- Waardering
- 12.184
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ben nooit zo'n rijst eter geweest, pasta misschien wel, maar vraag me af of het vanuit de tarwe/grassenfamilie niet alsnog dezelfde last geeft. Is het te doen om 250-350gr carbs uit te halen? Moet aan 500-600 gr per dag komen dus het is niet altijd even makkelijk. Het liefst misschien ook niet zoveel vezels. Spelt misschien maar zie bij de eerste resultaten alweer zonnebloem en allerlei andere zaken toegevoegd. Denk dat ik deze hele voedingscategorie liever wil ontwijken.Genoeg kh bronnen in rijst, boekweit, spelt, bonen, linzen, kikkererwten,mais.
Beetje inventief zijn.

Niet tot 1 uur s'nachts wakker liggen van bas geluiden of tuinfeestjes of weet ik het welke asociale tokkie actie, en s'ochtends voor 7 uur wakker worden gemaakt door geklus of lawaai van ouders. (terwijl ik 9 uur slaap nodig heb, zeker in allergische omstandigheden) Niet de hele dag in een huis/gebouw zonder uitzicht en frisse lucht en verkoeling opgesloten te moeten zitten om werk te doen. Zou vrij makkelijk op te lossen moeten zijn met een eigen woning vrij van anderen, hoeft verder niet luxe.
Als iets tot structurele verbetering kan leiden of inherent waardes vervult (zoals rust, frisse lucht, en contact met natuur) en niet enkel tijd verdoet. Misschien dat de huidige opdracht (voor mij) zinvol wordt als het tot meer zelfstandige opdrachten leid. Dan nog lastig dat het zoveel tijd en moeite opeist, zou er niet iets zijn dat beter past en meer 'vanzelf' gaat?
The devil is in the details, natuurlijk. De gevolgen voor mijn gemoedstoestand zijn ook geen vrije keuze. Dus wat kan ik dan met die gegevens?Het leven is nu eenmaal niet altijd vrij zijn en alles naar eigen hand zetten.
Ergens snap ik wat je zegt. In mijn ervaring moet je om zinvol te kunnen praten, ook goed kunnen luisteren en niet te snel het standpunt van een gesprekspartner verwerpen.db seal row
52.5+ x 14-12--
pulldown, one hand
42.5 x 14-12----
Verschrikkelijk moe nog, kon weer niet wakker worden. Ook weer best vaak last van hooikoorts nog terwijl ik dat meestal nu de grassen bezig zijn nooit zo heb, misschien last van de ontbijtkoek die ik weer probeer ook al staat er niks op de ingredientenlijst dat mij triggert. Of misschien toch ook de graan achtige stoffen. Was al niet zo'n fan van brood/tarwe producten maarja waar kan ik dan gezond nog carbs vandaan halen??
En gemotiveerd van het leven. Zelfs zelfstandig werken is moeilijk om in de dag in te delen met alles wat ik wil doen en dat deze opdracht geen prettige leefomgeving kan opleveren (te weinig verdient en slechts tijdelijk is waarna weer terug bij af) dus eigenlijk zinloos is maar wel ten koste van vrijheid en energie voor de rest gaat.
Wou dat ik er iets aan kon doen, met mensen over kon praten op een constructieve zinvolle manier waar ook echt vooruitgang uit op kan komen.
Ik denk dat ik vanuit een instelling kom die voor velen gewoon heel moeilijk te begrijpen zijn omdat ze het leven niet op eenzelfde manier zien. Gewoon een uiterste in karakteristieken van creativiteit, drang tot zingeving, eigenwijsheid, autonomiteit, etc. En er zijn er tal mensen op een forum die dezelfde problemen hebben waar ik mee zou kunnen praten, maar die komen er ook niet uit dus elkaar een beetje aan blijven steken vind ik ook niet nuttig. Verwacht ook niet dat zomaar iedereen het begrijpt of het hetzelfde ziet, maar maakt het wel moeilijk te functioneren in een maatschappij die er zo haaks op staat. Hoewel je zou zeggen dat met ondernemen elk soort leven te bereiken zou moeten zijn.Ergens snap ik wat je zegt. In mijn ervaring moet je om zinvol te kunnen praten, ook goed kunnen luisteren en niet te snel het standpunt van een gesprekspartner verwerpen.
Dit is iets waar ik zelf soms ook nog moeite mee heb, dan moet ik het eerste even laten zinken en herkauwen. Ik word er wel minder echt in, denk ik.
