XXL Nutrition

log chrisk

Het is toch echt mijn antwoord ik ben alleen bij machte om aan te geven hoe ik iets bedoel, hoe de toehoorder het interpreteert kan ik niets aan doen.
Is het cirkeltje dan dat jij het ervaart alsof hij het verkeerd interpreteert en verder niets?
Of bedoel je te zeggen dat hij het anders interpreteert dan dat jij het bedoelt, en het daarmee "verkeerd" interpreteert?

Is het cirkeltje dan dat jij het ervaart alsof hij het verkeerd interpreteert en verder niets?
Of bedoel je te zeggen dat hij het anders interpreteert dan dat jij het bedoelt, en het daarmee "verkeerd" interpreteert?
Dat zou ook heel goed kunnen, maar als hij deze discussie over het overwinnen van zijn onwenselijk impasse tijdverspilling noemt heb ik niet de behoefte aan een discussie binnen een discussie (die mij sowieso weinig op kan leveren buiten een kijkje in de hoofd van een koppiger persoon dan ikzelf) met een passant over hoe ik de term interpreteren interpreteer.

Dat zou ook heel goed kunnen, maar als hij deze discussie over het overwinnen van zijn onwenselijk impasse tijdverspilling noemt heb ik niet de behoefte aan een discussie binnen een discussie (die mij sowieso weinig op kan leveren buiten een kijkje in de hoofd van een koppiger persoon dan ikzelf) met een passant over hoe ik de term interpreteren interpreteer.
Volgens mij komt het er kort samengevat op neer dat je een discussie begint met iemand, en vindt dat die ander er maar blij mee moet zijn. Als diegene dat niet is, ga je verwijten maken. Daarbij ben je niet in staat om jezelf in de ander in te leven en geef je hem er de schuld van dat je dat je hem dingen verwijt. Als ik vervolgens probeer op te achterhalen wat er nou eigenlijk gebeurt dan kap je het gesprek af. Op zich geen probleem, want het is aan jou of je in gesprek wilt gaan. Ik vind het alleen wel bijzonder.

en ik snap dat maskeren, maar ik kan het niet. Of niet in de gradatie die daarbij voor mij nodig zou zijn. Daar lijkt men steeds aan voorbij te gaan; "ach conformeer je nou maar gewoon kwestie van instelling" nee echt niet met de kleinste dingen niet. Dat lukt niet meer en dat wel doen of moeten word ik echt niet goed van.

Dit begrijp ik 100%.
Het rotte is alleen dat de maatschappij wel aan het veranderen is, maar dit zodanig traag gaat dat de complete verandering hoogstwaarschijnlijk niet in ons leven compleet zal zijn.

Maskeren is, op z'n minst gezegd, vermoeiend. Ikzelf kan het wel, maar als dit te veel/te langdurig/te vaak is, ben ik overprikkeld, oververmoeid, hoofdpijn en migraines en over langere tijd depressie. Dus ik snap jou hierin wel.

Als ik zo lees, dan denk ik dat we ('forumleden hier', maar ook jijzelf zeker) moeten accepteren dat dit 100% een 'geval' van niet kunnen werken (zonder specifieke en individueel gerichte aanpassingen/eisen) is en niet een geval van 'niet willen tenzij iedereen doet wat je wilt'.

Ik vind die twee namelijk heel verschillend.

Zoals ik lees, val jij niet in de categorie dat je niet wilt werken tenzij iedereen doet wat jij wilt.
Imho val jij in de categorie dat je niet kunt werken tenzij je de juiste aanpassingen en omgeving hebt.

Daardoor komt kritiek, rotte opmerkingen en negativiteit ook harder aan..en begrijpelijk, want dat is gewoon 'ableisme'..

