XXL Nutrition

log chrisk

Ik weet het niet het zou toch raar zijn als je ergens voor meld het niet te kunnen, er ziek voor meld als het ware, om dat dan te erkennen en je naar een zorgprofessional te laten gaan maar ook te gaan dreigen dat je het alsnog moet doen.
Je voldoet dan toch simpelweg niet aan de eisen om er voor in aanmerking te komen. De reden is niet relevant.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.263
Als je ziekgemeld bent als het ware en in de situatie zit van een deskundige te spreken (POHGGZ in dit geval) dan zullen ze je niet direct mogen dreigen te moeten werken.

Dit alles is met de gemeente toch? Je zou kunnen kijken of je met UWV in gesprek kan gaan voor mogelijkheden, maar ik weet niet of dat nog mogelijk is.
Ja direct bij de gemeente inderdaad, ik weet ook niet waarom het niet via UWV is of wat het verschil daartussen zou zijn.

• #3.264
Je voldoet dan toch simpelweg niet aan de eisen om er voor in aanmerking te komen. De reden is niet relevant.
De eisen geven ook ruimte om ziek te melden. En er zijn toch paden om bij andere afdelingen te komen. Het is niet zo simpel dat een opdracht niet kunnen uitvoeren = uitkering moet stoppen.

Oh trouwens, uitkering minderen, helemaal stoppen kan denk ik niet.

Ja direct bij de gemeente inderdaad, ik weet ook niet waarom het niet via UWV is of wat het verschil daartussen zou zijn.

Het ligt er tegenwoordig vooral aan waar je begon. Als je vanuit werk ziek bent geworden, kom je bij UWV (tenzij dit de laatste jaren ook weer is veranderd) en dan is het Ziektewet en eventueel WIA als je daar aanspraak op maakt.
Of WW na ontslag.

Aantal jaren geleden (kan best al 10+ jaar zijn) worden mensen die niet kunnen werken bij de gemeente ondergebracht (bijstand dus) en daar val jij dus onder.

Het zal lastig zijn om WIA aan te vragen, maar het UWV zou eventueel ingezet kunnen worden bij bijvoorbeeld werkbegeleiding of bepaalde assessments mbt arbeids(on)geschiktheid.

Maar dát weet ik dus niet zeker.

• #3.266
Maar ik bedoel het is toch tegenstrijdig vanuit die persoon.

Constateren dat iets niet kan, opleggen daar hulp voor in te moeten schakelen, en dan voordat die hulp iets heeft kunnen doen al hetgene wat niet ging opnieuw dwingen.

Ik neem even vanuit verstand aan dat die timing logisch doordacht wordt.

Constateren dat iets niet kan, opleggen daar hulp voor in te moeten schakelen, en dan voordat die hulp iets heeft kunnen doen al hetgene wat niet ging opnieuw dwingen.

Je hebt gelijk. Het kan wel zijn dat het binnenin de gemeente het door elkaar loopt/langs elkaar loopt, dus als je weer dreiging krijgt, zorg ervoor dat je duidelijk aangeeft dat je nu duidelijk hulp aan het zoeken bent maar dat dit lang duurt oid.

Je kan het tegenstrijdig vinden, maar je geeft zelf aan een tijd geleden het gewoon geweigerd te hebben. Moet men dan nu ineens rekening houden met het feit dat je maanden later om hulp vraagt?

• #3.269
Je kan het tegenstrijdig vinden, maar je geeft zelf aan een tijd geleden het gewoon geweigerd te hebben. Moet men dan nu ineens rekening houden met het feit dat je maanden later om hulp vraagt?
Ik had af/ziek gemeld. Zij gaf toen aan dat ik naar de huisarts moest voor hulp.

• #3.271
Hoe lang zit er tussen het af/ziek melden en je weg naar de huisarts?
3 juni begon de cursus. Een week ervoor had ik afgemeld. Vlak erna had de uitkering manager gebeld en gezegd dat ik naar de huisarts moest gaan. Gister contact met de huisarts assistent verkregen.

Hoezo?

3 juni begon de cursus. Een week ervoor had ik afgemeld. Vlak erna had de uitkering manager gebeld en gezegd dat ik naar de huisarts moest gaan. Gister contact met de huisarts assistent verkregen.

Hoezo?
Ik vind 6 welen vrij lang, sommigen zullen dit beschouwen als het uitmelken van het systeem.

• #3.273
Ik vind 6 welen vrij lang, sommigen zullen dit beschouwen als het uitmelken van het systeem.
Als het me eerder was gelukt dan was het eerder gelukt.

Ik was niet in heel vrolijke toestand om dat allemaal uit te zoeken en regelen en iemand m'n psychische shit uit te leggen.

Moest eerst bedenken wat te zeggen, hoe het uit te leggen. x weken verder.

