MuscleMeat

log Christian, papa van Yasmine

Als je ze 4x per week, 2x per dag zou doen, durf ik te wedden dat je nog niet opgebrand zou zijn ;)

Wat eet je zoal op een dag dan ?

Een voedingsschema hoeft niet moeilijk te zijn, als je naast je gewone voeding ook een paar keer dag bv havermout/brinta/oats/whatever met whey als extra eet kom je ook makkelijk aan je behoeften

Hoi sanca,

Kun je mij misschien uitleggen wat het verschil tussen havermout en oats is.

Alvast debankt,

Groetjes een fitnessenthousiasteling

:tomato:

Als je moeite hebt met voedingsschema, moet je gwn 100gram whey per dag pakken naast melk ofzo. Dat drink je binnen in no time. Bv 50gr whey met halve lite melk voor workout en 50gr met halve liter erna. Dan moet je wat tonijn en eieren ofzo tussendoor wat tussen smijten en je hebt al rond de 200gram eiwitten. voor de rest moet je dan eten waar je zin in hebt maar zo clean mogelijk.

Volgens mij gaat het niet echt om de eiwitten maar om de hoeveelheid eten.

Hahhahahah,toen ik zag dat je had gereageerd dan dacht ik : " ik ga hier op mijn donder krijgen", en ik kreeg gelijk.
Ja ik weet dat allemaal wel, maar om de één of andere reden kom ik er niet toe zoveel tijd en energie te stoppen in een goed voedingsschema, en dan vooral het goed opvolgen. Ik bedoel, 4 a 5 keer per dag eten, zoals ik een jaar geleden deed, daar heb ik geen zin in. Ik leek toen wel constant te moeten vreten.
MAar goed, het MOET dus ik zal die schop onder mijn kont wel verdienen, en ik stel vandaag dat rot vreetschema op.

1x in de week een pan met eieren op het vuur zetten is niet veel werk. elke dag een bakkie nootjes leeg eten is niet veel werk, ik vind ze echt ideaal en als ik me er toe zet schuif ik zo 100 gram in een aantal min naar binnen er zitten aardig wat calorieen in.

Ik kruip nu onder de wol. Nooit gedacht dat ik ooit op en vrijdagavond op zo'n vroeg uur in bed ging kruipen;

Heb echt een k*tdag. Heb net voor mijn training enorm slecht nieuws te horen gekregen. Misschien zit dat er voor iets tussen.
Tomorrows another day, we zien wel wat er komen zal;

sterkte met je slechte nieuws.

het lijkt me niet handig om van vandaag op morgen ineens enorm veel te gaan eten, je kunt het wekelijks ietsjes opvoeren bv.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de info.

Ik heb deze morgen tijdens het trainen gemerkt dat ik een krachtverlies heb van meer dan 30 procent.

Mijn hele bovenlijf doet pijn,zeker als ik iets zwaar til. Alsof ik een alomtegenwoordige ontsteking of zoiets heb.

Nochtans heb ik de afgelopen dagen minder hard getraind, meer gegeten en meer geslapen.
Ik begin het echt kotsbeu te worden dat ik nu al 12 dagen of zo steeds zwakker word.
What's a man to do!?

havermout is gewoon hetzelfde als oatmeal hoor.

Hoi sanca,

Kun je mij misschien uitleggen wat het verschil tussen havermout en oats is.

Alvast debankt,

Groetjes een fitnessenthousiasteling

.

Beste fitnessenthousiasteling,

Gewone havermout is in elke superette in de buurt te koop, ja ook in jou buurt !

Oats moet je verder gaan zoeken, daarvoor moet je naar het "wwwpunt" net gaan (op een computer, niet op je straathoek, gekkie) en op zoek gaan naar een suplementenhandelaar die de havermout eerst zorgvuldig door een hyperkinetische mixer draait voordat het bij de klant terecht komt, het is iets duurder maar placebo kwaliteit betaal je nu eenmaal voor.

Bevredigd dit antwoord niet al je vragen, dan mag je me altijd mailen tegen een kleine vergoeding.

Grtjs
Sanca
PT

Beste fitnessenthousiasteling,

Gewone havermout is in elke superette in de buurt te koop, ja ook in jou buurt !

Oats moet je verder gaan zoeken, daarvoor moet je naar het "wwwpunt" net gaan (op een computer, niet op je straathoek, gekkie) en op zoek gaan naar een suplementenhandelaar die de havermout eerst zorgvuldig door een hyperkinetische mixer draait voordat het bij de klant terecht komt, het is iets duurder maar placebo kwaliteit betaal je nu eenmaal voor.

