Fitness Seller

log chrisk

postbodes bestaan niet meer.

Postbezorgers worden door PostNL nog gewoon postbodes genoemd.

Maar goed, het is niet zwaar om uren in weer en wind of bloedhete dagen van woning naar woning te lopen met post.
Prima.

Dan heb ik gewoon een andere mening :)

Nee, ze worden postbezorger genoemd.
Maar goed, het is niet zwaar om uren in weer en wind of bloedhete dagen van woning naar woning te lopen met post.
Dat bestaat dus niet meer, het is een bijbaan.
Prima.

Nee, je hebt het fout.

Met zoveel bemoeienis in dit log wordt er toch erg om Chrisk gegeven. Hopelijk ziet hij dat zelf ook in en stemt dat milder op zijn zolderkamer. Zo komt hij erachter dat het leven vooral samen geleefd moet worden om betekenis te ervaren. Gevend en nemend. Hij gaat toch voor die baan en komt erachter dat een paar dagen op kantoor hem ook ergens meer mens en trots maakt. Makkelijk is het niet maar wel eervol. Zoals JP ook zegt. En daar op dat kantoor, die verplichte dag zit er een leuk vrouwtje. Chrisk is ineens niet meer weg te slaan van kantoor. Hij verhuisd met haar ver weg van de zolderkamer. Er is gemeenschap. Daar is Chrisk jr. die van zijn vader wijze levenslessen te wachten staat over het leven leven ipv terug te trekken. Amen.

Edit: ik was dus zelf ooit postbezorger +. Mooie baan man. Geen gezeik. Betaalde beweging.

Prima.

Serieus? Ik heb op mijn 15de een krantenwijk gehad, moest 6 dagen in de week kranten bezorgen op mijn fiets. Eerst ophalen bij het centrale ophaalpunt, vervolgens 30 minuten fietsen naar mijn wijk, dan ongeveer anderhalf uur krantenlopen en dan naar huis fietsen, nog iets van 20 minuten. Door weer en wind, herfst, winter, zomer. Voor iets van 130 gulden per maand of zo.

Doe eens even normaal en houd op met die jongen (of eigenlijk grown-ass man) naar de mond te praten. :o

Ooh men als mensen hier postbode al een zwaar beroep vinden…..

Geen redden meer aan.

Nee, ze worden postbezorger genoemd.

Dat bestaat dus niet meer, het is een bijbaan.

Nee, je hebt het fout.

"Omdat post bezorgen een baan is die uitsluitend in de buitenlucht plaatsvindt, het fysiek redelijk zwaar werk is en een grote mate van zelfstandigheid en nauwkeurigheid verwacht wordt, is het geen baan die voor iedereen geschikt is."

En

Screenshot_2024-04-16-19-39-19-434_com.android.chrome-edit.jpg

Ook kan jij een mening best fout vinden hoor. Ik vind dat ik mijn mening gewoon mag hebben :)

Als jullie allemaal post bezorgen niet zwaar werk vinden, prima toch? Moet ik dan als een mak schaapje meedoen met jullie mening of mag ik mijn eigen mening ook nog hebben?
Dat is een retorische vraag.

Serieus? Ik heb op mijn 15de een krantenwijk gehad, moest 6 dagen in de week kranten bezorgen op mijn fiets. Eerst ophalen bij het centrale ophaalpunt, vervolgens 30 minuten fietsen naar mijn wijk, dan ongeveer anderhalf uur krantenlopen en dan naar huis fietsen, nog iets van 20 minuten. Door weer en wind, herfst, winter, zomer. Voor iets van 130 gulden per maand of zo.

Doe eens even normaal en houd op met die jongen (of eigenlijk grown-ass man) naar de mond te praten. :o

Dat is 9 uur?
Ik heb het over post bezorgers die 25 uur pw werken.

Ik zei letterlijk..NIET een krantenwijk nee.

Ik heb op mijn 15de een krantenwijk gehad, moest 6 dagen in de week kranten bezorgen op mijn fiets. Eerst ophalen bij het centrale ophaalpunt, vervolgens 30 minuten fietsen naar mijn wijk, dan ongeveer anderhalf uur krantenlopen en dan naar huis fietsen, nog iets van 20 minuten.
Hoe lang heb je het gedaan?
Gewoon nieuwsgierig hoe lang je het hebt volgehouden..

En hoe ver was het van het ophaalpunt naar je wijk?
Een half uur fietsen is toch al snel 15km als je een beetje normaal doortrapt/werkt.

Het is geen zwaar beroep, maar het is IMHO wel zwaar werk, vooral als je het gaat vergelijken met uren op de computer rondkijken.
Denk dat jij over het algemeen geen goede graadmeter bent mbt wat een zwaar beroep is. Je werkt immers 8uur pw geen idee als wat.

Kan me hierin vergissen hoor!

Hier zie wat voor gewichten hij verplaatst.

En..?

Denk dat jij over het algemeen geen goede graadmeter bent mbt wat een zwaar beroep is. Je werkt immers 8uur pw geen idee als wat.

Kan me hierin vergissen hoor!

Ten eerste zijn er geen officiële zware beroepen in Nederland.
Ten tweede zei ik niet dat dit een loodzwaar beroep is, want ik weet heel goed dat er tientallen beroepen zijn die veel en veel zwaarder zijn.
Ten derde werd er gezegd dat als je kunt internetten en kunt trainen, je ook post kunt bezorgen. Die vergelijking vind ik gewoon debiel.

En als laatste, 'geen idee als wat'; bek dicht dan?

En..?

Ten tweede zei ik niet dat dit een loodzwaar beroep is, want ik weet heel goed dat er tientallen beroepen zijn die veel en veel zwaarder zijn.
Ten derde werd er gezegd dat als je kunt internetten en kunt trainen, je ook post kunt bezorgen. Die vergelijking vind ik gewoon debiel.

En als laatste, 'geen idee als wat'; bek dicht dan?
Hell maak jezelf nou niet druk straks ga je stress eten en weten allemaal hoe dat afloopt.

Ik vind je geweldig en je bent me grote voorbeeld van hoe ik later zou willen worden als ik groot en sterk ben.

Eerst was 8uur pw werken al ambitieus
Toen kwam een vrouwke die bij de hema werkt is een carrière tijger
Nu is 25uur pw post bezorgen al een zwaar beroep

Ben benieuwd wat er nog allemaal aankomt, spannende tijden zeg 🙏

Ik vond het ook best zwaar hoor. Post bezorgen 25 uur per week. Maar alles went. Plus voltijd studeren. Rondkomen op m’n kamer. Sporten. Vriendin.

Nu 3 kids. Baan. Sport. Vriendin. En een lamme arm met chronische pijn. Vind het soms ook erg zwaar. Ik kan zo worden afgekeurd.

Maar een week thuis zonder bezigheden maakt mij al zwaarmoedig. De mens is gemaakt voor structuur, werk en relaties. Dat geeft het leven zin.

Alhoewel ik nu wel in een fase zit dat er wat meer rust ingebouwd mag worden. Goddamn.

Hoe kan er dan wel een zwaarwerkregeling zijn?

Postbezorgen was één van de aangedragen opties, betekent het feit dat je je alleen daarop richt dat de andere werkzaamheden wel valide opties zijn?

Terug
Naar boven