AndroidHealthClinic

log chrisk

@chrisk verwacht ook niet direct passende hulp. Ik ben al sinds eind september bezig om een doorverwijzing te krijgen naar de juiste zorginstelling. De eerste, afwijzing was ivm onvoldoende, de daarna ingevulde vragenlijst is niet aangekomen, de vragenlijst is opnieuw ingediend, ik ben gebeld voor aanvullende vragen, ben terug gebeld dat zij niet de juiste instantie waren maar me wel opnieuw konden doorverwijzen, de andere instantie heeft weer een vragenlijst in opgestuurd, die is inmiddels ingevuld en nu sta ik al een maand op een wachtlijst.
Ik weet niet of je al een hulpvraag hebt uitstaan, maar ik wil je nogmaals wijzen op het trage proces. Ik stond kennelijk op een algehele wachtlijst bij de instantie, om op de wachtlijst voor een intakegesprek bij een behandelaar te komen. Ik sta nu inmiddels op die intake wachtlijst, maar een indicatie waarop ik benaderd ga worden kan niet gegeven worden.

Ik weet niet of je al een hulpvraag hebt uitstaan, maar ik wil je nogmaals wijzen op het trage proces. Ik stond kennelijk op een algehele wachtlijst bij de instantie, om op de wachtlijst voor een intakegesprek bij een behandelaar te komen. Ik sta nu inmiddels op die intake wachtlijst, maar een indicatie waarop ik benaderd ga worden kan niet gegeven worden.
Waar heb jij last van dan of heb je dit al gedeeld in dit topic?

Waar heb jij last van dan of heb je dit al gedeeld in dit topic?
Ik heb feitelijk nergens last van en in dit topic heb ik het ook niet gedeeld, maar wel in het psychiatrie topic. Ik heb de vraag bij mijn huisarts neergelegd of ik getest kan worden op autisme. Nu snap ik dat dat bij mij niet urgent is en ik wat langer moet kunnen wachten.

Ik heb feitelijk nergens last van en in dit topic heb ik het ook niet gedeeld, maar wel in het psychiatrie topic. Ik heb de vraag bij mijn huisarts neergelegd of ik getest kan worden op autisme. Nu snap ik dat dat bij mij niet urgent is en ik wat langer moet kunnen wachten.

Als je nergens last van hebt, vanwaar dan de test?
(Serieuze vraag, geen sarcasme of wat dan ook).

Dit, de ggz zit vol met wachtlijsten, niet alleen bij de jeugd. En hoe complexer het probleem, hoe langer de wachtlijst.

Een wachtlijst voor de intake, een wachtlijst voor het onderzoek, een wachtlijst voor iedere vorm van behandeling of zorg, een wachtlijst voor hulp.

Dat meisje is niet voor niets met haar hond bij het ministerie gaan zitten.

Dit, de ggz zit vol met wachtlijsten, niet alleen bij de jeugd. En hoe complexer het probleem, hoe langer de wachtlijst.

Een wachtlijst voor de intake, een wachtlijst voor het onderzoek, een wachtlijst voor iedere vorm van behandeling of zorg, een wachtlijst voor hulp.

Is toch te schandalig voor woorden dat geld het probleem op zou kunnen lossen op den duur, maar blijkbaar is jeugdzorg en GGZ niet belangrijk genoeg, Zelensky krijgt al ons geld.......het is vast niet zo zwart/wit als ik nu laat lijken maar er wordt zooo veel geld naar t buitenland gepompt alsof het lucht is....

En stel je krijgt dit stempel en dan?

Als je nergens last van hebt, vanwaar dan de test?
(Serieuze vraag, geen sarcasme of wat dan ook).
Heel simpel gezegd, mijn dochter heeft autisme en ik wil daarom graag weten of ik het ook heb.

Het begin van een hele lange discussie, het feit dat ik het van mezelf niet weet maakt de omgang met mijn dochter waarschijnlijk ingewikkelder dan wanneer ik het wel zou weten. En daar heb ik dus last van.

Heel simpel gezegd, mijn dochter heeft autisme en ik wil daarom graag weten of ik het ook heb.

Het begin van een hele lange discussie, het feit dat ik het van mezelf niet weet maakt de omgang met mijn dochter waarschijnlijk ingewikkelder dan wanneer ik het wel zou weten. En daar heb ik dus last van.

Ik begrijp het wel, als ik jouw posts soms lees denk ik dat je autisme hebt :o wellicht botsen we daarom wel vaker, maar goed, er is meer nodig dan enkel wat posts uiteraard.

Het zit 9 van de 10 keer wel in de familie inderdaad. Geen van mijn ouders hebben diagnose autisme, maar als ik naar m'n pa en z'n gedrag kijk denk ik dat ik hoogstwaarschijnlijk het van hem heb :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.132
Studies of twins from 1977 to 1995 estimated the heritability of autism to be more than 90%;

Wel waarschijnlijk? Zou je (en hulpverlening) er niet maar van uitgaan?

En het meest trieste vind ik nog wel dat tal van adviesbureaus er dik aan verdienen.

En het meest trieste vind ik nog wel dat tal van adviesbureaus er dik aan verdienen.
Zie ook Groningen en ander overheidsfalen, de adviseurs en consultants hebben er altijd baat bij.

Een en ander, waaronder de lange wachtlijsten, komt ook door de wijze van financiering. Daardoor kunnen kleine organisaties die de makkelijke en/of lichte gevallen nemen goed geld verdienen. De grotere organisaties die ook zware en/of complexe gevallen doen (en dat voorheen konden door ook lichte gevallen te doen en daardoor gemiddeld wel goed zaten) hebben moeite om het financieel rond te krijgen.

Een baan in de ICT bij het UWV is zeker niks voor jou ?

@chrisk ik vond dit wel een treffende metafoor

Terug
Naar boven