Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die rechter heeft gewoon de pech dat hij geen 2,30 isIk krijg een beetje het idee dat je een aantal keer ben afgewezen en hierdoor bent gaan denken dat heel de wereld negatief in elkaar steekt.
Ik begrijp je wens dat je remote wil werken en ergens snap ik ook je motivatie niet te willen liegen. Je weet dat je met een wens rondloopt en je weet ook dat die in veel gevallen niet in goede aarde valt.
In mijn beleving hoef je hier dus niet om te liegen door iemands ballen te likken door te zeggen dat je echt enthousiast bent om daar op kantoor te werken.
Andere zijde hiervan is dat het niet echt motiverend overkomt om te zeggen dat je absoluut niet aanwezig wil zijn.
Als je echt serieus met een opdracht bezig bent / in gesprek bent erover. Laat je enthousiasme voor je vakgebied merken, vertel wat over je portfolio en dingen die je wèl bereikt heb. Verkoop je dienst, verkoop je zelf en probeer wat zelfvertrouwen bij elkaar te sprokkelen.
In het latere stadium kun je altijd nog praten over voorwaarden zoals thuiswerken. Als je het ècht belangrijk vindt om remote te werken, zorg dat je een legit reden hebt. Er zijn duizenden redenen te bedenken waarom iemand niet/zo min mogelijk op kantoor zou willen komen. Denk aan creativiteit, afleiding of bijv. ongemak in andere omgeving t.o.v. je veilige thuisomgeving.
Legio redenen, maar je moet ze wel geldig en eerlijk kunnen onderbouwen. In mijn beleving kun je altijd motiveren over het waarom.
Opdrachtgevers en werkgevers zijn ook mensen en vaak zijn ze meer bereid iets toe te geven als iemand eerlijk is.
Andere kant moet je ook begrijpen dat water bij de wijn doen niet perse een teken van zwakte of wat dan ook is. Ook al ben je er wellicht niet heel blij mee om bijv. 1 of 2 dagen op locatie te werken; het kan er wel voor zorgen dat je net die opdracht binnen krijgt die je eigenlijk toch graag doet en dat een mooie aanvulling voor je portfolio is.
Je hebt veel reacties gehad die je tegen het zere been hebben geschopt, maar zoals ik ze als buitenstaander gelezen heb; is dat echt gewoon goed bedoeld en meer om je een zet in je rug / schop onder je hol te geven dat je ergens moet beginnen om iets te bouwen.
Als je een huis gaat bouwen, kun je ook niet gelijk een hele muur wegzetten, je zal toch moeten beginnen met losse stenen voordat je een muur hebt.
Ben zelf in loondienst en een goed jaar geleden voor mezelf naast mijn vaste baan begonnen omdat mijn ambities ook niet in het bedrijf van een ander liggen. Niks mis mee, maar heb ook moeten onderkennen dat ik loondienst wel echt nodig heb voor mijn gezin en het onderhoud daarvan. Liefst zou ik ook alles afkappen en voor mezelf beginnen.
Daar heb ik helaas de ballen niet voor en kan het me niet permitteren zonder euro's te zitten. Ook een gevalletje "water bij de wijn".
Denk dat autisme ook snel overgediagnostiseert is, en als ik naar de vereisten kijk dan kan ik me in bijna niks ervan vinden. Niks van de echte problematiek. Wel heeft het veel gemeen met 'masculine' persoonlijkheidseigenschappen, daar kan ik me wel bij vinden ja. Inderdaad ook die principiele zaken, maar dat is het ook wel. Niks van de sociale dingen bijvoorbeeld, eerder het tegenovergestelde.
Misschien interessant om eens te lezen over motivatie problemen bij adhd. Dat hyperactieve herken ik niet, ben juist zeer rustig, maar andere dingen ervan en vooral de motivatie weer wel. Juist hyperfocus kunnen hebben, afwisseling in de dag nodig hebben, dingen die niet interessant genoeg zijn niet kunnen doen, maar dat kan m.i. ook komen van opgegroeid zijn met games en computers ofzo. Je kent vast het idee ook wel van niet op school willen zijn maar bij vakken die interesseren wel zonder moeite de hoogste cijfers van de klas halen. En creatieve karaktereigenschappen, die een te gestructureerde omgeving als zieldodend ervaren en helemaal gek worden.
Ik ga overigens geen discussies aan hoor, ik benoemd gewoon de positieve kanten van hoe ik het zie. Niemand gaat daar tegenin, maar het is wel duidelijk wanneer mensen het niet zo ligt. Ook wanneer ze dat wel ligt en dan klikt het des te meer. Recruiters kunnen vaak wel aangeven waarom niet enzo, bijvoorbeeld omdat men het belangrijk vind voor team building ofzo. Maarja dan komt er geen 2e gesprek/voorstel.
