Fitness Seller

log chrisk

Ook jij kunt niet lezen + kijk ik helemaal niet neer op 'jullie' en ik zie 'jullie' niet als afvalligen.

Weer haat voor niks.
Lekker makkelijk om alle reacties die je niet zint onder haten te gooien.

No hate here, sweetcheeks, just calling out bs when I see it.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.402
Nou iedereen verbruikt goederen, diensten, grondstoffen, energie enz. Als alle werkenden in totaal minder produceren dan wat er verbruikt wordt kan je iedereen wel van alles gunnen, maar dan loopt het systeem toch ergens vast.
Geloof trouwens dat daadwerkelijke productie nog maar een klein deel van de economie is en slavernij vooral bestaat omdat/waar het goedkoper is dan automatisering terwijl de balans met hoe er geld gecreërt wordt ook anders opgemaakt kan worden.

Je combineert het woord “normaal” met “iets slims bedenken”. Iets slims bedenken is iets exceptioneels en dus niet normaal en dat doe je dus niet even.
Ik zei "gewoon" en dat was niet om aan te geven dat het makkelijk of vanzelfsprekend was. "gewoon solo iets slims doen" het gewoon slaat vooral op solo i.t.t. het alternatief met een locatie en heel bedrijf dat niet zo romantisch zou zijn. Vooral mijn eigen eisen voor iets slims liggen erg hoog.

Met dat het mij nog niet lukt is het ook wel duidelijk dat het niet zomaar even gedaan is. Hoewel de andere voorbeelden weer wel veel gedaan worden dus de gewenste vrijheid hoeft niet zo moeilijk te zijn.

En ik bepaal helemaal niets, ik accepteer dat ik water bij de wijn moet doen. Ik zeg toch ook dat ik het liefst helemaal 100% zou willen ondernemen?

Het gaat niet om gunnen het gaat om de realiteit onder ogen zien. Het leven is hard en oneerlijk en draait niet om jou en je behoeftes en gevoelens. The world doesn’t give two shits about you.
Ik vroeg mij af wat jij anderen gunt, welke mentaliteit jij hebt, niet de wereld daarvan weet ik het al.

Wat maakt trouwens dat jij jouw kantoor en collega's zo leuk vind? Kun je daar voorbeelden van geven? Ik kan mij daar niks bij voorstellen. 99% van de mensen, vooral die op een kantoor komen, hebben de kwaadwillende instelling die ik niet leuk vind.

Wat maakt trouwens dat jij jouw kantoor en collega's zo leuk vind? Kun je daar voorbeelden van geven? Ik kan mij daar niks bij voorstellen. 99% van de mensen, vooral die op een kantoor komen, hebben de kwaadwillende instelling die ik niet leuk vind.
je bent er voor je eigen gewin hè niet voor je collega’s. Of Piet Klaas of Moowke er nou is boeit mij geen f**k.

Maar kerel je leeft gvd op zolder bij je ouders. En bent ruim in de 30? 😂

Is de reden waarom je niet wil wijken van je eigen principes om een baan/ opdracht te vinden een soort protest tegen het systeem dan?

Zo van: als ik niet krijg of kan krijgen wat ik wil dan doe ik al helemaal niet wat ‘jullie’ / de samenleving van mij wil of verwacht.

Je hebt het over een balans van productie tegenover verbruik, maar uit wat ik zei volgt niks over het verbruik. De consumptiemaatschappij troep mag van mij wel wat minder, met hoeveel dwang dat moet is een tweede.

Maar voor deze hypothese; kan er niet aan voldaan worden als al die mensen naar tevredenheid vrijwillig kunnen werken zoals ik ze gun?

Of kan de balans niet zo goed werken als het nu doet of misschien wel beter? Ik denk dat meer fundamentele vrijheid juist beter zou werken dan het systeem nu doet, ook productief/economisch. En dat de problemen elders liggen, corruptie, welke los van mijn stelling opgelost dient te worden en het dan nog beter mogelijk maakt.
Zoals ik het inschat ben je tot aan dit moment in je leven nog niet productief genoeg geweest om je eigen cumulatieve verbruik te compenseren. Dan kan je anderen wel van alles gunnen, maar wie betaalt daar dan de rekening voor?

• #2.407
Is de reden waarom je niet wil wijken van je eigen principes om een baan/ opdracht te vinden een soort protest tegen het systeem dan?

Zo van: als ik niet krijg of kan krijgen wat ik wil dan doe ik al helemaal niet wat ‘jullie’ / de samenleving van mij wil of verwacht.
Wat ik wil en bij mij past is het gegeven, zal iets van persoonlijkheid zijn, hoe ik ben. Men accepteert dat niet, maar wat niet past dat past niet, dat is geen protest.

Er is vast werk dat je niet doet omdat het echt niet bij jou past? Zelfs al zou het meer verdienen en zou je het inhoudelijk kunnen. Je zou je er niet toe kunnen zetten.

is. Hoewel de andere voorbeelden weer wel veel gedaan worden dus de gewenste vrijheid hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Er zijn ook voorbeelden genoeg van mensen die een marathon binnen 2,5 uur uitlopen of een grote wielerronde weten uit te rijden. Toch is dat voor bijna iedereen een onmogelijk opgave.