Volgens mij komt het er kort samengevat op neer dat je een discussie begint met iemand, en vindt dat die ander er maar blij mee moet zijn. Als diegene dat niet is, ga je verwijten maken. Daarbij ben je niet in staat om jezelf in de ander in te leven en geef je hem er de schuld van dat je dat je hem dingen verwijt. Als ik vervolgens probeer op te achterhalen wat er nou eigenlijk gebeurt dan kan je het gesprek af. Op zich geen probleem, want het is aan jou of je in gesprek wilt gaan. Ik vind het alleen wel bijzonder.
Graag wat verduidelijking aanbrengen als je dat wilt. Heb je het nu over de discussie tussen mij en @chrisk en tussen ons? Waar maak ik verwijten, kan je die noemen/quoten/linken oid. Waar maak je uit op dat ik niet instaat ben om mezelf in de ander in te leven, als je wat terug bladerd kan je post van mij lezen waaruit mijns inziens blijkt dat ik dat weldegelijk kan.

Ik vraag me af waarom je in een poging tot het achterhalen van iets er met een gesterkt been ingaat, zeker op het moment dat het niet in een topic van jou plaatsvindt, het niet over jou gaat, je niet al aan de discussie deelnam op dat moment en met de opening eigenlijk de discussie al dood slaat. Immers hij ervaart het zoals hij het ervaart, of je het nou leuk vindt of niet.. Naar mij mening staan jouw hakken al in het zand.

Het is wel weer een hoop tijdverspilling. Ik dacht na het positieve van gister, en er zitten verder ook zeker gewone vriendelijke reacties tussen, dat het het wel waard was om hier te blijven komen en s`ochtends weer te kijken.

Wordt door te willen meedenken en reageren toch opgeslokt in andermans negativiteit.
Als het niet aan de recruiters, de rest van de wereld of andere sollicitanten ligt, dan ligt 't uiteindelijk uiteraard alleen nog aan ons :o

Graag wat verduidelijking aanbrengen als je dat wilt. Heb je het nu over de discussie tussen mij en @chrisk en tussen ons? Waar maak ik verwijten, kan je die noemen/quoten/linken oid. Waar maak je uit op dat ik niet instaat ben om mezelf in de ander in te leven, als je wat terug bladerd kan je post van mij lezen waaruit mijns inziens blijkt dat ik dat weldegelijk kan.

Ik vraag me af waarom je in een poging tot het achterhalen van iets er met een gesterkt been ingaat, zeker op het moment dat het niet in een topic van jou plaatsvindt, het niet over jou gaat, je niet al aan de discussie deelnam op dat moment en met de opening eigenlijk de discussie al dood slaat. Immers hij ervaart het zoals hij het ervaart, of je het nou leuk vindt of niet.. Naar mij mening staan jouw hakken al in het zand.
Ik kan mezelf voorstellen dat je het gevoel hebt dat ik er met gestrekt been in ging. Mijn bericht was nogal kort en omdat er nogal wat contextuele informatie mist laat het veel aan de verbeelding over. Het was niet zo bedoeld. Eerlijk gezegd was ik daar al een beetje bang voor en daarom heb ik er nog een zin aan toegevoegd. Je was alleen net iets sneller met je reactie.

Het is me niet duidelijk of je nou in gesprek wilt of niet..

Ok nou ik ben nog steeds benieuwd naar hoe die frustraties gingen en opgelost werden, maar ok.
Waarom is dit relevant? Wat voegt dit toe?

