AndroidHealthClinic

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.701
Heb je ook daadwerkelijk een fysieke (prioriteiten)lijst, of is het een kneedbaar mentaal lijstje?
Ik leef al vele jaren met een lijst dat ik als google doc altijd in een tab open heb op laptop en op m'n telefoon. Zou niet zonder kunnen leven, geheugen van een zeef. Van boodschappen tot werk, tot schoonmaakschematjes, tot films die ik nog moet kijken, tot hobby dingen te kopen, tot levensplannen staan er in.

• #2.702
Kunt meerdere gemeenten zijn ingeschreven. Maar de ene gemeente heeft andere regels dan de andere (mbt waar je woonachtig bent bijvoorbeeld).
Dat is het mooie want het hoeft ook geen nut te hebben, je hoeft er je hele leven niks mee te doen als je dat niet wilt.
Het is alleen handig om wel achter de hand te hebben in het geval dat het zou moeten, of als je tzt toch gebruik van wil maken.
Het kost niet veel tijd om te doen en waar ik woon is het zelfs gratis en je kunt je bij meerdere inschrijven. Zou niet weten waarom je dit niet zou willen.

Ohh wel bij meerdere, dat wist ik helemaal niet thanks. Ik dacht alleen in Almere nou wie wil dat, maar dan kan ik meerdere opties creeëren.

Ik heb wel eens gehoord van mensen die met sociale huur in een chalet op een vakantiepark zaten, bij een gemeente hier redelijk in de buurt ook nog, nou dat zou wel wat zijn voor mij. Beetje rondzoeken.

Blijft niet mijn plan om sociale huur nodig te hebben, maarja. inderdaad.

Ik leef al vele jaren met een lijst dat ik als google doc altijd in een tab open heb op laptop en op m'n telefoon. Zou niet zonder kunnen leven, geheugen van een zeef. Van boodschappen tot werk, tot schoonmaakschematjes, tot films die ik nog moet kijken, tot hobby dingen te kopen, tot levensplannen staan er in.
Ik mag hopen dat dat niet allemaal in één lijst staat.

Ik heb recent als tip in een podcast (of was het een luisterboek) gehoord om (in elk geval tijdelijk) ook een done-list bij te houden. Zo kan goed inzichtelijk maken wat er van al je plannen uiteindelijk terecht is gekomen.

• #2.705
@chrisk overmorgen is er een conference in de jaarbeurs, daar staan ook werkgevers zoals abn amro om oa developers te recruiten.

1713210588909.png

Kijk wel eens naar zulke dingen maar zijn veelal bedrijven die natuurlijk ook online vacatures hebben, maar geen remote. Zou het uitmaken dan toch naar zoiets te gaan?

En hoe doe je daar dan werk scoren?

1713210588909.png

Kijk wel eens naar zulke dingen maar zijn veelal bedrijven die natuurlijk ook online vacatures hebben, maar geen remote. Zou het uitmaken dan toch naar zoiets te gaan?

En hoe doe je daar dan werk scoren?
Deelname aan het evenement, de standplek, de stand, de voorbereidingen en de mankracht op het evenement, het kost allemaal geld en is best een investering. Beetje makkelijk om het af te doen als dat ze geen remote willen

Die obsessie van dat remote, het zou je sieren als je de vraag eens zou omdraaien: waarom willen bedrijven nou geen remote bieden, welke problemen lopen ze tegen aan, en welke oplossing heb jij. Want hé, je bent zo flexibel als een stoeptegel.

Betreft die tickets, ik kan waarschijnlijk wel wat voor je regelen, maar ik ga niet mijn nek uitsteken voor een onbekende die dan alsnog afhaakt omdat hij zo vastgeroest zit in zijn negatieve doemdenken 😉

Naast Futuretech heb je nog J-Spring, J-fall, Frontmania en nog een paar waarvan ik de naam zo snel niet weet. Goed. Jouw leven.

Ik mag hopen dat dat niet allemaal in één lijst staat.

Ik heb recent als tip in een podcast (of was het een luisterboek) gehoord om (in elk geval tijdelijk) ook een done-list bij te houden. Zo kan goed inzichtelijk maken wat er van al je plannen uiteindelijk terecht is gekomen.
Dit heb ik ook weleens gehoord.

Kijken of je planning realistisch is en in hoeverre je in staat bent je aan je eigen planning te houden. Of je planning aanpassen, of je gedrag aanpassen, of beide.

