MuscleMeat

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
Straks, rond 11u00 the big three trainen.
Heb vandaag geen tijd gehad om te trainen. Huisje klaargestoomd voor de blijde thuiskomst van de echtgenote die eventjes op reis was bij familie (10 dagen).
Heb het hele huis aangepakt. Laminaat in de woonkamer, tapijttegels in de slaapkamers; Oude schilderijen op doek, gekocht tijdens onze reizen, in zelf op maat gemaakte kaders gestopt. garage aangepakt, Schommel n de tuin geplaatst. Het zal een aangename verrassing worden; Ah ja, en de plasma tv hangt aan de muur, op een zeer mooie beuken paneel van 3 cm dik . Ledlichtjes er achter, kabels in de muur verstopt. Home cinema op de juiste plek geplaatst (geluid is subliem nu).

PS: dit alles is niet op 1 dag he, maar op drie dagen.

Nu ga ik toch maar eens gaan slapen.

Al een tijdje terug goed aan het trainen. Merk dat ik terug soepeler wordt, flexibeler, dynamischer, en de kracht langzaam stijgt. Ook het gewicht gaat terug langzaam omhoog.
Vreemd is echter dat ik er niet echt in slaag lang te trainen; Ik merk soms al na 30 minuten dat ik leeg ben, terwijl ik toch voldoende eet alvorens te trainen.
Zou het aan strong kunnen liggen?
Ik ga eens goed eten, morgenvroeg en ook nog eens rond 11u00 en starten met trainen rond 13u00 en eens geen strong nemen/

had je een blessure opgelopen dat je nu pas weer logt?
En ook nog steeds bezig met de drie?

zaterdag 30 maart
getraind met broer die DBB style traint.

standing barbell curl (powerlifters gonna hate :)

10 x 20
11 x 30
10 x 35
8 x 40
3 x 50

hammer db curl
10 x 15
6 x 20
4 x 22.5

cable lying curl op powertecc stand alone lat machine
12 x 25
10 x 30
8 x 35
3 x 40

pull over wide grip powertec stand alone latmachine
14 x 20
10 x 25
8 x 30

lat pull down met smalle roeigreep ( http://www.fitness-seller.nl/roeigreep-smal/ )
10 x 35
7 x 70
5 x 75+6 x 40 (dropset)

face pulls (enorm record!)
12 x 25
10 x 30
8 x 35
5 x 50 PR
3 x 55 PR

--------------------------------------------

---------- Post toegevoegd 1 April 2013 om 22:32 ----------

training vandaag the big three + 2 extra oef

Flat barbell bench
(bewust niet zo zwaar gegaan)
5 x 90
5 x 95
5 x 100
5 x 110
1,5 x 120
7 x 90 pauzed

Xtra: incline barbell bench
7 x 60
7 x 70
4 x 80 (5de zou gelukt zijn maar wou het niet riskeren daar ik de catches vergeten plaatsen was)
2 x 90

Squat

5 x 60
5 x 70
5 x 90 (PR)
3 x 100 PR PR PR PR PR PR PR PR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deadlift
5 x 90
5 x 100
5 x 120 PR (vorige keer ook gedaan, maar toen maar 1 rep kunnen filmen, nu ging het beter, en kon ik alle 5 reps filmen, ook hield ik torso rechter, zoals aangeraden) I'll let you be the judge;

http://www.youtube.com/watch?v=XKt0ovrcEGc&feature=youtu.be

Om af te sluiten een triceps press down met touw
5 x 25 + 5 x 20 + 5 x 15 + 5 x 10

Heb nog heel veel energie over maar best niet te diep gaan anders herstel ik onvoldoende; morgen 30 min cardio voor conditieverbetering. Ik merk nu al een positieve invloed op mijn krachttraining. Kan langer en harder doorgaan. Zelf squatten is enorm vooruitgegaan.

probeer eens een smallere grip bij je deadlift, gewoon je armen recht naast je lichaam, ga je een stuk zwaarder mee kunnen, ik maakte deze fout nl ook te vaak in het begin.

probeer eens een smallere grip bij je deadlift, gewoon je armen recht naast je lichaam, ga je een stuk zwaarder mee kunnen, ik maakte deze fout nl ook te vaak in het begin.
Ik deed het in het beging minder wijd maar dat ging minder goed en kreeg de raad, van onder andere Tymboo als ik me niet vergis, eens wijder te nemen. En ik merk dat ik minder zwaar kan, maar slechts 5 kilo minder, en het gaat vlotter.

