AndroidHealthClinic

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
Visolie helpt ook voor de gewrichten :)

Visolie? Ik neem aan dat je dat niet uit een flesje moet drinken?? Bah.

PS: il ga niet wachten tot morgennamiddag om te trainen. Ik denk dat ik rond 23u30 ga opwarmen en rond 00u00 ga trainen. Dan heb ik wel geen 48 uur gerust maar toch bijna; Dan rust ik woendag en zal ik donderdagnamiddag terug trainen.
Die k*t bench moet verdomme de hoogte in, en die squat ook. Deadlift maak ik me vreemd genoeg weinig zorgen. Dat zal zeker lukken. Ik denk zelf eind maar 5 a 10 kilo boven doel te zitten. Bench wellicht er 5 onder, en squat er 5 boven.

PS: il ga niet wachten tot morgennamiddag om te trainen. Ik denk dat ik rond 23u30 ga opwarmen en rond 00u00 ga trainen. Dan heb ik wel geen 48 uur gerust maar toch bijna; Dan rust ik woendag en zal ik donderdagnamiddag terug trainen.
Die k*t bench moet verdomme de hoogte in, en die squat ook. Deadlift maak ik me vreemd genoeg weinig zorgen. Dat zal zeker lukken. Ik denk zelf eind maar 5 a 10 kilo boven doel te zitten. Bench wellicht er 5 onder, en squat er 5 boven.

omega 3 caps* man die slikt je zo in
Glucosamine werkt ook goed ;)

Nee man gek, dat smaakt echt smerig :D nene in pilvorm:

http://www.sportfood.nl/best-body-visolie/

Deze vetzuren zijn onmisbaar voor de bescherming van hart- en bloedvaten, verlaging van bloeddruk en cholesterol. Ook heeft het een positief effect op hersenen, gewrichten en celwanden.

Ofc heb je dit ook bij B&F en dergelijke, je moet maar eens rondkijken!

Jij zit met het omgekeerde prob...ik maak me geen zorgen over bench en squat...maar wel over deadlift :(

Deze vetzuren zijn onmisbaar voor de bescherming van hart- en bloedvaten, verlaging van bloeddruk en cholesterol. Ook heeft het een positief effect op hersenen, gewrichten en celwanden.

Jij zit met het omgekeerde prob...ik maak me geen zorgen over bench en squat...maar wel over deadlift :(

Zo vreemd. Hoe is dat mogelijk. Ik kan niet begrijpen dat iemand die zo goed is in squat, dat niet even goed is in deadlift. Ik denk dat ik binnen een maand of 5 aan 5 x 150 deadlift zit. Maar met squat zal ik mss aan 110 zitten of zo. Zal nog wat extra schroeven nodig hebben in mijn rug :)

Ik ga eens wat visolie kopen dan. Thanks. En ook die glucosamine. Mijn gewrichten kunnen alle hulp gebruiken.

Vandaag terug the big three gedaan, en getraind met mijn broer in zijn gym.

Man, wat een training; Absurd goed, niet normaal. Het doel vandaag was:

bench; 5 x 105 ; 5 x 105 ; 5 x 110
squat: 5 x 65 : 5 x 70 ; 5 x 75
Dead lift: 5 x 95; 5 x 95 ; 5 x 100

Maar... enorm er over gegaan!
Borst:

Flat barbell bench:
10 x 20 kilo opwarming
5 x 40 (om de bank daar te "leren kennen" want had daar nog nooit gebencht.
5 x 100 (was niet zeker hoe de bench met dit gewicht zou aanvoelen, maar ging heel goed)
5 x 110 (ging zeer goed, full rom,
en dan ... een record namelijk
4 x 120 PR (vorig record was 3 keer en toen ik daarna 125 probeerde faalde ik enorm
EN toen kwam er nog een record
1 x 130 PR full rom (en ik schrok hoe vlot dat was gegaan)/
Dus nog eens en toen kwam de verrassing:
3 x 130 PR en de 4de rep werd ik voor 10 procent gespot) PR (dus pr van 3 x 120 naar 3 x 130 op minder dan 10 dagen)

DAn moesten we normaal naar squat gaan maar nog series gedaan tussen de toren waar we 2 oefeningen superset style deden:

de 1ste oef ken ik naam niet. pulley onderaan en armen bijna gestrekt naar boven, naar voren brengen, gevolgd superset door een traditionele cable crossover maar dan de fly variant.
1 ste set : 8 x ? + 8 x?
2de set : 8 x (?+5 kilo) + 8 x (?+5)
3de set: 3 x (?+ 15) + 3 x (?+15)

Toen waren we echt moe voor borst (op einde van de training deden we nog een close grip bench press voor triceps maar aan de machine. ik deed 3 x de volledige stack, en daarna 8 x 3/4de van de stack.

