- Waardering
- 12.184
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik was nog niet toegekomen om te antwoorden. Dus excuus voor het late antwoord.Ik zal die opties even afgaan kijken of er iets bij zit dat bij mij past, thanks. Wat het ook nog moeilijker maakt is dat ik het in principe droog moet/wil eten omdat alle sausen ook wel iets bevatten dat ik vanwege allergie niet moet; meestal soja, maar ook gewoon tomaat of paprika en ik denk misschien sommige specerijen. Zelfs appelmoes![]()
Oke.. geen soja.. maar kijk hierboven. Andere optie is wat bouillon aan je rijst toevoegen met koken. Of wat ik zelf wel doe.. pasta koken en dan vlees bakken en door elkaar mikken met wat peper zout en basilicum. Groente kan je zelf naar believen toevoegen van waar je tegen kan. Zelf vind ik het zalig met aubergine gebakken in olijfolie of gewoon wat olijven erdoor.
Houdbare melk...Kleine koelkast inderdaad tot ik weer op mijzelf kan wonen.
Maar er is nog een fase ertussen.. er zijn vast niet alleen dingen met 2 of 60 huizen. En anders mogelijk inschrijven op/zoeken naar iets wat je wel bevalt? Je kan er nu al naar kijken ook al kan je nu nog niet op jezelf.Er zijn ook meerdere straten hier in de waar mensen wel normaal kunnen doen en waar de tuin zo overloopt in weiland en bos wat me wel uit te houden lijkt. Het zijn veelal de hofjes waar je problemen hebt en de kans natuurlijk groter is omdat 60 huizen elkaar kunnen storen ipv slechts 2.
Dat geldt eigelijk voor iedereen. En ook al woon je ergens prettig.. wat nu als je buren verhuizen en er komen "rare"buren voor terug... Als je vrij woont is dat wel te voorkomen. Maar dan moet het wel kunnen.Buiten dat ook lastig om te voorspellen of je normale buren krijgt wanneer je ergens gaat wonen.
Ehm.... dat zijn toch ook vaak de wijken waar redelijk wat overlast kan zijn... Feestjes.. want ach ja we wonen toch vrijstaand...En vrijstaand past gewoon beter bij mij, lijkt me meer wat, ook geen rijtjeshuis dan maar meer bungalow achtig,
Paar matten eronder en dat valt wel mee.en misschien vinden de buren het ook wel fijn als ik vrijstaand woon om te deadliften.
Ik denk dat dat wel een wens is die iedereen wel heeft. Maar dat is maar voor een klein handje vaak weggelegd. Als je jezelf zo vastpinned op dat alleen dat je mogelijk zal bevallen dan zal je op voorhand al niets meer kunnen vinden wat dat evenaart.Ik werk thuis ik kan prima een half uurtje wandelen maar dat is niet genoeg voor mij. Denk dat ik zo moet wonen dat ik al werkend zo'n gevoel van buiten zijn heb, aan tafel in de tuin of open schuifpui ofzo.
Herkenbaar.. maar soms moet ook de rottige shit gebeuren. Ook als zelfstandige kan je redelijk wat klote shit hebben wat je liever niet wil doen. En je kan het ook dan lang niet altijd uitbesteden.Dan nog qua tijd en focus heb ik het moeilijk om veel uren ergens aan te wijden dat ik niet zelf wil doen.
Ik zou dat ook wel willen hoor...En ik mis ook heel snel heel erg het gevoel gewoon vrij te zijn en een dagdeel ergens uit te kunnen hangen/er op uit gaan als ik dat wil.
En daar zit het wel in. Er zal altijd wel enige druk blijven zijn. Ook als je alles zelf indeelt. Het werk moet toch af. Dus flxibel zijn werkt in die zin wel 2 kanten op.Qua flexibliteit is dat makkelijk te bereiken met mijn werk en zelfstandig ondernemer zijn, maar dan moet het werk wel een ander moment ingehaald worden dus neemt de druk alleen maar verder toe.
