MuscleMeat

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
Die bench is idd echt goed, wel een beetje hetzelfde syndroom als mij :D => meer benchen dan je squat.

Ik ben terug keihard beginnen werken aan mijn squat maar ik merk dat het heel lang zal duren eer ik daar sterker zal op worden. Het is zo'n oefening waar duizend en een spiergroepen meedoen, dus om die allemaal sterker te krijgen, en ze vooral correct te laten samenwerken, zal tijd vragen. Ik merk trouwens dat als ik het gewicht unrack, het al heel zwaar aanvoelt, terwijl ik mensen zie die minder sterk zijn dan mij die makkelijk rondlopen met 100 kilo op de schouder. Dus vanaf het eerste moment van de squat voelt het gewicht zeer zwaar aan. Core versterken neem ik aan? En met de yoke gaan lopen?

Hoe bedoel je? Parallel squatten of below parallel?
Voorlopig kies ik er voor enkel tot parallel te gaan omdat mijn lateraal collateraal ligament licht gekwetst is. Na een paar maanden zal ik overwegen om eventueel iets dieper te gaan.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 18:03 ----------

Heb je het tegen mij?

Ja

vandaag intensieve cardio gedaan maar niet erg lang (heb 500 kcal extre gegeten vandaag ter bescherming van de massa)

fase 1 : 5 min opwarming op fiets
fase 2: 15 min gejogd op hartslag 156 bpm
fase 3: 20 min gefietst op hartslag 150 a 160 bpm
--------------------------------------------------------------------

Heb een bsp knee brace gekocht die mijn knie extra stabiliteit zal geven tijdens mijn cardiotraining;
(kost normaal tussen de 90 a 122 euro, vond hem voor 66 euro.
http://www.vitapharma.be/products/572-psb-kniebrace-medium.aspx
----------------------------------

Morgen:
The big three (ga deze week de bench vervangen door de shoulder press)
shoulder press
squat 5 x 75 ; 5 x 80 ; 5 x 85 of 90
deadlift: 5 x 100 ; 5 x 110 ; 5 x 120

mss daarna nog wat accessory word (of hoe noem je dat), zoals reversed hypers, leg curls met de powertec lat machine, en binnen kort ook de farmer walks en sandbag training.

Joepie, de forerunner werkt niet meer. De verkoper gaat akkoord om hem terug te nemen, en mijn geld terug tegeven.
Ik ben echter geinteresseerd geraakt in de nike + sportwatch, die ik dan ook als gewoon uurwerk zou kunnen gebruiken; ook programma om de gegevens te analyseren is veel uitgebreider. En de reviews zijn subliem. Er is geen borstband bij maar nike liet me al weten dat de borstband van mijn oude nike triax et wel op zal werken. Dus tweedehands deze mss kopen voor 120 euro.

donderdag was het te laat om aan krachttraining te doen dus ik voor een korte intense cardiotraining

Donderdag

8 min opgewarmd op fiets
2 min rust
5 min joggen aan 13km per uur
20 min fietsen

BPM gemiddeld 145 a 155 (dus geen vetverbranding maar conditieverbeterning).

Verbetering op de 1 km =25 seconden.

planning voor de komende dagen:

vrijdag:
krachttraining big three + aanvullende oefeningen : pr op squat en deadlift proberen.

zaterdag : intensieve cardio: idem als donderdag maar joggen 2 x 10 min (op zachte ondergrond)

zondag: big three +aanvullende oefeningen.
-------------------------

Eerst tien min opgewarmd op de fiets

Flat barbell bench
opwarming
10 x 60
10 x 60
werksets
5 x 110 (L) (4 x 110)
5 x 120 (L) (5 x 100)
4 x 130 (L) (5 x 90 hold)
5 x 90 (L)

push press (rechstaand, zonder leg drive barbell naar boven)
8 x 40
7 x 50
8 x 60
2 x 70 (jammer)

