XXL Nutrition

log chrisk

Kunnen we hem redden? Hoe vaak moet hij nog heen en wat heeft hij al geprobeerd?
Geen idee, wat ik wel weet is dat hij 10 jaar geleden bij een grote speler zijn baan heeft verloren door heel tegendraads te zijn en toen lag het gemmiddelde jaarsalaris van hem en zijn collega's ruim boven de €100k met geweldige secundaire arbeidsvoorwaarden en nu verdiend hij nog geen 2 keer modaal.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.645
Gewoon 70+

Geen idee, wat ik wel weet is dat hij 10 jaar geleden bij een grote speler zijn baan heeft verloren door heel tegendraads te zijn en toen lag het gemmiddelde jaarsalaris van hem en zijn collega's ruim boven de €100k met geweldige secundaire arbeidsvoorwaarden en nu verdiend hij nog geen 2 keer modaal.
Oh hij weer, hem kennen we!

Ben jij een verglijkbare eenhoorn?
Ja en je hoeft er echt niet zo speciaal voor te zijn, beginners mogen het ook. Zoals ik zeg het is vrij normaal. Vooral in corporate NL en overheid/semioverheid kijkt men raar op.

• #2.647
Opgeofferd worden in oorlogen of gewelddadige tijden maakte 35 ook nog wel eens een speciale leeftijd om te halen.

Maar ben het wel eens met de menigte hier, heb het idee dat je gewoon niet wil. Je kunt wel zeggen dat dat niet zo is omdat je wel wil onder 500 en 1 voorwaarden maar ja dat gaat niemand jou geven zonder dat je er knap wat voor terug geeft. Denk dat het geen zin heeft om verder tegen chris te gaan hier over want je zit tegen een muur te praten.
Het leven gaat nou eenmaal niet over rozen en niks in het leven zal ooit echt eerlijk zijn dus dit zul je een plek moeten geven. Kan je garanderen dat niemand zich nog om jou bekomerd als je dadelijk echt niks meer hebt en op straat staat.
Heb zelf het idee dat je gewoon nogal antisociaal bent en dat wel eens de wortel van jouw tegendraadse gedrag is, wellicht iets om over na te denken en aan te werken.

Best redelijk oud. Ouder dan het gemidelde wat vaak gezegd word wat namelijk gigantisch onder uit gehaald werd door de gigantisch hoge kinder sterfte toen. Maarja dat is natuurlijk ook niet geweldig.

Ik vond dit:
In medieval England, life expectancy at birth for boys born to families that owned land was a mere 31.3 years. However, life expectancy at age 25 for landowners in medieval England was 25.7. This means that people in that era who celebrated their 25th birthday could expect to live until they were 50.7, on average — 25.7 more years. While 50 might not seem old by today’s standards, remember that this is an average, so many people would have lived much longer, into their 70s, 80s and even older.
Waarbij de eerste 25.7 duidelijk een fout is. Voor "tenants" was de levensverwachting wel veel lager zag ik elders voorbij komen.

@chrisk , ben niet thuis in de it. Maar er zijn toch massa's mensen die in Afrika, Bali en andere bestemmingen waar je goedkoop kan leven, remote aan de slag zijn? Doen die iets wat in het verlengde ligt van wat jij doet?

Ik vond dit:

Waarbij de eerste 25.7 duidelijk een fout is. Voor "tenants" was de levensverwachting wel veel lager zag ik elders voorbij komen.
Ja klopt ongeveer wel maar dus van sterfte door leeftijd ligt wel hoger. Maarja gemiddelde mens kreeg daar toen vaak niet de kans voor.

• #2.653
En dan zo nu en dan anderen betichten dat ze mongolisch reageren.
Gaat het? Was niet mongolisch bedoelt hoor.

Waarom heb je dan die baan of opdracht nog niet gevonden?
Heb er meerdere gehad zelfs.