Er zijn best wel wat werkgevers bereid om concessies te doen. Mits zij niet alle flexibiliteit hoeven te leveren en jij niets. Het blijft geven en nemen. Ook in ZZP land....Werkgevers zijn sowieso niet bereid tot concessies en al helemaal niet zo ver als ik nodig heb.
Dan nog.. wat is conventioneel werk? als dat alleen is "werken voor een werkgever in loondienst, binnen vaste tijden op kantoor". Dan zou er heel veel onconventioneel werk zijn momenteel. En op dit moment kan je juist mooit "gebruik maken" van het hele Corona gebeuren. Steeds meer werkgevers worden flexibeler in thuiswerken. Dat merk je nu vooral. Ook met mensen met kinderen zie je nu al dat thuiswerken soms ook op onconventionele tijden is. De een werk in de ochtend vroeg tot een uur of 12 en dan daarna weer na 16:00 en dan tot en met begin van de avond. En nu het allemaal wat lijkt weg te ebben met corona blijven er nog veel mensen op "flexibele" manier thuiswerken omdat er veel vergaderd en op kantoor wordt gewerkt. Ik ken bedrijven waar voorheen 5 dagen per week op kantoor verplicht was en nu overal 2 dagen per week op kantoor en rest thuis en "redelijk" vrij in te delen. (op vergaderingen die soms moet na dan). Dus nu is de tijd om juist om je heen te kijken. Ook al zou het "flexibel" conventioneel werk zijn.Zou zomaar kunnen dat er geen conventioneel werk is dat bij mij past.
Als iedereen op deze manier zou werken zou er waarschijnlijk niets meer van de grond komen in de hele economie...Wat voldoening zou geven weet ik niet. Wil best mensen helpen maar geen idee waarmee en niet ten koste van m'n vrijheid.
Dat klopt.. misschien dan een optie om korte opdrachten te nemen. Dan een dele van het jaar in "slaafse" loondienst te gaan en de mooie periode extra van je vrijheid genieten?Natuur/omgeving in NL is ook maar een klein deel van het jaar leuk dus dat is ook niet heel handig.
Op zich snap ik je.. en ik moet zeggen dat zou ik ook wel kunnen hoor. Leven zonder verplichtingen. Maar er moet dan wel even "vanzelf" brood op de plank komen om dat leven te leiden. Als je dan toch brood op de plank moet krijgen met werken dan maar liever wel met voldoening werken. Als ik slapend rijk zou worden zou ik ook die voldoening niet missen. Maar toch zou ik wel iets willen doen. Een hobby.. en uit eigen ervaring levert vrijwilligers werk niets op maar geeft wel een voldoening omdat mensen je waarderen en je echt iets voor hun kan betekenen. Dat terzijde. Maar gewoon leven en je eigen leuke dingen doen kan inderdaad prima je leven vullen zonder werk. Maar ik moet echt eten en die hobbys ergens van betalen.Ik heb wel continu het gevoel van verplichting, maar voldoening uit werk zegt me niks. Ik denk dat ik een heel prima leven zou kunnen leiden zonder verplichtingen zonder werk zonder iets te moeten doen. Als ik slapend rijk kon worden of de loterij win zou ik echt niet voelen dat ik voldoening mis of me schuldig zou moeten voelen niks nuttigs te doen ofzo. Maar ergens zitten niks kan ik ook niet; ik moet wel met een hobby of gezelschap bezig zijn. En er is echt genoeg te doen om meerdere levens te vullen zonder werk.
Ik denk dat er veel mensen die flexibiliteit willen maar eenvoudigweg inzien dat ze hun leven niet rond kunnen krijgen op die manier. Als je kinderen hebt bijvoorbeeld. En er zijn zeker situaties waarin deze extreme manier van leven wel zou kunnen. Maar die zijn zeldzaam. Ik zou het je gunnen. Maar ik weet niet of je het zal vinden.Zou denken dat je met een eigen onderneming op een of andere manier een uitvoering zou moeten kunnen bereiken die zelfs de meest extreme gevallen past. Zeker online. Dat is niet voor velen, maar er zijn ook niet velen die zo veel flexibiliteit willen/nodig hebben.
