- Waardering
- 12.184
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja het voelde niet heel nuttig voor hoe zwaar het was. Beetje opgebrand inmiddels weer. Soort deload week? Ik weet niet. En weer laat wakker dus gelijk geen tijd voor de goede structuur in de dag om te werken en te trainen en alles wat moet.
@tymboo coaching, voor al je psychosociale problematiek.Ik denk dat jij er veel aan kunt hebben om de vragen en strubbelingen die je hebt eens voor te leggen aan iemand anders. Dat kan een zorgprofessional zijn waar je via je huisarts terecht kunt, maar het kan ook iemand anders zijn. Helaas is jou wereld wat sociale contacten betreft waarschijnlijk wat beperkt, maar als je bijv. een PL coach als @tymboo zou hebben is dat voor jou misschien nog wel betere optie dan een psycholoog of maatschappelijkwerker.
Ik verwacht niet dat je ineens op als je vragen antwoorden hebt, maar het kan er wel voor zorgen dat je een andere kijk op bepaalde zaken krijgt.

Alleen redt hij 4:30 opstaan nietHeb je een doel in je leven?
Daarmee bedoel ik, wat wil je echt graag bereiken. Bijvoorbeeld de 100kg bench, als dat eenmaal je doel is, dan doe je er vaak ook alles aan om dat te bereiken.
Ik weet niet precies wat jouw situatie is, maar vaak weet je het antwoord op je vragen al zelf, maar heb je iemand nodig om dat uit jou te krijgen (een psycholoog) bijvoorbeeld.
Als jij echt graag iets wil dan moet jij nú beginnen. Ga gelijk de psycholoog bellen, ga gelijk ritme aanbrengen etc.
Misschien ook een idee om een vriendin te zoeken? Dan kan je samen de kosten delen en een huisje zoeken. Ik weet dat het niet simpel is, maar je moet ergens beginnen.
Ik zit nog op school, dus je kan mijn advies met een gram zout nemen, maar mensen als Jocko Willink op YouTube kunnen het verschil in je leven maken. Zoals ik al zei, vaak weet je het antwoord op al je vragen, maar heb je net dat zetje nodig om dat antwoord eruit te krijgen.
Dat kan Jocko Willink op YouTube doen. Dat kan een psycholoog doen
Maar alleen jij kan écht wat doen. Dus go, begin vandaag al met Jocko Willink opzoeken en bel de psycholoog.
Je kan het man, je bent ziek disciplined en traint elke dag. Maak gebruik daarvan, want er zijn ziek veel mensen die jaloers zijn op jouw discipline (kijk alleen al naar de 1000 comments onder Jocko Willinks zijn video’s).
Succes![]()

Zou er iemand zijn die goed is in het helpen van mensen die "niet willen werken"? Een PL coach heb ik denk ik weinig aan gezien ik redelijk anders wil trainen, maar een ieder die denkt mijn wensen in trainen te kunnen vervullen mag me een schematje verkopen. Ben nog niemand tegengekomen waarvan ik denk dat diegene dat kan/heeft. Op beide vlakken.Ik denk dat jij er veel aan kunt hebben om de vragen en strubbelingen die je hebt eens voor te leggen aan iemand anders. Dat kan een zorgprofessional zijn waar je via je huisarts terecht kunt, maar het kan ook iemand anders zijn. Helaas is jou wereld wat sociale contacten betreft waarschijnlijk wat beperkt, maar als je bijv. een PL coach als @tymboo zou hebben is dat voor jou misschien nog wel betere optie dan een psycholoog of maatschappelijkwerker.
Ik verwacht niet dat je ineens op als je vragen antwoorden hebt, maar het kan er wel voor zorgen dat je een andere kijk op bepaalde zaken krijgt.

Ja heel duidelijke doelen/wensen maar geen weg ernaartoe.Heb je een doel in je leven?
Daarmee bedoel ik, wat wil je echt graag bereiken. Bijvoorbeeld de 100kg bench, als dat eenmaal je doel is, dan doe je er vaak ook alles aan om dat te bereiken.
