AndroidHealthClinic

log chrisk

Nou niet dat jij toegeeft dat ik dat feitelijk juist heb in elk geval. Dan is de volgende interessante vraag of je dat dan ook weigert toe te geven bij andere punten die ik wel gelijk heb - over mijn eigen levenservaring notabene.
Ik weiger dat net zo min als dat jij weigert in te zien dat je op die andere punten geen gelijk heb. Aangezien ik prima kan gaan mierenneuken en aantonen dat jij in dit log eerder “eikel” hebt geschreven dan ik.

Overigens ging de rest van die post verder doorgrondend in op het algemene verhaal van jouw reactie over hem. Niet op het remote verhaal maar dat heb ik al wel meer gedaan. Ik begrijp dat je dat weer niet gelezen of onthouden hebt?

Zie je daarin en de kwestie over gelijk geven wanneer ik dat heb misschien een patroon aan gedrag wat gesprekken vermoeiend en weinig zinvol maakt?
Nee, dat zie ik niet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.783
Nee, ok.

• #2.784
Dit begrijp ik 100%.
Het rotte is alleen dat de maatschappij wel aan het veranderen is, maar dit zodanig traag gaat dat de complete verandering hoogstwaarschijnlijk niet in ons leven compleet zal zijn.

Maskeren is, op z'n minst gezegd, vermoeiend. Ikzelf kan het wel, maar als dit te veel/te langdurig/te vaak is, ben ik overprikkeld, oververmoeid, hoofdpijn en migraines en over langere tijd depressie. Dus ik snap jou hierin wel.

Als ik zo lees, dan denk ik dat we ('forumleden hier', maar ook jijzelf zeker) moeten accepteren dat dit 100% een 'geval' van niet kunnen werken (zonder specifieke en individueel gerichte aanpassingen/eisen) is en niet een geval van 'niet willen tenzij iedereen doet wat je wilt'.

Ik vind die twee namelijk heel verschillend.

Zoals ik lees, val jij niet in de categorie dat je niet wilt werken tenzij iedereen doet wat jij wilt.
Imho val jij in de categorie dat je niet kunt werken tenzij je de juiste aanpassingen en omgeving hebt.

Daardoor komt kritiek, rotte opmerkingen en negativiteit ook harder aan..en begrijpelijk, want dat is gewoon 'ableisme'..
Aan wat voor aanpassingen en omgeving denk jij daarbij?

Ik heb het idee dat het mij vooral gaat om de manier van het 'moeten' of niet, de autonomie erbij en zelf de dag mogen invullen. Hoewel ik ook wel ideeën over de werkomgeving heb, maar het probleem zie ik als iets breders dan enkel een afgunst tegen bijvoorbeeld kantoren.

Aan wat voor aanpassingen en omgeving denk jij daarbij?

Ik heb het idee dat het mij vooral gaat om de manier van het 'moeten' of niet, de autonomie erbij en zelf de dag mogen invullen. Hoewel ik ook wel ideeën over de werkomgeving heb, maar het probleem zie ik als iets breders dan enkel een afgunst tegen bijvoorbeeld kantoren.

Jij weet zelf welke aanpassingen jij nodig hebt. oa 100% remote werken.

• #2.787
  • #2.789
Jij weet zelf welke aanpassingen jij nodig hebt. oa 100% remote werken.
Ik vraag mij af of er omstandigheden zijn waaronder ik wel ergens wil/kan werken.

Dat maskeren is natuurlijk een punt bij autisme ed. En volgens mij hebben we het daaromtrent ook wel eens gehad over hoe iets wel of niet willen kan maken of het overprikkelend of gewenst is of niet, dus het zijn niet dingen zoals lawaai of drukte inherent op zich die het onmogelijk maken.

Waarom wil ik bijvoorbeeld wel een avond uit poolen, maar zou ik er niet willen/kunnen moeten werken? De omgeving en alles is verder hetzelfde, maar het ene "moet" van iemand en het ander was vrijwillig met elkaar afgesproken. ???

In "discussie" gaan met iemand zonder te lezen of onthouden wat diegene zegt is voor jou niet zinloos, maar diegene heeft er weinig aan. Klopt dat niet beter?
Je hebt helemaal gelijk, ik had ook weer veel eerder moeten stoppen, maar gaf je weer eens het voordeel van de twijfel in de hoop dat je de afgelopen maanden wat had geleerd.

Stom van mij.

Ik vraag mij af of er omstandigheden zijn waaronder ik wel ergens wil/kan werken.

Dat maskeren is natuurlijk een punt bij autisme ed. En volgens mij hebben we het daaromtrent ook wel eens gehad over hoe iets wel of niet willen kan maken of het overprikkelend of gewenst is of niet, dus het zijn niet dingen zoals lawaai of drukte inherent op zich die het onmogelijk maken.

Waarom wil ik bijvoorbeeld wel een avond uit poolen, maar zou ik er niet willen/kunnen moeten werken? De omgeving en alles is verder hetzelfde, maar het ene "moet" van iemand en het ander was vrijwillig met elkaar afgesproken. ???

Zoiets zou je heel goed kunnen onderzoeken met behulp van een therapeut.

