Fitness Seller

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.142
Waarom zo moeilijk doen met trainen ?
Dit soort fratsen is alleen blessuregevoelig
Ironisch genoeg omdat gewoon flat benchen voor mijn lange lijf niet lekker voelt zodra ik voorbij lichaamsgewicht ga, Die zal voor mij juist blessuregevoeliger zijn rond de schouders.

Stabieler ook dan op een bankje.

Ironisch genoeg omdat gewoon flat benchen voor mijn lange lijf niet lekker voelt zodra ik voorbij lichaamsgewicht ga, Die zal voor mij juist blessuregevoeliger zijn rond de schouders.

Stabieler ook dan op een bankje.
Zou zomaar kunnen. Zelf was ik de enige in mijn familie ZONDER hernia totdat ik die oefening deed. Op de illustratie van de Weider kaart werd ie "wrestlers bridge" genoemd.

• #2.146
z press 83.5 x 8

Denk niet dat 88 x 8 er al in zit..

Zal proberen de komende 8-10 weken 86 van 5 naar 8 en dan 88 van 5 naar 8 te werken.

• #2.147
floor press, bridged
126 x 12 // = E1RM 180

Als ik goed heb geteld :o maarja het is ook een cheat variant

• #2.150
Het is nog steeds veel!

Met meer (dan 10) reps wordt zo'n geschat 1RM toch steeds onbetrouwbaarder?
Ja zeker. Hoe verder van low RM je af gaat hoe onbetrouwbaarder. En sowieso moet niemand denken dat ik nu op dit moment die E1RM kan uitvoeren, de specifieke adaptaties daarvoor heb ik zeker niet.

Het is een geinige manier om progressie te schatten en ik vind het handig voor doelen en motivatie.

De volgende stap is met steeds lagere RMs en misschien langere periodisatie er wat meer naartoe te werken. Ook nog even 20RM op het juiiste relatieve gewicht behalen en dan ben ik wel klaar met die super high reps presses. Misschien als laatste down set van een training of meso.

Weet ook niet of ik ooit daadwerkelijk naar die hypothethische 1-3RM ga werken. Maar het zou ook bijvoorbeeld 140x8 moeten kunnen geven dat vind ik dan wel weer leuk.

• #2.151
Inderdaad persoonlijk per persoon, en een momentopname o.b.v. iets andere adaptaties, en hoe goed de schatting past scheelt m.i. vaak met hoe technisch of juist simpel een oefening biomechanisch is. Vanuit een atg squat 20RM zal het minder goed uitkomen dan een triceps pushdown 20RM bijvoorbeeld. En als je de beweging extra losjes gaat doen of extra extra ademhaalt tussen reps om die 10-20RM te halen krijgt het ook meer speling.

• #2.152
floor press, bridged
106 x 20

• #2.153
Wil push en pull dagen samenvoegen maar het is echt te veel, ga er wazig van zien en krijg een beetje hoofdpijn. Door de bloeddruk of exertie ofzo?

Vandaag bijvoorbeeld

floor press, bridged
5 x 108.5
6 x 128.5
10 x 108.5
8 x 108.5
8 x 108.5

1 handed inverted row
bw x 9, 8, 7, 6, 5

decline pushups
bw x 28, 15, 12, 11, 10

pullups
bw x 10, 9, 8, 7, 6

En moet eigenlijk nog curls, extensions, face pulls, side raises. :(

Heel veel RIR dus eigenlijk relatief licht maar toch te veel samen. Maar ik zou wel in aantal dagen willen kunnen minderen :(

Laatst bewerkt:
  • #2.154
z press
86 x 8

Twijfel om toch met dit gewicht nog meer reps te proberen of door te gaan naar 88.5 van 5 tot 8

• #2.156
  • #2.157
Heel goed voor de upper chest ook. Heeft voor mij mooi incline bench press vervangen.👌

• #2.158
Sinds een paar dagen dat ik om normalere tijden wakker wordt, net niet 100% energiek fris en fruitig maar wel beter dan al heel lang ondanks 9-10 uur lang slapen half dood wakker worden. Ga niet vroeger naar bed dus echt minder uren nodig.

Zou het komen omdat de pollen (en schimmels?) eindelijk klaar zijn? En kouder dus minder huisstofmijt? Of misschien slechts toevallig wat dagen/tijdelijk iets.

Sinds een paar dagen dat ik om normalere tijden wakker wordt, net niet 100% energiek fris en fruitig maar wel beter dan al heel lang ondanks 9-10 uur lang slapen half dood wakker worden. Ga niet vroeger naar bed dus echt minder uren nodig.

Zou het komen omdat de pollen (en schimmels?) eindelijk klaar zijn? En kouder dus minder huisstofmijt? Of misschien slechts toevallig wat dagen/tijdelijk iets.
9/10 uur slaap Poh. Hoe combineer jij dit met je werk.

:trollface:

Terug
Naar boven