Ik weet niet precies wat jouw situatie is, maar vaak weet je het antwoord op je vragen al zelf, maar heb je iemand nodig om dat uit jou te krijgen (een psycholoog) bijvoorbeeld.
Als jij echt graag iets wil dan moet jij nú beginnen. Ga gelijk de psycholoog bellen, ga gelijk ritme aanbrengen etc.
Zou wel leuk zijn maar ik vind geen leuke dames. 99% zal ook eerst verwachten dat ik m'n zaken op orde en een eigen huisje heb voordat ze zin in contact met mij zouden krijgen.Misschien ook een idee om een vriendin te zoeken? Dan kan je samen de kosten delen en een huisje zoeken. Ik weet dat het niet simpel is, maar je moet ergens beginnen.
Ken ik ja maar ik zou niet weten wat ik aan zijn ideeën heb. Verantwoordelijkheid nemen om aan je situatie te doen wat je kan, ja ok leuk idee. Uiteindelijk schrijft hij maar boekjes en babbelt wat op youtube over wat mensen willen horen. Kijk al 10 jaar dagelijks urenlang naar allerlei zelf-benoemde guru's over psychologie, motivatie, ondernemen, trainen, zin van het leven, bedenk het maar, maar ze hebben nooit iets concreets te melden waar je daadwerkelijk je probleem mee op kunt lossen. Het is entertainment, geen echte hulp. Wel leuk allemaal hoor, beter dan de troep op tv aanhoren.Ik zit nog op school, dus je kan mijn advies met een gram zout nemen, maar mensen als Jocko Willink op YouTube kunnen het verschil in je leven maken. Zoals ik al zei, vaak weet je het antwoord op al je vragen, maar heb je net dat zetje nodig om dat antwoord eruit te krijgen.
Dat kan Jocko Willink op YouTube doen. Dat kan een psycholoog doen
Maar alleen jij kan écht wat doen. Dus go, begin vandaag al met Jocko Willink opzoeken en bel de psycholoog.
Je kan het man, je bent ziek disciplined en traint elke dag. Maak gebruik daarvan, want er zijn ziek veel mensen die jaloers zijn op jouw discipline (kijk alleen al naar de 1000 comments onder Jocko Willinks zijn video’s).
Succes![]()
Echt een pet peeve van mij, van die guru's die roepen dat je dan maar eerder moet opstaan. Leuk als je bij de seals aan de anabolen en weet ik het wat zit dat je niet zoveel slaap nodig hebt, of als je de uitzonderlijke genetische aanleg hebt om in een paar uur uitgeslapen te zijn, maar de meeste mensen hebben gewoon meer slaap nodig en komen juist in allerlei fysieke en mentale problemen als ze dat niet voldoende krijgen.
Dit is wat ik bedoel met Jocko Willink. Niet dat 4:30 opstaan etc, maar routine krijgen en je daaraan houden. Jij hebt dat wat zoveel mensen niet hebben door elke dag te trainen etc. Stel je past dit toe op werk vinden en een vriendin zoeken, dan heb jij echt een mega potentieel.Er staan vooral veel what if's en twijfels in jouw posts Amigo.
Kan je voor jezelf even opmaken waar je naar toe wilt zonder poespas?
Eens je 100% weet waar je heen wilt op korte termijn hoeft daarom nog geen einddoel te zijn dan pas kan je echt vooruit denk ik.
Je houdt de rem op jezelf.
Jammer want je hebt zeer veel potentie, don't let it go to waste.
.
Ik bedoel dat je niet persé op zoek hoeft te gaan naar een wijs iemand die je kan helpen, je kan er ook toevallig tegen aan lopen, hoe meer mensen je kent en ontmoet, hoe groter die kans is. Ik heb toevallig het meeste (over mijzelf) geleerd van een accountant die de boekhouding deed van mijn bedrijf 10 jaar terug. Ik heb die man nooit IRL ontmoet, maar hij kon me op de een of andere manier wel helpen met de lastige levensvragen die ik toen had. Dat kwam ook heel geleidelijk, we hadden plannen om hem als compagnon aan mijn bedrijf te verbinden en gaandeweg gingen de gesprekken niet meer alleen over de toekomst van mijn bedrijf, maar steeds meer over mijn toekomst.Zou er iemand zijn die goed is in het helpen van mensen die "niet willen werken"? Een PL coach heb ik denk ik weinig aan gezien ik redelijk anders wil trainen, maar een ieder die denkt mijn wensen in trainen te kunnen vervullen mag me een schematje verkopen. Ben nog niemand tegengekomen waarvan ik denk dat diegene dat kan/heeft. Op beide vlakken.
