Fitness Seller

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
Heb je vroeger al atletiek gedaan?

Neen, jammer genoeg niet. Maar om de één of andere reden had ik de sprinttechniek van nature onder de knie. Als ik sprintte, landde ik op de bal van de voet, had een grote stride lenght en een zeer hoge cadans. Omdat ik al van kindsaf pijn had in rug en knie was vaak intens sporten geen optie.

blij om te zien dat je nog traint, lang geleden dat ik je log nog eens gelezen heb!

keep lifting :D

Neen, jammer genoeg niet. Maar om de één of andere reden had ik de sprinttechniek van nature onder de knie. Als ik sprintte, landde ik op de bal van de voet, had een grote stride lenght en een zeer hoge cadans. Omdat ik al van kindsaf pijn had in rug en knie was vaak intens sporten geen optie.

In ieder geval wel netjes dat iemand die nooit atletiek heeft gedaan even snel een clubrecordje gaat breken :p. 13.2 is absoluut niet snel voor een geoefende loper, maar om die tijd te lopen zonder er voor te trainen (en, no offence, ook geen tiener meer is)... chapeau. Jammer dat je als kind zoveel last had, want je hebt dan duidelijk wel aanleg.

blij om te zien dat je nog traint, lang geleden dat ik je log nog eens gelezen heb!

keep lifting :D

Ja, ik ga nu echt nooit meer stoppen met trainen.
Wel denk ik dat ik steeds meer naar een ander soort training zal gaan. Powerbuilding, en meer explosieve kracht trainen. Eliott Hulse is daarbij de man wiens oefeningen ik nu tracht te volgen. Die doet veel variatie.

---------- Post toegevoegd 10 June 2013 om 08:26 ----------

In ieder geval wel netjes dat iemand die nooit atletiek heeft gedaan even snel een clubrecordje gaat breken :p. 13.2 is absoluut niet snel voor een geoefende loper, maar om die tijd te lopen zonder er voor te trainen (en, no offence, ook geen tiener meer is)... chapeau. Jammer dat je als kind zoveel last had, want je hebt dan duidelijk wel aanleg.

Toen ik 16 was, liep ik op een atletiekpiste 11,26, en het absurde is dat dit na een hele sportdag was;

(in Vlaanderen organiseren de scholen 1 maal per jaar een sportdag. Die dag hadden we twee voetbalwedstrijden achter de rug, een tenniswesdstrijd, een uur skeeleren, een half uur squash en een aantal pentatlonoefeningen (kogelstoten, speerwerpen, verspringen, hoogspringen, discuswerpen, 400 meter lopen).
Toen de dag er op zat en iedereen zich klaarmaakte om te vertrekken liep ik deze tijd. En ik herinner me dat ik de laatste 15 a 20 meter echt niet meer snel liep, omdat ik doodmoe was. Het is inderdaad jammer.
Maar weet je, mijn dochter is 4 jaar, en als ik haar zie lopen in de tuin, en ik loop snel achter haar aan, zie ik bijna een professionele loopstijl. Echt bizar. Als ik ooit een zoon heb, en hij doet het graag, dan zie je mss ooit op televisie mijn zoontje de olympische spelen winnen :)
PS: vorige week liep ik mijn snelste tijd van de afgelopen 18 jaar: 12,36. Ik denk als ik nog meer vet verlies en meer power cleans ga doen, ik aan explosiviteit ga winnen, en ik onder de 12 seconden ga duiken.

Laatst bewerkt:
training van 13u10 tot 15u15. Zeer goed getraind.

derde keer dat ik power cleans doe (waarvan de eerste keer 2 oefensetjes waren). Geprobeerd te squatten maar de barbell schuurde te neig tegen mijn verbrande traps)

power clean

12 x barbell
6 x 50 (voelde minder zwaar aanp)
6 x 60 zeer zwaar PF
5 x 70 pr

Deadlift (niet te zwaar omdat ik de power cleans had gedaan en eerst de komende trainingen wil checken hoe mijn rug dit verteert).

