MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
Dat barbecue gedeelte bedoel ik. Dat wil ik wel een paar x per jaar doen maar zoiets hoeft geen vaste prik te worden.

Gymmen ofzo wil ik gerust meerdere keren per week doen maar gezellig in de tuin zitten ofzo hoeft voor mij niet.

F1 kijken ook. 30min voor de race meeten we tot 20min na de race ofzo
Jemig he het hoeft ook geen verplicht enkel en alleen maar bbq-en te zijn. Bedenk iets om mee uit te hangen. Tegelijk gymmen is al wat. Of een (werk)project. Schietoefeningen, wapens schoonmaken, gear samenstellen, plannen en defensieve structuren bouwen voor als de feds binnenvallen om je wapens af te pakken. Klussen. Aan de fietsen sleutelen. Gamen. Hobbies.

Zie mijn beste vrienden ook eerder maandelijks dan wekelijks..
Maar wil je dat zo of komt dat zo uit?

Waarom wel? Ik vermaak me prima in m'n eentje. Nadat ik de hele dag gewerkt heb, daarna naar de sportschool geweest browse ik liever een beetje dbb en kijk ik. YouTube dan dat ik met hun ga zitten.
Ik zou dat eigenlijk geen vrienden meer durven noemen, zo bouw je geen vertrouwen op en kun je op geen enkele manier van op aan wanneer er echt iets aan de hand is in het leven. En een vriendin/relatie? Die willen meestal wel meermaals per week contact. Seks mag wel zo vaak?

Atomisatie - sociologie: reductie van een gemeenschap tot haar kleinste eenheden, en in uitgebreide zin haar vernietiging.

Ik zou dat eigenlijk geen vrienden meer durven noemen, zo bouw je geen vertrouwen op en kun je op geen enkele manier van op aan wanneer er echt iets aan de hand is in het leven. En een vriendin/relatie? Die willen meestal wel meermaals per week contact. Seks mag wel zo vaak?
Tja noem hoe je het wil noemen. Ik snap wat je bedoelt, maar dat iets veelal over internet gaat betekent niet an sich dat de relatie slechter/minder vertrouwelijk is.

Vriendin woont aardig wat kilometers verderop dus die zie ik ook maar een keer per week maximaal, wat ik prima vind. Ik betwijfel zelfs of samenwonen wel wat voor mij is om heel eerlijk te zijn. Ik ben nogal een einzelganger.

Jemig he het hoeft ook geen verplicht enkel en alleen maar bbq-en te zijn. Bedenk iets om mee uit te hangen. Tegelijk gymmen is al wat. Of een (werk)project. Schietoefeningen, wapens schoonmaken, gear samenstellen, plannen en defensieve structuren bouwen voor als de feds binnenvallen om je wapens af te pakken. Klussen. Aan de fietsen sleutelen. Gamen. Hobbies.

Maar wil je dat zo of komt dat zo uit?
Kerel daar heb ik geen zin in en tijd voor.

Wil jij je verloren jeugd inhalen?

Maar goed, ik heb dit al eerder aangegeven; jij bent de enige die het zelf kan veranderen. Mijn vrienden zijn een stuk socialer dan ik en zien elkaar vaker dan dat ik hun zie - waar ik zelf voor kies. Jouw vrienden zijn misschien wat minder sociaal, maar misschien ben jij degene die ze moet pushen. De realiteit is dat een nieuwe vriendengroep op jouw leeftijd vinden vrijwel niet te doen is, of je moet ineens van hobby switchen of weg gaan vanuit je homegym naar een hechte community.

En verder begrijp ik je hoor. Ik mis die oude tijden ook wel van toen m'n vriendengroep groter was en elke vrijdag en zaterdag in het teken van feest stond. Mensen worden volwassen en het verandert nou eenmaal.

Kerel daar heb ik geen zin in en tijd voor.

Wil jij je verloren jeugd inhalen?
Mensen die nergens zin in hebben zou ik ook geen vrienden mee willen zijn. Zit geen leven in.

Heb het in mijn jeugd juist altijd gehad. En puberteit. En college tijd. Altijd gespijbeld om van alles te gaan doen, halve dag in m'n eentje gamen, verder dan een paar keer per week met vriendin uithangen, paar keer per week met vrienden bbqen of film kijken of chillen, elk weekend poolen. Nu juist depressief dat dat allemaal niet meer gebeurt omdat niemand meer zin heeft om te leven en alleen nog maar willen werken en tv kijken.

