MuscleMeat

log chrisk

Fun Brother GIF

Volgens Steks is schuld wel van belang;
Taalspelletjes spelen moet je ook maar met @Steks doen dan.

Het gaat om wiens probleem het is en hoe je jouw problemen kan oplossen, schuld of niet. Je zult daar meestal iets voor moeten doen. Iets dat moeite kost. Dat is het leven.

Ik verwijs naar @tymboo zijn goede poets voor meer wijsheid.

Taalspelletjes spelen moet je ook maar met @Steks doen dan.

Het gaat om wiens probleem het is en hoe je jouw problemen kan oplossen, schuld of niet. Je zult daar meestal iets voor moeten doen. Iets dat moeite kost. Dat is het leven.

Ik verwijs naar @tymboo zijn goede poets voor meer wijsheid.

Ik wil ook een goede poets! Stuur maar hier naartoe :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.625
Waarom dan zoveel energie steken in denken over hoe je een werkgever ertoe kunt verplichten?
Om wat ik hier portonia antwoordde:

Sowieso vind ik het goed om er meer over te weten. Dit is zo belangrijk voor mij. Ik wil graag daadwerkelijk weten waarover ik spreek wanneer ik het ergens over heb, hoe het nu zit, en hoe ik daar dan verder over kan denken.

Ja, maar daar voorafgaand aan beweert hij al 100% remote kunnen werken als programmeur.
Hoe kan je nou voordat je ergens werkt op voorhand als toekomstifge werknemer bepalen dat er geen zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zijn om 100% remote te werken? Heeft ie een glazenbol, ik denk het niet, dat was die al crypto-miljardair.
Kan ik het van elk bedrijf voorspellen nee maar bij vacatures waarvoor ik in aanmerking kom is het redelijk aan te nemen dat het technisch gewoon kan. Uit eigen ervaring, ervaring van anderen, en zo blijkt op markt.

Dan resteert nog dat zij het moeten aantonen als het niet zo is, als ze dat doen is dat prima dan was het een uitzondering en weet ik weer meer.

Gaat er om dat er veel zijn die dat daarop niet zouden moeten kunnen afwijzen.

• #2.626
Als je trainen niet leuk vind... waarom doe je dat dan wel en werken niet?
Terwijl werken je een inkomen op kan leveren en misschien een kans op een beter leven en misschien ook leuker leven.
Er moet gewoon getraind worden je moet toch ook tandenpoetsen. Trainen is de essentie voor alles, je moet je lichaam onderhouden. Onnodige aanwezigheidseisen zitten dat zelfs in de weg. Veel werk is zieldodend saai en kan ik niet uithouden, maar trainen is niet saai en kan ik wel.

Kan ik het van elk bedrijf voorspellen nee maar bij vacatures waarvoor ik in aanmerking kom is het redelijk aan te nemen dat het technisch gewoon kan. Uit eigen ervaring, ervaring van anderen, en zo blijkt op markt.

Dan resteert nog dat zij het moeten aantonen als het niet zo is, als ze dat doen is dat prima dan was het een uitzondering en weet ik weer meer.

Gaat er om dat er veel zijn die dat daarop niet zouden moeten kunnen afwijzen.
Er heeft volgens mij ook niemand gezegd dat het technisch niet kan. Een bedrrijf kan heel makkelijk "aantonen" dat het de saamhorigheid (en dat soort vage onzin) ten goede komt om met enige regelmaat met meerdere collega's in dezelfde ruimte te vertoeven.

Er moet gewoon getraind worden je moet toch ook tandenpoetsen. Trainen is de essentie voor alles, je moet je lichaam onderhouden. Onnodige aanwezigheidseisen zitten dat zelfs in de weg. Veel werk is zieldodend saai en kan ik niet uithouden, maar trainen is niet saai en kan ik wel.
Zonder het vangnet van onze samenleving zou werken het meest essentiele onderdeel van je leven zijn of poets je je tanden met je vingers?

• #2.630
Er heeft volgens mij ook niemand gezegd dat het technisch niet kan. Een bedrrijf kan heel makkelijk "aantonen" dat het de saamhorigheid (en dat soort vage onzin) ten goede komt om met enige regelmaat met meerdere collega's in dezelfde ruimte te vertoeven.
Zouden "zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen" juridisch gedefinieerd zijn? Er staan wel enkele punten bij in de wet zoals veiligheid, waar saamhorigheid en dat soort vage onzin m.i. zeker niet onder vallen, maar ik weet niet of dat op de hele wet van toepassing is.

Goed allemaal dingen die wij elkaar niet hoeven afvragen maar ik iemand wou vragen die daar inzicht in heeft.

• #2.631
In dezelfde categorie valt werken om inkomen te hebben om te leven.
Nou, nee.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet werken.

Zonder het vangnet van onze samenleving zou werken het meest essentiele onderdeel van je leven zijn of poets je je tanden met je vingers?
Werken voor jezelf om te overleven ja, niet in een dienstverband voor een ander. En je kunt je tanden poetsen met natuurlijke middelen, zo kun je ook in de natuur overleven.

Zouden "zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen" juridisch gedefinieerd zijn? Er staan wel enkele punten bij in de wet zoals veiligheid, waar saamhorigheid en dat soort vage onzin m.i. zeker niet onder vallen, maar ik weet niet of dat op de hele wet van toepassing is.

Goed allemaal dingen die wij elkaar niet hoeven afvragen maar ik iemand wou vragen die daar inzicht in heeft.
Geen idee hoe dat juridisch gedefinieerd is, maar iedereen die ik ken die meer thuis wil werken dan hun werkgever toestaat komt van een kouder kermis thuis.

• #2.634
Geen idee hoe dat juridisch gedefinieerd is, maar iedereen die ik ken die meer thuis wil werken dan hun werkgever toestaat komt van een kouder kermis thuis.
Aan de andere kant zijn er meerdere hier op het forum die het volledig mogen, niet vergeten. En ken je programmeurs toevallig?

• #2.635
Aan de andere kant zijn er meerdere hier op het forum die het volledig mogen, niet vergeten. En ken je programmeurs toevallig?
Mogen die dat vanaf dag 1 voor de volle 100%?

Ik ken toevallig 1 programmeur die veelvuldig thuis werkt en een hekel aan kantoor heeft maar daar toch wel bijna wekelijks naar toe moet.

• #2.638
Mogen die dat vanaf dag 1 voor de volle 100%?

Ik ken toevallig 1 programmeur die veelvuldig thuis werkt en een hekel aan kantoor heeft maar daar toch wel bijna wekelijks naar toe moet.
Kunnen we hem redden? Hoe vaak moet hij nog heen en wat heeft hij al geprobeerd?

Ik ken iemand die nog nooit op kantoor is geweest, werkt 100% remote.
Mja.. Engeland :o

Terug
Naar boven