MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.422
Toch denk ik dat je je dan in veel mensen kan gaan vergissen.
Neem de corona tijd. Tijd van het thuiswerken... oke het was noodzaak voor veel bedrijven. Maar nu nog wordt er veel thuisnetwerk en is toch wel gebleken dat er zat mensen zijn die thuiswerken en niet de volledige uren maken. Werkgevers vermoeden soms wel iets maar kunnen niets bewijzen. Ja het overgrote deel maakt waarschijnlijk wel zijn uren. Maar toch.
Op zzp basis is het wel veelal met opdrachten en afspraken wat je op gaat leveren. Maar zomaar blind vertrouwen hebben op iedereen doet lang niet elk bedrijf meer.

Dus als je al begint met aanwezigheid is overbodig kan je toch zomaar al een streepje achter hebben.
Ik weet niet welk aandeel het zal zijn, en of je het wel op uren zou moeten afwegen ipv productiviteit, maar inderdaad sommige mensen ligt het thuiswerken niet anderen wel. Prima. Ik ken ook die echt het kantoor en hun collega's misten ten tijde van corona.

Het is gewoon jammer dat er nu zo'n des te grotere trek naar iedereen terug op kantoor is gekomen. En dat men niet wil vertrouwen op te meten resultaat ipv aanwezigheid. Wat m.i. hun (managers/werkgevers) eigen onkundigheid aantoont, maar goed daar kun je niks tegen doen.

En ja dan heb ik voor velen een streepje achter. Ik zeg alleen, het zou niet zo moeten zijn.

Zie je t leven überhaupt wel zitten? Beetje te directe vraag wellicht en mogelijk ook niet iets om hier zomaar even te beantwoorden op een zaterdagmiddag. Maar als de inherente drang naar persoonlijke vooruitgang en ontwikkeling als mens gedrukt wordt door iets ogenschijnlijk triviaals als wel/niet thuiswerken en zo nog wat dingen vraag ik me af of er niet een veel meer existentiële crisis onder zit. We kunnen hier verder lullen tot we een ons wegen over de samenleving en productiviteit enzo maar heb je zelf wel gewoon zin om op enig vlak jezelf te ontwikkelen, te verbeteren, op je bek te gaan, ervaringen op te doen, et cetera? Op t oog lijkt dit je alleen op t vlak van training te motiveren en lukken, dat is in elk geval wel iets wat je semi-dagelijks voor elkaar krijgt en waar je beter in wordt. Hoe zit dat verder met de andere aspecten van t leven?

• #2.425
Hoeveel jaar ben je dan al productief en dek je daar ook je verbruik van je kindertijd mee?
20 jaar productief? Maar niet altijd fulltime dan, maarja hoe wil je productiviteit goed in jaren uitdrukken het gaat toch om productiviteit niet tijdverspilling?

• #2.426
Het gaat toch niet om dat je bellen/mailen/linkedinnen? Uiteindelijk leidt het blijkbaar tot 0 opdrachten.
Is dat niet wat voor mij in de rij staan betekend? Er werd gezegd dat men dat niet deed omdat het mij niks oplevert, maar dat is een non sequitur.

20 jaar productief? Maar niet altijd fulltime dan, maarja hoe wil je productiviteit goed in jaren uitdrukken het gaat toch om productiviteit niet tijdverspilling?
Geen idee hoe je dat precies uit moet drukken, converteren naar fiat en en dan bepalen wat je jaarlijkse kosten zijn is wellicht het makkelijkst.

Ik zeg ook niet dat dit perse moet, maar als niemand meer produceert dan verbruikt draait alles in de soep als er ook mensen zijn die ondersteuning krijgen.

En ja dan heb ik voor velen een streepje achter. Ik zeg alleen, het zou niet zo moeten zijn.
Als je je dit zelf realiseert waarom blijf je er dan tegen aan trapen? Het heeft je voor zover ik lees nergens gebracht en zit al tijden vast op dezelfde plek met nagenoeg 0 vooruitzicht op werk in wat voor vorm dan ook. En als er verlangt word dat je 1 of 2 dagen toch op kantoor komt zou ik dat gewoon doen dan zit je nogsteeds meer thuis op je luie gat dan de andere 90% van werkend nederland.

