Fitness Seller

log chrisk

Wel een half uur ouwehoeren aan de telefoon inderdaad maar niet 10 seconden ja of nee in een reply typen want dat is zo inefficient. :o Tuurlijk als zo'n kneus na die ene vraag nog meer vragen gaat stellen kun je je standaard "zullen we bellen wanneer schikt het" reply copy pasten.

(heb ze trouwens ook wel een uur+ gehad en dan op het eind of iets later terugbellen oh ja nee ze willen wel een paar dagen per week op kantoor. ja dat vroeg ik niet voor niets vooraf al kut)
Dat komt omdat over arbeidsvoorwaarden 99/100x te praten valt en iemand het belang van 1x per week op kantoor komen voor de klant makkelijker kan uitleggen in een echt gesprek, jij bent hier de uitzondering.

Welk vak zou passen denk je?
Weet ik veel, ik denk dat jij meer vrije tijd hebt om dat uit te zoeken dan ik.

Maak anders eens een semi-uitgebreide LinkedIn post waar je in de eerste regel vermeld dat je alleen remote beschikbaar bent. List dan je talen/frameworks waar je mee wil/kan werken, uurtarief en uren beschikbaar per week. Kan hem eventueel nog wel voor je delen als je wil (mag in privé, heb verder nauwelijks dbb’ers op LI), nee voor je denkt dat persoonlijk gewin meespeelt: ik verdien daar zelf niks aan, ik werk niet meer als recruiter.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.023
Je staat verbaast hoe makkelijk mensen zich laten inpakken. Ze vertikken het om zich een uurtje in te lezen.

Die mensen die bij de fysio blijven sporten bijvoorbeeld. Worden zonder omkijken wekelijks in dezelfde apparaten gezet en kost ze elke keer een behandeling. Bij alternatieve geneeswijzen wordt het al helemaal lachen.
Ja is ook zo en ik merk dat veel ook gewoon helemaal niet weten waar te beginnen of waar dingen te vinden zijn of dat er informatie over bestaat. 55kg wegen en niet weten dat een structuur van ontbijt, lunch, diner wel praktisch is, eten maar wat hapjes wanneer ze honger krijgen.

Misschien moeten er verschillende pakketten zijn, dat degene die al gestructureerd werken maar verbeteringen zoeken betalen voor degenen die nog helemaal niks goed doen maar geen uurtarief kunnen betalen.

Of een soort organisatie oprichten dat mensen kunnen doneren of waarbij er andere inkomstenstromen zijn, wat het urenlang fitness advies kunnen geven aan gamers zonder zelf te verhongeren mogelijk maakt.

• #2.024
Dus moet die enkele keer dan echt een hele werkdag op kantoor zijn? :( Misschien is dat nog te doen, maar dan moeten ze niet zeiken als ik daar niet lekker zit en depri naar buiten sta te staren.
Als je dat laatste inderdaad meent zal je 100% zeker nooit vertrouwen opbouwen om 100% remote te werken...

Dat zal regelmatig op locatie moeten en dus niet passend zijn nee.
Valt mee. Ken er een aantal... 1x kennismaken en alles remote. Programmeren dcs, testen off en online, via teams zo nu en dan contact en in 2 gevallen 2x per maand een sessie van 2 uur op kantoor voor een FMEA.

• #2.027
Dat komt omdat over arbeidsvoorwaarden 99/100x te praten valt en iemand het belang van 1x per week op kantoor komen voor de klant makkelijker kan uitleggen in een echt gesprek, jij bent hier de uitzondering.

Weet ik veel, ik denk dat jij meer vrije tijd hebt om dat uit te zoeken dan ik.

Maak anders eens een semi-uitgebreide LinkedIn post waar je in de eerste regel vermeld dat je alleen remote beschikbaar bent. List dan je talen/frameworks waar je mee wil/kan werken, uurtarief en uren beschikbaar per week. Kan hem eventueel nog wel voor je delen als je wil (mag in privé, heb verder nauwelijks dbb’ers op LI), nee voor je denkt dat persoonlijk gewin meespeelt: ik verdien daar zelf niks aan, ik werk niet meer als recruiter.
Heb ik gedaan maar leverde met m'n 30 connecties niets op. Zal ff kijken naar een PM voor je. En eens kijken of ik het herhaaldelijk kan re-posten. :o

Heb ik gedaan maar leverde met m'n 30 connecties niets op. Zal ff kijken naar een PM voor je. En eens kijken of ik het herhaaldelijk kan re-posten. :o
Misschien dat ik je met een kleine 1000 (waarvan ruim de helft IT gerelateerd) aan wat meer bereik kan helpen. Zou geen oud bericht re-posten, een simpele copy-paste in een nieuw bericht lijkt me beter.