Tja noem hoe je het wil noemen. Ik snap wat je bedoelt, maar dat iets veelal over internet gaat betekent niet an sich dat de relatie slechter/minder vertrouwelijk is.

Vriendin woont aardig wat kilometers verderop dus die zie ik ook maar een keer per week maximaal, wat ik prima vind. Ik betwijfel zelfs of samenwonen wel wat voor mij is om heel eerlijk te zijn. Ik ben nogal een einzelganger.
Ah ok als je dat echt zo verkiest snap ik dat ergens wel. Werk en gym contacten vullen het sociale ook wel voor je?

Maar goed, ik heb dit al eerder aangegeven; jij bent de enige die het zelf kan veranderen. Mijn vrienden zijn een stuk socialer dan ik en zien elkaar vaker dan dat ik hun zie - waar ik zelf voor kies. Jouw vrienden zijn misschien wat minder sociaal, maar misschien ben jij degene die ze moet pushen. De realiteit is dat een nieuwe vriendengroep op jouw leeftijd vinden vrijwel niet te doen is, of je moet ineens van hobby switchen of weg gaan vanuit je homegym naar een hechte community.
Ik ben een beetje verward over mijn vrienden, want ik heb in de tijd dat we regelmatig uithingen juist gesprekken met ze gehad over hoe weer andere mensen het 'te druk' krijgen om dat met hun vrienden te blijven doen en we dat best wel onzin vonden. Dat als we toen wekelijks wilden poolen er geen reden is om dat plots niet meer te gaan doen. Sommige vrienden zijn uiteindelijk toch 'druk' geworden of zeiden het ene moment dat we weer eens iets moesten afspreken en als ik daar dan later over begon negeerden ze soms berichtjes. Sommige hebben nu kids dan is dat een ding, sommige wonen nu verder weg dat maakt het ook lastig, maar blijf het op een of andere manier zonde vinden en het lijkt meer te komen door een soort luiheid en gebrek aan zin om te leven. Ik weet het niet. En nu ben ik in zo'n depressieve positie zonder mogelijkheden om dingen voor te blijven stellen of te peilen of er ergens nog interesse in is. Misschien zijn we allemaal depressief, demotiveerd, en verbroken van hoe we zouden kunnen en horen te leven.

En verder begrijp ik je hoor. Ik mis die oude tijden ook wel van toen m'n vriendengroep groter was en elke vrijdag en zaterdag in het teken van feest stond. Mensen worden volwassen en het verandert nou eenmaal.
Als je het mist dan zou je het toch eigenlijk anders willen? En dat kan toch ook eigenlijk? Als volwassenen kun je wat anders doen dan feesten, lijkt mij dat je de hechte banden en gemeenschap dan mist die toch op elke leeftijd mogelijk is.

Over het algemeen wil ik het wel zo.
Moet er niet aan denken dagelijks of meerdere dagen per week met mensen af te spreken.
Met werk en gym erbij wanneer hou je dan nog tijd voor jezelf over?
Ah ja als werk en gym het al voor je opvult.. dan snap ik misschien dat je verder geen zin hebt. Ik wil daar dus niet heen en heb dan na alle tijd alleen nog wat te vullen.

Laatst bewerkt:
Hoort ook een beetje bij het ouder worden denk ik?

Misschien kan je wel jaarlijks wat inplannen. Of een lang weekend Ameland met de matties? Roadtrip met de motor. Paar keer uiteten. Festival of bootcamp of andere activiteiten?

Ardennen kamperen fikkie stoken

F1 race bijwonen? Of een voetbalwedstrijd in uk of Spanje maak je er gelijk een weekje weg van.

Denk dat dit soort dingen realistischer zijn dan wekelijks wat doen met elkaar.

Ah ok als je dat echt zo verkiest snap ik dat ergens wel. Werk en gym contacten vullen het sociale ook wel voor je?