Moet minder slecht zijn, excuus.Ik denk dat ik vanuit een instelling kom die voor velen gewoon heel moeilijk te begrijpen zijn omdat ze het leven niet op eenzelfde manier zien. Gewoon een uiterste in karakteristieken van creativiteit, drang tot zingeving, eigenwijsheid, autonomiteit, etc. En er zijn er tal mensen op een forum die dezelfde problemen hebben waar ik mee zou kunnen praten, maar die komen er ook niet uit dus elkaar een beetje aan blijven steken vind ik ook niet nuttig. Verwacht ook niet dat zomaar iedereen het begrijpt of het hetzelfde ziet, maar maakt het wel moeilijk te functioneren in een maatschappij die er zo haaks op staat. Hoewel je zou zeggen dat met ondernemen elk soort leven te bereiken zou moeten zijn.
Minder echt moet minder erg zijn?
Pasta heb je in vele soorten. Je kan ook kijken naar speltpasta of maispasta. Maar linzen of erwtenpasta is ook lekker en redelijk veel aan KH maar ook erg eiwitrijk. Ik ben zelf gluten intolerant dus dan ga je ook meer in oplossingen denken. Kikkererwten tikken ook nog wel aan met 120 kcal per 100 gram en 14 gr KH. Pasta gekookt per 100 gr is ook ca 110 kcal en met ca. 17,5 gr KH. Dus op zich zou het in gekookte vorm best gelijkwaardig zijn.Ben nooit zo'n rijst eter geweest, pasta misschien wel, maar vraag me af of het vanuit de tarwe/grassenfamilie niet alsnog dezelfde last geeft.
Zie boven. Als je het met pasta of rijst zou halen zou het ook wel met dingen als kikkererwten moeten kunnen. Kijk je naar maispasta dan heb je ook veel minder vezels. Bij vezelarm moet je eens gaan kijken naar glasmie/rijstmie/rijstnoedles. Ook al hou je niet van rijst. De mondbeleving van een andere vorm kan ook veel doen. Verder een optie is sobanoudles (= boekweit), of gewoon boekweitgrutten. het zijn wel duurdere alternatieven maar wel met veel KH. Het is overigens prima te doen om veel KH te halen. Qua brood kan je eventueel naar YAM brood kijken. Zit weliswaar glutenvrije haver in. Met alle varianten die er tegenwoordig zijn voor graanvrij en glutenvrij is 500 gr carbs best wel te halen.Is het te doen om 250-350gr carbs uit te halen? Moet aan 500-600 gr per dag komen dus het is niet altijd even makkelijk.
Het liefst misschien ook niet zoveel vezels. Spelt misschien maar zie bij de eerste resultaten alweer zonnebloem en allerlei andere zaken toegevoegd. Denk dat ik deze hele voedingscategorie liever wil ontwijken.

Je hebt toch een koelkast? dus wat let je om er 12 pakken in te zetten? Tenzij je maar een kleine koelkast heb (zoals ik...Vroeger dronk ik dagelijks 4 pakken melk, dat was als dieet wel heel makkelijk en werkte heel goed omdat ik dat prima kan verteren. Maar is ook weer niet heel handig om er 4 per dag te moeten halen.
) en houdbare melk (ook al is het net wat minder in smaak). Maar misschien gewoon combineren.. melk en iets van een andere vorm van rijst of een ander granenvrij product. Is een keuze die je zelf moet maken. Combineren kan ook prima.Melk en vlees past denk ik beter dan al die plantaardige dingen![]()
Een eigen woning vrij van anderen is er niet perse voor nodig. Ik woon ook gewoon in een buurtje met geschakelde 2 onder 1 kap woningen en wat rijtjes huizen (woonerfen). Dat soort dingen vinden hier echt niet plaats. Soms als een van de buurjongens een feest wil geven gaan ze zelf de buren af dat het wel eens laat kan worden. En in een zomer weekend wordt het soms wel eens laat met wat rumoer. Maar dan is het om 22:30-23:00 toch echt wel stil. Denk ook dat dat de soort omgeving is. Maar vrijstaande eigen woning is imo geen must voor rust.Niet tot 1 uur s'nachts wakker liggen van bas geluiden of tuinfeestjes of weet ik het welke asociale tokkie actie, en s'ochtends voor 7 uur wakker worden gemaakt door geklus of lawaai van ouders. (terwijl ik 9 uur slaap nodig heb, zeker in allergische omstandigheden)
Niet de hele dag in een huis/gebouw zonder uitzicht en frisse lucht en verkoeling opgesloten te moeten zitten om werk te doen. Zou vrij makkelijk op te lossen moeten zijn met een eigen woning vrij van anderen, hoeft verder niet luxe.