Toen ging ik kijken hoe/waar ik een afspraak kan maken, ik dacht online. Accounts aangemaakt, nieuwe digid bullshit app geïnstalleerd en geregistreerd, foutmeldingen gekregen, later nog eens geprobeerd. Kwam ik erdoor, bleek mijn huisartspraktijk toch niet bij dat systeem te zitten. Ander systeem gezocht waar ze wel zaten, shit aangemaakt, blijkt dat ze daarmee geen afspraken laten maken.

Telefonisch proberen, urenlange wachtrij. Tijdje opnieuw geprobeerd tot ik gister blijkbaar een rustige dag te pakken had.

Achja en we hadden het eerder over 6 maanden wachttijd en mijn afspraak komt mogelijk "in september" en hoe lang wordt het traject dan nog? Maanden jaren?

Laatst bewerkt:

Ik was niet in heel vrolijke toestand om dat allemaal uit te zoeken en regelen en iemand m'n psychische shit uit te leggen.

Toen ging ik kijken hoe/waar ik een afspraak kan maken, ik dacht online. Accounts aangemaakt, nieuwe digid bullshit app geïnstalleerd en geregistreerd, foutmeldingen gekregen, later nog eens geprobeerd. Kwam ik erdoor, bleek mijn huisartspraktijk toch niet bij dat systeem te zitten. Ander systeem gezocht waar ze wel zaten, shit aangemaakt, blijkt dat ze daarmee geen afspraken laten maken.

Telefonisch proberen, urenlange wachtrij. Tijdje opnieuw geprobeerd tot ik gister blijkbaar een rustige dag te pakken had.

Achja en we hadden het eerder over 6 maanden wachttijd en mijn afspraak komt mogelijk "in september" en hoe lang wordt het traject dan nog? Maanden jaren?
Dan lijkt het er toch op dat @Mindcontrol gelijk eerder vandaag gelijk had.

Herkenbaar. Een vriendin van mij is zo gestresst dat ze geld, waarop ze recht heeft, heeft laten gaan omdat het administratieve gebeuren mentaal teveel was voor haar..(ondanks dat het niet veel was in werkelijkheid).

Als een instantie dat te maken heeft met mensen met mentale problematiek niet begrijpt dat iemand met mentale problematiek weken nodig heeft om uiteindelijk een afspraak te kunnen maken, dan zou die instantie niet met mensen met mentale problematiek moeten werken, IMHO.

• #3.276
Herkenbaar. Een vriendin van mij is zo gestresst dat ze geld, waarop ze recht heeft, heeft laten gaan omdat het administratieve gebeuren mentaal teveel was voor haar..(ondanks dat het niet veel was in werkelijkheid).

Als een instantie dat te maken heeft met mensen met mentale problematiek niet begrijpt dat iemand met mentale problematiek weken nodig heeft om uiteindelijk een afspraak te kunnen maken, dan zou die instantie niet met mensen met mentale problematiek moeten werken, IMHO.
Ik bedenk me dat er bij het aanvragen van de uitkering wel vragen waren waar ik het misschien beter had kunnen aangeven dat ik depri ben ed.

Was misschien soepeler gegaan dan. Misschien dat ze het dan aan een afdeling hadden gegeven die het wel snapt. Ik nu bij de verkeerden zit.

Of misschien was het dan meteen afgekeurd of gingen ze gelijk dreigen, kweenie.

Dan lijkt het er toch op dat @Mindcontrol gelijk eerder vandaag gelijk had.
Dat ging over niet willen toch? Geef ik hier niet aan dat het niet lukt?

Ik bedenk me dat er bij het aanvragen van de uitkering wel vragen waren waar ik het misschien beter had kunnen aangeven dat ik depri ben ed.

Was misschien soepeler gegaan dan. Misschien dat ze het dan aan een afdeling hadden gegeven die het wel snapt. Ik nu bij de verkeerden zit.

Of misschien was het dan meteen afgekeurd of gingen ze gelijk dreigen, kweenie.

Het enige dat je nu kunt doen is gewoon nu eerlijk zijn en de juiste woorden kiezen.

Kunnen chris en hell niet gewoon samen een leven opbouwen.

Ik krijg gelijk een slappe p**mel van al dat gejank hier. Ambitie 0.0, doorzettingsvermogen van een mandarijn en constant slachtofferrol aannemen. Niks is gratis in het leven en diegene die het niet aanpakken zullen altijd achteraan eindigen.

Kunnen chris en hell niet gewoon samen een leven opbouwen.

Ik krijg gelijk een slappe p**mel van al dat gejank hier. Ambitie 0.0, doorzettingsvermogen van een mandarijn en constant slachtofferrol aannemen. Niks is gratis in het leven en diegene die het niet aanpakken zullen altijd achteraan eindigen.

Jij kiest ervoor in zijn log te gaan en dit allemaal te lezen. Rot dan ook gewoon op joh.

Terug
Naar boven