- Waardering
- 12.184
met back support ook nog, maar "z press" is korter (en de juiste naam)Weer wat geleerd! Het is dus een seated barbell press vanaf pins. Nog steeds sterk, maar dat is wel wat anders.
Ik deed vroeger wel military press maar kwam daar niet meer mee vooruit. Had laatst weer even geprobeerd en kwam tot 86 x 1 niet zo best dus. Daar moet deze z press hopelijk verandering in hebben gebracht.@chrisk doe je ook reguliere overhead presses staand of een normale benchpress? Wat voor gewichten verplaats je daarbij?
Ik ben toen meer 1 hand arnold press gaan doen voor high reps volgens mij iets van 40 x links 8 rechts 12 reps. Niet voor low reps maar dat zou dus wel veel hoger uitkomen dan met 2 handen bb pressen. Daarmee gaat iets niet lekker.
Ik wil wel weer MP doen, om te kijken of ik dan rond 100-110 kan uitkomen, maar weet geen manier om het met z press samen te programmeren, dus ik wil eerst dat z press doel afmaken. En push press zou ook leuk zijn als dat dan weer een slag hoger uitkomt.
Ik hou van OHP. Wou dat ik elke dag een variant kon doen, zonder dat het elkaar allemaal in de weg zit.
Reguliere bench press wel eens gedaan maar ik ben shit in archen ofzo en mijn schouder vind het niet leuk, volgens mij was de max ooit 128 ofzo heel veel jaren geleden. Die ga ik om die redenen ook nooit meer doen. Daarna ben ik dips gaan doen tot weighted dacht ik 100kg bw + 50 x 8-10 ofzo. Dus wat dat bewogen gewicht betreft zijn de floor press prestaties niet eens echt gains, alleen een andere oefening.

Liever een beetje ertussenin en dan zo houden.