---------- Post toegevoegd 14 May 2013 om 06:55 ----------

had je een blessure opgelopen dat je nu pas weer logt?
En ook nog steeds bezig met de drie?

Neen, tis gewoon luiheid. Ik train wel maar iedere training is zo anders dat het loggen weinig nut heeft. Ik bedoel, train nu meer de core met sandbag, en doe vel oefeningen om sprinten te verbeteren alsook de oefeningen van de sportarts voor de knie en probleem aan de slijmbeurs aan rechterbeen;

Echter tracht ik wel de squat en deadlift bij iedere training te doen, maar ga niet zo zwaar, doe meer reps, en tracht iets minder snel sterk te worden. Lijkt me duurzamer.
Ik denk tot eind deze maand goed te bulken en dan te cutten, van 90 naar 85 kilo of zo.

heb een tijdje niet meer regelmatige correct de borst getraind en merk dat ik terug moeite heb met 5 x 105 .stel je voor. Wat is bb toch een ondankbare sport.
Ga straks eens keihard gaan knallen, en morgen naar de sportarts voor de 2 spuit (daarna nog eentje) in de knie.

Vandaag zwaar borst en schouders getraind, met een zo groot mogelijke rom, en geen enkel pijntje. Eind deze maand zullen er records sneuvelen, zowel wat betreft kracht, als snelheid.

---------- Post toegevoegd 15 May 2013 om 00:33 ----------

Morgen biceps en rug, alsook deadlift en squat..

Neen, tis gewoon luiheid. Ik train wel maar iedere training is zo anders dat het loggen weinig nut heeft. Ik bedoel, train nu meer de core met sandbag, en doe vel oefeningen om sprinten te verbeteren alsook de oefeningen van de sportarts voor de knie en probleem aan de slijmbeurs aan rechterbeen;

Echter tracht ik wel de squat en deadlift bij iedere training te doen, maar ga niet zo zwaar, doe meer reps, en tracht iets minder snel sterk te worden. Lijkt me duurzamer.
Ik denk tot eind deze maand goed te bulken en dan te cutten, van 90 naar 85 kilo of zo.

ah vandaar! Succes. Ben overigens wel benieuwd naar je voeding en training tijdens de cut. Dus post dan xtje een update. Zou interessant zijn;)

****, na de krachttraining vandaag (schouders borst, omdat die toch achterlopen), eens een sprintje willen zetten: resultaat: tijdens de sprint, na 20 meter, schoot er een zeer scherpe pijn in mijn linkerquadriceps. Ik vermoed een scheur. Stappen gaat maar als ik teveel kracht zet komt de pijn onmiddellijk opzetten. Zal me leren, zo sprinten , zonder de benen eerst op te warmen. Ijs en zachtjes fietsen en massage als ik me niet vergis.
Borst en schouders ging wel lekker vandaag.
Morgen ging ik deadliften en squatten, maar dat zal dus nu niet mogelijk zijn denk ik.
Dan maar biceps en rug en andere k*toefeningen tot ik terug de zware compounds kan doen.

Vandaag bleek de blessure goed mee te vallen. Zal de quadriceps de komende dagen niet te zwaar belasten en goed fietsen en stretchen om het eventuele littekenweefsel correct te laten genezen.

Vandaag biceps getraind:
alternate standing db curl

db hammer curl

lying cable curl

ook wat face pulls gedaan voor de achterkant schouders en traps

daarna een bent over row gedaan, voor het eerst sinds 5 jaar of zo. En zelf voorheen deed ik dit met zeer lichte gewichten. Ben begonnen met 12 x 40 en ging lekker.

