XXL Nutrition

log chrisk

Geprobeerd een afspraak met de huisarts te maken maar voor de assistente klonk het niet alsof dat nodig was, of voor welke zorgvraag dan of wat voor evt doorverwijzing. (en dat dat met 6 maanden wachttijd toch niet opschiet)

Zei ook "ja maar je kunt toch bij klanten aangeven dat je zelfstandig thuis werkt en ze bijvoorbeeld eens per maand ziet", "dat moet ook eigenlijk wettelijk"

Ja precies :o

En dat er niet iets mis met mij is dat ik zelfstandig wil werken.

:thinking:
Wat goed dat je die stap hebt genomen! Dapper! :heart:

Ggz is bijna standaard 6 maanden wachttijd. 😕

Geprobeerd een afspraak met de huisarts te maken maar voor de assistente klonk het niet alsof dat nodig was, of voor welke zorgvraag dan of wat voor evt doorverwijzing. (en dat dat met 6 maanden wachttijd toch niet opschiet)

Zei ook "ja maar je kunt toch bij klanten aangeven dat je zelfstandig thuis werkt en ze bijvoorbeeld eens per maand ziet", "dat moet ook eigenlijk wettelijk"

Ja precies :o

En dat er niet iets mis met mij is dat ik zelfstandig wil werken.

:thinking:

Nogmaals bellen en zeggen dat je een afspraak wilt om mentale problemen te bespreken. Op z'n minst bij de praktijkondersteuner.

Heel goed dat je het wel geprobeerd hebt, maar probeer niet op te geven! Al kan ik me voorstellen dat dit dat wel lastiger maakt.

Beetje doordrammen al is dat niet altijd makkelijk. Mijn cliënt is 2x weggestuurd bij de huisarts want zijn klachten waren normaal. Laatste x meegegaan en doorverwijzing ggz ivm Burn out klachten en ter overbrugging afspraken met praktihkondersteuner.

Helaas moet je soms echt op je punten gaan staan. Je hebt gewoon recht op een doorverwijzing. Succes!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.212
Wat goed dat je die stap hebt genomen! Dapper! :heart:
Lief, dankjewel. Heeft een paar maanden geduurd, maar ik zag bij het oriënteren op een afspraak maken dat een klacht zoals "niet lekker in je vel zitten" ook al voldoende was om aan te geven dus ik dacht oh zo dat kan ik wel.

Vreemd dat depressief zijn geen reden is om de HA zelf te spreken. Ik zou morgen weer contact opnemen en zeggen dat he een afspraak wilt inplannen.
Ze zijn bij mijn huisartspraktijk heel erg druk en onderbemand etc. Het wordt wel teruggekoppeld aan mijn uitkering misschien dat die begeleiding er iets mee kan van wat zij hen aangeeft. En ik heb net later nog bericht gekregen dat als ik dan nog met vragen zit ik wel opnieuw kan bellen voor een afspraak.

Ik weet nu ook weer even niet wat of hoe men mij moet helpen, wat de zorgvraag dan is inderdaad. Nouja even kijken wat er volgt en anders alsnog weer voor een afspraak proberen.

Ik weet nu ook weer even niet wat of hoe men mij moet helpen, wat de zorgvraag dan is inderdaad. Nouja even kijken wat er volgt en anders alsnog weer voor een afspraak proberen.
Je zit blijkbaar zo erg met je zelf (en de maatschappij) in de knoop dat je geeneens een zorgvraag kunt formuleren. ;)

• #3.214
Je zit blijkbaar zo erg met je zelf (en de maatschappij) in de knoop dat je geeneens een zorgvraag kunt formuleren. ;)
Ja nou ook in de context van dat depri zijn en wat ik allemaal noemde blijkbaar geen juiste zorgvraag is.

En ik weet ook eigenlijk niet of iemand mij echt kan helpen met mijn proble(e)m(en).

Dus dan zou ik het ook niet meer weten. Maar hangt misschien ook af van de juiste persoon spreken die dat toevallig wel weet.

Ja nou ook in de context van dat depri zijn en wat ik allemaal noemde blijkbaar geen juiste zorgvraag is.

En ik weet ook eigenlijk niet of iemand mij echt kan helpen met mijn proble(e)m(en).

Dus dan zou ik het ook niet meer weten. Maar hangt misschien ook af van de juiste persoon spreken die dat toevallig wel weet.
Gewoon blijven aangeven dat je met een zorgprofessional wilt praten.

Niet geschoten, is altijd mis. Goed dat je hulp bent gaan zoeken :)

Een doorverwijzing is vaak wel nodig voor de POH-GGZ aangezien zij vanuit 'opdracht' van de HA werken, als overbrugging of als basis ondersteuning. Er zijn wel praktijken waar je je kunt aanmelden voor een traject zonder doorverwijzing, maar dit valt dan niet onder je verzekering en kan flink oplopen qua consult fee. Sinds corona zijn er al enorme wachttijden, dus 6/12 maanden wachten is iets wat erg normaal is tegenwoordig.

Een doorverwijzing is vaak wel nodig voor de POH-GGZ aangezien zij vanuit 'opdracht' van de HA werken, als overbrugging of als basis ondersteuning. Er zijn wel praktijken waar je je kunt aanmelden voor een traject zonder doorverwijzing, maar dit valt dan niet onder je verzekering en kan flink oplopen qua consult fee. Sinds corona zijn er al enorme wachttijden, dus 6/12 maanden wachten is iets wat erg normaal is tegenwoordig.
Volgens mij heeft niemand het over zorg zonder doorverwijzing

• #3.219
Toch nog een afspraak met de POH-GGZ meneer gekregen voor in september.

Assistente had het nog naar m'n uitkering teruggekoppeld en die manager kwam er mee om mij toch een gesprek te laten hebben. Omdat zij er niet met mij uitkomt omdat ik 'alles wat zij probeert afwijs' of niet zou durven met mensen om te gaan ofzo.

Die gaat mij ook opnieuw voor een cursus inschrijven waar ik niet naartoe was gegaan. Die ik netjes ruim vooraf 'afgezegd' had niet dat dat mag maar met uitgebreide uitleg van wat er dwars zit. En als ik weer niet ga, terwijl er dus niks van de problemen is opgelost, wordt de uitkering stopgezet dus dat wordt nog leuk.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven