Fitness Seller

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.667
Chris, ik zie mogelijkheden! :D

Hoezo? Nou ik probeer met je mee te denken! :)
Dat ik in een goedkoper land zou gaan kunnen leven?

Waarom is dat dan niet vanzelfsprekend, of waarom willen ze jou dat niet toevertrouwen?

Serieuze vraag. Als je daar een echt antwoord op hebt (en dus niet een lul verhaal wat jij jezelf wijs maakt), dan kan je dat bezwaar misschien tackelen.
Ik snap die vraag eerlijk gezegd even niet. Willen ze mij niet toevertrouwen? De meeste passende opdrachten hier nu zijn sinds corona niet meer remote. Op zich in de markt is het best gewoon, vanzelfsprekend zou ik dan weer niet zeggen. Maar dan zijn er ook gewoon de normale issues bij het vinden van een baan, een geschikte passende vacature vinden, door de kandidaten komen, gesprekken, etc.

Vaste banen remote zijn er ook wel, moet ik misschien even met een frisse blik naar kijken nu m'n opdracht waar ik aan vast zat voorbij zou moeten zijn en het dus voor het eerst in jaren weer zou kunnen.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik enorm ontmoedigd ben en geen vertrouwen heb dat ik ergens pas of doorkom, om nog op vaste vacatures te reageren. Remote opdrachten is wat makkelijker vanwege de opdracht vorm.

Njah da's ook een skillset die je maar net moet hebben en moet je ook nog eens onderscheidend in zijn.
Lastig hoor, om überhaupt als (game) developer 100% remote / ZZP'er aan de slag te gaan.
Game development voor een studio is heel lastig inderdaad, maar zelf niet natuurlijk. Maar dan is het heel lastig iets winstgevends te verzinnen, een beetje als de loterij winnen I guess.

Ik huur zelf regelmatig developers in voor wat dingetjes hier en daar, ook daar wil ik altijd eerst even een face to face kennismaking hebben, dat is in mijn omgeving ook wel de standaard.
Dus ben je straks "100% remote" aan het werk, zit je alsnog heel Nederland af te rijden voor klantbezoeken ;)
Logisch heb ik ook altijd gedaan. Wel in de regio dan. Voor wat voor soort werk huur jij ze in?

• #2.668
Gaat prima, maar jij stelt een specifieke vraag aan mij kort nadat ik iets geschreven heb waaruit je kan afleiden en komt dat met "Oh hij weer, hem kennen we!" dacht je dat ik in een paar maanden tijd zomaar een andere programmeur heb leren kennen?
Weet ik niet man, ik dacht gewoon dat we eerder over hem hebben gehoord en dat vond ik leuk. Weet niet meer of je toen had verteld dat het een programmeur was, zo had ik het niet onthouden, alleen iemand die moeilijk lag op z'n werk. Bedoelde er niks denigrerend mee.

Weet ik niet man, ik dacht gewoon dat we eerder over hem hebben gehoord en dat vond ik leuk. Weet niet meer of je toen had verteld dat het een programmeur was, zo had ik het niet onthouden, alleen iemand die moeilijk lag op z'n werk. Bedoelde er niks denigrerend mee.
We hebben er via pb een aantal berichten over uitgewisseld, doordat ik dat soort dingen veelal best gedetailleerd onthoud ga ik er soms te onrechte vanuit dat de ander dat ook doet.

Opzich wel goed!
Was een beetje moe van een lange week werken maar ben aardig bijgekomen. Ook ik vind dat slaafse leven echt niks maar doordat ik me er dagelijks toe zet kon ik me van het weekend inschrijven voor een nieuwbouw woning. Daarnaast een weekendje weg geboekt met de vriendin, dat geeft me dan wel veel energie. Fingers crossed!

Heb jij nog iets beleefd?

• #2.672
Opzich wel goed!
Was een beetje moe van een lange week werken maar ben aardig bijgekomen. Ook ik vind dat slaafse leven echt niks maar doordat ik me er dagelijks toe zet kon ik me van het weekend inschrijven voor een nieuwbouw woning. Daarnaast een weekendje weg geboekt met de vriendin, dat geeft me dan wel veel energie. Fingers crossed!

Heb jij nog iets beleefd?
Is dat nieuwbouw nog wat beter betaalbaar tov de rest van de markt?

Logisch heb ik ook altijd gedaan. Wel in de regio dan. Voor wat voor soort werk huur jij ze in?
Ligt er net aan aan wat voor projecten ik werk en waar ik zelf wel/geen tijd voor heb.
Maar wisselend huur ik verschillende ontwikkelaren / data scientists in voor wat python-werk, sleutelen aan software (soms niet voldoende aan de standaard functionaliteiten binnen geografische paketten), sleutelen aan AI-modellen, of optimalisatie van bestaande dingen.
Zijn ook nog zat andere dingen. Bureau's en ZZP'ers zijn wel duur geworden. Betaal een beetje in de range van €185 - 300 per uur tegenwoordig. Niet te doen.

• #2.674
We hebben er via pb een aantal berichten over uitgewisseld, doordat ik dat soort dingen veelal best gedetailleerd onthoud ga ik er soms te onrechte vanuit dat de ander dat ook doet.
Als je nou de rest van onze gesprekken of vooral ook wat ik vertel zo goed onthield. Had je wel gezegd dat hij programmeur was?

Is dat nieuwbouw nog wat beter betaalbaar tov de rest van de markt?
Meh toevallig een plan in een dorp verderop waar het beter betaalbaar is.. in de stad niet te doen.

Maar op bestaande woningen (ik kijk eigenlijk instapklaar) wordt zoveel overboden .. met zoveel geld doe ik daar liever niet aan mee.

• #2.676
Meh toevallig een plan in een dorp verderop waar het beter betaalbaar is.. in de stad niet te doen.

Maar op bestaande woningen (ik kijk eigenlijk instapklaar) wordt zoveel overboden .. met zoveel geld doe ik daar liever niet aan mee.
Lekker buiten de stad!

• #2.678
Heeft wel weer veel energie gekost al dat gal hier ontvangen. Word er niet gelukkiger/beter van.

Jouw deel van de conversatie is lang niet zo interessant en samenhangend en dus niet zo relevante om te onthouden. :D

Gefeliciteerd met je 40K+ posts. Gelukkig had je nog wat te eten kunnen maken tijdens je super drukke dag (met posten op DBB).

Misschien maar even stoppen?

Terug
Naar boven