Dus dat zou betekenen dat je nooit wil werken? Even heel cru.. rust, firsse lucht en contact met de natuur... dan zou je beter als boer kunnen werken en je eigen eten verbouwen. Dan is het werk wat je doet ook niet nutteloos.Als iets tot structurele verbetering kan leiden of inherent waardes vervult (zoals rust, frisse lucht, en contact met natuur) en niet enkel tijd verdoet.
Maar ik snap wel wat je bedoeld. Qua omgeving en dat het werk voldoening geeft en het ook nuttig voelt en zich laat zien in dat het nuttig is. Ook bij zelfstandige opdrachten heb je nog iets van plicht... het moet wel af. Het kost wel tijd en moeite. Als je het goed af wil ronden. Als iets echt vanzelf gaat... voel jij je dan nog nuttig? als je niet voelt dat je er wat voor moet doen behalve bij wijze van spreken buiten in de tuin zitten. Voel jij je dan voldaan? Ik heb ook wel altijd het gevoel gehad van "ik wil wel wat nuttigs doen als ik mijn werk doe" maar het moet niet ten kostte van mezelf gaan. (daar ben ik alleen nooit echt goed in geweestMisschien dat de huidige opdracht (voor mij) zinvol wordt als het tot meer zelfstandige opdrachten leid. Dan nog lastig dat het zoveel tijd en moeite opeist, zou er niet iets zijn dat beter past en meer 'vanzelf' gaat?
) Maar de insteek is er wel. Dus wel je eigen werk in kunnen delen (weliswaar wel binnen bepaalde uren in mijn geval want ik was gewoon in dienst) maar ook in je pauze ervoor kunnen kiezen om even naar buiten te gaan en toch dat als je je werk af hebt dat je een nuttig gevoel hebt. Bij lange na niet altijd maar het grootste deel van de tijd wel. Dat klopt. Maar als het totaal plaatje leidt tot een gemoedstoestand waarbij je meer in het positieve staat dan het negatieve. Dan kan je altijd een start maken en proberen het steeds meer naar positief te gaan krijgen. Door bijvoorbeeld als je ergens een tijdje zou werken andere afspraken te gaan maken. En dan noem ik maar even een "loonslavendingetje" 4x9 ipv 5x8 uur werken. Wat bij velen al een flinke positieve draai geeft aan hun gemoedstoestand. Dit is dus een voorbeeld he!The devil is in the details, natuurlijk. De gevolgen voor mijn gemoedstoestand zijn ook geen vrije keuze. Dus wat kan ik dan met die gegevens?

Maar daar moet je wel zelf je weg in vinden man, eventueel met hulp. En die is er altijd.
Ik zal die opties even afgaan kijken of er iets bij zit dat bij mij past, thanks. Wat het ook nog moeilijker maakt is dat ik het in principe droog moet/wil eten omdat alle sausen ook wel iets bevatten dat ik vanwege allergie niet moet; meestal soja, maar ook gewoon tomaat of paprika en ik denk misschien sommige specerijen. Zelfs appelmoesPasta heb je in vele soorten. Je kan ook kijken naar speltpasta of maispasta. Maar linzen of erwtenpasta is ook lekker en redelijk veel aan KH maar ook erg eiwitrijk. Ik ben zelf gluten intolerant dus dan ga je ook meer in oplossingen denken. Kikkererwten tikken ook nog wel aan met 120 kcal per 100 gram en 14 gr KH. Pasta gekookt per 100 gr is ook ca 110 kcal en met ca. 17,5 gr KH. Dus op zich zou het in gekookte vorm best gelijkwaardig zijn.
Zie boven. Als je het met pasta of rijst zou halen zou het ook wel met dingen als kikkererwten moeten kunnen. Kijk je naar maispasta dan heb je ook veel minder vezels. Bij vezelarm moet je eens gaan kijken naar glasmie/rijstmie/rijstnoedles. Ook al hou je niet van rijst. De mondbeleving van een andere vorm kan ook veel doen. Verder een optie is sobanoudles (= boekweit), of gewoon boekweitgrutten. het zijn wel duurdere alternatieven maar wel met veel KH. Het is overigens prima te doen om veel KH te halen. Qua brood kan je eventueel naar YAM brood kijken. Zit weliswaar glutenvrije haver in. Met alle varianten die er tegenwoordig zijn voor graanvrij en glutenvrij is 500 gr carbs best wel te halen.