Kijken of je planning realistisch is en in hoeverre je in staat bent je aan je eigen planning te houden. Of je planning aanpassen, of je gedrag aanpassen, of beide.
Het idee erachter was dat voor sommige mensen een to-do list best onbevredigend kan werken. Je besteed tijd aan zo’n lijst en hoe meer tijd je er aan besteed hoe langer/complexer die wordt. Als je dan telkens de volbrachte taken er tussenuit haalt en die plek gelijk weer opvult met 1 of meerdere nieuwe taken kan het best ontmoedigend werken. Als je nu heel simpel een volbrachte taak niet verwijderd, maar verplaatst naar een done-lijst heb je na verloop van tijd hopelijk iets om tevreden op terug te kunnen kijken.

Best een goed idee! Ga ik ook eens doen. Komt op m'n to-do lijstje.
nu nog hopen dat het op m'n done lijstje komt te staan :trollface:

• #2.712
Deelname aan het evenement, de standplek, de stand, de voorbereidingen en de mankracht op het evenement, het kost allemaal geld en is best een investering. Beetje makkelijk om het af te doen als dat ze geen remote willen
Ik snap dit niet, deed ik iets af als dat ze geen remote willen? En wat hebben de kosten voor het evenement daarmee te maken? ???

Ik stel dat dit soort bedrijven hun vacatures ook gewoon online hebben staan en geen remote aanbieden. Dan vraag ik, zou het daarin dan een verschil maken om ze bij zo'n evenement te benaderen?

Die obsessie van dat remote, het zou je sieren als je de vraag eens zou omdraaien: waarom willen bedrijven nou geen remote bieden, welke problemen lopen ze tegen aan, en welke oplossing heb jij. Want hé, je bent zo flexibel als een stoeptegel.
Ten eerste zijn er wel bedrijven die remote bieden, maar wat betreft die dat niet willen doen is het volgens deskundigen veelal om de management stijl die zij hebben. Kunnen het micromanagen niet loslaten, dat vertrouwen niet geven. Eenzelfde soort kwestie als werkcultuur niet kunnen veranderen, "dat is hoe we het altijd hebben gedaan." Mentaliteit.

Soms wel omdat andere functies in het bedrijf niet thuis kunnen werken, dus saamhorigheid. Volgens mij zijn er ook andere motivaties vanuit het bezitten van dure panden en leasecontracten, die niet leeg moet zijn wanneer er klanten op gesprek komen, of dat er een bepaald % bezetting nodig is voor belastingteruggave daarop.

Laatst sprak ik nog een adviseur die er op wees dat het binnen een groot bedrijf zomaar eens per manager kan verschillen, of het een stugge manager is of eentje die meer people manager was.

Dat zijn niet echt punten waar ik iets tegenover kan bieden.

etreft die tickets, ik kan waarschijnlijk wel wat voor je regelen, maar ik ga niet mijn nek uitsteken voor een onbekende die dan alsnog afhaakt omdat hij zo vastgeroest zit in zijn negatieve doemdenken 😉
Heb je er wel eens aan gedacht om je feminiteit wat meer te ontwikkelen? In plaats van altijd zo zuur zijn kun je mensen ook liefde en compassie geven.

Naast Futuretech heb je nog J-Spring, J-fall, Frontmania en nog een paar waarvan ik de naam zo snel niet weet. Goed. Jouw leven.
En uhm IT carierebeurs laatst, maar mijn vraag is dus wat het voor zin heeft om naar zoiets te gaan. Als hun vacatures ook online staan? Of is er bij zoiets plots wel de mogelijkheid om het remote te krijgen?

maar wat betreft die dat niet willen doen is het volgens deskundigen veelal om de management stijl die zij hebben. Kunnen het micromanagen niet loslaten, dat vertrouwen niet geven. Eenzelfde soort kwestie als werkcultuur niet kunnen veranderen, "dat is hoe we het altijd hebben gedaan." Mentaliteit.
De onderneming mag toch zelf bepalen hoe ze hun bedrijf runnen?

is niet dat al jullie goedbedoelde moeite aan dovemansoren is gericht ?
Ik heb het gevoel dat Cris, alles afwijst en zijn eigen plan trekt, wat dat ook mag zijn.

• #2.716
Het idee erachter was dat voor sommige mensen een to-do list best onbevredigend kan werken. Je besteed tijd aan zo’n lijst en hoe meer tijd je er aan besteed hoe langer/complexer die wordt. Als je dan telkens de volbrachte taken er tussenuit haalt en die plek gelijk weer opvult met 1 of meerdere nieuwe taken kan het best ontmoedigend werken. Als je nu heel simpel een volbrachte taak niet verwijderd, maar verplaatst naar een done-lijst heb je na verloop van tijd hopelijk iets om tevreden op terug te kunnen kijken.
Ik snap dit wel een beetje, en het positieve ervaren we altijd wat minder dan negatieve en stress. Maar als het goed is hebben de volbrachte taken ook gevolgen om tevreden op terug te kunnen kijken. Een gevulde ipv lege koelkast bijvoorbeeld. Dan is de wereld je done-lijst.