Technisch gezien ben ik mijn eigen bedrijf. ZZPer/freelancer. Die opdrachten zijn er ook zat, maar eisen 2-3 dagen per week op kantoor. Wat naar de wet dan eigenlijk geen zzp/freelance is maar goed dat even terzijde.

Op eigen naam iets bouwen dat geld oplevert zou mooi zijn, maar wat?

Geen idee, maar je zou ermee kunnen beginnen.

• #2.431
Zie je t leven überhaupt wel zitten? Beetje te directe vraag wellicht en mogelijk ook niet iets om hier zomaar even te beantwoorden op een zaterdagmiddag. Maar als de inherente drang naar persoonlijke vooruitgang en ontwikkeling als mens gedrukt wordt door iets ogenschijnlijk triviaals als wel/niet thuiswerken en zo nog wat dingen vraag ik me af of er niet een veel meer existentiële crisis onder zit. We kunnen hier verder lullen tot we een ons wegen over de samenleving en productiviteit enzo maar heb je zelf wel gewoon zin om op enig vlak jezelf te ontwikkelen, te verbeteren, op je bek te gaan, ervaringen op te doen, et cetera? Op t oog lijkt dit je alleen op t vlak van training te motiveren en lukken, dat is in elk geval wel iets wat je semi-dagelijks voor elkaar krijgt en waar je beter in wordt. Hoe zit dat verder met de andere aspecten van t leven?
Nou dat is juist een hele goede vraag.

Veel zie ik niet zitten nee. Hetgeen wat ik wel zie zitten is vrijwel onmogelijk bereikbaar. En wat ik wel zou zien zitten staat dus haaks op de hele dag op locatie werken/op kantoor zitten. Die banen zie ik ook geen uitdaging of ontwikkeling in. In mijn vakgebied ook niet.

Het vooruitzicht dat ik nog heb om ooit een huis te kunnen krijgen is niet best. En daarin is ook nog belangrijk wat voor huis in wat voor ligging. Van in een straat wonen wordt ik ook echt ongelukkig. Ik merk dat ik als het ware in een landall vakantiepark moet wonen om daar enige zingeving uit op te doen. :o Zo goed als onmogelijk natuurlijk.

En de gevolgen van de woonsituatie voor het kunnen krijgen van een potentiële relatie, de realiteit is echt zo dat niemand zit te wachten op een nog/weer thuiswonende loser. Of zelfs met eigen huis zou dat al moeilijk genoeg zijn. En ook daarbij weer vind ik het niet helpen als je depri bent van de hele dag op kantoor zitten/kutwerk hebben.

Heb praktisch geen vrienden meer, of in principe heb ik ze wel maar zie ze weinig. Want ja iedereen moet werken en zijn altijd te druk druk druk om dingen te doen. Dus daaruit geen positieve tijdsvulling. En wat valt er samen te doen? Thuis zitten tv kijken. Ik weet ook niet eens meer wat ik verder zou willen doen met vrienden. Ik had een tijd wat vrienden waarmee het al heel chill was om gewoon thuis of buiten te zitten ouwehoeren. En met m'n ex ging ik vaak buiten in een parkje chillen. Maar dat is allemaal zo lang geleden, ik weet niet eens meer waar we het over hadden of hoe zo te zijn dat ik blijkbaar van alles te zeggen heb. Ik weet niet meer wat te zeggen, wat valt er te zeggen - wat ik zou willen doen met het leven waarvan niks eigenlijk kan. En of het met lekker weer buiten zijn nog zo leuk is, in mijn eentje niet en moet ik mijzelf daartoe dwingen. Maarja met de meeste andere/nieuwe mensen ontmoeten hoef ik ook niet samen te zijn.

Dus ik weet het niet meer. Het heeft weinig zin zo inderdaad.

Nou dat is juist een hele goede vraag.

Veel zie ik niet zitten nee. Hetgeen wat ik wel zie zitten is vrijwel onmogelijk bereikbaar. En wat ik wel zou zien zitten staat dus haaks op de hele dag op locatie werken/op kantoor zitten. Die banen zie ik ook geen uitdaging of ontwikkeling in. In mijn vakgebied ook niet.

