Fitness Seller

log chrisk

En eens je daar gekomen bent kun je toch ook niet stoppen met trainen? Wat dan? Onderhouden? Hoe?
Dan veel meer trainen op power endurance, strength endurance, desnoods een beetje hypertrophy, met eens in de paar weken kracht om het bij te houden en periodiek voor bijhouden, afwisseling en voor de leuk.

Teveel focus op meer kracht gaat dan al snel ten koste van andere dingen die ik ook leuk vind.

Voorlopig ben ik in de luxe positie dat ik me daar nog lang geen zorgen om hoef te maken, eerst maar eens zorgen dat ik heelhuids de expected en/of game changer doelen haal.

Ik denk dat hij dan bands toe gaat voegen. :p
Eventueel experimenteren met Max Effort, Repetition Effort, Speed, variaties en partials. Ik denk dat ik meer van de chains ben, dan van de bands. Jump Squats met chains heb ik wel eens langs zien komen.

Aan de andere kant, wie weet hoe ik er dan in sta, misschien vind ik het dan met wat simpel en veilig bodybuilding-werk ook wel prima.

Waarom kan je niet zwaarder, heb je niet genoeg gewichten, is je vloer niet sterk genoeg?

• Topic Starter Topic Starter
Waarom kan je niet zwaarder, heb je niet genoeg gewichten, is je vloer niet sterk genoeg?
Binnen waar het makkelijk uit te voeren is ga ik liever niet zwaarder dan 140 omdat het op de eerste verdieping is.

Buiten in de schuur kan ik met veel moeite wel dingen neerleggen. Daar kan ik ook wel zwaarder volgens mij heb ik tot 260 270 ofzo maar daar moet ik me dan wel toe kunnen zetten. Een plan hebben om ergens naartoe te werken. Of een goede manier om te behouden wat ik behaald heb. Het moet wel nut hebben.

Als ik m'n absolute PRs moet blijven evenaren dan worden dat geen relaxte trainingen die je zomaar even wekelijks uit je mouw schud. Zeker ook geen zin om steeds datzelfde te herhalen, dus wat dan om het te behouden of voorbij te gaan?

Laatst bewerkt:

Als je wat variatie wilt in je rugtrainingen.

Dan is het dus meer een motivatie issue dan een probleem met de load van een oefening.

Stel andere doelen, of ga er iets anders naast doen.

Dan is het dus meer een motivatie issue dan een probleem met de load van een oefening.

Stel andere doelen, of ga er iets anders naast doen.
Doe anders eerst even een 220x10 en leg me dan eens uit of het motivatie of load is dat het te zwaar maakt om de rest van je leven wekelijks te blijven doen.

Andere doelen mogen ook hoger liggen, maar ik vraag me af hoe ik daar nuttig voor kan trainen.

Laatst bewerkt:
Doe anders eerst even een 220x10 en leg me dan eens uit of het motivatie of load is dat het te zwaar maakt om de rest van je leven wekelijks te blijven doen.

Andere doelen mogen ook hoger liggen, maar ik vraag me af hoe ik daar nuttig voor kan trainen.
Zolang je niet in de schuur wilt trainen omdat dat te veel werk is maakt het i.m.o. niet uit hoe zwaar het is, je doet het niet omdat het te veel omhanden heeft. Je zou ook naar en gym kunnen gaan om zwaar te deadliften, maar dat zal op de een of andere manier ook wel veel moeite kosten.

Andere doelen kan je ook buiten krachttraining zoeken, hardlopen oid. Als dat echt niets voor je is dan stel je een doel voor weighted muscle-ups aan ringen of je accepteert gewoon dat het gewoon is zoals het is en blijf je gewoon trainen omdat je het leuk vind.

Zolang je niet in de schuur wilt trainen omdat dat te veel werk is maakt het i.m.o. niet uit hoe zwaar het is, je doet het niet omdat het te veel omhanden heeft. Je zou ook naar en gym kunnen gaan om zwaar te deadliften, maar dat zal op de een of andere manier ook wel veel moeite kosten.

Andere doelen kan je ook buiten krachttraining zoeken, hardlopen oid. Als dat echt niets voor je is dan stel je een doel voor weighted muscle-ups aan ringen of je accepteert gewoon dat het gewoon is zoals het is en blijf je gewoon trainen omdat je het leuk vind.
Veel gedoe om alles neer te zetten en gebrek aan iets ertegenover zoals een doel of manier van trainen die dat de moeite waard maakt.

Ik kan ook niet echt een trainingsessie starten zonder te weten wat ik er nou in ga doen. Ok ik ga voor m'n lift staan en dan; opwarmen naar iets zwaars of wat lichters voor reps? Hoeveel sets? Waartoe moet dat over een periode leiden zodat ik weet met wat voor load en dergelijke ik nu kan beginnen? etc etc. Weet ik het niet, dan weet ik ook niet wat ik na de lege bar moet laden en kan ik dat dus ook letterlijk fysiek niet uitvoeren. Het moet wel in een plan passen, en er moet een plan voor zijn.