Eerste stap zou zijn vragen naar meer informatie rondom de projecten en inhoudelijke details, daarna kun je in aanvullende contacten altijd over andere onderwerpen (inclusief remote) beginnen. Dit is een perfect voorbeeld van je eigen glazen ingooien vanaf het eerste contactmoment. (Dutch schrijf je trouwens met een hoofdletter wanneer je naar de taal refereert, FYI)
Ik zie zo niet veel masculiene eigenschappen die jij bezit ..Wel heeft het veel gemeen met 'masculine' persoonlijkheidseigenschappen, daar kan ik me wel bij vinden ja.
Oh nou dan ben je toch goed bezig.Ik bedacht me, eigenlijk is dit programmeer werk zoeken al flink water bij de wijn doen.
Dit is een goede.Dit is de stabiele netjes doen wat je moet doen optie die als laatste (?) overblijft waarvan je ook daadwerkelijk zou kunnen leven.
Ja dit lees ik pagina’s lang. Alles in t leven bij jou heeft nauwelijks nut want jij wordt er niet blij van en het verdient geen 10k per maand op jouw voorwaarden.Maar ook daar weer zijn de andere leukere opties nauwelijks realistisch, astronomisch kleine kans om er je boterham mee te kunnen verdienen.
Is programmeren niet iets voor je?
Wil jij graag in zijn ijscocar doen op de Dam maar dat mag niet
Je begrijpt verkeerd wat ik daarmee bedoel. Ik zeg niet dat wat onder autisme wordt verstaan slechts een verzameling van persoonlijkheideigenschappen zijn. Ik zei dat het daar veel van weg heeft. En zodoende net als AD(H)D veel misdiagnositiceert kan worden.Het idee van Autisme als een soort extra masculiene eigenschappen is een achterhaald idee.
Mag dat niet?Wil jij graag in zijn ijscocar doen op de Dam maar dat mag niet
Ik vind het toch appart hoor, die recruiters cold callen mij maar zonder enige informatie over de opdrachten. Bij 1 vraag gelijk opgeven. Dat is toch niet hoe je dingen verkocht krijgt, geld verdiend. Ze weten obv mijn profiel al wat ze aan mij hebben. Nouja goed het zal ze vast niet boeien als ze een enkele meteen negeren, maar ze zou nu dus al dik aan mij aan het verdienen kunnen zijn als ze gewoon had gereageerd en misschien zou navragen bij klanten of het kan. Misschien kan het wel.Eerste stap zou zijn vragen naar meer informatie rondom de projecten en inhoudelijke details, daarna kun je in aanvullende contacten altijd over andere onderwerpen (inclusief remote) beginnen. Dit is een perfect voorbeeld van je eigen glazen ingooien vanaf het eerste contactmoment. (Dutch schrijf je trouwens met een hoofdletter wanneer je naar de taal refereert, FYI)
Het doel van mijn post was nu juist om te waarschuwen tegen iedere vorm van (zelf-)diagnose door niet-professionals, zowel in de bevestigende als in de ontkennende zin.Dus nee leuk geprobeerd weer zo'n psychologiche diagnose op het forum maar nee.
Als zelfs @Mentat het opgeeft ben je ver heen hoor.Het doel van mijn post was nu juist om te waarschuwen tegen iedere vorm van (zelf-)diagnose door niet-professionals, zowel in de bevestigende als in de ontkennende zin.
Succes ermee.
Dit is dus waar je de mist in gaat met je instelling. Elsa heeft een miljoentriljard mensen waar ze uit kan kiezen. JIJ moet je aantrekkelijk maken voor haar, niet andersom. In ieder geval in jouw situatie want jij bent degene zonder werk, geld, huis, vriendin, sex en dus basically zonder reason to live terwijl voor haar de programmeurs of whatever in de rij staan.Ik vind het toch appart hoor, die recruiters cold callen mij maar zonder enige informatie over de opdrachten. Bij 1 vraag gelijk opgeven. Dat is toch niet hoe je dingen verkocht krijgt, geld verdiend. Ze weten obv mijn profiel al wat ze aan mij hebben. Nouja goed het zal ze vast niet boeien als ze een enkele meteen negeren, maar ze zou nu dus al dik aan mij aan het verdienen kunnen zijn als ze gewoon had gereageerd en misschien zou navragen bij klanten of het kan. Misschien kan het wel.
Ik snap het en je hebt helemaal gelijk man.Dit is dus waar je de mist in gaat met je instelling. Elsa heeft een miljoentriljard mensen waar ze uit kan kiezen. JIJ moet je aantrekkelijk maken voor haar, niet andersom. In ieder geval in jouw situatie want jij bent degene zonder werk, geld, huis, vriendin, sex en dus basically zonder reason to live terwijl voor haar de programmeurs of whatever in de rij staan.