- Waardering
- 12.184
Ik ben niet zo van het expres laten verwateren, hoewel ik dus het idee heb dat anderen dat wel doen/prima vinden. Maar als ik ze dan eens zie zijn ze wel erg enthousiast. Verwarrend. Zijn voor mij juist mensen waarmee ik wel wat diepgang deelde, maar concreet uitspreken dat te missen is ook nogal een uitdaging.Daar heb ik ook mee geworsteld. Wat zijn vriendschappen die zo oppervlakkig zijn? Nu hoef ik niet altijd over diepe onderwerpen te praten maar soms wil ik het wel hebben over dingen die me bezighouden ed. Uiteindelijk heb ik verschillende contacten bewust laten verwateren. Wat ik overigens merk is dat wanneer ik iets persoonlijks deel, ik daar vaak ook verrassend veel voor terug krijg. Met mijn 10 jaar jongere nichtje had ik nooit wat, maar ze doet nu een studie psychologie en is ontzettend gedreven. We hebben nu ineens een ontzettende klik en gesprekken waar ik naar uitkijk.
Misschien helpt het om er wat minder zwaar aan te tillen, ik voelde me ook best rot dat ik expres oude vrienden niet voor hun verjaardag ging feliciteren enzo. Daar ben ik niet trots op. Maar om dan weer eerlijk uit te spreken dat je diepgang mist in het contact, dat is ook weer zo confronterend. Dat kun je doen voor mensen waar je veel waarde aan hecht, maar juist met die mensen heb je meestal toch al wel de betere gesprekken XD. Het scheelt dat als je contacten afbouwt, er weer ruimte komt voor nieuwe contacten. Je kunt die zoeken in je hobby richting, dan heb je sowieso al gedeelde interesses, maar soms is dat juist weer saai.
Hoe bedoel je geef het eens de kans? Ben er wel een paar keer geweest hoor. Ik bedoelde meer dat m'n headspace er nu niet echt naar is omdat de realiteit van buiten het feestje in elk moment door blijft dringen. Laatste paar keer dat ik naar ASOT was gebeurde dat iig. Kon vroeger wel opgaan in de muziek en sfeer en beetje chillen maar als nu elk stil moment in me opkomt wat een loser ik ben en kutleven ik heb schiet het chillen ook niet op.Geef het eens de kans. ASOT komen mensen van overal over de wereld en is de doelgroep iets anders dan een gemiddeld techno festival. Je moet wel echt een apart figuur zijn wil je daar een buitenbeentje zijn. Zelfde geldt voor psytrance. Als je ergens wel honderd procent geaccepteerd wordt om wie je bent, of hoe je er uit ziet is het in de psy community. Drugs maakt sociaal contact zeker makkelijker, maar zelfs voor introverts is het zonder drugs niet al te moeilijk op een festival. Uitgaan is een stuk pittiger.
Nu we zo van de ellende zijn zou ik je vrienden gewoon optrommelen om naar feestjes te gaan, zij zitten ook met smart te wachten op een uitje lijkt mij. En anders ga je gewoon in je eentje. Is het kut? Dan ben je een paar centen kwijt en een ervaring rijker. Gebruik je drugs en is het kut? Dan compenseert de drugs wel hoe kut het feest is.
ASOT is super tof maar heb er niet echt zin in om m'n nachtrust ervoor op te geven, met de gevolgen voor gemoedstoestand regulatie de dagen/weken daarna.
Zou wel weer naar een dag/avond festival moeten. Volgens mij zijn er ook wel waar ik altijd heen wou maar nooit geweest ben. Ben niet zo bekend meer met welke er zijn. Iets in het bos als hele fantasiewereld aangekleed heb ik wel trek in. Maar geen vrienden die dat ook willen, of voor wie dat ook leuk is. Misschien heb ik op het moment zelf ook meer zin in wat simpelere dingen buiten doen/uithangen dan georganiseerd feesten.

Klinken dan meer als kennissen, geen vrienden.