Fitness Seller

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.421

Dit bedrijf heeft werknemers in 69 landen, maar nergens een kantoor​

https://www.ad.nl/werk/dit-bedrijf-heeft-werknemers-in-69-landen-maar-nergens-een-kantoor~ae84ffdc/

De 1300 medewerkers van het internationale softwarebedrijf GitLab wonen en werken in 69 verschillende landen. Iedereen werkt thuis, en dat heeft niets met corona te maken. Zij zijn al jaren een ‘all remote’ bedrijf; zonder kantoor. ,,Een tussenvorm met werken op kantoor én thuis maakt het juist ingewikkeld.’’
Zag ook deze in Rotterdam maar ik heb nooit mobiele apps gemaakt dus mis die must have techniek: https://relive.recruitee.com/o/full-stack-engineer

• #1.422
Ik hou ze in de gaten of ik eens een passende vacature zie, maar de dev openings lijken allemaal in de VS te zijn. Net andere technieken ook, wat ik wel zou kunnen als je het me vraagt omdat ik slim ben, maar wat niet op mijn CV staat dus dan weet ik niet of je aan moet gaan zitten kloppen. Weet ook niet of ze zitten te wachten op zo'n aso als ik die zelfs remote in veel dingen geen zin heeft, of het werk er ook flexibel in te delen is.

Zo krijgt elke collega bijvoorbeeld een buddy en dertig dagen voor ‘inwerkopdrachten’ zoals tien koffie-chats inplannen met mensen door het hele bedrijf.
:suicide:

• #1.423
toe raise, one foot, bands
y x 15
o x 15
r x 18

hip abduction, bands
standing x 50
seated b x 50
squatted b x 60

atg squat, paused
31 x 3
51 x 3
71 x 3
91 x 3
111 x 8-3-3-3- pff

gm
niet 71 x --

//pancake mob band/cable

natty hamstring curl
// niet 12-10-8-

//volgende keer supersetten

calf raises, standing
113.5 x 10-8-8

• #1.424
Ironman 100mile run marathon onder de 3 uur. Ga je enkel met aas niet halen hoor. Deze gast traint zijn kop eraf

100 mile ren weken als training 🤣 heeft hij gedaan meende ik
Ik wil ook niet impliceren dat hij niet traint. Maar met alleen trainen en motiverende leuzen kom je er ook niet.

Ironman 100mile run marathon onder de 3 uur.
Huh? 100 mile = 160km. 160/3 = 53 1/3. Hoe de f**k ren je 53kmh?
Edit: never mind. Ik snap hem al. Ironman gelopen, 100m run gelopen en een marathon sub 3 uur.

Weet je wie je dan waarschijnlijk ook wel leuk vindt? Cameron Hanes. Ook zo'n 'ik loop iedere dag een marathon' type die ook meerdere van die ultra marathons gelopen heeft.

Huh? 100 mile = 160km. 160/3 = 53 1/3. Hoe de f**k ren je 53kmh?
Edit: never mind. Ik snap hem al. Ironman gelopen, 100m run gelopen en een marathon sub 3 uur.

Weet je wie je dan waarschijnlijk ook wel leuk vindt? Cameron Hanes. Ook zo'n 'ik loop iedere dag een marathon' type die ook meerdere van die ultra marathons gelopen heeft.
Ironman komma

Nick traint er wel voor 🤣

Zag ook deze in Rotterdam maar ik heb nooit mobiele apps gemaakt dus mis die must have techniek: https://relive.recruitee.com/o/full-stack-engineer
Waarom dan niet aangeven dat je t wil leren?
Als jij gewoon een goed leervermogen hebt kan je dingen prima leren. Ook dat kan remote.
Als zij mensen hard genoeg nodig hebben hoeft een must have die je nog niet hebt maar wel kan leren geen belemmering te zijn.

En daarbij... je hebt nu niets. Stel t lukt niet dan heb je iig een paar maanden wat geld verdiend.

• #1.428
Waarom dan niet aangeven dat je t wil leren?
Als jij gewoon een goed leervermogen hebt kan je dingen prima leren. Ook dat kan remote.
Als zij mensen hard genoeg nodig hebben hoeft een must have die je nog niet hebt maar wel kan leren geen belemmering te zijn.

En daarbij... je hebt nu niets. Stel t lukt niet dan heb je iig een paar maanden wat geld verdiend.
Mijn huidige klantje is wel voor een mobiele app (alleen andere techniek) dus ik had in gedachten om wanneer die af is met dat op mijn cv bij deze partij te reageren. Als ik nu dit of iets anders als baan zou aannemen kan die huidige klant verder niet meer doorgaan wat extreem lullig voor ze zou zijn. Wat dat betreft zit ik ook in een beetje een lastige pad-stelling op dit moment.