Vergaderen is ook een hel. Ik ken ed dagen wel die van ochtend tot avond uit vergaderen bestonden. Maar als je vanuit huis werkt (en wel in loondienst)... neem je telefoon mee... op de teams of weet ik veel wat en je kan tijdens vergaderen prima even heen en weer wandelen.Heb het geprobeerd, hadden ze geen zin in. Sindsdien is het alleen maar erger geworden. Heb het ergens nog eens 2 weken uitgehouden wat echt elke dag een hel was en uiteindelijk hebben ze maar weggestuurd. Nu is zelfs te lang ergens vergaderen eigenlijk al een hel. Via skype een uur of 2 vanuit huis kan nog net.
Maar dan ben je niet alleen.... dan zit je niet thuis. Ik kan me ook urenlang vermaken met leuke dingen doen en onder de mensen. Maar urenlang alleen thuis. Dat zou me net zo gek maken als met collega's onder elkaar vergaderen...Super raar eigenlijk gezien ik me prima urenlang ergens mee kan vermaken, zoals poolen met vrienden,
Als je altijd alles in lijn wil met wat je zelf wil doen... dan zal je waarschijnlijk toch je verwachting bij moeten stellen.dus het is geen focus of aandachtsprobleem, als het maar in lijn is met wat ik zelf wil doen. Ik weet echt niet wat ik daarmee nog kan proberen.

niet alleen een goede gegronde reden nodig om flexibele werktijden af te wijzen, wat nu al in de wet flexibel werken staat, maar dat moet ook nodig worden voor het afwijzen van thuiswerken.No worries ik verwacht niks en er is zeker geen haast om meteen of zo snel mogelijk te moeten antwoorden. Kost ook veel tijd allemaal, moet je helemaal vrij in zijn om te kijken of je wat wilt reageren, hoeveel, en wanneer.Ik was nog niet toegekomen om te antwoorden. Dus excuus voor het late antwoord.
Perzikken vallen ook onder paraberk syndroom. Ik denk alle fruit dat aan een boom groeit en een harde pit heeft, zoiets. Andere dingen klinken niet erg smakelijk en zijn veel moeite om dagelijks te proberen heel veel van weg te werken wat ik eigenlijk sowieso al niet wil eten. Zal nog eens naar je voorbeelden kijken of iets met noodles past, die vind ik wel lekker en in een goed gerecht slurp ik die wel op. Maar het zou kunnen zijn dat ik echt over moet op iets simpels als banaan en honing ofzo wat ik liever zou eten en ook makkelijk wegwerk. Hoewel honing me net zo slecht voor de tanden lijkt als gewoon snoep.Gewoon kijken wat wel kan. Het valt alleszins vaak mee als je de opties bekijkt die wel kunnen in plaats van niet. Bevatten echt alle sausen iets waar je niet tegen kan? Kan je tegen perzikken? Maak eens een saus van gepureerde perzikken met een beetje peper en zout en als je ertegen kan kerrie poeder of wat kaneel met komijn. Een wat zoetige saus die zowel bij kip, rijst, aardappel en pasta kan. Of denk simpel... brocolli kan je prima even aankoken en pureren met wat peper en zout kruiden en door pasta, bij rijst en als sus over vlees/kip en vis doen. Kan je ertegen... scheutje room erdoor oid. Er zijn altijd opties!
Oke.. geen soja.. maar kijk hierboven. Andere optie is wat bouillon aan je rijst toevoegen met koken. Of wat ik zelf wel doe.. pasta koken en dan vlees bakken en door elkaar mikken met wat peper zout en basilicum. Groente kan je zelf naar believen toevoegen van waar je tegen kan. Zelf vind ik het zalig met aubergine gebakken in olijfolie of gewoon wat olijven erdoor.
Misschien is pesto een optie?
Ja kan, op zich wil ik niet binnen hoorbereik van andere mensen leven. Waarschijnlijk zal dat niet in NL zijn wat alleen maar verder volgestouwt en opgestapelt wordt. Woningmarkt is sowieso compleet hopeloos nu, inschrijven of kijken naar mogelijkheden levert misschien over 10 jaar wat op.Maar er is nog een fase ertussen.. er zijn vast niet alleen dingen met 2 of 60 huizen. En anders mogelijk inschrijven op/zoeken naar iets wat je wel bevalt? Je kan er nu al naar kijken ook al kan je nu nog niet op jezelf.
