XXL Nutrition

log chrisk

one hand side raises blijven mijn favoriet. Afwisselend soms liggend zonder kans op cheaten, soms met een kabel.

Had dat op zich soms nog wel bij m'n lokale gym.

Zou wel een homegym/garagebox gym op een locatie willen hebben met vrij uitzicht op veld/bos wat uitnodigt om ook na het trainen nog wat te blijven uithangen. Elke avond bbq, vuurkorf/kampvuurtje. Waarschijnlijk liever van mezelf en dus niet voor publiek maar alleen een select groepje fanatiekelingen/vrienden.

Ben begonnen zoiets te realiseren. Huis is af, de loods offerte geaccepteerd.
Een mini gym, wel krachtsport walhalla. Max 30 leden. Ben benieuwd als de buurt hier op tegen is en ik geen vergunning krijg van de gemeente, of een vereniging dan wel is toegestaan. Ik mag toch 30 maten (al heb ik die niet lol) uitnodigen om bij me te komen trainen?

voor delts nadenken over:

combi 3x side raises + 3x lu raises
one hand side raises
sets 20+ arnold press light days
Ik denk ook over het doen van Lu raises, maar eigenlijk vooral omdat ik fan ben en het er gaaf uitziet.

Nou ja, het ziet er leuk uit met schijven vanaf 10 kilo, maar pas echt gaaf met schijven van 15 kg, de "big boy plates", zoals ze in de ondertiteling van een filmpje van squat jerk journalist genoemd worden.

• Topic Starter Topic Starter
Ben begonnen zoiets te realiseren. Huis is af, de loods offerte geaccepteerd.
Een mini gym, wel krachtsport walhalla. Max 30 leden. Ben benieuwd als de buurt hier op tegen is en ik geen vergunning krijg van de gemeente, of een vereniging dan wel is toegestaan. Ik mag toch 30 maten (al heb ik die niet lol) uitnodigen om bij me te komen trainen?
Nice, was vrijstaand ook toch? Herinner me nog een foto van gras en groen :o

Gemeente kan altijd lastig zijn als je niet de juiste mannetjes kent. Maar als het op zich geen winst hoeft te maken is het sowieso fijn om zo'n plek te hebben.

Ik denk ook over het doen van Lu raises, maar eigenlijk vooral omdat ik fan ben en het er gaaf uitziet.

Nou ja, het ziet er leuk uit met schijven vanaf 10 kilo, maar pas echt gaaf met schijven van 15 kg, de "big boy plates", zoals ze in de ondertiteling van een filmpje van squat jerk journalist genoemd worden.
In principe doe ik ze wel met DBs richting zulk gewicht, maar met schijven is het echt lastig vasthouden en dan ben ik daar meer mee bezig dan met de uitvoering. Die juist op lu raises de moeite waard is om heel secuur te doen.

10 gaat nog wel, maar 15 heb ik met plates dacht ik nooit gedaan. Of waren misschien te low reps en voelden dan meer als gewicht verplaatsen ipv spieren een soepele beweging laten maken. Heb ook helaas geen 15 plates en niemand koopt m'n 20ers zodat ik oly bumpers kan gaan sparen. :sad:

Nice, was vrijstaand ook toch? Herinner me nog een foto van gras en groen :o

Gemeente kan altijd lastig zijn als je niet de juiste mannetjes kent. Maar als het op zich geen winst hoeft te maken is het sowieso fijn om zo'n plek te hebben.

Ja het is eindelijk klaar.
Ik wil wel wat winst maken als het even kan, een 800 per maand is toch leuk meegenomen (doe het eens 30 jaar).

Maar doel is een leuke sfeer creëren. Denk dat met helemaal gratis er verkeerd volk op af komt. Mijn eerste gym had zo'n sfeer, ik lach nog steeds met mijn maat soms om de tijd van toen en de gasten die er rondliepen.
Je zal vast niet in omg. Nijmegen wonen.

Benieuwd wat voor contacten er uit ontstaan. Bevalt het niet ook goed, weet ik dat ook weer. Maar lijkt mij een leuke manier het netwerk wat uit te breiden.

Best grappig hoe een kracht verschil van zulk niveau (tov lu himself) kan blijken bij zo'n 'simpele' isolatie oefening.

Ik kan rond de 20kg met one arm en denk ik het strict te doen. liggend blijft er nog 10kg over. Kan je nagaan hoeveel je cheat.

Ja het is eindelijk klaar.
Ik wil wel wat winst maken als het even kan, een 800 per maand is toch leuk meegenomen (doe het eens 30 jaar).

Maar doel is een leuke sfeer creëren. Denk dat met helemaal gratis er verkeerd volk op af komt. Mijn eerste gym had zo'n sfeer, ik lach nog steeds met mijn maat soms om de tijd van toen en de gasten die er rondliepen.
Je zal vast niet in omg. Nijmegen wonen.
Ja met gratis zou ik dan ook gewoon voor prive gebruik bedoelen. Idk ik ben een loner/selectief sociaal en het lijkt me best moeilijk om te zorgen dat er degelijk volk komt waar je het mee kunt vinden. Maar snap ook wel dat succesvol ondernemen leuk is. Nijmegen is best ver, ik zit in Almere, maar ontsnap er hopelijk ooit wel van.

