Ik snap dit niet, deed ik iets af als dat ze geen remote willen? En wat hebben de kosten voor het evenement daarmee te maken?
Ik stel dat dit soort bedrijven hun vacatures ook gewoon online hebben staan en geen remote aanbieden. Dan vraag ik, zou het daarin dan een verschil maken om ze bij zo'n evenement te benaderen?
Ten eerste zijn er wel bedrijven die remote bieden, maar wat betreft die dat niet willen doen is het volgens deskundigen veelal om de management stijl die zij hebben. Kunnen het micromanagen niet loslaten, dat vertrouwen niet geven. Eenzelfde soort kwestie als werkcultuur niet kunnen veranderen, "dat is hoe we het altijd hebben gedaan." Mentaliteit.
Soms wel omdat andere functies in het bedrijf niet thuis kunnen werken, dus saamhorigheid. Volgens mij zijn er ook andere motivaties vanuit het bezitten van dure panden en leasecontracten, die niet leeg moet zijn wanneer er klanten op gesprek komen, of dat er een bepaald % bezetting nodig is voor belastingteruggave daarop.
Laatst sprak ik nog een adviseur die er op wees dat het binnen een groot bedrijf zomaar eens per manager kan verschillen, of het een stugge manager is of eentje die meer people manager was.
Dat zijn niet echt punten waar ik iets tegenover kan bieden.
Heb je er wel eens aan gedacht om je feminiteit wat meer te ontwikkelen? In plaats van altijd zo zuur zijn kun je mensen ook liefde en compassie geven.
En uhm IT carierebeurs laatst, maar mijn vraag is dus wat het voor zin heeft om naar zoiets te gaan. Als hun vacatures ook online staan? Of is er bij zoiets plots wel de mogelijkheid om het remote te krijgen?