Ik ben een beetje verward over mijn vrienden, want ik heb in de tijd dat we regelmatig uithingen juist gesprekken met ze gehad over hoe weer andere mensen het 'te druk' krijgen om dat met hun vrienden te blijven doen en we dat best wel onzin vonden. Dat als we toen wekelijks wilden poolen er geen reden is om dat plots niet meer te gaan doen. Sommige vrienden zijn uiteindelijk toch 'druk' geworden of zeiden het ene moment dat we weer eens iets moesten afspreken en als ik daar dan later over begon negeerden ze soms berichtjes. Sommige hebben nu kids dan is dat een ding, sommige wonen nu verder weg dat maakt het ook lastig, maar blijf het op een of andere manier zonde vinden en het lijkt meer te komen door een soort luiheid en gebrek aan zin om te leven. Ik weet het niet. En nu ben ik in zo'n depressieve positie zonder mogelijkheden om dingen voor te blijven stellen of te peilen of er ergens nog interesse in is. Misschien zijn we allemaal depressief, demotiveerd, en verbroken van hoe we zouden kunnen en horen te leven.

Als je het mist dan zou je het toch eigenlijk anders willen? En dat kan toch ook eigenlijk? Als volwassenen kun je wat anders doen dan feesten, lijkt mij dat je de hechte banden en gemeenschap dan mist die toch op elke leeftijd mogelijk is.
Eigenlijk niet. Ik werk thuis, wat ik heerlijk vind. Ik haat personeelsuitjes en zodra m'n werk er op zit verlaat ik die toko ASAP, toen ik nog op kantoor werkte. Ik train in een ons kent ons gym maar vrijwel niemand heeft dezelfde ambities als ik, dus daar heb ik weinig sociale praat behalve het roddeltje wat er in het dorp gebeurt wat ik vervolgens afwinmpel om met m'n koptelefoon op verder te trainen. Voorheen trainde ik geregeld bij Ironhouse Utrecht. Daar kwam niet echt om te trainen, maar meer om te ouwehoeren ook al was ik daar geen bekende, zo'n gym biedt veel meer dan alleen trainen. Blijkbaar heb ik er gewoon geen trek in. Of ik mis de mensen om me heen die dezelfde leefstyle, passie en hobbies hebben als ik. Ik kan me voorstellen dat zoals die DBB vrienden die ik heb dichterbij zouden wonen ik socialer zou zijn.

De oude tijdens kwamen deels uit de vriendengroep die opgesplitst is. Ja ik mis die geweldige dingen die we hebben meegemaakt, maar aan de andere kant kost elk sociaal event waar ik voor uitgenodigd wordt tegenwoordig veel moeite om aan deel te nemen. Soort van tweestrijd met wel wat willen ondernemen, maar er tegen op kijken. Maar aangezien de vriendengroep deels uit elkaar gevallen is komt dat toch nooit meer voor. Verder eet ik nog wel eens met vrienden of komen we sporadisch samen, maar niet uit mijn initiatief.

Vrije tijd wordt nou eenmaal exponentieel meer waard naar mate je drukker/ouder wordt. School heb ik nooit een f**k voor gedaan en haalde ik met twee vingers in m'n neus, wat achteraf qua niveau wel zonde was. Dus toen was ik ook elk weekend de hort op. Nu ben ik mentaal gesloopt na een werkdag en sporten. Ik denk dat velen, waaronder jouw vrienden in exact hetzelfde schuitje zitten.

Misschien kan je wel jaarlijks wat inplannen. Of een lang weekend Ameland met de matties? Roadtrip met de motor. Paar keer uiteten. Festival of bootcamp of andere activiteiten?

Ardennen kamperen fikkie stoken

F1 race bijwonen? Of een voetbalwedstrijd in uk of Spanje maak je er gelijk een weekje weg van.

Denk dat dit soort dingen realistischer zijn dan wekelijks wat doen met elkaar.
Ben niet zo van de georganiseerde uitjes, liever meer alledaagse dingen. Kosten veel moeite en ontregelen je leven of je moet opgeven wat je verder zoal dagelijks wilt doen. Zo zijn er misschien wel leuke extratjes voor een keertje te bedenken, maar alleen een keer per jaar hoeft het van mij ook niet. Ik wil juist/ook de overige 364 dagen een beetje gelukkig zijn.

Eigenlijk niet. Ik werk thuis, wat ik heerlijk vind. Ik haat personeelsuitjes en zodra m'n werk er op zit verlaat ik die toko ASAP, toen ik nog op kantoor werkte. Ik train in een ons kent ons gym maar vrijwel niemand heeft dezelfde ambities als ik, dus daar heb ik weinig sociale praat behalve het roddeltje wat er in het dorp gebeurt wat ik vervolgens afwinmpel om met m'n koptelefoon op verder te trainen. Voorheen trainde ik geregeld bij Ironhouse Utrecht. Daar kwam niet echt om te trainen, maar meer om te ouwehoeren ook al was ik daar geen bekende, zo'n gym biedt veel meer dan alleen trainen. Blijkbaar heb ik er gewoon geen trek in. Of ik mis de mensen om me heen die dezelfde leefstyle, passie en hobbies hebben als ik. Ik kan me voorstellen dat zoals die DBB vrienden die ik heb dichterbij zouden wonen ik socialer zou zijn.
Zonder op dezelfde frequentie te zitten hoeft het voor mij inderdaad ook niet. Maar dat kan dan wel van toegevoegde waarde zijn, in de juiste omgeving, als het je eigen zaken verder niet in de weg zit.
kost elk sociaal event waar ik voor uitgenodigd wordt tegenwoordig veel moeite om aan deel te nemen
Hmm, heb je een voorbeeld van iets wat te veel moeite kost?

Vrije tijd wordt nou eenmaal exponentieel meer waard naar mate je drukker/ouder wordt. School heb ik nooit een f**k voor gedaan en haalde ik met twee vingers in m'n neus, wat achteraf qua niveau wel zonde was. Dus toen was ik ook elk weekend de hort op. Nu ben ik mentaal gesloopt na een werkdag en sporten. Ik denk dat velen, waaronder jouw vrienden in exact hetzelfde schuitje zitten.
Ja dat is ook zo, veel moe inderdaad. Maar als de omgeving er naar was zou er nog wel wat uit te hangen moeten kunnen zijn, dat zou geen moeite hoeven kosten. Sommigen willen niet 'niks' zitten doen maar daar zou ook wel wat op te vinden moeten zijn.

Succes man gaat lastig worden 🤣

Ja, dat denk ik ook.
Basisschool en voortgezet onderwijs tijd, was ik nooit alleen.
Studie was ook met vrienden, stappen daarna ook nog maar dan komen er vriendinnen en kinderen bij. Anderen komen in aanraking met justitie. Werk vraagt meer, terwijl je energie minder wordt.
En ik vind het ook prima zo, maar een sportschool zo als vroeger, waar je de mensen kent, beetje ouwehoeren en even na-zitten dat mis ik wel.

Ja, dat denk ik ook.
Basisschool en voortgezet onderwijs tijd, was ik nooit alleen.
Studie was ook met vrienden, stappen daarna ook nog maar dan komen er vriendinnen en kinderen bij. Anderen komen in aanraking met justitie. Werk vraagt meer, terwijl je energie minder wordt.
En ik vind het ook prima zo, maar een sportschool zo als vroeger, waar je de mensen kent, beetje ouwehoeren en even na-zitten dat mis ik wel.
Die zijn er toch nog wel? Ongetwijfeld niet de basic-fit en fit4free, maar gewoon de lokale buurt gyms.

Ik vind het vooral irritant dat ze allemaal op een zieldodend industrieterrein of iets dergelijks zitten. Daar wil ik zo snel mogelijk weer weg. Of dan zit ik nog liever opgesloten thuis. Maar misschien ligt dat aan mij, ik krijg al nachtmerries van rijtjeshuizen.

bench, bridged decline, close grip
136 x 3 // pr
paused 103.5 x 9-8-8---

incline, paused
x -----

side raises, seated
17.5+ x 16-12----

facepulls, cable, lying
x ---

db seal row
52.5+ x 9-8-8--

pulldown, one hand
32.5 x 25-15-12---

curl, incline preacher, one hand, dead stop
17.5 x 12-11-10---

mp, paused
61 x 10-7--

Laat wakker, moe, slap, gaat niet.

Misschien toch maar beter aan het eind van de middag trainen om daadwerkelijk energie van eten en drinken te kunnen hebben en niet net wakker te zijn.

db ohp, one arm, seated, paused
32.5+ x 8-8-8-8--

triceps extensions, overhead, ez bar, paused
46 x 8---

face pull, cable
22.5 x 40-30-20-

1 x pw ohp andere dag extensions en schouder isolatie?

Laatst bewerkt:
atg squat, paused, nylon belt
26 x 1
46 x 1
66 x 1
86 x 1
106 x 1
126 x 1
101 x 5-5-5-5--

gm
63.5 x ---