(des te meer eigenlijk als je een aosicale kl***zak genoemd kan worden, en dat hier ook laat blijken als iemand niet doet wat jij wilt)
Typisch dat je mijn harde toon framed als asociale kl***zak. Ik zei het in de context van op bezoek gaan, waar er voor je gezorgd wordt (hapjes, drankjes, etc) en dat het dan gewoon netjes is om je sociaal op te stellen. En van mij hoef je helemaal niks hoor Chrisk. Ik kan alleen slecht tegen dat, totaal onnodige, gezwelg in zelfmedelijden. Dit terwijl er in ons übersociale landje voldoende mogelijkheden zijn voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Ja ik denk dat wij best veel gemeen hebben, en ik snap dat maskeren, maar ik kan het niet. Of niet in de gradatie die daarbij voor mij nodig zou zijn. Daar lijkt men steeds aan voorbij te gaan; "ach conformeer je nou maar gewoon kwestie van instelling" nee echt niet met de kleinste dingen niet. Dat lukt niet meer en dat wel doen of moeten word ik echt niet goed van.
Nogmaals, naar mijn mening is dit een keuze en mindset.
Overigens geloof ik ook dat het werk en alles eromheen in de maatschappij beter zou gaan als men er authentieker in kon zijn. En een overmaat aan maskeren juist heel ongezond is voor het persoon en de samenleving. Ik vind het opmerklijk dat je de samenlevingskritiek wel inziet maar het dan nog wel anderen wil opdwingen, of dat niet zo zegt maar je wel daarnaar gedraagt door boos te doen als ze er niet zoals jij ook in mee gaan.
Nogmaals, ik vind dat je ook reëel moet zijn. We leven niet in een utopie. Pick your battles. Geven en nemen. Yin en Yang, etc. Ik dwing je helemaal niets op, man. Nogmaals heel typerend dat je het zo interpreteert. :o
Die instelling houd het ook allemaal in stand.
OK, dus we gaan in opstand komen tegen het onderdrukkende regime/systeem? Trek jij de kar? Ik volg! :o
Nu zou ik denken dat een business persoon of bijvoorbeeld sales wat meer van die eigenschappen van het masker juist zelf al heeft, dat het meer bij diegene past, en zo in die functie komt. Enige selectie/survivor bias, prima. Gelukkig ben ik programmeur en niet zo'n business doornemer, en past dat werk enorm goed bij hoe ik ben. Ik denk dat men daarin ook wat minder masker nodig heeft, dat het inherent minder corporaat is dan business/sales/consultancy en meer bij de zoldermethode past of kan passen. Veel wereldberoemde creatieve projecten zijn ontstaan door gekkies die vrijgelaten werden om slimme shit te bouwen of zelf dat initiatief namen, juist niet in corporate maskers vastzaten, en het stagneert naar mate dat corporate er in sluipt.
Hier heb je zeker een punt, maar ik accepteer dat dit ook gewoon de realiteit is van vandaag de dag en probeer binnen die kaders zodanig te bewegen dat er voor mij een prima balans is.
Niet alles is een keuze, er is een natuur vanwaaruit dingen wel of niet kunnen werken. Voor mij zijn de opgelegde kaders een muur waar ik mijn hele leven keer op keer mijn hoofd tegen gestoten heb tot ik helemaal kapot ben. Laat mij er zoals vele anderen gewoon lekker creatief omheen gaan zodat ik ook mijn beste leven kan leiden. Kunt rationaliseren dat je het beste voor mij zou willen, maar je kunt helemaal niet voor een ander weten/bepalen wat dat is of hoe dat moet.
Wat moet ik in godsnaam verstaan onder "lekker creatief"? Kan je dat wat specifieker maken, want hier kan ik echt niks mee.
"the road to hell is paved with good intentions"
Volgens mij zit je daar al, namelijk de zolderkamer van je ouders naar buiten kijkend naar dit miezerige en druilerige weer met je zure gezicht...

Ik kan mezelf voorstellen dat je het gevoel hebt dat ik er met gestrekt been in ging. Mijn bericht was nogal kort en omdat er nogal wat contextuele informatie mist laat het veel aan de verbeelding over. Het was niet zo bedoeld. Eerlijk gezegd was ik daar al een beetje bang voor en daarom heb ik er nog een zin aan toegevoegd. Je was alleen net iets sneller met je reactie.

Het is me niet duidelijk of je nou in gesprek wilt of niet..
Ben je nieuw hier? :D

Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit een (respectvol) gesprek uit de weg ben gegaan. Ik leef voor het opzuigen van anders meningen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.774
Aangezien je begint met termen als “eikel” en “beledigen” durf ik wel te stellen dat jij de grootste eikel in deze discussie bent en hautaine houding nogal beledigend en denigrerend overkomt.