Bevredigd dit antwoord niet al je vragen, dan mag je me altijd mailen tegen een kleine vergoeding.

Grtjs
Sanca
PT

internet zei je? veel over gehoord wat hou dat in? en hoeveel daags moet je dat nemen?

Nog steeds geen krachttraining, want die vreemde spierpijn is nog niet weg en pas morgen afspraak met de arts.
Vandaag echter, voor de eerste keer sinds jaren, eens geprobeerd te hardlopen.
Ik heb slecht 5 min gelopen, op 1 km, een test. Dit om te kijken hoe mijn achillespees, knie, en vooral si-gewricht reageert. Het ging goed. Ik ga dit vanaf nu drie keer per week proberen, met volgend schema:

week 1
5 min lopen, 1 min stappen, 5 min lopen, 1 min stappen, 5 min lopen, 1 min stappen= 18 min.

week 2
idem maar met 6 min lopen

week 3
idem maar 7 min lopen

week 4
idem maar 8 min lopen

week 5
idem maar 9 min lopen

week 6
12 min lopen, 2 min stappen, 12 min lopen

week 7
12 min lopen, 1 min stappen, 12 min lopen

week 8
15 min lopen, 2 min stappen, 15 min lopen

week 9
15 min lopen, 1 min stappen, 15 min lopen

week 10
18 min lopen, 2 min stappen, 18 min lopen

week 11
18 min lopen, 1 min stappen, 18 min lopen

week 12
25 min lopen

week 13
28 min lopen

week 14
test 5 km lopen

5 km lopen onder de 25 minuten is een droom die ik in de vuinisemmer gooide een jaar voor mijn rugoperatie en nadien bleek het nog verder weg. Ik ben benieuwd

De calorieen die ik verbrand, zal ik wel extra eten, zodat ik niet vermager.

---------------------------------

Om dit doel te bereiken zal ik in het bos gaan lopen met de binnenkort te kopen fuji trabuco schoenen

Ben jij de vader van sniper X?

Ben jij de vader van sniper X?

Hahahaha, waarom die vraag? Ik meen dat ik ergens las dat sniper x een ex-dbb-lid was die nogal vreemd was of zo???
Maar om op je vraag te antwoorden, neen ik ben zijn vader niet, maar ik ben wel nieuwsgierig om te weten waarom je dat zegt. Wie was die sniper x dan?

Eindelijk. I''m back.
ZOnet een goede training achter de rug. Nergens pijn, geen onverklaarbare vermoeidheid die te snel en plots komt opzetten, en de kracht is voor 90 a 95 procent terug.
Ik heb bewust gekozen voor een borst rug training, bb style omdat dat toch wat minder zwaar is.

Ik ga dat een tiental dagen doen, en dan terug mijn big three schema opnieuw hervatten.

flat barbell bench

20 x barbell
20 x barbell

12 x 40
10 x 60
8 x 80
5 x 100 (ging zeer vlot)
3 x 110
1 x 120 (is gelukt, full rom, wat wil zeggen dat ik toch eind maar mijn 5 x 130 hoop te halen)

7 x 90 pauzed (zeer traag) en ging heel goed.

incline bb bench

8 x 70
6 x 80

db fly( was lang geleden)
6 x 20
+ superset met 6 x 20 shoulder press

deadlift (overgeslaan omdat ik dit pas binnen een week terugwil hervatten

pull over (tip van broer en vond ik wel een leuke oef)

12 x 20
8 x 25

db row
5 x 45 (ging vlot en bijna zo vlot als voor mijn crash) + dropset 10 x 20

dumbbell overhead extenson
7 x 15 (ging supervlot, denk dat ik dit in heel mijn leven nog nooit zo soepel ging)

anterior delt db raise
10 x 10 kilo

lat db raise
10 x 10 (ging ook vlot)

als laatste ook een "21" gedaan met de olympsiche baar

Conclusie:

Voor een eerste training sinds de crash was het zeker niet slecht.

Morgen eens gaan joggen, 3 x 5 min (effe schema checken straks), in het bos, voor de zachte ondergrond.

Laatst bewerkt:
Amai, 3 x 5 minuten gejogd. Was echt zeer moe. Meer dan 4 jaar niet meer gejogd.
Morgen biceps triceps, met eerst 15 min opwarming fiets en nadien 25 min cardi op 150bpm

Vandaag nog steeds de big three niet gedaan. Eerst nog eventjes herstellen met wat bb-style trainingen.
Triceps biceps gedaan, het ging goed.

Straks log verder aanvullen.

Dus vandaag triceps biceps (bb style, nog drie trainingen op deze wijze en dan terug the big three. Dit om nog te herstellen van de crash)

close grip bench press
10 x 40
10 x 70
8 x 80
5 x 90
3 x 95

voor de lol ook eens bench press gedaan om te kijken hoe het met de kracht is gesteld

2 x 110
3 x 110 (ging goed en was pijnloos) .Ik vermoed dat binnen 10 dagen de kracht volledig terug is

overhead db extension (pr!)
12 x 10
10 x 12.5
8 x 15
4 (links) 6 (rechts) x 17.5 PR
[Link niet meer beschikbaar]

triceps press down
12 x 25
10 x 30
8 x 35
+
dropset 5 x40 + 5 x 30 + 5 x 20

standing barbell curl
10 x 35
8 x 40
5 x 45

alternate standing cable curl
9 x 5 kilo
8 x 7.5

lying cable curl 2 dropsets, gewoon voor de pomp
10 x 30 + 7 x 20 +6 x 10

--------------------------------------

Conclusie: was niet moe, niet leeg, had geen globale pijn meer, en de kracht is bijna volledig terug.
Morgenvroeg gaan joggen met de nieuwe schoenen, na eers 15 min te fietsen (opwarming kniegewricht)

mijn kracht stortte plots in elkaar en had overal pijn. En ik was nog maar aan mijn 2de sessie big three bezig.
Naar de arts geweest gisteren en vandaag resultaat bloedanalyse:
Vaststelling van de arts na bloedanalyse:
+anemie
+ tekort aan vitamine D
+ te hoge concentratie witte bloedlichaampjes
Blijkbaar heb ik een virus gehad en pas nu overwonnen.

Moet maand Ferricure nemen, vitaminen, en bla bla bla.

Ik heb pas 1 week griep gehad bijna (4de keer dit jaar trouwens)dus ik heb dagen echt bijna niks kunnen eten want het eten smaakte echt smerig. Resultaat 5/6 kg minder kracht verlies begin nu weer op kracht en gewicht te komen.

Laatst bewerkt:
Ik heb pas 1 week griep gehad bijna (4de keer dit jaar trouwens)dus ik heb dagen echt bijna niks kunnen eten want het eten smaakte echt smerig. Resultaat 5/6 kg minder kracht verlies begin nu weer op kracht en gewicht te komen.
Ik was bijna 30 kilo kracht op de bench kwijt, en overal zo'n rotte pijn.
Is echt supermotiverend terug in mijn zaaltje te zitten en te zien dat het allemaal snel terug aan het komen is.
4 keer per week krachttraining, en drie keer in de week licht gaan joggen. ZAAAAAAAAAAAAAALIG.

Hoe gaat het met je voeding?

Trouwens hoop dat snel mooi weer wordt, krijg je ook wat meer energie in je lichaam.

Heb je pijn aan je knienen? zou ik niet gaan hardlopen, hardlopen geeft best veel druk op de knientjes, natuurlijk is elke blessure weer anders, maar zou persoonlijk kiezen voor fietsen ( wielrennen) enige andere homtrainer totdat de blessure voledig is hersteld

Hoe gaat het met je voeding?

Trouwens hoop dat snel mooi weer wordt, krijg je ook wat meer energie in je lichaam.

Heb je pijn aan je knienen? zou ik niet gaan hardlopen, hardlopen geeft best veel druk op de knientjes, natuurlijk is elke blessure weer anders, maar zou persoonlijk kiezen voor fietsen ( wielrennen) enige andere homtrainer totdat de blessure voledig is hersteld
Bedankt voor je advies.

Ja, de voeding is beter. Ik eet meer en gezonder.
De blessure is heel vreemd. Al ik op mijn rug lig met benen in de lucht, en ik plooi mijn been, enkel tot bijna aan de dij, dan voel ik een lichte knik aan de achterkant links van de linkerknie. ALS ik squat ook. Echter,als ik een paal vasthoud en dan squat, dan heb ik dat gevoel niet;
Ik vermoed een verrekking van de lateral collateral ligament (ligament die zich aan de fibula hecht). Ik ben het zo goed als zeker. Er is geen zwelling meer en zo dus rehab kan starten, en de laatste tijd merk ik iedere dag 1 % beterschap.
joggen doe ik in het bos, nadat ik eerst 15 min opwarm op de fiets.

Terug
Naar boven