Het vooruitzicht dat ik nog heb om ooit een huis te kunnen krijgen is niet best. En daarin is ook nog belangrijk wat voor huis in wat voor ligging. Van in een straat wonen wordt ik ook echt ongelukkig. Ik merk dat ik als het ware in een landall vakantiepark moet wonen om daar enige zingeving uit op te doen. :o Zo goed als onmogelijk natuurlijk.

En de gevolgen van de woonsituatie voor het kunnen krijgen van een potentiële relatie, de realiteit is echt zo dat niemand zit te wachten op een nog/weer thuiswonende loser. Of zelfs met eigen huis zou dat al moeilijk genoeg zijn. En ook daarbij weer vind ik het niet helpen als je depri bent van de hele dag op kantoor zitten/kutwerk hebben.

Heb praktisch geen vrienden meer, of in principe heb ik ze wel maar zie ze weinig. Want ja iedereen moet werken en zijn altijd te druk druk druk om dingen te doen. Dus daaruit geen positieve tijdsvulling. En wat valt er samen te doen? Thuis zitten tv kijken. Ik weet ook niet eens meer wat ik verder zou willen doen met vrienden. Ik had een tijd wat vrienden waarmee het al heel chill was om gewoon thuis of buiten te zitten ouwehoeren. En met m'n ex ging ik vaak buiten in een parkje chillen. Maar dat is allemaal zo lang geleden, ik weet niet eens meer waar we het over hadden of hoe zo te zijn dat ik blijkbaar van alles te zeggen heb. Ik weet niet meer wat te zeggen, wat valt er te zeggen - wat ik zou willen doen met het leven waarvan niks eigenlijk kan. En of het met lekker weer buiten zijn nog zo leuk is, in mijn eentje niet en moet ik mijzelf daartoe dwingen. Maarja met de meeste andere/nieuwe mensen ontmoeten hoef ik ook niet samen te zijn.

Dus ik weet het niet meer. Het heeft weinig zin zo inderdaad.
Wat is je vakgebied/ervaringsgebied?

Sorry, ben te lui om te zoeken in dit log waar je kennen en kunnen liggen.

Laatst bewerkt:
  • #2.433
Ohja ik heb altijd beestjes gehad dat ontbreekt nu ook. Maar om nou nieuwe te nemen, zelfs als dat aan mij was.. Het is toch niet hetzelfde als die ik had.

Daarom heeft al dat gejank door bepaalde leden hier geen zin en zorgt het alleen maar voor ergernis aan beide kanten.

Het helpt niet, maakt het alleen maar erger en waarvoor? "De waarheid zeggen blablabla" hou gewoon op.

Daarom heeft al dat gejank door bepaalde leden hier geen zin en zorgt het alleen maar voor ergernis aan beide kanten.

Het helpt niet, maakt het alleen maar erger en waarvoor? "De waarheid zeggen blablabla" hou gewoon op.
Hoeft niet bang te zijn dat ik stop hoor. Waarheid is hard en die mag gezegd worden, net zo min als jou log het uwv logboek kan worden aangezien je elke 2 dagen een nieuw kwaaltje hebt.

Wat programmeer je dan?
En Waarmee?
Python, PHP, Java, C+?

Programmeren is vet man, wil me er altijd nog verder in ontwikkelen dan de basis, maar eigenlijk vind ik hacken leuker. Ben daar nu mee bezig (zelfstudie), tutorials volgen en veel lezen en doen.
Ben nog een puppy hoor.

• #2.439
Ja ik zit er met fullbody toch mee dat de chest/ohp presses met maar 1 rustdag elkaar in de weg gaan zitten.

• #2.440
Wat programmeer je dan?
En Waarmee?
Python, PHP, Java, C+?

Programmeren is vet man, wil me er altijd nog verder in ontwikkelen dan de basis, maar eigenlijk vind ik hacken leuker. Ben daar nu mee bezig (zelfstudie), tutorials volgen en veel lezen en doen.
Ben nog een puppy hoor.
Werkervaring met Javascript, PHP, C#. Ooit begonnen met Basic en C++. Tijdens de hbo opleiding Java.

Het leukste voor mij is games programmeren met C# of C++, of misschien zelfs wel met Javascript zoals in mijn laatste opdracht waarom niet. Dat draait tegenwoordig zo goed, en is lekker makkelijk knutselen.

Terug
Naar boven