AndroidHealthClinic

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.801
@chrisk Ik ben hier nog wel benieuwd naar
Oh ik snap die vraag niet helemaal? Dacht/hoopte dat ik het al behandelde met de posts over kritisch denken. Kun je de vraag anders stellen?

Is kritisch zijn/kijken naar dingen geen inherente eigenschap die je altijd in balans overal bij hoort toe te passen?

Wat als ik mijn denkwijzes en ervaringen de afgelopen decennia heb getoetst aan de filosofie, psychologie, lessen uit de geschiedenis, en mindfullness practice om perspectieven te verschuiven, maar daarmee bijvoorbeeld in de uitspraken van Jordan Peterson steeds mijn gelijk vind?

JP zegt ook dat je geen domme regels moet volgen, altijd de waarheid te zeggen, dat het soort corporate/bureaucratische maskering inherent slecht is voor de maatschappij, dat mensen daarin blind zijn hoe hun slave morality zoals nietzsche het noemt zichzelf propageert, en dat een samenleving op vrijwillige participatie gebaseerd moet zijn.

Heeft JP dat ook allemaal fout? Of heb ik misschien toch gelijk?

Is er natuurlijk altijd een soort zelfbevestiging bias in je gedachtes zo onder de loep nemen, maar daar helpt je opmerking om kritisch naar mijzelf te kijken dan ook niet in verder. Wat zou ik inhoudelijk in die zelfkritiek missen dan?

(en hoe kun jij daarop antwoord geven terwijl je zelf zegt ook van alles van mij niet te lezen of onthouden, wat ook blijkt uit het stellen van steeds dezelfde herhalende vragen die al beantwoord zijn, en uit veel van je reacties van insinuaties over wat ik zeg die helemaal niet spiegelen of volgen uit wat zeg en dus aangeven mij niet te snappen/horen)
"Get a damn schedule, and stick to it!"
"Be a reliable person on your father's funeral"
"Take your cross and bear it"

Hij heeft zelf jaren 14 uur per dag gewerkt, had wel een vrouw thuis.

• #2.803
"Get a damn schedule, and stick to it!"
"Be a reliable person on your father's funeral"
"Take your cross and bear it"

Heb een schema maar niet 9-5. En gezien de 0 gemiste trainingsdagen stick I to it ;)

Nou dat zullen we dan zien he.

Misschien is dit dan mijn kruis. Wat hij daarmee zegt gaat denk ik wel wat dieper dan maar doen wat de menigte zegt dat je moet. Ik zie wel parallelen met hoe meneer Jesus onder de druk van het collectief werd gekruisigd. Of Socrates, dat was ook niet omdat zij zich conformeerden.

Wat als ik mijn denkwijzes en ervaringen de afgelopen decennia heb getoetst aan de filosofie, psychologie, lessen uit de geschiedenis, en mindfullness practice om perspectieven te verschuiven, maar daarmee bijvoorbeeld in de uitspraken van Jordan Peterson steeds mijn gelijk vind?

JP zegt ook dat je geen domme regels moet volgen, altijd de waarheid te zeggen, dat het soort corporate/bureaucratische maskering inherent slecht is voor de maatschappij, dat mensen daarin blind zijn hoe hun slave morality zoals nietzsche het noemt zichzelf propageert, en dat een samenleving op vrijwillige participatie gebaseerd moet zijn.

Heeft JP dat ook allemaal fout? Of heb ik misschien toch gelijk?

Is er natuurlijk altijd een soort zelfbevestiging bias in je gedachtes zo onder de loep nemen, maar daar helpt je opmerking om kritisch naar mijzelf te kijken dan ook niet in verder. Wat zou ik inhoudelijk in die zelfkritiek missen dan?

(en hoe kun jij daarop antwoord geven terwijl je zelf zegt ook van alles van mij niet te lezen of onthouden, wat ook blijkt uit het stellen van steeds dezelfde herhalende vragen die al beantwoord zijn, en uit veel van je reacties van insinuaties over wat ik zeg die helemaal niet spiegelen of volgen uit wat zeg en dus aangeven mij niet te snappen/horen)
Je wilt klaarblijkelijk mijn antwoorden dus niet aanhoren.