Als je zo ook op opdracht- en werkgevers overkomt is jou “100% remote”-eis wellicht niet eens je grootste hindernis in je zoektocht naar werk.

Ik weet dat dit geen concreet antwoord is op de gestelde vragen, maar als ik je die wel zou geven zouden die mijns inziens minder waardevol zijn dan bovenstaande zinnen.
Maar Steks jij was het die met de term "eikel" kwam:

Dat ik in jouw mijn meerdere moet erkennen als betweterige eikel.

Ook dit is weer een prachtig voorbeeld.

Ik zei "asociale kl***zak" als verwijzing naar een citaat van hemzelf over hoe hij beschreven kan worden.

Ik denk dat ik vooral vanuit die boosheid reageer en dat dat naar voren komt in mijn berichten. Ik denk dat wij best veel gemeen hebben! Klinkt gek, maar sta mij toe om dit toe te lichten:

Ik heb autistische trekjes (mijn zussen zeggen gewoon dat ik full-blown autist ben! :roflol: ) en heb de sociale vaardigheden van een pinda. Mijn vrouw noemt mij ook gewoon een asociale kl***zak! :o

Zijn eerdere reacties hier op mij; waarbij hij niet eens hoefde te lezen wat ik had gezegd om zijn conclusies te trekken, wat in elke fatsoensnorm nogal onbeschoft is trouwens; waren inderdaad nogal passend bij "uit boosheid reageren" op mij, best wel asociaal inderdaad. Maar dat mag ik niet benoemen want het is natuurlijk mijn schuld hoe mensen ongenodigd kiezen om in mijn log te komen en zonder te lezen komen beledigen. Ik heb hun vingers vastgehouden en ze met mijn kracht dat laten typen want eigenlijk wilden ze dat niet, enkel welgemeend goedbedoeld positief advies wilden ze geven! He verdorie had die gemene Chris ze toch weer gedwongen om gal te spuwen zodat hij dat in zijn slachtofferrol kon interpreteren.

• #2.775
Als het niet aan de recruiters, de rest van de wereld of andere sollicitanten ligt, dan ligt 't uiteindelijk uiteraard alleen nog aan ons :o
Je bent toch zeker wel verantwoordelijk voor je eigen zure gedrag. Ik dacht dat je hier klaar was trouwens.

• #2.778
Waarom is dit relevant? Wat voegt dit toe?
Ik ben er benieuwd naar, omdat ik het interessant vind hoe dat conflict opgelost werd en of die resolutie naar ieders wens was. Ik vind eventuele autoriteit/machtsdynamieken of juist autonomie, die wisselzijdes, daarin interessant.

• #2.779
Zou heel goed kunnen, ga maar weer op details he gelijk proberen te halen ipv de algemene verhaal te doorgronden, en stel daarna de vraag wat dat gelijk je heeft opgeleverd.
Nou niet dat jij toegeeft dat ik dat feitelijk juist heb in elk geval. Dan is de volgende interessante vraag of je dat dan ook weigert toe te geven bij andere punten die ik wel gelijk heb - over mijn eigen levenservaring notabene.

• #2.780
Zou heel goed kunnen, ga maar weer op details he gelijk proberen te halen ipv de algemene verhaal te doorgronden, en stel daarna de vraag wat dat gelijk je heeft opgeleverd.
Overigens ging de rest van die post verder doorgrondend in op het algemene verhaal van jouw reactie over hem. Niet op het remote verhaal maar dat heb ik al wel meer gedaan. Ik begrijp dat je dat weer niet gelezen of onthouden hebt?

Zie je daarin en de kwestie over gelijk geven wanneer ik dat heb misschien een patroon aan gedrag wat gesprekken vermoeiend en weinig zinvol maakt?

Terug
Naar boven