Hier zit niets van zonnebloem in. Maar er zijn maar weinig KH bronnen met echt minimaal vezel. Behalve alle varianten gebasseerd op rijst. Dus probeer eens wat met een andere vorm van rijst. Rijstmie smaakt echt wel anders door mondbeleving. Lekker met glutenvrijeAH Stevig spelt heel bestellen | Albert Heijn
Op zoek naar AH Stevig spelt heel? Dit product vind je in het grote assortiment van Albert Heijn. Bestel direct online!www.ah.nl

Neee

Kleine koelkast inderdaad tot ik weer op mijzelf kan wonen.Je hebt toch een koelkast? dus wat let je om er 12 pakken in te zetten? Tenzij je maar een kleine koelkast heb (zoals ik...) en houdbare melk (ook al is het net wat minder in smaak). Maar misschien gewoon combineren.. melk en iets van een andere vorm van rijst of een ander granenvrij product.
Is een keuze die je zelf moet maken. Combineren kan ook prima.
Er zijn ook meerdere straten hier in de waar mensen wel normaal kunnen doen en waar de tuin zo overloopt in weiland en bos wat me wel uit te houden lijkt. Het zijn veelal de hofjes waar je problemen hebt en de kans natuurlijk groter is omdat 60 huizen elkaar kunnen storen ipv slechts 2. Buiten dat ook lastig om te voorspellen of je normale buren krijgt wanneer je ergens gaat wonen. En vrijstaand past gewoon beter bij mij, lijkt me meer wat, ook geen rijtjeshuis dan maar meer bungalow achtig, en misschien vinden de buren het ook wel fijn als ik vrijstaand woon om te deadliften.Een eigen woning vrij van anderen is er niet perse voor nodig. Ik woon ook gewoon in een buurtje met geschakelde 2 onder 1 kap woningen en wat rijtjes huizen (woonerfen). Dat soort dingen vinden hier echt niet plaats. Soms als een van de buurjongens een feest wil geven gaan ze zelf de buren af dat het wel eens laat kan worden. En in een zomer weekend wordt het soms wel eens laat met wat rumoer. Maar dan is het om 22:30-23:00 toch echt wel stil. Denk ook dat dat de soort omgeving is. Maar vrijstaande eigen woning is imo geen must voor rust.
Ik werk thuis ik kan prima een half uurtje wandelen maar dat is niet genoeg voor mij. Denk dat ik zo moet wonen dat ik al werkend zo'n gevoel van buiten zijn heb, aan tafel in de tuin of open schuifpui ofzo. Dan nog qua tijd en focus heb ik het moeilijk om veel uren ergens aan te wijden dat ik niet zelf wil doen. En ik mis ook heel snel heel erg het gevoel gewoon vrij te zijn en een dagdeel ergens uit te kunnen hangen/er op uit gaan als ik dat wil. Qua flexibliteit is dat makkelijk te bereiken met mijn werk en zelfstandig ondernemer zijn, maar dan moet het werk wel een ander moment ingehaald worden dus neemt de druk alleen maar verder toe.Qua werk... oke.. mogelijk zit je op kantoor. Maar wat houd je tegen om in je pauze te gaan wandelen? gewoon even naar buiten te lopen? Oke mogelijk is de plek waar je kan lopen niet ideaal. Maar even wat frisse lucht happen is altijd wel ergens mogelijk. Daarbij als jij je werk als verplichting ziet en jezelf opgesloten voelt zodanig dat je niets kan dan is het werk wat je dan doet mogelijk niet het werk voor jou. Maar ergens als je als werknemer werkt en je doet iets wat je leuk vind is er altijd wel een soort van middenweg of moet je die middenweg vinden. Het zal nooit alleen maar 100% jouw wens kunnen zijn. Maar toch ergens een weg in vinden kan je ook samen met een werkgever doen. En hiermee zeg ik niet dat iemand zich moet berusten in altijd maar iets tegen zijn zin doen. Maar schipperen en roeien met de riemen die je hebt. (geloof me... weet daar inmiddels wel veel van.. )
Zou zomaar kunnen dat er geen conventioneel werk is dat bij mij past. Wat voldoening zou geven weet ik niet. Wil best mensen helpen maar geen idee waarmee en niet ten koste van m'n vrijheid. Natuur/omgeving in NL is ook maar een klein deel van het jaar leuk dus dat is ook niet heel handig.Dus dat zou betekenen dat je nooit wil werken? Even heel cru.. rust, firsse lucht en contact met de natuur... dan zou je beter als boer kunnen werken en je eigen eten verbouwen. Dan is het werk wat je doet ook niet nutteloos.
Dat was even sarcasme..Maar ik snap wel wat je bedoeld. Qua omgeving en dat het werk voldoening geeft en het ook nuttig voelt en zich laat zien in dat het nuttig is.
Ik heb wel continu het gevoel van verplichting, maar voldoening uit werk zegt me niks. Ik denk dat ik een heel prima leven zou kunnen leiden zonder verplichtingen zonder werk zonder iets te moeten doen. Als ik slapend rijk kon worden of de loterij win zou ik echt niet voelen dat ik voldoening mis of me schuldig zou moeten voelen niks nuttigs te doen ofzo. Maar ergens zitten niks kan ik ook niet; ik moet wel met een hobby of gezelschap bezig zijn. En er is echt genoeg te doen om meerdere levens te vullen zonder werk.Ook bij zelfstandige opdrachten heb je nog iets van plicht... het moet wel af. Het kost wel tijd en moeite. Als je het goed af wil ronden. Als iets echt vanzelf gaat... voel jij je dan nog nuttig? als je niet voelt dat je er wat voor moet doen behalve bij wijze van spreken buiten in de tuin zitten. Voel jij je dan voldaan? Ik heb ook wel altijd het gevoel gehad van "ik wil wel wat nuttigs doen als ik mijn werk doe" maar het moet niet ten kostte van mezelf gaan. (daar ben ik alleen nooit echt goed in geweest) Maar de insteek is er wel. Dus wel je eigen werk in kunnen delen (weliswaar wel binnen bepaalde uren in mijn geval want ik was gewoon in dienst) maar ook in je pauze ervoor kunnen kiezen om even naar buiten te gaan en toch dat als je je werk af hebt dat je een nuttig gevoel hebt. Bij lange na niet altijd maar het grootste deel van de tijd wel.
Ik denk niet dat het voor velen weggelegd is om alle wensen die je uitspreekt te kunnen bewerkstelligen. Al zou ik het je van harte gunnen.
Ik ben iemand die ook wel houdt van soms wat druk op de ketel... maar als dan die fabriek weer draait na alle shitzooi en je kan voldaan naar huis ook al is het laat geworden... dat geeft me dan wel voldoening en zodanig dat het alles tegen elkaar afwegend uithoudbaar maakt. Als bij mij alles vanzelf gaat dan is bij mij ook de uitdaging weg. Dus het is niet zo dat ik je standpunt probeer te verwerpen. Het is meer dat ik je standpunt snap en hoe ik er zelf tegenaan kijk.
Heb het geprobeerd, hadden ze geen zin in. Sindsdien is het alleen maar erger geworden. Heb het ergens nog eens 2 weken uitgehouden wat echt elke dag een hel was en uiteindelijk hebben ze maar weggestuurd. Nu is zelfs te lang ergens vergaderen eigenlijk al een hel. Via skype een uur of 2 vanuit huis kan nog net. Super raar eigenlijk gezien ik me prima urenlang ergens mee kan vermaken, zoals poolen met vrienden, dus het is geen focus of aandachtsprobleem, als het maar in lijn is met wat ik zelf wil doen. Ik weet echt niet wat ik daarmee nog kan proberen.Dat klopt. Maar als het totaal plaatje leidt tot een gemoedstoestand waarbij je meer in het positieve staat dan het negatieve. Dan kan je altijd een start maken en proberen het steeds meer naar positief te gaan krijgen. Door bijvoorbeeld als je ergens een tijdje zou werken andere afspraken te gaan maken. En dan noem ik maar even een "loonslavendingetje" 4x9 ipv 5x8 uur werken. Wat bij velen al een flinke positieve draai geeft aan hun gemoedstoestand. Dit is dus een voorbeeld he!
Je zal dus waarschijnlijk weinig met mijn geratel kunnen. Maar dit zijn ook slechts mijn gedachtenspinsels even uitgetypt.![]()
Maar daar moet je wel zelf je weg in vinden man, eventueel met hulp. En die is er altijd.
@Steks had je iets in gedachten?Maar daar moet je wel zelf je weg in vinden man, eventueel met hulp. En die is er altijd.
Waar dan? Wie kan met mijn problemen helpen? Hebben ze daar ervaring en bewezen resultaten mee? Wat kan ik concreet met deze opmerking?
Ik denk dat jij er veel aan kunt hebben om de vragen en strubbelingen die je hebt eens voor te leggen aan iemand anders. Dat kan een zorgprofessional zijn waar je via je huisarts terecht kunt, maar het kan ook iemand anders zijn. Helaas is jou wereld wat sociale contacten betreft waarschijnlijk wat beperkt, maar als je bijv. een PL coach als @tymboo zou hebben is dat voor jou misschien nog wel betere optie dan een psycholoog of maatschappelijkwerker.