Hoewel ik ook wel sterk voorkeur heb voor de freelance constructie. Waar het zelfstandig werken juist vanzelfsprekend zou moeten zijn.

De even serieus. Als je iets wil: ga er gewoon achteraan. Willen leren is geen nadeel. Nergens aan mee willen doen wel: werk gaat nou eenmaal altijd een beetje om samenwerken en dat zal je toch moeten gaan doen denk ik.

Mijn huidige klantje is wel voor een mobiele app (alleen andere techniek) dus ik had in gedachten om wanneer die af is met dat op mijn cv bij deze partij te reageren. Als ik nu dit of iets anders als baan zou aannemen kan die huidige klant verder niet meer doorgaan wat extreem lullig voor ze zou zijn. Wat dat betreft zit ik ook in een beetje een lastige pad-stelling op dit moment.

Hoewel ik ook wel sterk voorkeur heb voor de freelance constructie. Waar het zelfstandig werken juist vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Je geeft zelf aan dat je huidige klant niet over de brug komt met de betalingen. Gezien je als zzp er werkt neem ik aan dat je ook in je contract hebt staan mbt betaling of achterstallige betaling?
Kortom ga het bespreken met je klant. Dat je op zoek gaat naar wat anders.

En so what dat jij niet meer verder kan met die klant als je wat anders hebt wat wel betaald.
Je zegt zelf ik werk niet als ik niet betaald wordt. Dat doe je nu toch ook met die klant? Hoezo sneu? Je zegt zelf vrijwillig werken zonder betaling die ik niet.

Dus je gaat nu wachten met zelf wat zoeken omdat je eerst die opdracht af wil maken wat je niet kan omdat die niet betaald. Zo blijf je wachten en uitstellen...

Opdracht half af --> niet betaald--> wachten op betaling zodat je de app kan maken --> je kan dit dus niet op je cv zetten --> dus solliciteer je maar niet wacht je op die opdracht--> opdracht komt niet want niet betaald .... herhaal...

Ik weet niet hoe het in de IT-branche is, maar er wordt misschien wel iets te makkelijk gedacht over minder dan 40 uur per week werken. Veel bedrijven zitten daar niet op te wachten en al helemaal niet als je nog moet solliciteren. In veel gevallen ben je dan ook niet vrij wat betreft de verdeling van de uren die je niet werkt.
Ik heb vijf jaar bij de zelfde baas gewerkt (enige baan) en daar ben ik op 32 uur begonnen en nooit anders gedaan. Toen ik daar kwam werkte iedereen nog 40. Ondertussen waren er misschien noggt twee die 40 uur werkte en de rest allemaal 32 uur of 36 uur over vier dagen. Waar ik nu ga werken zei ik tijdens m'n solicitatie ook gewoon; ik ga vier dagen werken en dat was geen probleem. 32-36 uur is volgens mij eerder de norm tegenwoordig. 36 uur over vier dagen vind ik teveel tho, in iedergeval op kantoor. Thuis zou ik dat wel trekken doordaat je effectief dat laatste uur toch slackt (al helemaal op kantoor).

Ik heb vijf jaar bij de zelfde baas gewerkt (enige baan) en daar ben ik op 32 uur begonnen en nooit anders gedaan. Toen ik daar kwam werkte iedereen nog 40. Ondertussen waren er misschien noggt twee die 40 uur werkte en de rest allemaal 32 uur of 36 uur over vier dagen. Waar ik nu ga werken zei ik tijdens m'n solicitatie ook gewoon; ik ga vier dagen werken en dat was geen probleem. 32-36 uur is volgens mij eerder de norm tegenwoordig. 36 uur over vier dagen vind ik teveel tho, in iedergeval op kantoor. Thuis zou ik dat wel trekken doordaat je effectief dat laatste uur toch slackt (al helemaal op kantoor).
Mijn fout, ik had duidelijker moeten zijn, ipv 40 uur bedoelde ik full-time en er zijn genoeg bedrijven die een 36 urige werkweek als full-time beschouwen. Vaak werk je meer en krijg je in ruil ADV.

Als er daadwerkelijk steeds meer bedrijven zijn die met minder uren akkoord gaan is dat denk ik alleen maar goed.

• #1.433
Je geeft zelf aan dat je huidige klant niet over de brug komt met de betalingen. Gezien je als zzp er werkt neem ik aan dat je ook in je contract hebt staan mbt betaling of achterstallige betaling?
Kortom ga het bespreken met je klant. Dat je op zoek gaat naar wat anders.

