AndroidHealthClinic

log chrisk

Gefeliciteerd met je 40K+ posts. Gelukkig had je nog wat te eten kunnen maken tijdens je super drukke dag (met posten op DBB).

Misschien maar even stoppen?
Hoezo stel je me die vraag nu direct ipv mijn posts te rapporteren?

We zitten in chris zijn log en als hij zich aan mijn stoort is hij mans genoeg om dat te melden,.

Gaat het? Was niet mongolisch bedoelt hoor.

Heb er meerdere gehad zelfs.

Weet ik niet. Er zullen er wel zijn. Je hebt zo'n hele scene van "digital nomads" in goedkope landen zoals Thailand die vooral bloggen en dat soort marketing dingen doen om het beeld te verkopen dat dat kan en allerlei ondernemingen zouden hebben, totdat hun vakantiegeld op is. Of misschien meer website designers, daarvoor lijkt het ook in NL meer vanzelfsprekend om klussen remote freelance te doen, wel wat anders dan ik doe.

Lijkt mij dat je als je een remote programmeer opdracht/baan hebt je dat natuurlijk kunt doen maar juist niet in zo'n goedkoop land hoeft te verblijven. Die landen lijken mij ook helemaal niks.

Maar hoezo?
Jouw verhaal doen op LinkedIn, je schrijft een goede bijdrage over wat je kunt en wat je wensen zijn.
Al eens gedaan?

Zo heb ik mijn huidige baan gevonden. Ik ben nog maar een beginner maar nu al wel mooi geïntegreerd in mijn functie en nog steeds aan 't ontwikkelen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.683
Lekker rustig aan doen vanavond. Heb je al besloten wat je gaat doen mbt trainen? Toch elke dag?
Nee besloten nog niet. Moet er nog een tijdje naar kijken. Beide opties hebben nogal nadelen, of het moet echt probleemloos in fb willen passen.

Jouw verhaal doen op LinkedIn, je schrijft een goede bijdrage over wat je kunt en wat je wensen zijn.
Al eens gedaan?

Zo heb ik mijn huidige baan gevonden. Ik ben nog maar een beginner maar nu al wel mooi geïntegreerd in mijn functie en nog steeds aan 't ontwikkelen.
Moet ik inderdaad doen, heb ook eigenlijk altijd liggen dat ik bezig ben met een bericht wat ik kan posten. Ik ben alleen heel slecht, of nouja langzaam, met zulke semi-professionele maar toch spontane teksten schrijven. Over werk en gewoon ouwehoeren hier gaat natuurlijk makkelijk, maar sollicitatiebrieven en dit soort dingen kan me zo een paar dagen kosten en dan weet ik nog niet of het een goede tekst is.

Heb wel af en toe een korte oproep a la 'ik ben beschikbaar als freelance programmeur. ik heb ervaring met...' geplaatst maar is niks uit gekomen.

Ik heb wat punten in een langzaam groeiend/verbeterend document staan die ik in teksten wil vormen. Eentje in m'n linkedin profiel en cv om mijn werkwijze kort aan te prijzen, en een oproep dat ik in te huren ben of iemand nog iemand weet die een programmeur nodig heeft.

Thanks.

Wat doe je nu?

Heb je je al ingeschreven voor een sociale huurwoning?

• #2.686
Heb je je al ingeschreven voor een sociale huurwoning?
Nee zie er het nut niet zo van in eerlijk gezegd. Maakt het nog uit bij welke hoe wat waar enzo? Moet ik dat nog allemaal uitzoeken?

in b4 gister niet inschrijven is waarom je leven shit is en je een loser bent

• #2.687
Zag gister toen ik keek wel een seniorenwoning hier in de buurt met tuin aan het bos waar ik altijd wandel 😍

55+ nog even volhouden

Nee zie er het nut niet zo van in eerlijk gezegd.
Inschrijfduur is een factor, zoals er zoveel factoren zijn, waarom langer wachten?

Hoezo zie je er het nu niet van in, linksom of rechtsom wil je toch op jezelf? Het is wel een stap voorwaarts die je zou kunnen zetten. Zelfs als je het nooit nodig wil hebben of denkt te hebben, gaat vaak om niet meer dan een tientje per jaar.
Maakt het nog uit bij welke hoe wat waar enzo?
Afhankelijk waar je woont of wilt wonen, site van de gemeente waar je woont is een goed startpunt of googlen op sociale huurwoning in gemeente X.
Moet ik dat nog allemaal uitzoeken?
"Allemaal," valt in dit geval best mee.

Tja, het is iets kleins, waarvan iedereen het er wel over eens is dat het verstandig is.

Ik ben er niet zo van om daar allerlei conclusies aan te verbinden. Er zijn ook mensen die alles prima voor elkaar (lijken te) hebben, maar dan roken ze. Dat is niet verstandig, maar dat maakt hen niet tot complete mislukkingen. Zo zwart-wit is de wereld en zijn mensen niet.

Nee zie er het nut niet zo van in eerlijk gezegd. Maakt het nog uit bij welke hoe wat waar enzo? Moet ik dat nog allemaal uitzoeken?

Gewoon jezelf inschrijven bij de gemeente waar je nu woont.
Woningbouwverenigingen bijvoorbeeld, kijk bij jouw gemeente of Google erop + jouw gemeente.