Squat (allemaal below parallel)
5 x 40 (om effe te evalueren)
5 x 75
5 x 85
5 x 85 (L)

Deadlift was zwak vandaag (mss omdat ik gisterenavond nog toch wel redelijk intensief aancardio heb gedaan)
5 x90
1 x 110 (kreeg vreemd gevoel in mijn kop bij het trekken, alsof ik een keiharde klop op de neus kreeg. Vreemd.

calves (via ketting aan riem en onderste pulley van powertec lat. Ging verrassend goed

14 x 20
12 x 20
volgende keer ga ik dit gewicht verdubbelen

abs
decline bench
10 x bw
8 x bw + schijf van 10 kilo helft op kin, helft op borst

face pulss
---------------------------------------------------------------

Eigenlijk niet tevreden over deze training. Ik raakte vandaag niet in "the zone".

Ga nog 4 weken mijn big three doen, en dan evalueren en kijken wat ik daarna kan doen.
Heb tips en schema's geneog gekregen van jullie tijdje geleden.

Morgen gaan joggen, ik zou graag eens 5 km lopen om te kijken hoeveel tijd ik daar over doe. En dan nog eens binnen een maand of twee om de evolutie te zien. Ik denk nu aan 30 min te zitten, en hopelijk binnen 2 maand aan 25 min; Alle calorieen die ik extra verbrand, voeg ik toe aan eetschema.

zonder legdrive= overhead press dan

Pfff al die cardio, imo staat dit enkel je gains in de weg. Vetverbranden doe je in een cut en waarom zou je op conditie trainen?

Ja dat zei ook al eerder al dat hardlopen, als ik zoveel zou hardlopen dan zou ik serieus kilo's gaan verliezen binnen no time.

Als ik geen cardio doe dan moet ik ongeveer 3200 kcal per dag eten. Nu kijk ik hoeveel kcal ik extra verbrand tijdens de cardio en eet dat extra. Mijn gewicht is op 1 week niet gezakt.
Waarom ik aan mijn conditie wil werken?? Omdat ik geen 90 kilo wil wegen met een mooie spiermassa maar doodvallen als ik 100 meter moet lopen.

zaterdag 30 maart
getraind met broer die DBB style traint.

standing barbell curl (powerlifters gonna hate :)

10 x 20
11 x 30
10 x 35
8 x 40
3 x 50

hammer db curl
10 x 15
6 x 20
4 x 22.5

cable lying curl op powertecc stand alone lat machine
12 x 25
10 x 30
8 x 35
3 x 40

pull over wide grip powertec stand alone latmachine
14 x 20
10 x 25
8 x 30

lat pull down met smalle roeigreep ( http://www.fitness-seller.nl/roeigreep-smal/ )
10 x 35
7 x 70
5 x 75+6 x 40 (dropset)

face pulls (enorm record!)
12 x 25
10 x 30
8 x 35
5 x 50 PR
3 x 55 PR

--------------------------------------------

---------- Post toegevoegd 1 April 2013 om 22:32 ----------

training vandaag the big three + 2 extra oef

Flat barbell bench
(bewust niet zo zwaar gegaan)
5 x 90
5 x 95
5 x 100
5 x 110
1,5 x 120
7 x 90 pauzed

Xtra: incline barbell bench
7 x 60
7 x 70
4 x 80 (5de zou gelukt zijn maar wou het niet riskeren daar ik de catches vergeten plaatsen was)
2 x 90

Squat

5 x 60
5 x 70
5 x 90 (PR)
3 x 100 PR PR PR PR PR PR PR PR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deadlift
5 x 90
5 x 100
5 x 120 PR (vorige keer ook gedaan, maar toen maar 1 rep kunnen filmen, nu ging het beter, en kon ik alle 5 reps filmen, ook hield ik torso rechter, zoals aangeraden) I'll let you be the judge;

http://www.youtube.com/watch?v=XKt0ovrcEGc&feature=youtu.be

Om af te sluiten een triceps press down met touw
5 x 25 + 5 x 20 + 5 x 15 + 5 x 10

Heb nog heel veel energie over maar best niet te diep gaan anders herstel ik onvoldoende; morgen 30 min cardio voor conditieverbetering. Ik merk nu al een positieve invloed op mijn krachttraining. Kan langer en harder doorgaan. Zelf squatten is enorm vooruitgegaan.

