MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.722
Ik heb het niet over een simpel knopje die groen, geel, of dildo roze moet zijn, maar over zeer complexe functionaliteit die iteratief ontwikkeld wordt. Zo had ik te maken met 10 programmeurs die ik voorzag van specificaties/user stories waarbij de programmeurs middels pair-programming stukjes codes ontwikkelden. Klant had hier helemaal niets mee te maken, die werd via stuurgroepen op de hoogte gehouden van voortgang e.d.

Wat weet jij nou van business en consultancy man, houd toch op met je kutmentaliteit! :roflol:
Was een versimpelt voorbeeld. Been there done that. Oef, pair-programming. :o Dat is wel heel erg. Heb je de programmeurs wel eens gevraagd wat zij van de methodieken vinden? Daar is namelijk nogal kritiek op.

Voor het aanbrengen van het idee.

Heb jij die podcast gemaakt dan..?
Ik had het tegen Mentat, hij had namelijk ook de podcast gehoord en hij bracht een inzicht erbij waar ik mij wel in kon vinden.
Jij niet. Dus nee. Niet 'bedankt' voor jou..

Moet ik inderdaad doen, heb ook eigenlijk altijd liggen dat ik bezig ben met een bericht wat ik kan posten. Ik ben alleen heel slecht, of nouja langzaam, met zulke semi-professionele maar toch spontane teksten schrijven. Over werk en gewoon ouwehoeren hier gaat natuurlijk makkelijk, maar sollicitatiebrieven en dit soort dingen kan me zo een paar dagen kosten en dan weet ik nog niet of het een goede tekst is.

Heb wel af en toe een korte oproep a la 'ik ben beschikbaar als freelance programmeur. ik heb ervaring met...' geplaatst maar is niks uit gekomen.

Ik heb wat punten in een langzaam groeiend/verbeterend document staan die ik in teksten wil vormen. Eentje in m'n linkedin profiel en cv om mijn werkwijze kort aan te prijzen, en een oproep dat ik in te huren ben of iemand nog iemand weet die een programmeur nodig heeft.

Thanks.

Wat doe je nu?

Een tekst schrijven is easy man, je zou misschien niet in termen als "sollicitatiebrief" moeten denken.

Die bijdrage op linkedin; schrijf hem alsof je hem schrijft voor een maatje van je, om aan diegene helder, duidelijk en overzichtelijk uit te leggen wie je bent, wat je kan, wat je leuk vind om te doen en waar je eigenlijk naar op zoek bent.

Vergeet dat hele zakelijke sollicitatie mechanisme, is zo achterhaald en daar moet je veel te veel bij nadenken, althans zo werkt t bij mij. Ik schreef een redelijk uitgebreide bijdrage over wie ik ben, wat ik kon, wat ik leuk vind (interesses op IT gebied zoals Ethisch Hacken, Cybersecurity, AI, MachineLearning) en waar ik naar op zoek was. Ik ben geen volleerd ervaren programmeur maar heb/had wel basis IT kennis, ik kende scripttalen zoals HTML,, CSS en PHP en begreep hoe ze werken. En ik ben natuurlijk bijzonder gemotiveerd.

Daar heb ik een bijdrage over geschreven, werd bijzonder veel gelezen en had een mooi groot bereik. Hoe is jouw bereik op Linkedin trouwens? Veel volgers?

Die korte oproepen werken niet omdat ze niet jou als persoon laten zien. Ik denk dat je jezelf beter verkoopt als je gewoon laat zien wie jij bent.

En dat langzaam groeiende verbeter document is net een plant die uitkomt, volgend jaar is ie weer een stukje groter en het jaar daarna ook maar dat jaar daarna ben je al weer 3 jaar verder.......snap je wat ik bedoel?

Ik was een werkplaatstimmerman met een grote interesse en affiniteit op IT gebied, ik hou van Terminator films (vooral van Terminator2) omdat daarin AI de macht over wil nemen (in de gehele reeks dan) en tegenwoordig draait alles om ditzelfde AI die wij als mens in bedwang moeten gaan houden, nu nog niet, maar er kom een tijd zeer binnenkort dat de mens een foutje maakt en dat AI zichzelf gaat ontwikkelen zonder dat wij dit door hebben.....maar dat is een ander verhaal.
Ik was dus een werkplaatstimmerman en sinds een half jaar werk ik op de IT afdeling van YOURCE (Contact center) als IT Information Security Administrator, ik hou me bezig met alles wat te maken heeft met onze cybersecurity. Ik heb grote interesse voor hacken en dit wil ik mijzelf aanleren, inmiddels kennis gemaakt met Kali Linux en dmv tutorials wil ik mijzelf eigenlijk leren om te kunnen hacken, of in ieder geval in elk netwerk toegang te kunnen krijgen of kwetsbaarheben te kunnen opsporen.....maar dat is nog een redelijk lange weg.