@chrisk , ben niet thuis in de it. Maar er zijn toch massa's mensen die in Afrika, Bali en andere bestemmingen waar je goedkoop kan leven, remote aan de slag zijn? Doen die iets wat in het verlengde ligt van wat jij doet?
Weet ik niet. Er zullen er wel zijn. Je hebt zo'n hele scene van "digital nomads" in goedkope landen zoals Thailand die vooral bloggen en dat soort marketing dingen doen om het beeld te verkopen dat dat kan en allerlei ondernemingen zouden hebben, totdat hun vakantiegeld op is. Of misschien meer website designers, daarvoor lijkt het ook in NL meer vanzelfsprekend om klussen remote freelance te doen, wel wat anders dan ik doe.

Lijkt mij dat je als je een remote programmeer opdracht/baan hebt je dat natuurlijk kunt doen maar juist niet in zo'n goedkoop land hoeft te verblijven. Die landen lijken mij ook helemaal niks.

Maar hoezo?

• Like
Waarderingen: K82
Zijn vaak mensen die dan remote helpdesk voor zo'n KPN-aannemer doen, dat kan zeker 100% remote ja.
Heb je wel terroristische supervisors die je al berichtjes gaan spammen als je 10 sec te lang een toiletbreak hebt.
Zelf geen ervaring, maar ken een paar digital nomads.

• #2.655
Gelukkig kan programmeren ook 100% remote.

Het beste blijft zelf iets bouwen.

Zou zomaar meteen kunnen beginnen aan een game of games. Maar geen goed idee voor, en vind het een beetje kinderachtig.

Zijn vaak mensen die dan remote helpdesk voor zo'n KPN-aannemer doen, dat kan zeker 100% remote ja.
Maar heb je wel terroristische supervisors die je al berichtjes gaan spammen als je 10 sec te lang een toiletbreak hebt.
Zelf geen ervaring, maar ken een paar digital nomads.
Chris, ik zie mogelijkheden! :D

Weet ik niet. Er zullen er wel zijn. Je hebt zo'n hele scene van "digital nomads" in goedkope landen zoals Thailand die vooral bloggen en dat soort marketing dingen doen om het beeld te verkopen dat dat kan en allerlei ondernemingen zouden hebben, totdat hun vakantiegeld op is. Of misschien meer website designers, daarvoor lijkt het ook in NL meer vanzelfsprekend om klussen remote freelance te doen, wel wat anders dan ik doe.

Lijkt mij dat je als je een remote programmeer opdracht/baan hebt je dat natuurlijk kunt doen maar juist niet in zo'n goedkoop land hoeft te verblijven. Die landen lijken mij ook helemaal niks.

Maar hoezo?
Hoezo? Nou ik probeer met je mee te denken! :)

Het is heel simpel, Chrisk heeft een vicieuze cirkel voor zichzelf gecreëerd.. en zo te lezen gaat hij daar (bewust) niet uit komen.

Waarom is dat dan niet vanzelfsprekend, of waarom willen ze jou dat niet toevertrouwen?

Serieuze vraag. Als je daar een echt antwoord op hebt (en dus niet een lul verhaal wat jij jezelf wijs maakt), dan kan je dat bezwaar misschien tackelen.

Het beste blijft zelf iets bouwen.

Zou zomaar meteen kunnen beginnen aan een game of games. Maar geen goed idee voor, en vind het een beetje kinderachtig.
Njah da's ook een skillset die je maar net moet hebben en moet je ook nog eens onderscheidend in zijn.
Lastig hoor, om überhaupt als (game) developer 100% remote / ZZP'er aan de slag te gaan.

Ik huur zelf regelmatig developers in voor wat dingetjes hier en daar, ook daar wil ik altijd eerst even een face to face kennismaking hebben, dat is in mijn omgeving ook wel de standaard.
Dus ben je straks "100% remote" aan het werk, zit je alsnog heel Nederland af te rijden voor klantbezoeken ;)

Gaat prima, maar jij stelt een specifieke vraag aan mij kort nadat ik iets geschreven heb waaruit je kan afleiden en komt dat met "Oh hij weer, hem kennen we!" dacht je dat ik in een paar maanden tijd zomaar een andere programmeur heb leren kennen?

Is er iets veranderd waardoor je die nu niet meer kunt vinden?

Terug
Naar boven