XXL Nutrition

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.101
Weer wat geleerd! Het is dus een seated barbell press vanaf pins. Nog steeds sterk, maar dat is wel wat anders.
met back support ook nog, maar "z press" is korter (en de juiste naam)

@chrisk doe je ook reguliere overhead presses staand of een normale benchpress? Wat voor gewichten verplaats je daarbij?
Ik deed vroeger wel military press maar kwam daar niet meer mee vooruit. Had laatst weer even geprobeerd en kwam tot 86 x 1 niet zo best dus. Daar moet deze z press hopelijk verandering in hebben gebracht.

Ik ben toen meer 1 hand arnold press gaan doen voor high reps volgens mij iets van 40 x links 8 rechts 12 reps. Niet voor low reps maar dat zou dus wel veel hoger uitkomen dan met 2 handen bb pressen. Daarmee gaat iets niet lekker.

Ik wil wel weer MP doen, om te kijken of ik dan rond 100-110 kan uitkomen, maar weet geen manier om het met z press samen te programmeren, dus ik wil eerst dat z press doel afmaken. En push press zou ook leuk zijn als dat dan weer een slag hoger uitkomt.

Ik hou van OHP. Wou dat ik elke dag een variant kon doen, zonder dat het elkaar allemaal in de weg zit.

Reguliere bench press wel eens gedaan maar ik ben shit in archen ofzo en mijn schouder vind het niet leuk, volgens mij was de max ooit 128 ofzo heel veel jaren geleden. Die ga ik om die redenen ook nooit meer doen. Daarna ben ik dips gaan doen tot weighted dacht ik 100kg bw + 50 x 8-10 ofzo. Dus wat dat bewogen gewicht betreft zijn de floor press prestaties niet eens echt gains, alleen een andere oefening.

MP stijgt ook veel minder hard dan Squat of Deadlift

Dit geeft een ander perspectief. Mijn pr op een strikte staande overhead press is 80kg voor 2 reps en op de z-press een trippel met 60kg. Maar dan zittend op de grond vanaf de borst en geen support.

Desalniettemin sterke lifts!

• #3.104
Dit geeft een ander perspectief. Mijn pr op een strikte staande overhead press is 80kg voor 2 reps en op de z-press een trippel met 60kg. Maar dan zittend op de grond vanaf de borst en geen support.

Ja waarom ga je dan ook zittend op de grond pressen ???

Mijn ohp was dan ook van lang geleden lang voor db ohp en deze z press opbouw.

Hoeveel kun je op 1 hand arnold press?

• #3.105

😍

• #3.106

Doe je wel eens 45 gr incline bench press? Denk dat dat een betere vergelijking hiermee geeft. (beter dan m'n mp van eigenlijk 10 jaar geleden) Heb ik 100 x 8 op gedaan, maar dan vind ik deze 100 x 3+ z press sterker geworden dan dat.

• #3.113
Dat je met iemand neemt om dan te helpen afvallen zodat je daarna een fitchick hebt? Nah. Ik hoef dat resultaat niet. :o Liever een beetje ertussenin en dan zo houden.

Wil best helpen met advies om af te vallen als iemand ongezond is en het zelf wil. Maar de kans dat iemand doorzet is zo klein, waar ik dan niks aan kan doen. Daar kan ik niet tegen.

En dan erg veel los vel? Zit je daar weer mee.

Ja weet niet, krijg gewoon een beetje jeuk van die titel en intro. Nevermind
Vind het wel mooi dat zij blij zijn. En de tekst erna, laat mensen lekker haten doe je ding. Maar zij zou mij wel wat te zijn.

Yeah buddyy! :roflol:

• #3.116
Wat heb ik liever; zo iemand die super lief is, of een zure fitchick, of niks? Dan wordt het een lastige vraag.

• #3.117
Doe je wel eens 45 gr incline bench press? Denk dat dat een betere vergelijking hiermee geeft. (beter dan m'n mp van eigenlijk 10 jaar geleden) Heb ik 100 x 8 op gedaan, maar dan vind ik deze 100 x 3+ z press sterker geworden dan dat.

Ja waarom ga je dan ook zittend op de grond pressen ???

Mijn ohp was dan ook van lang geleden lang voor db ohp en deze z press opbouw.

Hoeveel kun je op 1 hand arnold press?
Ik deed hem als variatie. Als assistance vind ik het wel lekker dat er minder gewicht nodig is door de stabilisatiefactor. Fijne oefening ook voor je core.

• #3.120
Terug
Naar boven