Mocht je op straat komen te staan is er eventueel een kans dat je spoed kunt krijgen (soms kan dat, kleine kans maar er is kans) en sommige woningbouwverenigingen hebben lotingen, waarbij de woning dus random aan een van de gereageerde wordt aangeboden in plaats van 'aantal punten/jaren ingeschreven'.

Het is ook gewoon geluk hebben. Ik stond in 2016 zo'n 4 jaar ingeschreven (waar zo'n 5-6 jaar pas kans op woningen was) en ik reageerde op een woning in een dorp waar maar 4 anderen op hadden gereageerd en 3 ervan vóór mij, hadden hun papieren niet op orde (let daar dus op!) en zodoende had ik een 3 kamer twee-onder-een-kap voor 600 euro per maand :o

Dus.. het heeft zin.

• #2.691
Wat goed Chris dat je vandaag weer een hele sollicitatie hebt geschreven, logboek hebt bijgewerkt, kandidaten hebt bekeken ter inspiratie voor het verbeteren van je cv, wat over een sollicitatie met je netwerk hebt besproken, en een programmeer project hebt onderzocht. En pas in de avond toen je ging trainen dbb bekeek.

Jammer dat het inschrijven waar je voorlopig niks aan hebt er bij ingeschoten was, maar dankzij de reminder van Mentat komt dat misschien nog. Het kan ook morgen natuurlijk, en misschien moet je nog eea ervoor uitzoeken. Het heeft niet de allerhoogste prioriteit en je hebt nogal wat andere dingen aan je hoofd. Waarschijnlijk als het op je lijstje blijft staan komt het echt wel.

• #2.692
Inschrijfduur is een factor, zoals er zoveel factoren zijn, waarom langer wachten?

Hoezo zie je er het nu niet van in, linksom of rechtsom wil je toch op jezelf? Het is wel een stap voorwaarts die je zou kunnen zetten. Zelfs als je het nooit nodig wil hebben of denkt te hebben, gaat vaak om niet meer dan een tientje per jaar.

Afhankelijk waar je woont of wilt wonen, site van de gemeente waar je woont is een goed startpunt of googlen op sociale huurwoning in gemeente X.

"Allemaal," valt in dit geval best mee.

Tja, het is iets kleins, waarvan iedereen het er wel over eens is dat het verstandig is.

Ik ben er niet zo van om daar allerlei conclusies aan te verbinden. Er zijn ook mensen die alles prima voor elkaar (lijken te) hebben, maar dan roken ze. Dat is niet verstandig, maar dat maakt hen niet tot complete mislukkingen. Zo zwart-wit is de wereld en zijn mensen niet.
Ja ik weet niet precies waarom, ben gewoon niet overtuigd van het nut I guess. Itt vele andere dingen die ik kan doen. Maar inderdaad als het maar een tientje per jaar kost.

Waar ik wil wonen, goede vraag. Je kunt maar op 1 gemeente ingeschreven zijn toch en dat telt nooit mee wanneer je over gaat op een andere?

1713200244134.png

Ik zet het wel op m'n lijstje.

Wat goed Chris dat je vandaag weer een hele sollicitatie hebt geschreven, logboek hebt bijgewerkt, kandidaten hebt bekeken ter inspiratie voor het verbeteren van je cv, wat over een sollicitatie met je netwerk hebt besproken, en een programmeer project hebt onderzocht. En pas in de avond toen je ging trainen dbb bekeek.

Jammer dat het inschrijven waar je voorlopig niks aan hebt er bij ingeschoten was, maar dankzij de reminder van Mentat komt dat misschien nog. Het kan ook morgen natuurlijk, en misschien moet je nog eea ervoor uitzoeken. Het heeft niet de allerhoogste prioriteit en je hebt nogal wat andere dingen aan je hoofd. Waarschijnlijk als het op je lijstje blijft staan komt het echt wel.
Dit is wel een heel andere insteek dan je eerdere reactie. :thumb:

Ja ik weet niet precies waarom, ben gewoon niet overtuigd van het nut I guess. Itt vele andere dingen die ik kan doen. Maar inderdaad als het maar een tientje per jaar kost.

Waar ik wil wonen, goede vraag. Je kunt maar op 1 gemeente ingeschreven zijn toch en dat telt nooit mee wanneer je over gaat op een andere?

1713200244134.png

Ik zet het wel op m'n lijstje.
Misschien hebben ze een IT'er nodig die remote werkt?
:trollfacex:

Je kunt maar op 1 gemeente ingeschreven zijn toch en dat telt nooit mee wanneer je over gaat op een andere?

Kunt meerdere gemeenten zijn ingeschreven. Maar de ene gemeente heeft andere regels dan de andere (mbt waar je woonachtig bent bijvoorbeeld).

Ja ik weet niet precies waarom, ben gewoon niet overtuigd van het nut I guess.
Dat is het mooie want het hoeft ook geen nut te hebben, je hoeft er je hele leven niks mee te doen als je dat niet wilt.
Het is alleen handig om wel achter de hand te hebben in het geval dat het zou moeten, of als je tzt toch gebruik van wil maken.
Het kost niet veel tijd om te doen en waar ik woon is het zelfs gratis en je kunt je bij meerdere inschrijven. Zou niet weten waarom je dit niet zou willen.

Heb je ook daadwerkelijk een fysieke (prioriteiten)lijst, of is het een kneedbaar mentaal lijstje?

@chrisk overmorgen is er een conference in de jaarbeurs, daar staan ook werkgevers zoals abn amro om oa developers te recruiten.

Terug
Naar boven