Dat geldt eigelijk voor iedereen. En ook al woon je ergens prettig.. wat nu als je buren verhuizen en er komen "rare"buren voor terug... Als je vrij woont is dat wel te voorkomen. Maar dan moet het wel kunnen.
Ehm.... dat zijn toch ook vaak de wijken waar redelijk wat overlast kan zijn... Feestjes.. want ach ja we wonen toch vrijstaand...
True true.
Moeten is moeilijk, het zal best dat iemand bedacht heeft dat het moet, maar dat maakt nog niet dat m'n hersenen het zomaar kunnen gaan doen. Het is niet alsof ik een plannetje bedenk dat iets stom is en ik dat dan uitstel om spelletjes te gaan spelen ofzo. M'n hersens willen er gewoon niet mee bezig gaan.Ik denk dat dat wel een wens is die iedereen wel heeft. Maar dat is maar voor een klein handje vaak weggelegd. Als je jezelf zo vastpinned op dat alleen dat je mogelijk zal bevallen dan zal je op voorhand al niets meer kunnen vinden wat dat evenaart.
Dan zou je misschien toch je beeld een beetje bij moeten stellen om wat voor jou "accepteerbaars" te vinden.
Herkenbaar.. maar soms moet ook de rottige shit gebeuren. Ook als zelfstandige kan je redelijk wat klote shit hebben wat je liever niet wil doen. En je kan het ook dan lang niet altijd uitbesteden.
En ben je daardoor continu tot in het diepste van jezelf depressief wanneer je die vrijheid niet hebt?
In mijn ervaring worden er geen concessies gedaan en wordt er gewoon verwacht dat ik me zal conformeren.En daar zit het wel in. Er zal altijd wel enige druk blijven zijn. Ook als je alles zelf indeelt. Het werk moet toch af. Dus flxibel zijn werkt in die zin wel 2 kanten op.
Er zijn best wel wat werkgevers bereid om concessies te doen. Mits zij niet alle flexibiliteit hoeven te leveren en jij niets. Het blijft geven en nemen. Ook in ZZP land....
Ja zoiets bedoel ik inderdaad met conventioneel werk, of misschien in bredere zin ergens op locatie moeten zijn. Ik heb iets nodig dat ik geheel zelf kan. Training- en voedingschematjes uittypen voor mensen bijvoorbeeld, als voorbeeld. Maakt niemand uit waar of wanneer je dat doet, kan op elk moment even stoppen en later herpakken, en niks heeft een deadline dat afhankelijk is van andere onderdelen die op volgorde afgemaakt moeten worden waardoor eigenlijk elke dag een gedeeltelijke deadline en dus beperking van vrijheid is.Dan nog.. wat is conventioneel werk? als dat alleen is "werken voor een werkgever in loondienst, binnen vaste tijden op kantoor". Dan zou er heel veel onconventioneel werk zijn momenteel. En op dit moment kan je juist mooit "gebruik maken" van het hele Corona gebeuren. Steeds meer werkgevers worden flexibeler in thuiswerken. Dat merk je nu vooral. Ook met mensen met kinderen zie je nu al dat thuiswerken soms ook op onconventionele tijden is. De een werk in de ochtend vroeg tot een uur of 12 en dan daarna weer na 16:00 en dan tot en met begin van de avond. En nu het allemaal wat lijkt weg te ebben met corona blijven er nog veel mensen op "flexibele" manier thuiswerken omdat er veel vergaderd en op kantoor wordt gewerkt. Ik ken bedrijven waar voorheen 5 dagen per week op kantoor verplicht was en nu overal 2 dagen per week op kantoor en rest thuis en "redelijk" vrij in te delen. (op vergaderingen die soms moet na dan). Dus nu is de tijd om juist om je heen te kijken. Ook al zou het "flexibel" conventioneel werk zijn.