Bedoel, ik ga naar de gym. Zou ik er kunnen werken? Nee.
Willen, allicht wel. Kunnen niet.

Zou je er denk je niet kunnen werken of is het dat je niet wilt?
Wat wil je niet?

• #2.792
Je hebt helemaal gelijk, ik had ook weer veel eerder moeten stoppen, maar gaf je weer eens het voordeel van de twijfel in de hoop dat je de afgelopen maanden wat had geleerd.

Stom van mij.
Klinkt toch alsof het je er om gaat dat die ander gewoon moet doen wat je zegt, dan hoef je inderdaad niet te luisteren/lezen/onthouden.

• #2.794
Zoiets zou je heel goed kunnen onderzoeken met behulp van een therapeut.

Bedoel, ik ga naar de gym. Zou ik er kunnen werken? Nee.
Willen, allicht wel. Kunnen niet.

Zou je er denk je niet kunnen werken of is het dat je niet wilt?
Wat wil je niet?
Ohja ik zou me in een gym kapot vervelen, ik heb wel meer mentale uitdaging nodig.

Bij het pool voorbeeld ook, en uiteindelijk zit elke opgelegde structuur in de weg wat ik verder nog allemaal met de dag wil doen, of hoe flexibel ik dat zou moeten hebben. De vaste tijden aanhouden en aan een blok van 8 uur of whatever aan een stuk door werken, zou mij niet lukken. 2 uurtjes typen wanneer ik er klaar voor ben, wat anders doen, weer 2 uurtjes, weer wat anders, etc. Dat kan ik wel, maar dan moet je geen reistijd hebben natuurlijk en of afwisselend/flexibel werk.

Zegt jou dat nog iets?

• #2.795
Dan hoor je iets wat ik niet zeg.
Wat mis ik dan? Ik probeer alles toch heel aandachtig door te nemen en te beantwoorden. Zeggen dat ik kritischer op mijzelf moet zijn helpt niet, om wat ik aan gaf, en lijkt dan een andere verwoording te zijn voor gewoon moeten doen wat er gezegd wordt.

Ohja ik zou me in een gym kapot vervelen, ik heb wel meer mentale uitdaging nodig.

Bij het pool voorbeeld ook, en uiteindelijk zit elke opgelegde structuur in de weg wat ik verder nog allemaal met de dag wil doen, of hoe flexibel ik dat zou moeten hebben. De vaste tijden aanhouden en aan een blok van 8 uur of whatever aan een stuk door werken, zou mij niet lukken. 2 uurtjes typen wanneer ik er klaar voor ben, wat anders doen, weer 2 uurtjes, weer wat anders, etc. Dat kan ik wel, maar dan moet je geen reistijd hebben natuurlijk en of afwisselend/flexibel werk.

Zegt jou dat nog iets?

Probeer uit dat ene stukje eens dieper te graven;

"Aan een blok van 8 uur werken, zou mij niet lukken".

Beantwoord deze vragen eens:
Waarom zou het je niet lukken? Wat gebeurt er (of waar ben je bang voor dat gebeurt) als je dit wèl zou doen?
Is dat al problematisch als dit 1x is, of als het meerdere dagen achtereen is?

Wat mis ik dan? Ik probeer alles toch heel aandachtig door te nemen en te beantwoorden. Zeggen dat ik kritischer op mijzelf moet zijn helpt niet, om wat ik aan gaf, en lijkt dan een andere verwoording te zijn voor gewoon moeten doen wat er gezegd wordt.
Je mist de wil of de mogelijkheid om in te zien dat je ook weleens ongelijk kunt hebben.

• #2.800
Je mist de wil of de mogelijkheid om in te zien dat je ook weleens ongelijk kunt hebben.
Wat als ik mijn denkwijzes en ervaringen de afgelopen decennia heb getoetst aan de filosofie, psychologie, lessen uit de geschiedenis, en mindfullness practice om perspectieven te verschuiven, maar daarmee bijvoorbeeld in de uitspraken van Jordan Peterson steeds mijn gelijk vind?

JP zegt ook dat je geen domme regels moet volgen, altijd de waarheid te zeggen, dat het soort corporate/bureaucratische maskering inherent slecht is voor de maatschappij, dat mensen daarin blind zijn hoe hun slave morality zoals nietzsche het noemt zichzelf propageert, en dat een samenleving op vrijwillige participatie gebaseerd moet zijn.

Heeft JP dat ook allemaal fout? Of heb ik misschien toch gelijk?

Is er natuurlijk altijd een soort zelfbevestiging bias in je gedachtes zo onder de loep nemen, maar daar helpt je opmerking om kritisch naar mijzelf te kijken dan ook niet in verder. Wat zou ik inhoudelijk in die zelfkritiek missen dan?

(en hoe kun jij daarop antwoord geven terwijl je zelf zegt ook van alles van mij niet te lezen of onthouden, wat ook blijkt uit het stellen van steeds dezelfde herhalende vragen die al beantwoord zijn, en uit veel van je reacties van insinuaties over wat ik zeg die helemaal niet spiegelen of volgen uit wat zeg en dus aangeven mij niet te snappen/horen)

Terug
Naar boven