Ook 2 x 8 chin up met BW

daarna, niet te zwaar, door de quadricepsblessure, deadlift, 10 x 60 en 6 x 80.
Voelde dat het lang geleden was dat ik zwaar (voor mij dan) had gedeadlift. Maar ik bouw dat snel terug op, zodra de quadriceps en knie terug wat steviger zijn.

De blessure die jarenlang verkeerd als si-problemen werden gezien, zijn zeer sterk aan het minderen;
Ik stretch en train vaak de psoas want dat blijkt ook een veroorzaker van mijn pijn te zijn.

Pff k*t man!, blessures zijn echt zo klote gaat net lekker en dan moet je de helft weer schrappen, maar goed om te horen dat mee viel, Hoe gaat het momenteel met je voeding?

Pff k*t man!, blessures zijn echt zo klote gaat net lekker en dan moet je de helft weer schrappen, maar goed om te horen dat mee viel, Hoe gaat het momenteel met je voeding?

Ah die k*tvoeding. Ik slaag er maar niet in elke dag 400 a 500 kcal boven onderhoud te eten. Heb daar echt zo weinig discipline in, heel vreemd.

Het gaat echter toch beter sinds ik meer variatie in de training stop, dus ook met sandbag en sprinten en zo; Maakt het wat minder eentonig en merk dat het echt een zeer goed effect heeft op mijn spieren.µ
Het vet gaat ook traag maar zeker weg.
Vandaag eens lichtjes proberen joggen en lichtjes de quadriceps getest met een licht gewcht en merk dat die nog wel een weekje rust zal willen; MAar goed, zal me leren onvoldoende op te warmen/

Straks ga ik terug gaan trainen: borst schouders op de klassieke wijze, en dan nog wat met de sandbag spelen en reversed hypers doen en wat lying leg curls. Maar voel me zo lui en loom vandaag. Zware dag gehad gisteren.
Mss een grote tas koffie drinken, we zien wel/

Zaterdag ga ik me inschrijven in een atletiekclub waar er twee sprintcoaches zijn. Het clubrecord voor +35 jarigen is 13,2 sec. Ga dus dat record eens snel gaan verpulveren!!

vandaag rug en schouders getraind:

lat pull down wide grip behind neck
20x 30
15 x 40
12 x 60
10 x 70
8 x 80

close grip pul down
12 x 60
10 x 70
6 x 80

dumbbell row
15 x 20
12 x 40
2 x 55

bent over barbell row
10 x 40
8 x 60

db lat raise
15 x 10
12 x 12,5
8 x 15

db shoulder press
15 x 20
12 x 25
10 x 30
8 x 35

face pulls drop set
15 x 45
12 x 40
12 x35
8 x 25
8 x 20

voor de lol en de pomp:
cable curl dropset
15 x 35
12 x 30
10 x 25
8 x 20

en dan wat sandbag training gedaan maar dat krijg ik niet genoteerd.

Vanaf volgende week eens terug een correct schema opstellen.
Alle blessures zijn voldoende verminderd om eindelijk terug eens een lang en zwaar schema te volgen;

Voor de zware squats moet ik wachten op toestemming van de arts. Ikmag wel partial squats doen en hamstrings trainen.

PS: ik ben aan het balen want het is echt een hondenweer buiten.

Laatst bewerkt:
flat dumbbell bench

15 x 15
12 x 25
10 x 35

flat barbell bench

8 x 90
6 x 100
2 x 110

incline dumbbell bench
11 x 25
6 x 35

incline barbell bench 45 graden
5 x 80
3 x 90 pr denk ik

bent over barbell row (derde keer dat ik deze oef nu, maar nu drie sets ipv 1)

26 x 20
12 x 40
10 x 60
6 x 70 ( tot 80 kilo kan ik strict form behouden denk ik. Oef gaat beter dan verwacht)

lat pull down close grip met driehoekige greep
12 x 30
12 x 50
10 x 60
8 x 70
6 x 80

seated face pulls
10 x 30 (standing voelt beter en lekkerder aan)

standing face pulls
10 x 40

triceps press down
12 x 30

reverse cable flyes vor posterior deltoid
12 x 7,5 kilo

twenty voor biceps (voorr biceps nog een snel wat op te pompen want morgen toch rustdag)

---------------------

had nog energie maar moest weg dus jammer maar helaas.

