Ik niet, andere mensen doen mij dat aan.
M'n kamer is goed donker, heb zelfs kartonnetjes over led lichtjes geplaatst. Voor frisse lucht moet ik wel eea open zetten en ik merk ook echt dat dat helpt, dat ik half dood ga in mijn slaap als die zuurstof er niet is.
Maar als die dingen open staan kunnen er dus wel weer geluiden van andere mensen die buiten zijn naar binnen komen.
Meestal kan ik alle hoofdzaken zelf goed regelen en blijven er enkele bijzaken buiten mijn macht over die de boel verpesten omdat untermenschen zich niet normaal kunnen gedragen.
Ik kan best werk doen hoor en een ritme aanhouden. Een ritme lukt ook prima zonder werk. Er is genoeg voor mezelf om aan me te werken. En nu als het goed is een tijdelijke opdracht. Maar sowieso, s'ochtends wil ik dus trainen. En om met lekker weer sochtends al buiten te zijn vind ik ook heerlijk. Dus dat is motivatie genoeg om wakker te worden zou je zeggen. Motivatie betekend nog niet dat ik zomaar wakker wordt of kan worden.
Programmeren is niet iets dat inspireert om wakker te worden dat is wel waar. Veel werk doet dat niet. Zou misschien wel leuk zijn om werk te hebben dat dat wel doet, maar is mij ook wat vreemd. Misschien te veel gevraagd.
Ja ik vraag me af hoe het ging, ook in de tijd van holbewoners bijvoorbeeld. Met huilende babies. Misschien konden die samen met de vrouwtjes in een andere grot. Maar ik weet wel wat er met sommige mensen zou zijn gebeurd als die zich gedroegen zoals dat mensen nu s'nachts of s'ochtends vroeg doen.
Er is ook wel een verschil tussen af en toe een geluid, wat er in de natuur ook bij hoort, waarbij je binnen seconden weer door kunt slapen, of urenlang continu geluid van feesten of mong*len die om half 7 gaan klussen.
Nouja ik denk ook wel aan een zekere inherente waarde van niet in een betonblok in een volgebouwde straat leven maar met natuur om je heen onder de sterren kunnen slapen en leven. Dat is meerdere miljarden jaren de norm geweest, geen onnozole utopie. Een dakloze is dat scenario wel rijk, maar enkele basale voorzieningen lijken me ook wenselijk.
Ik zit te kijken, misschien zijn er ook brillen met van die blauwlicht filters. Dan kan ik die laatste 2 uur van de dag aimtraining doen wat ik nu niet op dat moment doe omdat de nachtmodus voor het scherm een paar milliseconde vertraging in alle inputs geeft wat ik erg irritant vind omdat ik het kan opmerken en wat denk ik ook niet optimaal laat trainen. Is ook rustgevend om te doen dus prima voor het slapen, en skills uitgevoerd vlak voor het slapen worden beter geleerd. Dus als een bril dat effect net zo sterk kan geven dan kan ik dat in plaats van de windows nachtmodus gebruiken en de hele rest van de dag vrij maken van die hobby.