En so what dat jij niet meer verder kan met die klant als je wat anders hebt wat wel betaald.
Je zegt zelf ik werk niet als ik niet betaald wordt. Dat doe je nu toch ook met die klant? Hoezo sneu? Je zegt zelf vrijwillig werken zonder betaling die ik niet.

Dus je gaat nu wachten met zelf wat zoeken omdat je eerst die opdracht af wil maken wat je niet kan omdat die niet betaald. Zo blijf je wachten en uitstellen...

Opdracht half af --> niet betaald--> wachten op betaling zodat je de app kan maken --> je kan dit dus niet op je cv zetten --> dus solliciteer je maar niet wacht je op die opdracht--> opdracht komt niet want niet betaald .... herhaal...
Er is een stuk werk afgesproken voor een vaste prijs waar een paar maanden voor betaald is. Die maanden zijn voorbij maar het is nog niet af. Als ondernemer is dat dan je eigen risico dat je toch moet leveren wat je belooft hebt te maken, imho. Grotendeels echter omdat het wat meer is geworden maar al helemaal omdat het erg lang wachten was op door hun te leveren inhoud. Dus ja vervelend voor mij om na die maanden en het extra werk als het ware gratis door te gaan, maar er staan ook weer geen betalingen nog open.

Had zoiets niet aan moeten nemen. Aan de andere kant leek/lijkt er ook weinig keuze met de reacties die ik van marktconforme opdrachtgevers krijg. Moest toch wat doen.

Ik zie vooral een probleem qua tijd. 9 tot 6 of 10 tot 7 werken, dan trainen, is het 9 uur. Dag voorbij. Dan leef je om te werken.

Hoeft niet automatisch te zijn, geen passief inkomen te geven, maar digitale producten kunnen in wat ze opbrengen meer ontkoppelt zijn van wat het in uren kost om te produceren. Bijvoorbeeld een spel, bouw het een tijdje en als het goed verkoopt heb je tonnen binnen, breid het af en toe wat uit wat heel flexibel ingedeeld kan worden en het kan zo goed blijven verkopen. Dat is heel wat anders dan je baas zo rijk maken en blij mogen zijn dat je een paar euro per uur van hem toegeworpen krijgt.

Ik snap niet hoe je niet tijdens het werk mist wat je op dat moment wel zou willen doen. En wat ik hierboven zei, wat is er nog over van vrije tijd na een werkdag en dingen die je moet doen zoals eten trainen wassen huisonderhoud etc? In dat uurtje of 2 wat over blijft zou ik alleen maar depri zijn over hoe ik die hele dag niet heb kunnen leven.

Ik denk dat mensen die echt veel verdienen, per uur of project alleen maar snakken naar meer omdat het zo goed gaat.
Ergens tonnen mee verdienen met weinig werk, of daarna tijdelijk weinig doen omdat je even een klapper hebt gemaakt zal heel moeilijk zijn.
Dat is natuurlijk wat elke ondernemer wil. Maar wat let je om zoiets te verzinnen of ergens mee te starten?

Heb je nooit gedacht aan een simpele onderneming die wel goed kan verdienen, een kunstje leren en je daar op richten?
Ik moet vaak stickers laten aanbrengen op mijn auto's voor de klant. Zelf lukt het niet, maar die gast heeft in een middagje toch wel 400 winst gemaakt omdat hij die stickers er wel op kan wrappen. Ook zulke dingen kunnen levert een eenvoudig inkomen op zonder veel inspanning en je hebt zelf een bepaalde vrijheid wanneer die er aan begint. Zo zijn er wel meer voorbeelden te verzinnen. Maar iemand als jij moet toch online wel iets voor elkaar kunnen krijgen om iets op te starten, maar heb je daar wel de energie voor of blijft het bij dagdromen? Ik heb ook vaak ideeën maar pak niet altijd door, dus begrijp dat wel. Maar ik hoef het ook niet meer zo nodig, maar werk mij in de zomer te pletter en dat mag wel iets minder en meer verdeelt naar de winter. Maar dan moet er wat bedacht worden en in actie komen.

• #1.435
Ik denk dat mensen die echt veel verdienen, per uur of project alleen maar snakken naar meer omdat het zo goed gaat.
Ergens tonnen mee verdienen met weinig werk, of daarna tijdelijk weinig doen omdat je even een klapper hebt gemaakt zal heel moeilijk zijn.
Zou juist bang zijn dat ik na een klapper/groot bedrag te bezitten van bijvoorbeeld 100k+ helemaal niet meer tot werken te branden zou zijn omdat het dan niet meer hoeft. Tot het op is I guess.

Nouja als het echt heel makkelijk en weinig werk kost dan blijft het wel aantrekkelijk, maar snel makkelijk rijk worden bestaat denk ik niet echt. Niet betrouwbaar in elk geval.