Ik heb wel een arbeid coach achtig iemand gezien die ook sportpsychologie doet. Maar ik was al maanden bezig en kom er niet uit hoe diegene te benaderen, wat voor vragen te stellen, hoe uit te leggen wat ik zoek. En met covid geen zin om met mondkapje ergens heen te moeten.
Of zullen mensen me proberen te brainwashen en medicineren om als een zombie een gewone baan te volbrengen?
Moet toch een concrete stap voor mijn specifieke problemen/wensen zien, anders kan ik er ook niks mee.
Heb meer het idee dat die maatschappelijk werker alle andere mensen eens langs moet om ze uit te leggen dat ze als buren niet zo'n lawaai moeten maken, en als werkgever/managers mensen eerlijk leren behandelen, leren vertrouwen, en niet zo'n controlefreaks te hoeven zijn.
Heb ook heel veel gezocht. Vele tientallen contacten met recruiters en bedrijven gehad voor sollicitaties en dat soort gesprekken. Heb ook werk gehad he. Het past niet bij wat ik wil en ben.Dit is wat ik bedoel met Jocko Willink. Niet dat 4:30 opstaan etc, maar routine krijgen en je daaraan houden. Jij hebt dat wat zoveel mensen niet hebben door elke dag te trainen etc. Stel je past dit toe op werk vinden en een vriendin zoeken, dan heb jij echt een mega potentieel.
Nee hoor ik heb al van alles gedaan. Ik zoek naar de juiste weg voor wat mij wel past en ga niet meer mezelf opofferen voor andermans mislukte constructies.Je wacht op een scenario dat perfect is en jouw volledige zekerheid geeft. Je durft niet in het diepe te springen omdat je ‘bang’ bent dat het niks wordt.
Nee ik wacht op niemand maar ik kan ook niet bij ze langs. Als ik al kan vinden waar het precies vandaan komt. Zou niet weten wat ik tegen zulke mislukte mensen zou moeten zeggen dat ze hun handelen zou doen veranderen. Kun je dat überhaupt op rationele manier bereiken? Ik zou ze eigenlijk gewoon neer willen knuppelen/schieten en de speakers slopen. Misschien maar beter dat ik niet langs ga.Als die mensen in jouw buurt lawaai maken wacht jij op iemand die er wat aan doet, maar je kan ook zelf langs hun deur gaan.
Er zijn veel mensen die het leuk vinden om te werken en zelfs heel veel die het leuk vinden om op kantoor te zitten.
Mijn doel is om vrij te zijn en van het leven te kunnen genieten op manieren die geen werk zijn dus dat is een contradictie. Of je moet werk vinden dat niet als werk voelt, en ja dat mag ook. Als het niet van een (andermans) locatie afhankelijk is zou dat passen, maar wat zou dat voor mij zijn en hoe krijg ik dat voor elkaar?Ik zie werk juist als een middel om tot mijn doel te komen, net zoals Arnold full time in de bouw werkte om zijn sups te betalen.
Ook gedaan ja, hielp een beetje maar is niet genoeg en m'n probleem is steeds erger geworden waardoor dat ook geen optie meer is. Nu werk ik overigens ook gewoon, zelfstandig en thuis en naar uren die ik zelf indeel, maar elk moment is een kwelling en strijd om het project ooit af te krijgen.Je kan ook part time werken en kijken of dat werkt.