Ga gewoon lekker veder waar je mee bezig bent, misschien dat het je ooit iets oplevert.

Het is wel weer een hoop tijdverspilling. Ik dacht na het positieve van gister, en er zitten verder ook zeker gewone vriendelijke reacties tussen, dat het het wel waard was om hier te blijven komen en s`ochtends weer te kijken.

Wordt door te willen meedenken en reageren toch opgeslokt in andermans negativiteit.
Iedereen ziet meer kansen en mogelijkheden dan jij ziet. Hoe is dat negatief?

• #2.807
Je wilt klaarblijkelijk mijn antwoorden dus niet aanhoren.

Ga gewoon lekker veder waar je mee bezig bent, misschien dat het je ooit iets oplevert.
Daarmee beantwoord je de vraag dus niet. Niet antwoorden wat ik mis omdat ik toch niet naar het antwoord zou luisteren, wat je zelf aangeeft niet te doen. How convenient.

Iedereen ziet meer kansen en mogelijkheden dan jij ziet. Hoe is dat negatief?
Dan is dit een vreemde verwoording van meer kansen en mogelijkheden zien:
Geen. Met jouw mentaliteit heeft het allemaal geen zin.

Daarmee beantwoord je de vraag dus niet. Niet antwoorden wat ik mis omdat ik toch niet naar het antwoord zou luisteren, wat je zelf aangeeft niet te doen. How convenient.
Sorry dat ik dat niet kan, maar je zult het toch plaatsje moeten geven.

Maat ben jij niet wijs genoeg om zelf op het antwoord te komen?

• #2.809
Wat zegt JP over je eigen boontjes kunnen doppen?

In deze talk zegt hij dat als iemand niet vrijwillig meedoet het aanbod niet goed genoeg is. Dwang kan nooit goed werken. Je moet mensen vrij overtuigen. Dreigen dat ze dan maar verhongeren in een totalitair zorgsysteem is geen vrije keuze.

Ohja en hij zegt ook ergens (niet deze talk dacht ik) dat creatieve personen dood gaan als je ze in een corporate structuur zet.

In deze talk zegt hij dat als iemand niet vrijwillig meedoet het aanbod niet goed genoeg is. Dwang kan nooit goed werken. Je moet mensen vrij overtuigen. Dreigen dat ze dan maar verhongeren in een totalitair zorgsysteem is geen vrije keuze.

Ohja en hij zegt ook ergens dat creatieve personen dood gaan als je ze in een corporate structuur zet.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Wat zegt hij over mensen die niet in hun eigen levensonderhoud kunnen of willen voorzien?

• #2.811
Hij heeft ook lang niet en later maar een uurtje per dag thuis kunnen werken vanwege "psychische pijn." :thinking:

Ik heb overigens wel echt meerdere studies aan tijd besteed de afgelopen decennia met naar hem en zijn netwerk en hun filosofische mentoren/inspiraties te luisteren, boeken te lezen. Over kritisch denken gesproken.

Wat verder dan enkele dogmatische leuzen, oneliners.

Wat was dat ook alweer met een dorn in het oog?

Ohja Ayn Rand zat ook in een uitkering :roflol:

Hij heeft ook lang niet en later maar een uurtje per dag thuis kunnen werken vanwege "psychische pijn." :thinking:

Ik heb overigens wel echt meerdere studies aan tijd besteed de afgelopen decennia met naar hem en zijn netwerk en hun filosofische mentoren/inspiraties te luisteren, boeken te lezen. Over kritisch denken gesproken.
Ernaar luisteren en er dingen uithalen zegt niet iets over kritisch denken of kritisch naar jezelf kunnen kijken. Ik zeg niet dat je dat niet doet of niet kan, maar vooral dat laatste is heel moeilijk en je houdt jezelf makkelijk voor de gek.
Wat verder dan enkele dogmatische leuzen, oneliners.

Wat was dat ook alweer met een dorn in het oog?
balk en splinter?
Ohja Ayn Rand zat ook in een uitkering :roflol:
:roflol:

Zo zie ie maar dat het libertairisme een even groot sprookje is als Harry Potter. JK Rowling zat ook in een uitkering.