Ik denk dat voor de meesten de antwoorden wat meer voor de hand liggen, of de benodigheden beter conformeren met de vormen die mogelijk zijn/geaccepteerd worden.Als iedereen op deze manier zou werken zou er waarschijnlijk niets meer van de grond komen in de hele economie...
Ik vind het nu al lastig om me te zetten tot een geheel zelfstandige opdracht van 2 maanden (nog 1 maand resterend hoewel ik nog wel part-time wat verder zal gaan om het af te ronden, was voor hun gunstig maar niet reeël gepland omdat ik toch iets moest). Tijdelijk op kantoor (loondienst maakt me niet geheel uit als het alsnog thuiswerken zou zijn, hoewel freelance financieel en contractueel de voorkeur heeft) gaat niet lukken. Geen dag, dus ook geen weken of maanden of periode lange genoeg om dan de rest van het jaar niks te hoeven doen.Dat klopt.. misschien dan een optie om korte opdrachten te nemen. Dan een dele van het jaar in "slaafse" loondienst te gaan en de mooie periode extra van je vrijheid genieten?
Het hoeft niet zinloos te zijn, maar ik kan niet bedenken wat mijn wensen, kunnen, en nuttigheid voor anderen samen zou brengen tot een bestaandsrede/levensmissie ofzo waaraan verdiend kan worden. Ik denk gewoon erg outside the box en al m'n problemen vallen samen met zingeving en het invullen van m'n leven dus dan gaat het al gauw in deze richting. Conventioneel werk voldoet daar natuurlijk niet aan. Gelukkig zit niet iedereen in zo'n existentiele crisis.Op zich snap ik je.. en ik moet zeggen dat zou ik ook wel kunnen hoor. Leven zonder verplichtingen. Maar er moet dan wel even "vanzelf" brood op de plank komen om dat leven te leiden. Als je dan toch brood op de plank moet krijgen met werken dan maar liever wel met voldoening werken. Als ik slapend rijk zou worden zou ik ook die voldoening niet missen. Maar toch zou ik wel iets willen doen. Een hobby.. en uit eigen ervaring levert vrijwilligers werk niets op maar geeft wel een voldoening omdat mensen je waarderen en je echt iets voor hun kan betekenen. Dat terzijde. Maar gewoon leven en je eigen leuke dingen doen kan inderdaad prima je leven vullen zonder werk. Maar ik moet echt eten en die hobbys ergens van betalen.
Ik denk dat er veel mensen die flexibiliteit willen maar eenvoudigweg inzien dat ze hun leven niet rond kunnen krijgen op die manier. Als je kinderen hebt bijvoorbeeld. En er zijn zeker situaties waarin deze extreme manier van leven wel zou kunnen. Maar die zijn zeldzaam. Ik zou het je gunnen. Maar ik weet niet of je het zal vinden.
Vreselijk. Meestal voer ik mijn telefoongesprekken wel buiten met een rondje wandelen inderdaad, als het droog is. Maar om echt dingen te bespreken heb ik wel m'n scherm voor me nodig met de projecttools enzo, of de code waaraan ik werk.Vergaderen is ook een hel. Ik ken ed dagen wel die van ochtend tot avond uit vergaderen bestonden. Maar als je vanuit huis werkt (en wel in loondienst)... neem je telefoon mee... op de teams of weet ik veel wat en je kan tijdens vergaderen prima even heen en weer wandelen.