Ik snap dit niet, deed ik iets af als dat ze geen remote willen? En wat hebben de kosten voor het evenement daarmee te maken? ???

Ik stel dat dit soort bedrijven hun vacatures ook gewoon online hebben staan en geen remote aanbieden. Dan vraag ik, zou het daarin dan een verschil maken om ze bij zo'n evenement te benaderen?

Ten eerste zijn er wel bedrijven die remote bieden, maar wat betreft die dat niet willen doen is het volgens deskundigen veelal om de management stijl die zij hebben. Kunnen het micromanagen niet loslaten, dat vertrouwen niet geven. Eenzelfde soort kwestie als werkcultuur niet kunnen veranderen, "dat is hoe we het altijd hebben gedaan." Mentaliteit.

Soms wel omdat andere functies in het bedrijf niet thuis kunnen werken, dus saamhorigheid. Volgens mij zijn er ook andere motivaties vanuit het bezitten van dure panden en leasecontracten, die niet leeg moet zijn wanneer er klanten op gesprek komen, of dat er een bepaald % bezetting nodig is voor belastingteruggave daarop.

Laatst sprak ik nog een adviseur die er op wees dat het binnen een groot bedrijf zomaar eens per manager kan verschillen, of het een stugge manager is of eentje die meer people manager was.

Dat zijn niet echt punten waar ik iets tegenover kan bieden.

Heb je er wel eens aan gedacht om je feminiteit wat meer te ontwikkelen? In plaats van altijd zo zuur zijn kun je mensen ook liefde en compassie geven.

En uhm IT carierebeurs laatst, maar mijn vraag is dus wat het voor zin heeft om naar zoiets te gaan. Als hun vacatures ook online staan? Of is er bij zoiets plots wel de mogelijkheid om het remote te krijgen?

Ik denk dat er op zo'n beurs vooral een mogelijkheid is om jezelf, face-to-face, aan te bieden en als het ware te verkopen aan een bedrijf.

En eventueel een bedrijf vragen stellen mbt remote werken en hoe zij erin staan als medewerkers dit willen. Zo kun je inzicht krijgen in hoe zij denken.

Waarvoor?

Lijkt mij van wat ik hoor en zie toch meer iets van business en consultancy die zoveel met overleg moeten/willen werken. Meestal door klanten die er bovenop willen zitten, gehoord willen worden dat het knopje misschien toch daar moet staan. Ohja er zijn zelfs werkmethodes die dat juist expliciet proberen te voorkomen omwille efficiëntie. (de volgende dag moet het knopje toch weer terug, zonde van de tijd geweest)

Ik heb het niet over een simpel knopje die groen, geel, of dildo roze moet zijn, maar over zeer complexe functionaliteit die iteratief ontwikkeld wordt. Zo had ik te maken met 10 programmeurs die ik voorzag van specificaties/user stories waarbij de programmeurs middels pair-programming stukjes codes ontwikkelden. Klant had hier helemaal niets mee te maken, die werd via stuurgroepen op de hoogte gehouden van voortgang e.d.

Wat weet jij nou van business en consultancy man, houd toch op met je kutmentaliteit! :roflol:

• #2.719
De onderneming mag toch zelf bepalen hoe ze hun bedrijf runnen?
Zei er iemand van niet dan?

Hoewel je zou kunnen stellen dat principes nagestreefd "dienen" te worden of men er wettelijk vrij van is of niet. Zoals deugden "moeten."

En anders kun je er als bedrijf ook achter komen dat mensen ergens gaan werken waar ze wel degelijk behandeld worden. Dit zie ik in de VS sinds/na corona ook best gebeuren. Zo eist men work-from-home en anders gaan ze wel naar een concurrent die het bied, of wanneer men na lockdowns begon te zeuren terug naar kantoor te komen. Zo geeft marktwerking arbeiders de mogelijkheid hun vrijheden/rechten te verkrijgen.

Misschien is de NL markt/werknemer daar niet zo van. Lijkt mij mentaliteit.

Van mij mag je als bedrijf vrij zijn om te kiezen dat je mensen ontslaat als ze gemene dingen zeggen, of selectief deur beleid te hebben, maar dat heeft wel gevolgen. Hopelijk prevaleren de goede principes dan uiteindelijk.

Ik snap dit wel een beetje, en het positieve ervaren we altijd wat minder dan negatieve en stress. Maar als het goed is hebben de volbrachte taken ook gevolgen om tevreden op terug te kunnen kijken. Een gevulde ipv lege koelkast bijvoorbeeld. Dan is de wereld je done-lijst.
Geen idee, het advies was blijven hangen en dacht dat je er wellicht iets mee zou kunnen.

Zelf werk ik nooit fysieke lijstjes buiten mijn werk om.

Terug
Naar boven