• #2.813
En iets over 99% rejection rate bij sollicitaties, en hoe gevoelig mensen daarvoor zijn, dus of je daar zo makkelijk conclusies over kunt trekken.

Ernaar luisteren en er dingen uithalen zegt niet iets over kritisch denken of kritisch naar jezelf kunnen kijken. Ik zeg niet dat je dat niet doet of niet kan, maar vooral dat laatste is heel moeilijk en je houdt jezelf makkelijk voor de gek.
Ja maar ik bedoel ik ben wel aardig bekend met wat hij zegt, wat daar achter zit, en waarom tot zo diep hoe dat gaat.

Of/wat je ermee kunt is een 2e inderdaad. Cue Vervaeke die oefent z'n bril af te zetten om hem te bekijken en op zet om erdoor te kijken.

• #2.814
Het lastige is dus om te leven in een maatschappij die niet genoeg JP en co luisteren.

Zoals ik lees, val jij niet in de categorie dat je niet wilt werken tenzij iedereen doet wat jij wilt.
Imho val jij in de categorie dat je niet kunt werken tenzij je de juiste aanpassingen en omgeving hebt.
:roflol::roflol: Nou dit is toch wel het toppunt hoor in dit topic door onze forum therapeute. god***domme hé :roflol:. Moet niet gekker worden.

Maar het mooie is dat hij denkt iedereen slim af te zijn door alles (proberen) te weerleggen. Maar iedereen hier leeft een mooi leven, doet leuke dingen, ontwikkelt zichzelf en groeit en aan het eind van de rit heeft hij niks in het leven meegemaakt, niks opgebouwd, weinig anders gezien dan de 4 hoeken van de slaapkamer van nota bene niet eens zijn eigen huis. En de enige die daar volledig verantwoordelijk voor is en die er wat aan kan doen is hijzelf.

:roflol::roflol: Nou dit is toch wel het toppunt hoor in dit topic door onze forum therapeute. god***domme hé :roflol:. Moet niet gekker worden.

Maar het mooie is dat hij denkt iedereen slim af te zijn door alles (proberen) te weerleggen. Maar iedereen hier leeft een mooi leven, doet leuke dingen, ontwikkelt zichzelf en groeit en aan het eind van de rit heeft hij niks in het leven meegemaakt, niks opgebouwd, weinig anders gezien dan de 4 hoeken van de slaapkamer van nota bene niet eens zijn eigen huis. En de enige die daar volledig verantwoordelijk voor is en die er wat aan kan doen is hijzelf.

En waarom?
Waarom is het zo vreselijk hilarisch dat imho hij niet kán werken zonder aanpassingen?

Vind je mijn mening ervan hilarisch of geloof jij dat niemand in die categorie zou kunnen vallen?

En waarom?
Waarom is het zo vreselijk hilarisch dat imho hij niet kán werken zonder aanpassingen?

Vind je mijn mening ervan hilarisch of geloof jij dat niemand in die categorie zou kunnen vallen?
Wat is dat voor vraag? Hoezo zou hij niet kunnen werken? Leg dat eerst maar uit en met legitieme argumenten aub, geen dingen die die zichzelf aanpraat

Wat is dat voor vraag? Hoezo zou hij niet kunnen werken? Leg dat eerst maar uit en met legitieme argumenten aub, geen dingen die die zichzelf aanpraat

Ik zeg nergens dat hij niet kan werken (full stop). Ik zeg dat hij door wat hij zei en wat ik citeerde wellicht niet kan werken zonder aanpassingen aan de werkomgeving/uren whatever.

• #2.819

Waarom denk je dat ik m'n zolderkamertje niet uit ben geweest en niks heb meegemaakt?

Misschien is het wel als opgelopen traumas te beschrijven.

• #2.820
Ahja ik kan ook zeggen dat ik (t/m afgelopen zaterdag oh nee vandaag nog) heb gewerkt en dan reacties krijg dat ik niet werk.

Terug
Naar boven