Ik heb 13 jaar geleden gestudeerd. In principe in de richting die mij regulier werk met de meeste vrijheid en zelfstandigheid zou kunnen geven maar zelfs daar staan mensen het niet toe. Misschien dat de coronamaatregelen er wat verandering in kunnen brengen, maar veel bedrijven draaien het alweer terug. En dan nog zit ik met problemen die voorbij gaan aan simpel thuiswerken.Misschien gaan studeren, je hebt mogelijkheden zat.
No offense taken.En zie hier niet het negatieve van in. Het is geen aanval op jou, maar meer een voorzetje zodat jij je goals kan vinden.
Ja kan en is een leuk idee dat iemand me komt redden, maar zulk toeval kan ik niet echt plannen of op rekenen. Hoewel ik de kans nog steeds klein acht dat er überhaupt iemand op de wereld bestaat die mij kan helpen.Ik bedoel dat je niet persé op zoek hoeft te gaan naar een wijs iemand die je kan helpen, je kan er ook toevallig tegen aan lopen, hoe meer mensen je kent en ontmoet, hoe groter die kans is. Ik heb toevallig het meeste (over mijzelf) geleerd van een accountant die de boekhouding deed van mijn bedrijf 10 jaar terug. Ik heb die man nooit IRL ontmoet, maar hij kon me op de een of andere manier wel helpen met de lastige levensvragen die ik toen had. Dat kwam ook heel geleidelijk, we hadden plannen om hem als compagnon aan mijn bedrijf te verbinden en gaandeweg gingen de gesprekken niet meer alleen over de toekomst van mijn bedrijf, maar steeds meer over mijn toekomst.
Zat laatst te denken dat ik misschien meer contact met de rest van de buurt kan krijgen en als er dan meer alledaags vriendelijk contact is ik kan overleggen waar de verschillende geluidsovertredingen nou steeds vandaan komen en wat men daarvan vind en of de schuldigen daar wat aan willen doen. Er zijn een beetje kliekjes van degenen die overlast geven en die zijn heel sociaal onderling dus er moet wel mee te praten zijn, maar niet op zulke momenten.Je wacht op een scenario dat perfect is en jouw volledige zekerheid geeft. Je durft niet in het diepe te springen omdat je ‘bang’ bent dat het niks wordt. Als die mensen in jouw buurt lawaai maken wacht jij op iemand die er wat aan doet, maar je kan ook zelf langs hun deur gaan.
Om een lang (persoonlijk) verhaal kort te maken, of de pijnlijke en negatieve aspecten van het leven het doorlopen van het leven ansich wel waard maken.Maar wat voor soort lastige levensvragen had je precies?
Oh in die richting ok, geeft me iig een beeld van wat je bedoelt. Ik zit met meer praktische problemen imho. Ik zie heel veel waarde, maar de vrijheid bereiken om daar naar te kunnen leven..Om een lang (persoonlijk) verhaal kort te maken, of de pijnlijke en negatieve aspecten van het leven het doorlopen van het leven ansich wel waard maken.
Voor mij ook op praktisch vlak hij is degene geweest die mij duidelijk heeft gemaakt dat ik geen ondernemer ben en dat ik beter gewoon in loondienst kon blijven.Oh in die richting ok, geeft me iig een beeld van wat je bedoelt. Ik zit met meer praktische problemen imho. Ik zie heel veel waarde, maar die bereiken..
Ah ja. Zou er best voor betalen hoor, moet ik alleen wel een reden hebben om aan te nemen dat diegene daadwerkelijk kan helpen. Dus een proven track record met dit soort klussen.Voor mij ook op praktisch vlak hij is degene geweest die mij duidelijk heeft gemaakt dat ik geen ondernemer ben en dat ik beter gewoon in loondienst kon blijven.
Maar wat ik wil zeggen is dat je op elk moment in je leven iemand tegen kunt komen die je ogen kan openen. Alleen hoe minder mensen je en passant tegenkomt hoe eerder je ze zelf op moet zoeken en als je geen dienstverband hebt en er niet zelf voor wilt betalen kom je als snel uit bij een zorgprofessional en waarschijnlijk zit jij daar niet op te wachten als die je al zou kunnen helpen.