• #2.029
Valt mee. Ken er een aantal... 1x kennismaken en alles remote. Programmeren dcs, testen off en online, via teams zo nu en dan contact en in 2 gevallen 2x per maand een sessie van 2 uur op kantoor voor een FMEA.
Ik weet niet wat dat allemaal is joh, zijn dat niet machines bij fabrieken en kastjes op stations enzo?

Even 4 jaar nieuwe opleiding doen... ?

Komt dan toch op precies dezelfde situatie als ik nu heb uit? Alleen een tak extra om opdrachten in te zoeken.

Beetje onhandig tijdens het trainen en buiten zitten.
:roflol:

Was ook niet serieus 😘
Zelfs onbetaald is iets van een empathisch vermogen onmisbaar om dat te kunnen doen.

Omdat die zichzelf al bewezen hebben, neem ik aan?

Chris heeft geen referenties omdat hij alleen slechte ervaringen heeft. Toegankelijk is hij niet, waardoor bedrijven best een risico lopen met hem. En eventuele goodwill, gunfactor of vertrouwen weet hij snel om zeep te helpen

Misschien is hij wel ontzettend goed in wat hij doet. Maar waarom zouden bedrijven het risico nemen?

Lijkt mij straf, het testen kan onmogelijk op afstand, je moet toch kunnen zien of je kleppen, drives etc. reageren op je programma?

Ik weet niet wat dat allemaal is joh, zijn dat niet machines bij fabrieken en kastjes op stations enzo?

Even 4 jaar nieuwe opleiding doen... ?

Komt dan toch op precies dezelfde situatie als ik nu heb uit? Alleen een tak extra om opdrachten in te zoeken.
Ja,o.a. proces aansturing.
Als je een beetje goed in logica bent is dit eenvoudig te leren (zelfs ik snap t :o )
Het blijft programmeerwerk en er zijn zat internet trainingen om dit te leren. Je hoeft er geen 4 jarige opleiding voor te doen.
En hé... je kan t thuis vanachter je pc leren ;)
Tijd heb je er wel voor en gezien je hobby programmeren is kan je t ook hobbyend leren.

Deze tak is wel anders... echt enorm veel die hier 100% remote in werken met enkel soms wat teams meetings.

Ja,o.a. proces aansturing.
Als je een beetje goed in logica bent is dit eenvoudig te leren (zelfs ik snap t :o )
Het blijft programmeerwerk en er zijn zat internet trainingen om dit te leren. Je hoeft er geen 4 jarige opleiding voor te doen.
En hé... je kan t thuis vanachter je pc leren
Sorry, maar je weet echt niet waar je over praat.

• Like
Waarderingen: Xrp
Lijkt mij straf, het testen kan onmogelijk op afstand, je moet toch kunnen zien of je kleppen, drives etc. reageren op je programma?
Dat werd via tablet of porto met de operators gedaan. Die staan er dan ter plaatse bij.
Moet zeggen dat er door corona wel veel meer mogelijk is geworden.

Dat werd via tablet of porto met de operators gedaan. Die staan er dan ter plaatse bij.
Moet zeggen dat er door corona wel veel meer mogelijk is geworden.
Jij praat over wat letterlijk mijn job is, zo werkt het niet, het is niet vanuit thuis te leren (apparatuur is onbetaalbaar om even thuis te hebben staan) online is er veel mogelijk, maar het testen absoluut niet. Daarbij zijn de meeste fabrieken van metaal en hebben bijzonder slechte verbindingen binnen om via gsm of wat dan ook te werken.
Het werkt zo niet.
programma schrijven kan thuis, het testen niet.

Jij praat over wat letterlijk mijn job is, zo werkt het niet, het is niet vanuit thuis te leren (apparatuur is onbetaalbaar om even thuis te hebben staan) online is er veel mogelijk, maar het testen absoluut niet. Daarbij zijn de meeste fabrieken van metaal en hebben bijzonder slechte verbindingen binnen om via gsm of wat dan ook te werken.
Het werkt zo niet.
programma schrijven kan thuis, het testen niet.
Kan alleen zeggen dat ik andere ervaring heb.
Niet overal is alles hetzelfde.

Face it, dcs programmeur etc is enkel op locatie. Bij ons komt er ook altijd iemand. We gaan toch geen 250 euro betalen voor iemand die op z’n zolder werkt. Je wilt ook interactie en wijzigingen ter plaatse doen. Sowieso communicatie via telefoon of mail is ruk met dat soort dingen.

• #2.039
Kan alleen zeggen dat ik andere ervaring heb.
Niet overal is alles hetzelfde.
Zijn ze misschien de uitzondering op de regel door in wat voor branch of met wat voor apparatuur ze werken?

Ik ken het ook niet anders dan dat je apparatuur uiteindelijk toch op een werkplaats moet testen.

Of iemand anders moet daar zijn om dat dan te doen, maar dat werk zo splitsen lijkt me niet typisch?

Ondertussen nog paar dikke wijven geneukt op zolder bij jullie mam @chrisk ?

Terug
Naar boven