Op elk potje past een deksel

Er is vast werk dat je niet doet omdat het echt niet bij jou past? Zelfs al zou het meer verdienen en zou je het inhoudelijk kunnen. Je zou je er niet toe kunnen zetten.
Nee omdat ik werk doe dat ik leuk vind. Maar als morgen het bedrijf failliet gaat zou ik desnoods hamburgers bakken bij de mac om geld te verdienen...
Ik zou dat niet leuk vinden nee maar ik zou er me zeker heel makkelijk toe kunnen zetten, iets met mentaliteit.

• #2.411
Zoals ik het inschat ben je tot aan dit moment in je leven nog niet productief genoeg geweest om je eigen cumulatieve verbruik te compenseren. Dan kan je anderen wel van alles gunnen, maar wie betaalt daar dan de rekening voor?
Hoeveel denk jij dat ik heb geproduceerd? En als het goed is kunnen ze gewoon hun eigen rekening betalen van wat ze zelf in vrijheid mogen verdienen. Wat heb ik daarmee te maken?

Raar 0-sum redeneren dit, zo werkt de wereld helemaal niet. Overigens als ik op mijn bankrekening had gekregen wat mijn productiviteit opleverde dan had ik in een dikke villa zitten te rentenieren.

Overigens als ik op mijn bankrekening had gekregen wat mijn productiviteit opleverde dan had ik in een dikke villa zitten te rentenieren.
Waarom lijkt het er dan in de verste verte niet op? Hetgeen jij aanbiedt, is kennelijk geen vraag naar. Anders stond men voor je in de rij. Dan kun je schoorvoetend gaan protesteren, maar dat gaat niks veranderen. Als je verder wil komen, zul je ergens water bij de wijn moeten doen.

• #2.413
Waarom lijkt het er dan in de verste verte niet op? Hetgeen jij aanbiedt, is kennelijk geen vraag naar. Anders stond men voor je in de rij. Dan kun je schoorvoetend gaan protesteren, maar dat gaat niks veranderen. Als je verder wil komen, zul je ergens water bij de wijn moeten doen.
Omdat het op een andere rekening werd gestort en ik er maar een loontje voor kreeg. Die meneer (en de belastingdienst) kon er wel mooie autos, huizen, en reizen van kopen. Nu zeg ik niet dat ik dat allemaal gestort had moeten krijgen maar als het een marktconform freelance contract was geweest had ik ook in een afbetaalde villa kunnen chillen van m'n spaargeld, van m'n productiviteit.

Er is natuurlijk wel zat vraag naar programmeurs. Ze staan inderdaad voor mij in de rij, wordt continu gespamt of ik ergens aub code wil komen typen. Het gaat stuk op de aanwezigheidseis he.

Ik geef je geen ongelijk.

Ik vind alleen dat geen onnodige aanwezigheid willen niets over inzet of wil om te werken hoeft te zeggen. Werkgevers die dat niet zien missen daarin iets. Tenminste, voor het soort werk dat ik zou doen.

Als ik zelf werkgever/opdrachtgever was zou ik die zelfstandigheid en inzichten zelfs willen van degenen met wie ik werk.

Als ik iets doe is dat met 200% inzet en wat ik wil wil ik ook echt graag. Als er passend werk voor mij zou zijn zou ik dat daarin kwijt kunnen.
Toch denk ik dat je je dan in veel mensen kan gaan vergissen.
Neem de corona tijd. Tijd van het thuiswerken... oke het was noodzaak voor veel bedrijven. Maar nu nog wordt er veel thuisnetwerk en is toch wel gebleken dat er zat mensen zijn die thuiswerken en niet de volledige uren maken. Werkgevers vermoeden soms wel iets maar kunnen niets bewijzen. Ja het overgrote deel maakt waarschijnlijk wel zijn uren. Maar toch.
Op zzp basis is het wel veelal met opdrachten en afspraken wat je op gaat leveren. Maar zomaar blind vertrouwen hebben op iedereen doet lang niet elk bedrijf meer.

Dus als je al begint met aanwezigheid is overbodig kan je toch zomaar al een streepje achter hebben.

Zou je niet voor jezelf kunnen beginnen? Eigen bedrijf. Of lukt dat niet in jouw werkveld?

• #2.419
Niet voor jou maar voor je concurrenten dus
Wat mailen/bellen/linkedinnen ze mij dan?

Minder dan je toch nu toe hebt verbruikt aan voeding, diensten, energie en huisvestingskosten.
Nee, blijkbaar kan men gewoon consumeren en verbruiken op kosten van de samenleving.
Daarmee zit je dus verkeerd, en ja dat verbruiken op kosten van de samenleving kan blijkbaar inderdaad. Vooral als iemand de samenleving netto nog altijd veel meer heeft opgeleverd dan ooit heeft gekost.

Zou je niet voor jezelf kunnen beginnen? Eigen bedrijf. Of lukt dat niet in jouw werkveld?
Technisch gezien ben ik mijn eigen bedrijf. ZZPer/freelancer. Die opdrachten zijn er ook zat, maar eisen 2-3 dagen per week op kantoor. Wat naar de wet dan eigenlijk geen zzp/freelance is maar goed dat even terzijde.

Op eigen naam iets bouwen dat geld oplevert zou mooi zijn, maar wat?

Terug
Naar boven