Maar als ik jou was, zou ik nu meteen "even" een bijdrage schrijven man. Niet geschoten is altijd mis.

Ik hoop dat je snel iets vindt, ik weet zeker dat er minstens tien bedrijven in Nederland zijn die staan te springen om iemand als jij.

Veel succes man!

Was een versimpelt voorbeeld. Been there done that. Oef, pair-programming. :o Dat is wel heel erg. Heb je de programmeurs wel eens gevraagd wat zij van de methodieken vinden? Daar is namelijk nogal kritiek op.
Zij kwamen zelf met de suggestie voor pair-programming om zo te kunnen sparren met elkaar. :roflol: Programmeurs met 20+ jaar ervaring. Uiteindelijk hebben we met een team van 150 man een programma, wat al jaren vast was gelopen, succesvol kunnen opleveren. Nogmaals, je hebt geen flauw idee waar je het over hebt met je zolder ervaring.

Maar houd jij je vooral bezig met het ontleden van DBB berichten op subatomair niveau. :o

Laatst bewerkt:
Hoewel je zou kunnen stellen dat principes nagestreefd "dienen" te worden of men er wettelijk vrij van is of niet. Zoals deugden "moeten."
Kan, ik als ondernemer zou zeggen dat ik dat aan een ander overlaat, ik kan niet overal in excelleren. Pas als ik niet de mensen kan vinden die ik in mijn organisatie zou willen hebben ga ik er misschien eens overnadenken.

En anders kun je er als bedrijf ook achter komen dat mensen ergens gaan werken waar ze wel degelijk behandeld worden. Dit zie ik in de VS sinds/na corona ook best gebeuren. Zo eist men work-from-home en anders gaan ze wel naar een concurrent die het bied, of wanneer men na lockdowns begon te zeuren terug naar kantoor te komen. Zo geeft marktwerking arbeiders de mogelijkheid hun vrijheden/rechten te verkrijgen.
Dus dat bedrijven hun vastgeroeste visie over het thuiswerk beleid loslaten vind je een goed idee, maar voor jezelf is dat nog een niet te nemen hindernis? Dan pas je je toch eigenlijk ook niet binnen de nog ontwikkelende cultuur van zo’n bedrijf?

• #2.727
Zij kwamen zelf met de suggestie voor pair-programming om zo te kunnen sparren met elkaar. :roflol: Uiteindelijk hebben we met een team van 150 man een programma, wat al jaren vast was gelopen, succesvol kunnen opleveren. Nogmaals, je hebt geen flauw idee waar je het over hebt met je zolder ervaring.
Echt? :roflol: Vreselijk. Het is een nogal achterhaald iets. Ik heb nog nooit een programmeur gehoord die het goed vind werken, of het niet juist beter anders kon. Je noemt nogal wat termen en werkwijzes alsof die aangeven dat het goed is, maar zoals ik zei is er allemaal nogal kritiek op. Staan bekend als zaken die typisch worden opgedwongen vanuit business/consultancy of klant die er ergens van hebben gehoord. Dat het desondanks goed is gekomen, prima :thumbup:

Was men het er unaniem mee eens? Het is wel eens lullig als iemand het voorsteld en men er dan maar in mee moet om niet negatief gevonden te worden. Net als het contact op kantoor, moeten die arme programmeurs komen omdat iemand van hen anders eenzaam is.

Grappig overigens dat je, wanneer het je uitkomt, zaken versimpelt wanneer het je uitkomt, maar andere zaken weer supercomplex maakt. :o

• #2.729
Een tekst schrijven is easy man, je zou misschien niet in termen als "sollicitatiebrief" moeten denken.

Die bijdrage op linkedin; schrijf hem alsof je hem schrijft voor een maatje van je, om aan diegene helder, duidelijk en overzichtelijk uit te leggen wie je bent, wat je kan, wat je leuk vind om te doen en waar je eigenlijk naar op zoek bent.