Ja dat is waar, maar ik kan me ook prima uren lang in m'n eentje met iets vermaken. Alleen trainen is misschien een stom voorbeeld, maar laten we zeggen hobbymatige dingen waarvan ik elke dag wel een paar uurtjes wat doe. Daarnaast heb ik ook graag lekker sociale bezigheden met anderen, of gezelschap van iemand van betekenis. Mag allemaal vrij gelijk verdeeld over de dag, elke paar uur wat anders.Maar dan ben je niet alleen.... dan zit je niet thuis. Ik kan me ook urenlang vermaken met leuke dingen doen en onder de mensen. Maar urenlang alleen thuis. Dat zou me net zo gek maken als met collega's onder elkaar vergaderen...![]()
Zit wel eens te kijken naar werkcoaches, of speciaal voor zelfstandig ondernemen, maar ik weet niet wat daarvan te verwachten of hoe een te vinden die mij in mijn richting kan helpen. En ik weet niet goed hoe die dan aan te spreken en hoe mijn probleem uit te leggen of voor te stellen. Heb een paar keer geprobeerd wat uit te typen maar er komt geen einde aan, alsof ik m'n hele leven moet samenvatten in een mailtje met een vraag of diegene daar wat mee kan. En daar dan al ervaring mee heeft, een beetje kan aantonen daar ook daadwerkelijk mee te kunnen helpen. Is nog niet gelukt. Had ook geen zin om met covid ergens met mondkapjes op te gaan zitten en al dat gedoe. Misschien dat het nu of aansluitend op m'n huidige opdracht mooi kan.Als je altijd alles in lijn wil met wat je zelf wil doen... dan zal je waarschijnlijk toch je verwachting bij moeten stellen.
Ik denk dat je het niet gaat halen slapend rijk te worden met deze instelling. En dat Bedoel ik niet rot. Misschien kan je hier toch eens een extra hulpje bij gebruiken. Mogelijk iemand die je wat hadvatten geeft in hoe je het wel kan doen en ook zou willen binnen bepaalde grenzen die wel haalbaar zijn en accepteerbaar.
Ik ken iemand die eigenlijk via een soort van werkcoach erachter kwam dat de roeping niet lag in wat diegene deed maar in een totaal andere baan. Met veel meer vrijheid, werken vanuit huis, veel bij andere bedrijven langs moeten gaan (en dat was wel moeten gaan maar op een leuke manier). Die is van een kantoorbaan van elke dag op kantoor naar een zeer flexibele baan gegaan waarbij er thuis kon worden gewerkt en vanaf verschillende sateliet lokaties en dan ook veel vrijheid had een dag vrij te nemen en bijvoorbeeld een "slechte weer zaterdagochtend" het werk te doen. En ja.. dat is niet geheel zonder verplichtingen. Maar wel een zeer felxibele loondienst met afspraken.
Lang verhaal weer. ik weet niet wat je ermee kan. Maar denk dat wat praten met iemand die hier meer ervaring mee heeft (werkcoaches oid) je mogelijk wel zou kunnen helpen.
Succes in ieder geval.![]()

Het ligt er maar net aan hoe je vrienden tegen dit soort problemen aankijken. Ik heb ook maar twee goede vrienden, die ook bevriend zijn met elkaar. Beiden zijn ze eeuwig vrijgezel en de spaarzame momenten dat ik met ze afspreek doe ik dat niet apart. Ik ben daardoor automatisch het derde wiel aan de wagen. Het initiatief moet ook altijd van mijn kant komen, wat ook wel logisch is aangezien ik degen ben met weinig tijd. Op dit moment in mijn leven vind ik dat wel ok, zou ik dat niet zijn, dan is het aan mij om daar verandering in te brengen.Weet niet eens meer hoe nog vrienden (ben je nog vrienden na meer dan een jaar geen echt contact?) aan te spreken om weer eens iets af te spreken. Ik heb niks om mensen naar/bij uit te nodigen. Iedereen is toch altijd aan het werk dus mogelijkheden zijn beperkt. Het weer zit ook niet echt mee. Een of een paar keer per week maar wat uithangen wat ik lijk te zoeken zit er niet echt in denk ik. En als we zouden afspreken heb ik ook weinig te melden behalve over de zoektocht naar een beter leven. Weet niet of men daar trek in heeft. Waar valt er verder nog wat over te hebben? Een paar vragen over hoe het gaat die al over whatsapp beantwoord zijn. Wil ook niet afspreken om dan maar stil te vallen en saai te zijn. Een keer in een jaar bijpraten ook niet echt zin in, wil er wel meer mee dan zo'n formeel gesprek.
Jammer en lastig. Ben vroeger ook altijd al degene geweest die m'n vrienden aanspoorde iets te willen doen wat alleen maar ergens uithangen hoefde te zijn, eerst afspreken en dan maar zien wat we doen. Altijd met veel moeite en nooit vanuit hen. Moet ik dat vanuit mijn positie nog op zien te brengen? Op een gegeven moment is het eigenlijk wel op.