Squat:
5 x 60
5x 70
5 x 80 (voelde relatief goed aan, maar ik miste een spiegel of apparaat om te filmen om vorm te checken) Maar ik lette op alle valkuilen en zei tegen mijn broer dat hij deze moest checken (knieen, parallel of niet,...)

(dus voor squat zit ik mooi voor op schema).

Deadlift (ook een PR, en dit na al een zeer moordende training):
5 x 100
5 x 110
en toen dacht ik, het gaat goed, waarom niet eens een record proberen verbreken. Vorig record was 3 x 115
maar nu tips van Tymboo toegepast: wijdere stance, heupen naar voren stuwen, bar dichter bij lijf).
5 x 115 PR

Dus toen alles eens goed gestretcht en dan waren we al 100 minuten aan het trainen. Op weg naar de receptie om te vertrekken nog ook machine lateral shoulder raise: 10 x de hele stack (precor machine dus deftig veel stackgewichten)
en dan nog net voor het stoppen dus nog eens naar de machine bench press gegaan waar ik close grip voor triceps deed. 3 x met hele stack, en 7 keer met 3/4de van de stack.

----------------------------------------------------------------------

EEN VAN DE BESTE TRAININGEN OOIT; ENORM BENCH RECORD EN OOK RECORD DEADLIFT en dit bij een hele zware en lange training.

Super blij!

Laatst bewerkt:
dikke Bench bro, doe je goed.
Maar wel echt volledig uit verhouding met jedeadlift en squat he :D

dikke Bench bro, doe je goed.
Maar wel echt volledig uit verhouding met jedeadlift en squat he :D
Jup, komt door mijn rugverleden he, remember (posterior chain en core nooit kunnen trainen, zelf niet gewoon in dagelijkse leven door gebroken ruggenwervel toen ik 5 was en pas geopereerd is drie jaar geleden.

Dus de bench zal wellicht binnen een maand of 6 blijven steken op 150 of zo en dan ga ik dat daar trachten te houden en ondertussen tracht ik de squat en deadlift omhoog te krijgen. Maar dat ga ik echt heel verstandig moeten doen want iets wat in 33 jaar nooit is gebruikt, krijg je niet op het zelfde niveau als een normaal mens na 6 maand of zo.

Voel nu wel dat ik keihard getraind heb.
Morgen ga ik toch eens rug (lat pull down wide grip behind neck, en db row) doen en biceps (standing bb curl, hammer curl en concentration curl). Is al lang geleden dat ik die nog eens gedaan heb.

I'm beat, ik ga gaan slapen.

Ga de eerste dertig minuten nog liggen geilen op mijn training van vandaag denk ik. Zo'n bench record, ****!

Ik denk er aan de komende drie trainingen de bench te vervangen door dumbbell bench en / of small grip bench press, om de triceps nog wat te versterken en mss ook wat overhead press te doen (aangezien mijn doel 1 a 3 x 130 te benchen en ik dit al behaalde op 7 maart).
Dus iets in de aard van:

2 sets close grips bench press
2 sets overhead press
1 set db bench

en dan ook squat en deadlift.

Doel training vrijdag 8 maart:

bench: 5 x 105 ; 5 x 110 ; 5 x 110
Squat: 5 x 70 ; 5x 70 ; 5x 75
deadlift: 5x 105 ; 5 x 105 ; 5 x 110

En mss daarna nog wat, zoniet later op de dag;

Ik ga deze ook even volgen!