Vergeet dat hele zakelijke sollicitatie mechanisme, is zo achterhaald en daar moet je veel te veel bij nadenken, althans zo werkt t bij mij.
Ja ik probeer daar op zo'n manier balans in te vinden. Het moet ook weer niet "yo zoekt iemand nog een programmeur" worden en bij elk punt kan ik in een moment 1000 dingen te zeggen verzinnen welke elk weer 1000 dingen oproepen. Het is een proces.

Ik schreef een redelijk uitgebreide bijdrage over wie ik ben, wat ik kon, wat ik leuk vind (interesses op IT gebied zoals Ethisch Hacken, Cybersecurity, AI, MachineLearning) en waar ik naar op zoek was. Ik ben geen volleerd ervaren programmeur maar heb/had wel basis IT kennis, ik kende scripttalen zoals HTML,, CSS en PHP en begreep hoe ze werken. En ik ben natuurlijk bijzonder gemotiveerd.

Daar heb ik een bijdrage over geschreven, werd bijzonder veel gelezen en had een mooi groot bereik. Hoe is jouw bereik op Linkedin trouwens? Veel volgers?
Nee niet zoveel. Wellicht 2-3 likes op m'n berichten gehad.

Die korte oproepen werken niet omdat ze niet jou als persoon laten zien. Ik denk dat je jezelf beter verkoopt als je gewoon laat zien wie jij bent.

En dat langzaam groeiende verbeter document is net een plant die uitkomt, volgend jaar is ie weer een stukje groter en het jaar daarna ook maar dat jaar daarna ben je al weer 3 jaar verder.......snap je wat ik bedoel?
Jup dat is het idee, ik begin met ruwe punten die ik wil benoemen en vorm het langzaam naar zinnen en dan naar een beetje lopend geheel.

Ik was een werkplaatstimmerman met een grote interesse en affiniteit op IT gebied, ik hou van Terminator films (vooral van Terminator2) omdat daarin AI de macht over wil nemen (in de gehele reeks dan) en tegenwoordig draait alles om ditzelfde AI die wij als mens in bedwang moeten gaan houden, nu nog niet, maar er kom een tijd zeer binnenkort dat de mens een foutje maakt en dat AI zichzelf gaat ontwikkelen zonder dat wij dit door hebben.....maar dat is een ander verhaal.
Ik was dus een werkplaatstimmerman en sinds een half jaar werk ik op de IT afdeling van YOURCE (Contact center) als IT Information Security Administrator, ik hou me bezig met alles wat te maken heeft met onze cybersecurity. Ik heb grote interesse voor hacken en dit wil ik mijzelf aanleren, inmiddels kennis gemaakt met Kali Linux en dmv tutorials wil ik mijzelf eigenlijk leren om te kunnen hacken, of in ieder geval in elk netwerk toegang te kunnen krijgen of kwetsbaarheben te kunnen opsporen.....maar dat is nog een redelijk lange weg.

Maar als ik jou was, zou ik nu meteen "even" een bijdrage schrijven man. Niet geschoten is altijd mis.
Ja security en hacking is wel interessant. Heb je voor jouw switch een cursus of opleiding gedaan?

Ik hoop dat je snel iets vindt, ik weet zeker dat er minstens tien bedrijven in Nederland zijn die staan te springen om iemand als jij.

Veel succes man!
Thanks!

Echt? :roflol: Vreselijk. Het is een nogal achterhaald iets. Ik heb nog nooit een programmeur gehoord die het goed vind werken, of het niet juist beter anders kon. Je noemt nogal wat termen en werkwijzes alsof die aangeven dat het goed is, maar zoals ik zei is er allemaal nogal kritiek op. Staan bekend als zaken die typisch worden opgedwongen vanuit business/consultancy of klant die er ergens van hebben gehoord. Dat het desondanks goed is gekomen, prima :thumbup:

Was men het er unaniem mee eens? Het is wel eens lullig als iemand het voorsteld en men er dan maar in mee moet om niet negatief gevonden te worden. Net als het contact op kantoor, moeten die arme programmeurs komen omdat iemand van hen anders eenzaam is.
Kan je ook eens deze kritische blik op je eigen “gelijk” toepassen?

Dat zou je ook prima tegen mij kunnen zeggen natuurlijk, maar ik ben best tevreden over mijn leven, zeker binnen de kaders waar ik controle over heb.

Heb je je nu al wel ingeschreven bij (een) woningbouwvereniging of lukte het nog niet?

Ja ik probeer daar op zo'n manier balans in te vinden. Het moet ook weer niet "yo zoekt iemand nog een programmeur" worden en bij elk punt kan ik in een moment 1000 dingen te zeggen verzinnen welke elk weer 1000 dingen oproepen. Het is een proces.

Nee niet zoveel. Wellicht 2-3 likes op m'n berichten gehad.

Jup dat is het idee, ik begin met ruwe punten die ik wil benoemen en vorm het langzaam naar zinnen en dan naar een beetje lopend geheel.

Ja security en hacking is wel interessant. Heb je voor jouw switch een cursus of opleiding gedaan?

Thanks!
Eigenlijk een cursus FullStack WebDevelopper - waar ik HTML, CSS, PHP en werken in de Terminal mee leerde.
Daarnaast een cursus cybersecurity, paar losse theorie certificaten behaald.

Meer niet

Waarom ga je hier weer allerlei vraagtekens bij zetten? Was iedereen het er unaniem mee eens?? Ja. Alles werd in sprint retro's open en eerlijk besproken. Als iemand het ergens niet mee eens was, dan kon dat gewoon aangegeven worden. Zo heb ik zelf weleens een refinement sessie halverwege gestopt omdat ik teveel frustraties had over hoe sommige programmeurs reageerden op zaken. Dat is vervolgens weer besproken en hebben we samen gekeken hoe we dingen anders konden doen.

Zo was ook een aantal van de programmeurs ook niet happy met de opmerkingen van de product owner over het werk wat we op een gegeven moment hadden opgeleverd. Is toen ook openlijk besproken en opgelost. Leuk dat jij nog nooit van een programmeur dit hebt gehoord, maar ik geef toch aan dat deze programmeurs, met jarenlange ervaring (wij werken alleen met zeer seniore profielen, vanwege de aard en complexiteit van onze opdrachten) hier zelf mee kwamen?

• #2.735
Waarom ga je hier weer allerlei vraagtekens bij zetten? Was iedereen het er unaniem mee eens?? Ja. Alles werd in sprint retro's open en eerlijk besproken. Als iemand het ergens niet mee eens was, dan kon dat gewoon aangegeven worden. Zo heb ik zelf weleens een refinement sessie halverwege gestopt omdat ik teveel frustraties had over hoe sommige programmeurs reageerden op zaken. Dat is vervolgens weer besproken en hebben we samen gekeken hoe we dingen anders konden doen.

Zo was ook een aantal van de programmeurs ook niet happy met de opmerkingen van de product owner over het werk wat we op een gegeven moment hadden opgeleverd. Is toen ook openlijk besproken en opgelost. Leuk dat jij nog nooit van een programmeur dit hebt gehoord, maar ik geef toch aan dat deze programmeurs, met jarenlange ervaring (wij werken alleen met zeer seniore profielen, vanwege de aard en complexiteit van onze opdrachten) hier zelf mee kwamen?
Omdat ik mij afvraag hoe het is gegaan en daarbij uit ervaring en impressies weet hoe het kan zijn. Daarmee kan ik enkel een voorbeeld schetsen en vragen of dat zo is, omdat ik de volledige uitleg nog niet heb gehad. Moet je ook eens proberen, vragen naar wat je nog niet weet, in plaats van "ik hoef het niet te lezen om te weten."

Klinkt als veel goed bespreken prima, dat kan ook weer veel overhead zijn maar ok. Ik ken het hele scrummen overigens hoor, heel lang geleden eens nauw samengewerkt met een scrum master om dat op het werk op te zetten. Ken ook alle ins and outs en bedenkingen ervan wat er teveel aan toegepast kan worden, wanneer wel wanneer niet etc etc.

Dat ze er zelf mee kwamen prima :thumbup: Verbaast mij eerlijk gezegd echt.

Wat was dat met die frustraties over hoe programmeurs reageerden op zaken? Dat klinkt niet zo prettig, waren ze dan wel echt vrij om het anders te willen? Weer, ik weet het hele verhaal niet, maar samen kijken naar hoe het anders kan kan betekenen dat ze niet hun zin kregen of toch wel. Of was het op een prettige manier? Ik ben benieuwd wat die frustraties waren en hoe dat dan ging. Ik hoop niet zoals jij hier [tegen mij bijvoorbeeld] doet.

Laatst bewerkt:
  • #2.736
Kan, ik als ondernemer zou zeggen dat ik dat aan een ander overlaat, ik kan niet overal in excelleren. Pas als ik niet de mensen kan vinden die ik in mijn organisatie zou willen hebben ga ik er misschien eens overnadenken.

Dus dat bedrijven hun vastgeroeste visie over het thuiswerk beleid loslaten vind je een goed idee, maar voor jezelf is dat nog een niet te nemen hindernis? Dan pas je je toch eigenlijk ook niet binnen de nog ontwikkelende cultuur van zo’n bedrijf?
Dat loslaten is niet gelijk te stellen, het gaat er niet om dat iedereen alles maar moet loslaten maar dat slecht beleid ten koste van principiële vrijheden losgelaten zou moeten worden. Mijn wens is juist daarmee mogelijk te maken en zou niet daarom losgelaten moeten worden.

Dat ik er daarmee niet bij pas ja dat zeg ik toch steeds.

Kan je ook eens deze kritische blik op je eigen “gelijk” toepassen?

Dat zou je ook prima tegen mij kunnen zeggen natuurlijk, maar ik ben best tevreden over mijn leven, zeker binnen de kaders waar ik controle over heb.
Ik ben hyper-kritisch ook op mijzelf, dat helpt depressie ook niet. Ik weet niet waarom je zou aannemen dat een kritische blik tot andere conclusies zou doen lijden, of dat het uberhaupt zo puur te rationaliseren is. Het lijkt daarbij alsof je aanneemt dat ik het mis heb en bij nader inzien wel tot jouw visie van de waarheid zou moeten komen?

• #2.737
Ik denk dat er op zo'n beurs vooral een mogelijkheid is om jezelf, face-to-face, aan te bieden en als het ware te verkopen aan een bedrijf.

En eventueel een bedrijf vragen stellen mbt remote werken en hoe zij erin staan als medewerkers dit willen. Zo kun je inzicht krijgen in hoe zij denken.
Ik weet niet of dat de kansen vergroot :roflol: Dan bedoel ik niet dat ik heel asociaal overkom, maar dat ik mijzelf niet zo goed kan "verkopen" en niet door gelikte verkopers/HR personen en hun standpunten heen kan komen.

Zouden/moeten ze anders open staan tot remote laten werken bij zo'n face-to-face meeting?

Ik weet niet of dat de kansen vergroot :roflol: Dan bedoel ik niet dat ik heel asociaal overkom, maar dat ik mijzelf niet zo goed kan "verkopen" en niet door gelikte verkopers/HR personen en hun standpunten heen kan komen.

Zouden/moeten ze anders open staan tot remote laten werken bij zo'n face-to-face meeting?

Nja als je jezelf niet kan verkopen (kan ik ook niet echt haha) dan is dat lastiger, maar wellicht kunnen bedrijven beter hun restricties tot remote werken uitleggen waarbij jij óf de mogelijkheden kunt uitleggen óf eventueel iets met die restricties kunt doen op persoonlijk vlak.

het gaat er niet om dat iedereen alles maar moet loslaten maar dat slecht beleid ten koste van principiële vrijheden losgelaten zou moeten worden
Als ondernemer zou ik zeggen prima, binnen mijn principiële vrijheden past het niet om werknemers of anderszins werkuitvoerenden 100% remote te laten werken, veel succes bij je zoektocht en ik wens je een prettige dag verder.

Ik ben hyper-kritisch ook op mijzelf, dat helpt depressie ook niet. Ik weet niet waarom je zou aannemen dat een kritische blik tot andere conclusies zou doen lijden, of dat het uberhaupt zo puur te rationaliseren is. Het lijkt daarbij alsof je aanneemt dat ik het mis heb en bij nader inzien wel tot jouw visie van de waarheid zou moeten komen?
Ben je kritisch op het feit dat je belangrijkste voorwaarde om 100% remote te willen werken je kans op werk met misschien wel een factor 100 keer verkleind en dat jij de enige bent die daar verandering ik kunt brengen?

Maar ik bedoel het ook in lijn met deze passage.
Ik hoop niet zoals jij hier [tegen mij bijvoorbeeld] doet.

• #2.740
Als ondernemer zou ik zeggen prima, binnen mijn principiële vrijheden past het niet om werknemers of anderszins werkuitvoerenden 100% remote te laten werken, veel succes bij je zoektocht en ik wens je een prettige dag verder.
Principes zijn niet persoonlijke wensen. Maar inderdaad daar zijn ze vrij in, maar die keuze heeft wel gevolgen. Ik zie sommige vacatures die ik kon vullen nog steeds open staan.

Terug
Naar boven