Andere lifts zijn geen probleem, daar zijn nog genoeg doelen te behalen en genoeg nut in gewoon standaard reps*sets maken.

Hardlopen heb al ooit veel tijd aan besteed en heb ik geen behoefte aan. Doe ook al of wil ook genoeg andere dingen naast trainen dat ik zelfs zonder werk me nooit zou hoeven vervelen. Wellicht nog in een andere omgeving wonen waar nog wat meer buiten te doen valt maarja dat gaat niet zomaar. Aimtrainen gaat prima en is ook zo 3 uur per dag aan verloren.

Merk ook dat ik me mentaal echt niet meer op werk kan richten. Het is zo geestdodend saai en ken het allemaal wel. Alle andere dingen in de wereld zijn interessanter. Dus waar gaan m'n gedachtes continu heen... op zoek naar iets anders wat nog wel prikkelt. Ik ga wel proberen die app bouwen door te komen maar wat ik daarna met mezelf aan moet weet ik ook niet. M'n hersens willen alleen maar andere dingen bezig zijn maar daar valt niet echt van/mee te leven.

Laatst bewerkt:
Ik kan je helaas niet helpen wat betreft de nutteloosheid van het leven.

AM

bench, bridged decline, close grip, paused
116 x 7-7-7-6-5-

incline, paused
76 x 10-10-9-9-8-

Morgen niet vergeten rug met myo reps proberen.

db seal row
52.5+ x 12-5-4-3-- 20 sec myo

pulldown, one hand
42.5+ x 12-5-4-3-- hand wissel myo

curls, incline, deadstop
20+ x 11-11-10-8--

Half uur, scheelt wel. Als dit genoeg blijkt te zijn zou rug bij bench dag kunnen en curls superset bij extensions op schouder dag, komt er een hele dag vrij.

Laatst bewerkt:
mp, paused
61+ x 8-8-8-8-8-

triceps extensions, overhead, ez bar, paused
46 x 8-8-8-8--

upright rows, ez bar
43.5 x 20-20-20---

atg squat, paused, nylon belt
21 x 5
41 x 5
61 x 5
81 x 5
101 x 5
121 x 5

incline, paused
93.5 x 5-5-5-5-5-5

pullups
+0 x 12-5?-4?-3?-- 30 sec myo

dips, rings, paused
15-12-10---

inverted rows, rings, feet on floor
20-5-5-5--- 30 sec myo

PM?
side raises, seated, deadhang
15+ x -----

facepulls, cable, lying
x ---

Ik weet niet, ik denk toch liever gewoon rug op een eigen dag zodat schouder isolalatie er makkelijker s'ochtends bij blijft passen wat al moeilijk genoeg ging. Vooral nu het s'middags warmer wordt.

Incline denk ik even paused behouden met deze gewichten; 93.5 tussen 5-8 paused reps, en 101 tussen 3-5 paused reps. ?

db ohp, one hand, seated, paused
37.5 x 7-6-6-5-- standing 5

pushdown
50 x 15-12-10-

upright rows, bands
ry+ x 26-20-15-

Warrum :treuren:

Had net de afgelopen dagen een beetje goed ritme dat weer om 8 uur op kon staan en dacht dat het klaar was met de hooikoorts (maakte dat het wakker worden zo moeilijk?) maar vannacht weer uren wakker met brandende keel en niesbuien. Weer zielig. Heel gaar. Kijken wat lukt.

bench, bridged decline, close grip, paused
116 x 8-7-6-5-5-

incline, paused
76 x 11-10-9-8-8-

side raises, seated, deadhang
15+ x 20-15-12---

facepulls, cable, lying
x ---

Volgende week weer decline bench AMRAP, hopelijk lukken er dan weer 12 zodat ik door kan naar 118.5. Dan zijn we halverwege tussen het met 12RM trainen voor een 1RM van getest 140 naar theoretisch 180. Zegt niks over of dat lukt natuurlijk maar zo denk/droom ik een beetje over m'n doelen/vooruitgang. En dan wordt dat de laatste rep mesocycle tot 120+ aan de beurt is waarbij ik dan ook weer zware dips wil gaan doen en daar een weer verder geperiodiseerd/afwisselend schema wil gebruiken.

Zou graag iets bedenken met heavy-light-medium weken per compound a la Brian Alsruhe's schema's. Vooral voor al die presses en zwaar triceps werk.

Laatst bewerkt:
db seal row
52.5+ x 12-10-8-

pulldown, one hand
42.5+ x 20-12----

curl, incline preacher, one hand, dead stop
17.5 x 10-10-10-10--

Betere positie voor pulldown gevonden omdat recht onder het rack zitten niet echt past, meer voorover gebogen zodat het trekken meer verticaal in lijn met het lichaam gaat, was wel zwaar. Mag wel wat lichter gewicht als het de 2e oefening is.

Voor presses denk ik aan sets op de main lift bij 4 te houden om energie voor de rest over te houden, assistance kan dan beter wel 6 sets en nog isolatie erbij. Rug mag minder.

Terug
Naar boven