Good luck :D

Vandaag ga ik the big three niet doen. Aangezien ik mijn doelstelling van eind maart nu, na een week, al bijna bereikt heb, ga ik vandaag mijn heup (die nog een beetje moet wennen aan de wijdere stance van mijn sumo deadlift) een beetje sparen.
Vandaag doe ik

4 setes flat barbell bench
1 a 2 sets close grip bench press

incline barbell bench 2 a 3 sets

1 a 2 sets db bench

lat pull down, 4 sets, bb style

db row

squat (eventueel): 8 x 50 ; 8 x 60 ; 6 x 70 ; 5 x 85 (recordpoging below parallel low bar squat)

start voorzien 11u00.

ontbijt was nu wel eens aanwezig, maar niks bijzonders:
4 sneetjes meergranen brood met Nutella
1 flan met karamelsaus ( :) )
1 yoghurt banaan :)
1 banaan
1 koffie

Nu een pizza van dr oetker (spinazie), dan om 11u0 starten met trainen, na de training een banaan en een half uur later warme maaltijd: aardappelen, sperziebonen en 250 gram gehakt.
dessert: banaan;

15u00: banaan of zo

18u00: warme maaltijd: zalm 250 gram, aardappelen, en bloemkool met witte saus

20u00: wafel of zo

(verschrikkelijk voedingsschema, ik weet het. Geen idee hoe ik vooruitgang blijf boeken.

Zonet de slechtste training achter de rug.
Het ging voor geen meter. Misschien was ik nog onvoldoende herstelt van de zware training van eergisteren.
Ik denk dat het tijd wordt toch effe te plooien en eventjes wat minder zwaar te trainen. Ik ga denk ik terug een 4 day split trainen, bb style, gedurende drie weken, want dat is minder zwaar voor het lijf.

Eens een goed schema opstellen en dan eventueel zonder terug beginnen. Terug met hoge reps en eindelijk eens schouders correct trainen.
EN verdomme, ik moet echt meer eten en slapen.

Zonet de slechtste training achter de rug.
Het ging voor geen meter. Misschien was ik nog onvoldoende herstelt van de zware training van eergisteren.
Ik denk dat het tijd wordt toch effe te plooien en eventjes wat minder zwaar te trainen. Ik ga denk ik terug een 4 day split trainen, bb style, gedurende drie weken, want dat is minder zwaar voor het lijf.

Eens een goed schema opstellen en dan eventueel zonder terug beginnen. Terug met hoge reps en eindelijk eens schouders correct trainen.
EN verdomme, ik moet echt meer eten en slapen.

Damn :(

Van die dagen heb je er ook bij he. Denk dat als het vermoeid er aan toe ging dat het echt een slaaptekort is!

Je voeding, geeft deze je genoeg om optimaal te herstellen?

Niet opgeven man!

Heeft niks met slaaptekort te maken normaal dat hij niet kan herstellen, hij deed alle 3 compounds 3x per week normaal dat je binnen no time gaat opbranden.

---------- Post toegevoegd Fri 8 Mar 2013 om 20:14 ----------

the limit ga jij nu snel achter komen met dat schema trust me, ik zou eerder madcow doen.

hier

Wat een onzin, je hebt één mindere training en gooit meteen je hele plan weer om?

Heeft niks met slaaptekort te maken normaal dat hij niet kan herstellen, hij deed alle 3 compounds 3x per week normaal dat je binnen no time gaat opbranden.

Bullshit.

Wat een onzin, je hebt één mindere training en gooit meteen je hele plan weer om?

Bullshit.

Het is niet één mindere training. Ik voel dat ik de afgelopen steeds veel harder moet werken om steeds minder goede resultaten te hallen. Neen, ik druk me niet goed uit. Ik merk dat ik hier en daar merk dat mijn lijf steeds harder aan het protesteren slaat. Uk probeer dat nu al een week of twee te counteren. ik weet niet hoe het komt dat ik zo slecht trainde vandaag en eergisteren supergoed. Ik moet het een beetje laten bezinken en kijken hoe ik me morgen en overmorgen voel. Kan best zijn dat ik terug verder doe met mijn verslaving aan de drie compounds.
Ik denk echt dat het aan veel te weinig eten ligt. Dat gebrek aan slapen niet zo want slaap al heel mijn leven maar 4 a 5 uur per nacht. Heb nooit iets anders gekend.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven