestand verkeren, waar duizenden mensen zich grote zorgen maken om hun familie en waar op alle fronten basis middelen en behoeften nodig zijn. Dát zijn zaken die problematisch zijn - niet jouw onmogelijke quest om een 'passende' opdracht te vinden in een vakgebied/markt waar ze letterlijk al jaren een tekort hebben.

Echt het is me een raadsel hoe die lui geld verdienen en boven water blijven.
Als je weet wat voor fees ze tegenwoordig vragen kom je daar snel genoeg achter :roflol:.

Heb een tijdje als IT recruiter gewerkt naast m’n studie, gaat over serieuze bedragen. Was bij ons echter wel wat meer werk dan een vacature forwarden, erg veel en intensief contact met klant en kandidaat.

aar het zijn random jonge gozers op internets, die kun je toch niet 50-75 per week (paar honderd per maand) factureren voor wat tips? (die eigenlijk ook gratis op youtube gevonden kunnen worden)
Je moet van die mannetjes als rippedmeeuw en Johnfromtokyo begeleiden, dan lukt dat blijkbaar prima.

• #1.972
Je moet van die mannetjes als rippedmeeuw en Johnfromtokyo begeleiden, dan lukt dat blijkbaar prima.
Helaas heb ik geen bron van anabolen om complete beginners erbij aan te smeren.

Als je weet wat voor fees ze tegenwoordig vragen kom je daar snel genoeg achter :roflol:.

Heb een tijdje als IT recruiter gewerkt naast m’n studie, gaat over serieuze bedragen. Was bij ons echter wel wat meer werk dan een vacature forwarden, erg veel en intensief contact met klant en kandidaat.
Er zijn een paar die tot wel 25% gaan dacht ik... pff. Sommige gaan ook echt niet in zee met recruiters als hun fee zo hoog ligt dan weten ze dat dat ten koste van hun tarief is.

Het doel van mijn post was nu juist om te waarschuwen tegen iedere vorm van (zelf-)diagnose door niet-professionals, zowel in de bevestigende als in de ontkennende zin.

Succes ermee.
Weet je er trouwens echt iets over of was dit obv googlen? Wat voor werk deed je ook alweer?

Er zijn een paar die tot wel 25% gaan dacht ik... pff. Sommige gaan ook echt niet in zee met recruiters als hun fee zo hoog ligt dan weten ze dat dat ten koste van hun tarief is.
Vraag en aanbod :shrug:. Als je maar een handjevol plekken te vullen hebt kan het verre van uit om zelf iemand in te huren en op sollicitaties wachten, tja, dat is tegenwoordig niet meer de realiteit. Overigens kun je als developer wel voordeel hebben door via een (externe) recruiter te werken, maar dan moet je wel de juiste treffen.

Interessant wel, blijkbaar is er zoveel krapte in een markt dat recruiters 25% vragen en toch is het onmogelijk een baan te vinden. Zou het dan aan de markt liggen of aan jezelf?

Helaas heb ik geen bron van anabolen om complete beginners erbij aan te smeren.

Weet je er trouwens echt iets over of was dit obv googlen? Wat voor werk deed je ook alweer?
Wie doet dit wel?

• #1.976
Dat gevoel is dus duidelijk gedeeld, anders zat je niet in deze situatie.

Maar goed: Inmiddels is het wel duidelijk dat alle goed bedoelde adviezen alleen als 'trollen' en 'negativiteit' worden gezien. Er staan zoveel goed bedoelde tips hier al in het topic en aan het eind van de dag zit je nog steeds een tantrum te houden dat het - ondanks álle voorbeelden die hier al gegeven zijn - het niet aan jouw manier van aanpak, denken of handelen ligt. Als je nou 20 was, had ik enigzins begrepen dat dit een stukje levenservaring wat die wellicht mist. Dat is in dit geval echter niet aan de orde.

Het is niet dat er geen oplossingen zijn voor hetgene waar je tegenaan loopt, het zijn alleen niet de oplossingen die jij wilt horen want het meeste van wat hier de afgelopen 10/15 pagina's besproken is komt voort uit een starre houding t.o.v het vinden van een goede match. De wereld is er niet op uit om jou geen opdrachten te geven, dus als het niet lukt zul je dit toch echt bij jezelf moeten zoeken en niet elke keer een tantrum houden omdat 'recruiters dit', 'opdrachtgevers dat' of 'iedereen is negatief'. De manier waarop je alles verwoord komt enorm kortzichtig over en in alle eerlijkheid: It's not that big of an issue. Ja, voor jou als je over een XX aantal weken jouw boodschappen niet meer kunt bestellen via de AH app, maar in het grotere geheel komt het neer op een luxe probleem. Het staat totáál los van de volledige realiteit - een realiteit waarin we nu leven waar Turkije en Syrie in een noodtoestand verkeren, waar duizenden mensen zich grote zorgen maken om hun familie en waar op alle fronten basis middelen en behoeften nodig zijn. Dát zijn zaken die problematisch zijn - niet jouw onmogelijke quest om een 'passende' opdracht te vinden in een vakgebied/markt waar ze letterlijk al jaren een tekort hebben.
Wat doe jij voor Turkije Syrie Oekraiene Venezuela enz enz? Waarom werk je daar niet in de noodhospitalen, of trek je mensen onder het puin vandaan? Was het toch wat comfortabeler om lekker hier thuis te zitten voor het grote geld te programmeren?

Ik ruik enige schuldgevoelens die geprojecteerd worden.

Of maakt het bedrijf waarvoor je werkt de wereld zoveel beter? Zoeken ze nog een programmeur om daarbij te helpen misschien?

• #1.978
Vraag en aanbod :shrug:. Als je maar een handjevol plekken te vullen hebt kan het verre van uit om zelf iemand in te huren en op sollicitaties wachten, tja, dat is tegenwoordig niet meer de realiteit. Overigens kun je als developer wel voordeel hebben door via een (externe) recruiter te werken, maar dan moet je wel de juiste treffen.
Moah vraag en aanbod.. meer wat de gek ervoor geeft en kijken wie er wanhopig genoeg voor is. Er gaat gewoon veel geld rond, vooral uit overheid en financiele sectoren enzo. Als je dan als tussenpartij de markt naar die klanten kunt vastzetten met eisen die wetten negeren dan hebben sommige mensen geen keuze en blijft die inbalans tot stand. En de wet is ook pas een half jaar uitgebreid dus wellicht moet het nog z'n uitwerking krijgen.

Maar van wat ik heb gezien zijn er ook gewoon freelancers die daar hun neus voor ophalen en wel wat beters vinden zonder daarvoor 25% af te staan.

• #1.980
Ah de classic het verhaal weer omdraaien
Nou misschien is ze wel een heel goed moreel mens die een systeem programmeerd waarmee nooddiensten werken. Daar wil ik dan ook wel bij werken. En aangezien ze zo'n goed mens is en het haar zo dwars zit dat ik geen werk heb dat zoiets bijdraagt aan de wereld kan ze daar dan zelf iets aan doen. Ik hoor ook dat je er thuis mag werken dus ik hoef geen eisen meer te stellen, kan meteen tekenen.

Terug
Naar boven