Moet toch heel anders kunnen zijn.
Beetje ver om te fietsen?
Ja en nee. Ik heb altijd wel naar festivals en sommige feesten willen gaan, maar ben door sommige ook enorm teleurgesteld in hoe kut het eigenlijk is. 2 keer naar lowlands gegaan en er zijn wel leuke momenten maar daarbuiten zit je eigenlijk op een heel erg vies terrein waar door alle troep zelfs geen plek meer is om even in het gras te zitten, niks te doen, en kan niet slapen als je tentje binnen een kilometer van de nachttent staat. Lijkt vooral leuk te zijn als je al die tijd op wilt vullen met zuipen of blowen, wat voor mij geen op zichzelf staande hobbies zijn.Je bent niet zo'n partytype of wel? Ik zou je anders aanraden om in je eentje naar een festival of uitgaansgelegenheid te gaan. Uitgaan is een stukje pittiger maar een festival is prima te doen in je eentje. Of er echt vriendschappen onstaan weet ik niet, maar er ontstaan sowieso vriendschappen voor een paar minuten, of uren. En het doet ergens naar uitkijken/toe leven, je gedachtes verzetten en eventueel andere feestvrienden leren kennen.
Sommige mensen zie ik alleen op feestjes, die ik ook zo heb leren kennen en dan richting een feest toe zoek je toch weer wat contact om er samen naar toe te leven. Maar dat gaat uiteraard n iet alleen op voor feesten, zo zijn er vast nog meer hobby's.
Misschien is weer gaan sporten in een gym ook een idee? Ik weet niet of je in de buurt een leuke sportschool heb, maar als je zo'n sportschool als een Iron house Utrecht, Push pull Groningen of allicht Foxgym Rotterdam in de buurt hebt biedt dat meer dan sporten alleen. Daar onstaan ook vriendschappen, of meetings omdat het een hechtere community is dan een grote franchise.
was te staan.Daar heb ik ook mee geworsteld. Wat zijn vriendschappen die zo oppervlakkig zijn? Nu hoef ik niet altijd over diepe onderwerpen te praten maar soms wil ik het wel hebben over dingen die me bezighouden ed. Uiteindelijk heb ik verschillende contacten bewust laten verwateren. Wat ik overigens merk is dat wanneer ik iets persoonlijks deel, ik daar vaak ook verrassend veel voor terug krijg. Met mijn 10 jaar jongere nichtje had ik nooit wat, maar ze doet nu een studie psychologie en is ontzettend gedreven. We hebben nu ineens een ontzettende klik en gesprekken waar ik naar uitkijk.Weet niet eens meer hoe nog vrienden (ben je nog vrienden na meer dan een jaar geen echt contact?) aan te spreken om weer eens iets af te spreken. Ik heb niks om mensen naar/bij uit te nodigen. Iedereen is toch altijd aan het werk dus mogelijkheden zijn beperkt. Het weer zit ook niet echt mee. Een of een paar keer per week maar wat uithangen wat ik lijk te zoeken zit er niet echt in denk ik. En als we zouden afspreken heb ik ook weinig te melden behalve over de zoektocht naar een beter leven. Weet niet of men daar trek in heeft. Waar valt er verder nog wat over te hebben? Een paar vragen over hoe het gaat die al over whatsapp beantwoord zijn. Wil ook niet afspreken om dan maar stil te vallen en saai te zijn. Een keer in een jaar bijpraten ook niet echt zin in, wil er wel meer mee dan zo'n formeel gesprek.
Jammer en lastig. Ben vroeger ook altijd al degene geweest die m'n vrienden aanspoorde iets te willen doen wat alleen maar ergens uithangen hoefde te zijn, eerst afspreken en dan maar zien wat we doen. Altijd met veel moeite en nooit vanuit hen. Moet ik dat vanuit mijn positie nog op zien te brengen? Op een gegeven moment is het eigenlijk wel op.
Moet toch heel anders kunnen zijn.