MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
Side raises met 20 kilo?

f3b8a958fe0ff4fa4349d24464beb2e89c90ecab.jpg
Goede oefening, echt nodig voor delts, maar wel erg jammer dat het met een beetje degelijk gewicht meer inspanning kost (om goed te doen) dan zware compounds en met elke kg erbij wordt dat nog erger :o Kan er staand ongeveer 20 reps mee dus zou misschien nog zwaarder moeten maar daarmee is de uitvoering niet echt goed te doen en op een gegeven moment is het niet leuk meer om steeds al die reps mee te moeten maken. Echt voluit gaan zou ik eigenlijk 4-6 sets 20-25 reps moeten pfffffffff

Ook een goede:

M'n beste resultaat voor delts was toen ik ze (elke dag) met 1 hand deed voor 4x20 reps met 24 kg ofzo. Weet niet of het meer swings werden maar werkte wel erg goed. Nooit meer gelukt om met een normale (uit te houden) training te evenaren.

Goede oefening, echt nodig voor delts, maar wel erg jammer dat het met een beetje degelijk gewicht meer inspanning kost (om goed te doen) dan zware compounds en met elke kg erbij wordt dat nog erger :o Kan er staand ongeveer 20 reps mee dus zou misschien nog zwaarder moeten maar daarmee is de uitvoering niet echt goed te doen en op een gegeven moment is het niet leuk meer om steeds al die reps mee te moeten maken. Echt voluit gaan zou ik eigenlijk 4-6 sets 20-25 reps moeten pfffffffff

Ook een goede:

M'n beste resultaat voor delts was toen ik ze (elke dag) met 1 hand deed voor 4x20 reps met 24 kg ofzo. Weet niet of het meer swings werden maar werkte wel erg goed. Nooit meer gelukt om met een normale (uit te houden) training te evenaren.

Dan moet ik misschien mijn side raises ook wat zwaarder gaan pakken. Zit nu altijd rond de 8-12 kilo. Morgen maar eens met 16 beginnen.

Dan moet ik misschien mijn side raises ook wat zwaarder gaan pakken. Zit nu altijd rond de 8-12 kilo. Morgen maar eens met 16 beginnen.
Ik heb gewoon over heel lange tijd steeds met 4x15-20 reps opgebouwd en op naar een db zwaarder als dat lukte.

Zoveel reps raad ik ook echt wel aan, itt de 12 waar men meestal bij blijft. Dat is dan eigenlijk wel belangrijker dan het gewicht.

Deze sessie was toevallig wel 12 reps en vrij easy omdat ik geen zin had in meer en side raises inconsistent worden en ze weer wil opbouwen.

Maarja als je dus al jaren 4x25x20 kunt en je toch een beetje bij failure moet blijven... motivatie wordt meer een beperkende factor. En tijd I guess.

Misschien als m'n arnold press ongeveer net zo sterk is als one handed press, of ook reps met 40kg kan, dat ik de zware schouder sessie ohpresses afwissel en een lichte sessie alleen nog isolatie ga doen. Of dan ohpresses afwisselend op bench dag, en wat nu schouder dag is een hele isolatie+arms dag van maken. Vermoeid komen die side raises en dus delts niet echt tot hun recht...

db ohp, one hand, seated, paused
35 x 8-8-8-8-8- //laatste rep laatste set faalde bijna

pushdown
47.5 x 20-15-12-

upright rows, bands
r+ x 34-33-33-

Waarschijnlijk is het al eens gezegd maar waarom zo korte trainingen?

Waarschijnlijk is het al eens gezegd maar waarom zo korte trainingen?
Was vandaag ruim 1.5 uur. Rust tussen sets :(

Al gauw 1.5 uur voor 2 oefeningen. :(

Heb ook veel rust nodig en het is systemisch heel zwaar allemaal. En alle zooi steeds neerzetten, schijfjes op dumbbells doen, etc. Opwarmen 10-15 minuten, 4-5 setjes minstens een half uur, 5-10 minuten rust tussen oefeningen, x elke oefening.

pfff

rdl
141 x 12-12-12---

Vind je dat een leuke manier van trainen?
Nee maar doen er mensen deze reps*gewichten met minder rusttijd en maken daarmee progressie? Als iemand een leukere manier van trainen weet die ook beter resultaat geeft hoor ik het graag. :o

Merk ook al dat 4 sets per oefening te weinig zijn en ik er eigenlijk 5-6 moet doen. Misschien dan een minuutje minder rust en het aantal reps elke set wat verder laten vervallen. Maar met genoeg volume duurt het dan alsnog zo lang.