Laatst bewerkt:
Heb mijn online log een beetje verwaarloosd omdat ik iedere keer mijn schrift vergat mee te nemen naar mijn zaaltje en dan maar de resultaten van de training op een los blad schreef en dat dan verdween omdat mijn dochtertje graag tekent :)

Maar goed, terug een goede traning achter de rug. Weer een training bb-style omdat ik merk dat dit me toch wat helpt een iets mooiere spiermassa te ontwikkelen en ook iets beter te herstellen. De pijn die ik gedurende een paar weken tot maanden heb gehad in het bovenlijf is volledig weg.

Maandag voor het eerst in mijn leven naar de sportkinesist om eens een analyse te maken van de toestand van mijn lichaam op dit moment. Hoe zit het met mjn si-gewricht, en de knie, en mijn beenlengteverschil? Wat moet anders en wat kan beter,...

De training vandaag 3 personal records denk ik (als ik me goed mijn vorige PR's herinner)

Triceps / schouders training

small grip bench press (shoulder widt om ellebogen makkelijker dicht tegen het lijf te houden)

15 x barbell
12 x 40
9 x 70
8 x 80
4 x 90 (kon meer maar botste paar keer tegen de catches aan (op hoogste punt van de rom)
4 x 95 (traag, diep en zuiver) PR

triceps overheead db extension
10 x15
8 x17,5 PR

20kilo: links 1 x; rechts 3 x = ook PR

cable press down

10 x 10
12 x 20
10 x 30
dan dropset 8 x 40 + 8 x 30 + 8 x 20 + 12 x 10

bent over db raise (voor achterkant schouders)

10 x 10
10 x 10
7 x 12,5

lateral db raise
8 x 12,5
4 x 15 + superset 10 x 10 kilo shoulder press

-----------------------------------------

De training duurde 100 min. Ik was wel moe tegen het einde; Maar ben wel volluit kunnen gaan tijdens de training;

---------- Post toegevoegd 6 April 2013 om 20:56 ----------

Morgen rug en benen.
Rug: deadlift, pull over, lat pull down, face pulls voor de traps
benen: squat, lunges (zeer licht), calves.

nette training! mooi om tehoren dat je klachten weg gegaan zijn.

triceps overhead db extension , voel je die goed in je tri's?

training vandaag ging relatief goed. 3 PR's maar deadlift ging voor geen meter meer en ook lat pull down row was zwak, vermoedelijk omdat ik het al meer dan een maand niet meer heb gedaan.

Lat pull down wide grip
12 x40
10 x 60
8 x 70
4 x 80

pull over
12 x 15
10 x 20
10 x 25
8 x 30 ( evenaring van vorig PR)

squat

8 x 50
7 x 60
5 x 70
5 x 90
3 x 100 (ik denk dat dit een evenaring is van mijn PR)

(edit: na het analyseren van de beelden van deze training met die van 1 april kan ik concluderen dat deze twee laaste squat sets beter en makkelijker zijn uitgevoerd. Het is dus toch een mini PR of some sort).
deadlift

3 x 90 (voelde dat het niet meer ging, was al zeer moe wat toch een beetje vreemd is gezien de toch niet zo zware training en ook omdat de andere volgende oef wel terug goed gingen

face pulls

12 x 30
10 x 40
8 x 50 PR
5 x 60 PR

Laatst bewerkt:
morgen cardio + de oef van de sportarts

Lekker bezig baas. In de bijlage nog een splitje wat ik eens gebruikt heb. Als je wat afwisseling zoekt. Succes.

Bijlagen

Terug
Naar boven