Vandaag de training te snel moeten afbreken omdat ik een afspraak had. Heb enkel borst goed kunnen trainen, en daarna nog een paar oef voor de schouder gedaan.
Morgen dan maar rug en benen als een beest trainen.

Had maar 1 uur om te trainen dus weinig rust tussen iedere oefening. Ging wel lekker

lat pull down wide grip

12 x 40
10 x 50
8 x 60
6 x 70
3 x80

lat pul down close supine grip driehoek
12 x 50
6 x 80

db row
14 x 15 kilo
6 x 45
5x 45

bent over barbell row (nog maar 4 de keer in mijn leven dat ik deze oef doe, voelt goed aan)
10 x 40
10 x 60
5 x 80 z maar pf

good morning
5 x bw + 10

clean (eerste keer dat ik deze oef doe, en binnen kort dan clean and jerk proberen)
5 x 50
5 x 50

overhead press
5 x 50

Squat (was al erg moe en het was toch al een tijd geleden maar ik begin er terug mee want heb toestemming van de arts)

5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 100 (laatste rep net niet parallel)
van de arts mag ik enkel tot parallel anders teveel druk op achterhoorn meniscus).

rug benen

cleans (superzalige maar zeer intense oefening)
2de keer in mijn leven dat ik deze oef doe, vorige keer 2 x 5 x 50)

12 x barbell
6 x 50 zwaar door te grote hitte
6 x 60 zeer zwaar PF
4 x 70
3 x 70

lat pull down wide grip

10x 55 (5 kilo meer dan vorige training)
8 x65 ( 5 kilo zwaarder dan vorige training)
7 x 75(5 kilo zwaarder dan vorige training en 1 rep meer)
4 x 85 (5 kilo zwaarder dan vorige training en 1 rep meer) PR

close grip triangle laty pull down dropset

6 x85 +
6 x 70 +
6 x 55 +
6 x 40

squat (voorzichtig terug opbouwen want voel toch een k*tdruk achter de knieschijf: advies sportarts: meer reps, minder gewicht, zeker de eerste twee maand)

10 x 50
8 x 60
6 x 70

face pulls (niet gedaan)

farmer walks(eerste maal dat ik deze oef ernstig en zwaar doe)

40 stappen x 45 kil db (dus gewicht maal twee doen) ik denk niet dat ik momenteel zwaarder kan)
40 stappen x 45 kilo

sandbag
2 x 40 stappen, 10 good mornings, 8 squats + 8 soort kettlebell swings tussen de benen tot boven het hoofd (geen idee hoe dat met de sandbag dan noemt).

Ik voel dat ik meer "functionele kracht aan het ontwikkelen ben.

Volgende rug training cleans vervangen door 3 zware deadlift sets en 3 bent over rows)

----------------------------------------------
Tips om deze training efficienter te maken? Ik wil mijn core sterker maken want ik heb iets vreemd aan de hand. Ik kan 10 x 50 kilo barbell curlen maar als ik mijn vrouw, die ook zo veel weegt op dezelfde manier draag (houding "over de drempel dragen) dan lukt me dat bijna niet, dan voel ik dat sterk in mijn onderrug? Geen pijn, het voelt gewoon te zwaar.
Ik vermoed dus blijven squatten, deadliften, cleanen,...

Door de cleans voel ik voor het eerst sinds lange tijd terug spierpijn in de rug en bilspier. Blijkbaar activeert deze oefening een aantal spieren die ik niet activeerde met gewone squat of deadlift. Ga deze oef meer doen.

Terug
Naar boven