5 x 90
4 x 110 (na deze oef was het reeds 13u45)

lat pull down wide grip
12x 55 (2 reps meer dan vorige training)
10 x65 ( 2 reps meer dan vorige training)
7 x 75(idem vorige training)
5 x 85 (1 rep meer dan vorige training dus PR)

close grip triangle laty pull down

4 x 95 vette pr

( het is nu 14u15)

Push press eerste keer dat ik dit doe
8 x barbell
10 x 50
8 x 60
3 x 70 (was meer een overhead press)

Plank
60 sec+ bridge 20 sec + right leg raise 15 sec

10 sec foam roller piriformis (deed pijn maar deed daarna wel deugd)

Squat
6 x 70 ((ook onderrug gespaard omdat ik power cleans heb gedaan maar gestopt omdat barbell te neig schuurde op de traps)

Calve raises low rep for max growth
6 x 75
6 x 75

Leg ext (geimproviseerd)
10 x 50 e 2x 10

en om af te sluiten de volgende oef:

Triceps cable press down
5 x 40 (record?)

Overhead db ext
5 x 15

Lateral db raise
3 x 15 (ging vlot)
+
Post delt db raise (bent over)
3 x 15 (cheat)

Stop: 15u10 (bijna 2 uur non stop getraind.
Training volledig gefilmd)
Volgende rug training cleans vervangen door bent over row en ook 4 series squat

Overmorgen, 12 juni borst biceps trainen (lang geleden)

Going strong bro!!

flat dumbbell bench

12 x 15
9 x 35
4 x 40
5 x 40

flat barbell bench

8 x 90
4 x 100

incline db fly
10 x 15
6 x 20

incline barbell bench 45 graden
5 x 80
2 x 90

bent over barbell row (vierde keer dat ik deze oef nu, maar nu drie sets ipv 1)

26 x 20
8 x 60
6 x 60
6 x 80
3 x90 PR

lat pull down close grip met driehoekige greep
12 x 40
8 x 70
6 x 85 ging ongelooflijk vlot. Ik zou echter iets verder willen uitrekken maar toestel is te kort (powertec lat tower)
4 x 95 zware PR

standing face pulls
10 x 40
8 x 45

triceps press down
8 x 35

bent over db raise
6 x 10kilo schijf

21 met barbell + 20 keer behnind neck press for fun

-------------conclusie training: train niet meeer graag borst. Doe liever deadlift, squat, power cleans (rug en benen dus) maar dit laat zich merken in kracht borstspieren dus opletten dat ik dit niet verwaarloos.
volgende training zoals mijn voorlaatste training, echter iedere oef zwaarder of 1 rep meer proberen.

Ik zag volgens schema in de log van Slayer die dit tijdens de cut doet.
Ik vond het er zwaar uitzien en vond het wel een uitdaging.
Conclusie: is heel zwaar want heel veel reps en toch wel zwaar (ik probeerde in elke oef het max gewicht er uit te halen)

start 11u13

Deadlift:

5 x 80
5 x 100
5 x 100

Back extensions://// vervangen door good mornings

5 x 5
10 x 10
10 x 25 (sandbag neck)

Pull ups:

7 x bw
8 x bw
6 x bw

Front squat:

5 x 30 (eerste keer in mijn leven dat ik deze oef doe.)
5 x 50
5 x 50

Military press:

5 x 50
5 x 60
5 x 65

Squat:

5 x 65
5 x 70
5 x 80

(hier voel ik me eigenlijk al redelijk goed leeg maar ik ga door)

Bench:

5 x 70
5 x 90
5 x 100

Behind the neck press:

5 x 40
5 x 50
5 x 50

Bent over barbell row:

5 x 60
5 x 70
5 x 70

Barbell curl:

5 x 40
5 x 45
5 x 45

Skullcrusher:

5 x 17.5 + 5 cgbp
5 x 27.5 + 5 cgbp
8 x 32,5 + 5 cgbp

Heel raises:

5 x 45
5 x 45
5 x 45
had pas achteraf gezien dat het zoveel reps waren

Einde 13.30

Nu gaan vreten als een beest.

-----------------------------------------

Nicely done man :D is idd geen makkelijk schema...maar ik voel me er enorm goed bij!!

Ja, ik ga nu echt nooit meer stoppen met trainen.
Wel denk ik dat ik steeds meer naar een ander soort training zal gaan. Powerbuilding, en meer explosieve kracht trainen. Eliott Hulse is daarbij de man wiens oefeningen ik nu tracht te volgen. Die doet veel variatie.

---------- Post toegevoegd 10 June 2013 om 08:26 ----------

Toen ik 16 was, liep ik op een atletiekpiste 11,26, en het absurde is dat dit na een hele sportdag was;

(in Vlaanderen organiseren de scholen 1 maal per jaar een sportdag. Die dag hadden we twee voetbalwedstrijden achter de rug, een tenniswesdstrijd, een uur skeeleren, een half uur squash en een aantal pentatlonoefeningen (kogelstoten, speerwerpen, verspringen, hoogspringen, discuswerpen, 400 meter lopen).
Toen de dag er op zat en iedereen zich klaarmaakte om te vertrekken liep ik deze tijd. En ik herinner me dat ik de laatste 15 a 20 meter echt niet meer snel liep, omdat ik doodmoe was. Het is inderdaad jammer.
Maar weet je, mijn dochter is 4 jaar, en als ik haar zie lopen in de tuin, en ik loop snel achter haar aan, zie ik bijna een professionele loopstijl. Echt bizar. Als ik ooit een zoon heb, en hij doet het graag, dan zie je mss ooit op televisie mijn zoontje de olympische spelen winnen :)
PS: vorige week liep ik mijn snelste tijd van de afgelopen 18 jaar: 12,36. Ik denk als ik nog meer vet verlies en meer power cleans ga doen, ik aan explosiviteit ga winnen, en ik onder de 12 seconden ga duiken.
Want je dochter mag dit niet?

12.36 handgestopt of op wedstrijd? Kan best wat verschil maken, no offence.

Lees je zin eens terug en vraag je dan af of het zo raar is dat ik dit vraag...;)
Wat voor thee trouwens?

Zo vader zo zoon, dacht ik toen ik die zin schreef. Als mijn dochter dat wil doen, waarom niet. Ik heb gemerkt dat ze nu al sneller loopt dan een paar jongens van een jaar of 7. Als ze in te tuin lopen, krijgen ze haar niet e pakken en ze is 4,5 jaar; Heb haar loopstijl geanalyseerd en merk dat ze zich correct afzet, de armen goed gebruikt. Weird gewoon.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 15:34 ----------

12.36 handgestopt of op wedstrijd? Kan best wat verschil maken, no offence.

De 12,36 werd op een piste getimed, niet zo ver van mijn deur, en werd getimed door de trainer, die al 25 jaar sprinters traint. Hij staat aan de finish. Hij drukt de stopwatch in en zwaait de arm naar beneden die me het teken heeft dat ik mag starten. Hij stopt de watch als ik aan de finish tegen zijn uitgestrekte arm loop.

Zo vader zo zoon, dacht ik toen ik die zin schreef. Als mijn dochter dat wil doen, waarom niet. Ik heb gemerkt dat ze nu al sneller loopt dan een paar jongens van een jaar of 7. Als ze in te tuin lopen, krijgen ze haar niet e pakken en ze is 4,5 jaar; Heb haar loopstijl geanalyseerd en merk dat ze zich correct afzet, de armen goed gebruikt. Weird gewoon.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 15:34 ----------

De 12,36 werd op een piste getimed, niet zo ver van mijn deur, en werd getimed door de trainer, die al 25 jaar sprinters traint. Hij staat aan de finish. Hij drukt de stopwatch in en zwaait de arm naar beneden die me het teken heeft dat ik mag starten. Hij stopt de watch als ik aan de finish tegen zijn uitgestrekte arm loop.
Ik snap hem ;)
Mijn zoontje van 4 is ook enorm sportief aangelegd, kan heel goed voetballen al en gaat soms met me "hardlopen". Zelfs heuvelsprints met me gedaan gisteren. :P

Okay, ervaren trainers zitten er meestal niet zooo heel ver van. Maar als je voor dat clubrecord wil gaan gewoon eens een wedstrijd meedoen he ;) zijn wel haast wekelijks ergens 100m's te vinden.

Heb zelf eens op een scholenwedstrijd waar de timing apparatuur stuk was 11.10 handgestopt gelopen terwijl ik al 2 jaar gestopt was met atletiek en m'n beste toen op einde van m'n atletiekperiode 11.70 ofzo was. Wel sterker door krachttraining maar zo'n verbetering is redelijk onrealistisch :) Om maar een voorbeeld te geven.

Okay, ervaren trainers zitten er meestal niet zooo heel ver van. Maar als je voor dat clubrecord wil gaan gewoon eens een wedstrijd meedoen he ;) zijn wel haast wekelijks ergens 100m's te vinden.

Heb zelf eens op een scholenwedstrijd waar de timing apparatuur stuk was 11.10 handgestopt gelopen terwijl ik al 2 jaar gestopt was met atletiek en m'n beste toen op einde van m'n atletiekperiode 11.70 ofzo was. Wel sterker door krachttraining maar zo'n verbetering is redelijk onrealistisch :) Om maar een voorbeeld te geven.

Mooie tijd toch!!!

Ik denk dat ik de komende maanden naar de 12 sec ga gaan daar ik vet aan het verliezen ben en meer train op explosieve kracht en dus ook mijn hamstrings en kuiten aanpak.

Mooie tijd toch!!!

Ik denk dat ik de komende maanden naar de 12 sec ga gaan daar ik vet aan het verliezen ben en meer train op explosieve kracht en dus ook mijn hamstrings en kuiten aanpak.

Bedoel juist dat ik zeker weet dat die tijd helemaal niet klopte, zal max 11.50-11.60 geweest zijn, zelf dat zou ik betwijfelen :)

Succes ermee, is leuke sport, al deed ik veel liever 200-400m.
Zou wel wat specifiek trainen ook daar op die club, is goeie HIIT.

Ik snap hem ;)
Mijn zoontje van 4 is ook enorm sportief aangelegd, kan heel goed voetballen al en gaat soms met me "hardlopen". Zelfs heuvelsprints met me gedaan gisteren. :P
Super. Ik heb er spijt van dat we niet eerder aan kinderen zijn begonnen want als ik nu nog een zoontje zou krijgen, binnen een jaar bijv, dan ben ik 45 als hij er 10 is.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 17:44 ----------

Bedoel juist dat ik zeker weet dat die tijd helemaal niet klopte, zal max 11.50-11.60 geweest zijn, zelf dat zou ik betwijfelen :)

Succes ermee, is leuke sport, al deed ik veel liever 200-400m.
Zou wel wat specifiek trainen ook daar op die club, is goeie HIIT.

Ik denk dat met de tijd de 200 meter ook beter zal zijn voor me omdat ik die echte topsnelheid toch nooit meer zal halen. Ik bedoel, ik denk niet dat ik ooit nog onder de 11 sec zal duiken. Ik kan mijn topsnelheid wel lang aanhouden en ben koppig genoeg om een goede eindsprint uit de benen te schudden. Zou eens moeten testen wat voor een tijd ik nu zou lopen op de 200.

Terug
Naar boven