Wat doe je in alle rusttijd?
Bijkomen :o Wat werk als ik dat te doen heb. Deed een tijdje aim training maar nu liever op een later moment in de dag want cns is s'ochtends nog niet zo reactief. Of daytrading als ik geen werk heb en focus er op kan houden en het wat oplevert.

Nee maar doen er mensen deze reps*gewichten met minder rusttijd en maken daarmee progressie? Als iemand een leukere manier van trainen weet die ook beter resultaat geeft hoor ik het graag. :o

Merk ook al dat 4 sets per oefening te weinig zijn en ik er eigenlijk 5-6 moet doen. Misschien dan een minuutje minder rust en het aantal reps elke set wat verder laten vervallen. Maar met genoeg volume duurt het dan alsnog zo lang.

Bijkomen :o Wat werk als ik dat te doen heb. Deed een tijdje aim training maar nu liever op een later moment in de dag want cns is s'ochtends nog niet zo reactief. Of daytrading als ik geen werk heb en focus er op kan houden en het wat oplevert.
Ik vermoedde wel dat je dit doet omdat het werkt, maar ik vroeg het me gewoon af.

AM

bench, bridged decline, close grip, paused
116 x 5-5-5-5-5-

incline
76 x 17
paused -8-8-8-8-

PM

side raises, seated
20+ x 13-14-12-12-12-

facepulls, cable, lying

Laatst bewerkt:
inverted row, one hand
8-8-8-8--

pulldown, one hand
37.5 x 20-20--

curl, incline preacher, one hand, dead stop
17.5 x 9-9-9-9

Was totaal niet geinspireerd om zware db seal rows te doen. Weet niet meer of ze met dat gewicht/reprange nuttig voelden, en ik dacht waarom helemaal een bankje opstapelen en gewichten op db's schroeven als ik met een hand inverted rows kan doen.. Maar die voelden ook weer niet heel nuttig. Kan maar beter eindeloos high rep seal rows doen I guess. Jammer dat het zo'n gedoe is met dingen neer zetten en ik niet nog een stapel gewichten dat het niet makkelijk superset.

Heb ook niet echt inspiratie voor rug training. Heel zware rows lukken altijd wel, en 20 rep chinups doel is ook al jaren geleden gehaald. Er is niet zoiets als met 4 plate bench of bodyweight weighted dips dat aanspreekt als doel voor rug oefeningen.

Wat vinden jullie een beetje inspirerend streven voor rug training?

Laatst bewerkt:
arnold press, standing, amrap
30+ x 15-12-9-8-- // PR

triceps extensions, overhead, ez bar, amrap
46 x 19-15-12--- // PR

upright rows, ez bar
38.5 x 20-20--

Ik moet eigenlijk eens proberen wat lichter of vroeger te eten voor het slapen gaan, kijken of dat helpt om minder uren slaap nodig te hebben. Nu eet ik 4 stuks vlees wat misschien wel tot 2330 duurt om weg te kauwen. Op zich goed dat er dan de hele nacht proteine verteerd wordt.

Er was een tijd dat ik makkelijk vroeg op kon staan, maar ik weet niet meer hoe ik toen at. Ik denk het meeste vlees s'middags en s'avonds laat een shake. Kan ik weer even proberen.

atg squat, paused, nylon belt
21 x 3
41 x 3
61 x 3
81 x 3
101 x 3
121 x 3

Ik moet eigenlijk eens proberen wat lichter of vroeger te eten voor het slapen gaan, kijken of dat helpt om minder uren slaap nodig te hebben. Nu eet ik 4 stuks vlees wat misschien wel tot 2330 duurt om weg te kauwen. Op zich goed dat er dan de hele nacht proteine verteerd wordt.

Er was een tijd dat ik makkelijk vroeg op kon staan, maar ik weet niet meer hoe ik toen at. Ik denk het meeste vlees s'middags en s'avonds laat een shake. Kan ik weer even proberen.
Vanochtend gewoon weer 1.5 uur door m'n wekker geslapen. Super irritant want dan schuift het ritme steeds verder op. En dan zou je denken lekker uitslapen maar dat is het niet, ik word alsnog moe of zelfs totaal gesloopt wakker.

Toch heb ik periodes gehad dat op tijd wakker worden zelfs zonder wekker prima ging. wtf ligt het dan aan.

incline
101 x 7 -5-5-5-5-5

pushups, paralettes, paused
+0 x 21-17-15-15--

side raises, seated, deadhang
17.5+ x 14-13-12-12--

Terug
Naar boven