Dat is natuurlijk wat elke ondernemer wil. Maar wat let je om zoiets te verzinnen of ergens mee te starten?

Heb je nooit gedacht aan een simpele onderneming die wel goed kan verdienen, een kunstje leren en je daar op richten?
Ik moet vaak stickers laten aanbrengen op mijn auto's voor de klant. Zelf lukt het niet, maar die gast heeft in een middagje toch wel 400 winst gemaakt omdat hij die stickers er wel op kan wrappen. Ook zulke dingen kunnen levert een eenvoudig inkomen op zonder veel inspanning en je hebt zelf een bepaalde vrijheid wanneer die er aan begint. Zo zijn er wel meer voorbeelden te verzinnen. Maar iemand als jij moet toch online wel iets voor elkaar kunnen krijgen om iets op te starten, maar heb je daar wel de energie voor of blijft het bij dagdromen? Ik heb ook vaak ideeën maar pak niet altijd door, dus begrijp dat wel. Maar ik hoef het ook niet meer zo nodig, maar werk mij in de zomer te pletter en dat mag wel iets minder en meer verdeelt naar de winter. Maar dan moet er wat bedacht worden en in actie komen.
Weinig echt goede ideeën. Sowieso niet voor een origineel project of webshop of iets dergelijks, alles rond mijn interesses zijn er al tig van.

Ik had een idee voor een game programmeren en een stukje gebouwd maar het is eigenlijk al overbodig gemaakt door een aanpassing in een andere game die is uitgekomen, en standaard techniek in de nieuwste versie van game engines zijn wat ik zelf wou maken ook alweer voorbij. Zoiets kan ook makkelijk jaren kosten om te bouwen, dus niet heel praktisch zonder inkomen. Ook altijd zeer kleine kans dat iets winstgevend wordt, 1 op 10 projecten misschien?

Iets met een praktische skill spreekt me wel aan ja, maar dan wil ik het niet ergens op locatie moeten doen maar gewoon thuis wanneer het me uitkomt. Dat zou programmeren dus eigenlijk al moeten zijn. :o

• #1.436
Valt trouwens mee dat niemand voorstelt/aanmoedigt dat ik mensen met fitness/voeding zou moeten coachen/schematjes aansmeren, weet ik ook weer wat men van mijn advies op het forum vind. :o

Valt trouwens mee dat niemand voorstelt/aanmoedigt dat je een appartement op je naam pakt zodat dr iemand een hok in kan zetten, weet je ook weer wat een nette mensen op dit forum zitten

• #1.438
???

Zou juist bang zijn dat ik na een klapper/groot bedrag te bezitten van bijvoorbeeld 100k+ helemaal niet meer tot werken te branden zou zijn omdat het dan niet meer hoeft. Tot het op is I guess.

Nouja als het echt heel makkelijk en weinig werk kost dan blijft het wel aantrekkelijk, maar snel makkelijk rijk worden bestaat denk ik niet echt. Niet betrouwbaar in elk geval.

Weinig echt goede ideeën. Sowieso niet voor een origineel project of webshop of iets dergelijks, alles rond mijn interesses zijn er al tig van.

Ik had een idee voor een game programmeren en een stukje gebouwd maar het is eigenlijk al overbodig gemaakt door een aanpassing in een andere game die is uitgekomen, en standaard techniek in de nieuwste versie van game engines zijn wat ik zelf wou maken ook alweer voorbij. Zoiets kan ook makkelijk jaren kosten om te bouwen, dus niet heel praktisch zonder inkomen. Ook altijd zeer kleine kans dat iets winstgevend wordt, 1 op 10 projecten misschien?

Iets met een praktische skill spreekt me wel aan ja, maar dan wil ik het niet ergens op locatie moeten doen maar gewoon thuis wanneer het me uitkomt. Dat zou programmeren dus eigenlijk al moeten zijn. :o

Mensen geven vaak bij voorbaat al op omdat iets er al is. Ik bekijk het altijd dat dit niet zonder reden is, er is dus ook heel veel vraag naar.
Als je het dan iets beter dan gemiddeld aanpakt zou je dus al een redelijk inkomen moeten hebben. Het voordeel is ook, vooral online dat 10 kleinere stukjes samen ook 2 hele taarten kunnen maken.

Ik heb nog simpele ideeën voor mezelf als auto verhuur of andere kleinere verhuur objecten. Is er allemaal al ja. Maar als er bij elke Bo-rent 30 bestelbussen op een rij staan moet ik er toch op z'n minst één per dag kunnen verhuren denk ik dan.

• #1.440
Terug
Naar boven