Ja met gratis zou ik dan ook gewoon voor prive gebruik bedoelen. Idk ik ben een loner/selectief sociaal en het lijkt me best moeilijk om te zorgen dat er degelijk volk komt waar je het mee kunt vinden. Maar snap ook wel dat succesvol ondernemen leuk is. Nijmegen is best ver, ik zit in Almere, maar ontsnap er hopelijk ooit wel van.

Denk dat er een sfeer gaat ontstaan waarbij mensen die zich er niet thuis voelen vanzelf weg gaan en aangevuld worden met nieuwe die wel matchen.
Ben zelf ook een eenling, maar in een gym is het contact compleet anders ervaar ik. Je hoeft niet, je mag contact leggen wanneer het beiden bevalt. Niet dat geforceerde op een festival.

(in kleinschalige gyms die amper nog bestaan....)

incline, paused
78.5 x 11-11-11-11-11-

arnold press, standing
20 x 17--- //meh voelt niet nuttig, al genoeg voorkant gedaan met incline

side raises, seated
20+ x 10-- //niet goed

side raises, one hand
20 x 15--- //ez maar ook erg vermoeiend

lu raises
10+ x 15--

//face pull

Een hele training met normaal volume op rug richten voelt wel vrij doelloos. Dat er de rest van het leven toch niet meer dan 20-21 reps chinups uit gaan/hoeven komen, en 2 of zelfs 1 set al genoeg is om het hele maximaal te stimuleren.

Nooit meer jezelf verbeteren klinkt treurig en niet motiverend. Maar dan draai ik het om. Hoe voelt het om nog maar de helft te kunnen vergeleken met wat je vroeger kon, zou je daar niet mee zitten? Dat voelt klote, waardoor het weer heerlijk is na een slechte periode in de buurt te komen of je oude pr te evenaren.

Het blijft fijn na een training de gedachte te hebben nog nooit sterker te zijn geweest dan deze dag, al zat je 10 jaar geleden ook al op hetzelfde gewicht. Zo blij en sterk je jezelf voelde ten tijden van die pr, zo fit ben je vandaag dan nog steeds. Dat maakt trainen zonder nieuwe pr's te halen toch leuk. Voor mij dan.

pullups
14-12----

inverted rows, trx, feet on floor
25-18---

curls, twist, seated, deadstop
27.5+ x 8-7-6- //had niet verwacht 8 reps met ruimte tot 12 te hebben maar zo makkelijk voelde het wel

Nooit meer jezelf verbeteren klinkt treurig en niet motiverend. Maar dan draai ik het om. Hoe voelt het om nog maar de helft te kunnen vergeleken met wat je vroeger kon, zou je daar niet mee zitten? Dat voelt klote, waardoor het weer heerlijk is na een slechte periode in de buurt te komen of je oude pr te evenaren.
Ongetwijfeld maar ik zeg het niet omdat ik van plan ben het achteruit te laten gaan.
Het blijft fijn na een training de gedachte te hebben nog nooit sterker te zijn geweest dan deze dag, al zat je 10 jaar geleden ook al op hetzelfde gewicht. Zo blij en sterk je jezelf voelde ten tijden van die pr, zo fit ben je vandaag dan nog steeds. Dat maakt trainen zonder nieuwe pr's te halen toch leuk. Voor mij dan.
Maar als er geen nieuw/verder doel is waar baseer je je aanpak dan op? Als dat enkel om behouden gaat dan is daar zo weinig voor nodig dat wat ik nu met zo'n hele dag voor rug doe dus niet nodig is en ik andere dingen met die dag kan doen.

upright rows, ez bar
51 x 20
53.5 x 15-12-12-

triceps extensions, overhead, ez bar, paused
46 x 12-13--

atg squat, paused, nylon belt
26 x 3
46 x 3
66 x 3
86 x 3
106 x 3
126 x 3

rdl
150 x 20--- // PR geloof ik

pffffffffffffffffffffffffffff

elevated pistol squat, paused
---

Ongetwijfeld maar ik zeg het niet omdat ik van plan ben het achteruit te laten gaan.

Maar als er geen nieuw/verder doel is waar baseer je je aanpak dan op? Als dat enkel om behouden gaat dan is daar zo weinig voor nodig dat wat ik nu met zo'n hele dag voor rug doe dus niet nodig is en ik andere dingen met die dag kan doen.

Baseer mijn aanpak op wat lekker voelt en ik prima vind. Ene keer wat meer werk dan de andere keer.

Gaat dat een tijdje lekker dan wil ik nog weleens een zwaar blok van 2 maanden toevoegen om mezelf aan het einde weer te testen, soort van pr poging.
Wat betreft echte progressie zit dat er al 10 jaar niet meer in, maar haal nog evenveel plezier uit als ik na een zwaar blok mijn oude pr's weer herhaal.

Een echte aanpak met verplichtingen wanneer ik wat moet doen met welk gewicht en hoeveelheid sets motiveert mij niet. Bekijk het per week.

bench, bridged decline, close grip, paused
111 x 12-8-7-6-- // paused PR

incline
63.5 x 15-14-13-12-12-12 //afwisselen met db, ongeveer even licht houden

db seal row
52.5+ x 14?-11-8-- //lag de eerste set niet helemaal goed, een paar reps botsten de dbs tegen m'n verhoging aan, en de laatste rep was (daardoor?) een beetje meh

side raises, seated
15+ x 13-13-13-13-13-13

pulldown, one hand
27.5 x 30---

lu raises
10+ x ---

facepulls, cable, lying
25 x ---

pfffffffff

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven