XXL Nutrition

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag 3 x 5 min gejogd. MET de nieuwe schoenen. WAt een verschil.
Ik liep drie keer 5 min, maar legde een veel grotere afstand af dan met mijn andere schoenen, de schoen heeft een ongelooflijk goede absorptie.
Ik liep vandaag op een 25 min/5km-snelheid, terwijl ik met mijn andere schoenen, een aantal dagen geleden op een 31 min schema zat. Als de knie en het SI-gewricht het houdt, zit ik binnen 12 weken aan mijn doel.
En sinds vandaag heb ik ook knee wraps!! wat een verschil. Ik voel de verrekking van mijn lcl zelf niet. Dus nu kan ik verder squatten, leg ext en leg curl doen, en dus de genezing versnellen (want de acute fase is al voorbij).

Vandaag weer een zeer goede training gehad, nog steeds bb style

(training met broer)

borst biceps en ook terug eens gesquat;

flat barbell bench

10 x 60
8 x 90
6 x 100
5 x 110
4 x 120
1 x 130 fail
1 x 130 gelukt maar niet diep genoeg

6 x 100 pauzed!!!

incl barbell bench
12 x 50
8 x 70
1 x 95
8 x 70 pauzed

squat
10 x 40
5 x 60
5 x 70
5 x 80
http://www.youtube.com/watch?v=heVqKNS2q0I&feature=youtu.be
3 x 90 PR (sinds ik goede vorm hanteer)
DANKZIJ DE KNEE WRAPS VAN WHOOPY; Ze zijn gewoon perfect voor MIJ.

standing barbell curl

10 x 30
9 x 40
4 x50
3 x 55 PR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

preacher curl dropset gewich is van 1 db
14 x 25 + 7 x 17,5

lying cable curl wide grip dropset

12 x 30 + 10 x 20 + 8 x 10
12 x 35 + 6 x 25 + 8 x 15

"21"
met 30 kilo (PR)

chin up
9 x bw PR

Conclusie:

het lichaam is hersteld, de kracht is terug aan het komen. zit nu aan 90 procent van mijn sterkste periode, van 2 a 3 weken geleden.

morgen 's morgens 15 min fietsen om op te warmen, daarna 3 x 5 min joggen, daarna deadlift.

En vanaf volgende week herneem ik mijn big three schema/

Laatst bewerkt:
Gebruik je je zandzak niet ?!

Gebruik je je zandzak niet ?!
Nog niet. Vanaf volgende week, als ik terug met mijn big three schema start.
Ik ga ook een stuk stronk uit het bos (lees stronk en niet stront :) ) nemen en er een soort van log van maken. En farmer walks komen ook in het schema.

ga je een log van stront maken.

Relleuh !

Een stuk stronk? Heb je toch wel gewoon een flinke boomstam voor nodig hoor, dat wordt flink zagen. Ben benieuwd hoe je dat gaat doen dan, ik neem aan dat je m ook wilt kunnen beladen, hoe ga je die sleeves erop zetten dan? En de handles?

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 22:52 ----------

Een stuk stronk? Heb je toch wel gewoon een flinke boomstam voor nodig hoor, dat wordt flink zagen. Ben benieuwd hoe je dat gaat doen dan, ik neem aan dat je m ook wilt kunnen beladen, hoe ga je die sleeves erop zetten dan? En de handles?

Ja de stronk waar ik het over heb die is toch wel dik genoeg hoor. Ik ga daar een stuk van zagen, 120 cm of zo, en dan gaten boren in de zijkanten, daar dan sleeves in pleuren (zal wel iets vinden in de doe-het-zelfzaak) en de handvaten, tja, daar draai ik gewoon stevige handvaten op. Ik vind er wel iets op. En de schors doe ik er best af neem ik aan, en dan goed laten drogen en dan een goede laag vernis over. Komt allemaal goed.

Houding ziet er goed uit. Zou hem in iig wat gecontroleerder laten zakken, nu lijkt het alsof je te explosief naar beneden wil, waardoor het lijkt alsof je inzakt.

Vraag me trouwens af wat zo'n stronk al zal wegen als de diameter 40 cm is en de lengte 120 cm/ Een touw rond en meeslepen naar huis, is maar 1500 meter stappen. =)

164 kilo volgens mijn berekeningen; hahahha, ik heb geen sleeves nodig, maar een chiropractor.

---------- Post toegevoegd Fri 22 Mar 2013 om 23:02 ----------

Houding ziet er goed uit. Zou hem in iig wat gecontroleerder laten zakken, nu lijkt het alsof je te explosief naar beneden wil, waardoor het lijkt alsof je inzakt.

Ja dat had ik ook gemerkt daarna. Ben blij dat ik het filmde want dat was het eerste dat ik ging aanpassen bij de volgende keer.

Thanks; Was zelf verrast dat ik mijn knieen niet te ver naar voren liet gaan, en toch deze diepte haalde; 2 weken geleden had ik het daar echt veel moeilijker mee. vreemd.
Ik ga ook terug reversed hyperextensions doen leg curls om de hamstrings te versterken (tip van so you think you can squat). ALs de knie en bekken het houden, dan hoop ik ooit goed te kunnen squatten (bijv 10 keer 140 kilo below parallel, of 4 x 170 of zo. Een droom). En hardlopen, 22 min op 5 km, dat zou echt een natte droom zijn die uitkomt. We zien wel.

Wat betreft de stronk. Als ik er één wil van 120 cm, die 60 kilo weegt dan moet ik er één vinden met een diameter van 30 cm.

Laatst bewerkt:
Vreet ik nu al een week toch wel 1000 kcal meer per dag dan voorheen, gaat mijn lichaamsgewicht nog naar beneden. What the ****. Ik zit met een lintworm zeker?

Daarnet al eens gejogd. Wat schrok ik me een aap toen ik begon te lopen met de forerunner. Ik keek naar mijn schermpje en zag 6,2 bij snelheid. Ik dacht, what the ****. Ik begon sneller te lopen maar naarmate ik steeds verder het einde naderde en moe werd, keek ik naar mijn uurwerk en zag 5,4. Ik dacht, ik lijk sneller te lopen maar het gaat steeds trager, wat ontmoedigend.
Ik kwam thuis, sloot de garmin aan op de pc en zag dan de gemiddelde snelheid en zo en toen kwam de aangename verrassing; de snelheid die werd aangegeven was niet km per uur maar min per kilometer. Ik liep met een gemiddelde snelheid van 10 km, en hoop dit met twee km per uur te verhogen en deze snelheid dan een half uur trachten aan te houden. Zal wel mijn calorie intake met 500 per dag moeten verhogen anders ga ik vermageren.

Vreet ik nu al een week toch wel 1000 kcal meer per dag dan voorheen, gaat mijn lichaamsgewicht nog naar beneden. What the ****. Ik zit met een lintworm zeker?

Als je niks aankomt dan moet je vooral gaan hardlopen/joggen.

Chris, Wat is ook al weer het nut van die schijfjes onder je voeten?

Hoe bedoel je? Parallel squatten of below parallel?
Voorlopig kies ik er voor enkel tot parallel te gaan omdat mijn lateraal collateraal ligament licht gekwetst is. Na een paar maanden zal ik overwegen om eventueel iets dieper te gaan.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 18:03 ----------

Chris, Wat is ook al weer het nut van die schijfjes onder je voeten?

Heb je het tegen mij?

Vandaag terug the big three gedaan. Het ging super!! Maar borst deed ik de eerste sets met de dumbbells, omdat het al heel lang geleden was, en ik merk dat ik nog steeds een zwakkere rechterkant heb. Ik wil dit een beetje gaan corrigeren.

Bench

dumbbell: 8 x 25 (makkelijk)
dumbbell: 8 x 35 (beetje zwaar)
dumbbell: 2 x 45 (leek te zwaar maar vooral ook omdat de dumbbells van FS te lang en lomp zijn.
dumbbell: 6 x 40(ging vlot, was wel zwaar)

barbell: 4 x 110 (zeer goede vorm, ging vlot en goed en merk dat de kracht van voor de crash door ziekte terug is)
4 a 5 keer 120 (PR als ik me niet vergis)(laatste rep was met hulp van broer, 10 %)
3 a 4 keer 130 PR!!!!!!! (laatste rep was met hulp van broer, 10 %) SUPER HAPPY

barbell paused: 7 x 100 (PR!)

(extra oefening gedaan: cable pullover met powertec latmachine 7 x 30
9 x 95
6 x 40
Had deze oef nog nooit eerder gedaan en voelde wel lekker aan)

squat
(ik ga voorlopig iets minder zwaar dan voorzien omdat ik nu ook jog en wil kijken of knie voldoende hersteld. Ik merk wel dat ik nu niet meer beperkt ben in gewicht door zwakte in glutes, of onderrug maar door de lichtgekwetste knie).
5 x 60
5 x 70
5 x 80 (ging nog nooit zo vlot).

Deadlift (zoals eerder gezegd, overgeschakeld naar conventional), en tweede en derde set met mixed grip gedaan, wat de zaken verrassend makkelijker maakte. Ik heb de tips proberen toepassen.

5 x 90
5 x 100
5 x 120 (enorme verbetering van record en vreemd dat dit na zo'n zware training toch lukte.
[Link niet meer beschikbaar]

-----------------------------------------------------------------------

Mijn kracht is terug, de PR's zullen er dus weer iedere training weer aan gaan.

Clipjes van sommige oefeningen volgens seffes.

Mooie PR op die Bench man :D

Die bench is idd echt goed, wel een beetje hetzelfde syndroom als mij :D => meer benchen dan je squat.

Terug
Naar boven