- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
Hier de deadliftsessie en de pr's
http://www.youtube.com/watch?v=cteQNQTlu-8&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=cteQNQTlu-8&feature=youtu.be
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

kun je niet lager zonder die schijven? ja ik meen dat ik lieg bijna nooit.

je denkt bij je powercleans nog te veel aan een 'jump' volgens mij, je voeten komen namelijk volledig van de grond in een korte stampbeweging. Ik denk ook dat je nog veel uit je triple extension kunt halen, zoals het er nu uit ziet lijkt het eigelijk nog steeds op een glorified muscle clean, wat op zich niet slecht is met 90kg
je squat is mooi nu je niet meer bounced,
maar eventjes, waarom ben je nu eigelijk aan het powercleanen geslagen? ik was in de veronderstelling dat je ernstige rugklachten hebt gehad en ook knieklachten, dan lijken powercleans me niet echt de geschikte oefening voor jou.
F=ma stelt dat er bij een powerclean veel meer kracht vrijkomt dan 90kg, en het merendeel moet door je ruggengraat opgevangen worden, en die partial movement zijn vaak ook redelijk zwaar op de knieen.
Ik heb ook een tijdje gepowercleaned en (al zeg ik het zelf) ik was er redelijk goed in, zat in een mum van tijd aan de 110kg, ik heb me ook nooit zeer gedaan maar ik ben er toch mee gestopt omdat ik het gewoon het risico niet waard vond. Explosieve training heeft meer inherente risico's dan conventionele training, dat is gewoon een feit, en daaruit volgt dat conventionele training zeker OOK inherente risico's heeft, maar gewoon risico's die beter te overzien zijn.
dus daarom zou ik jou, als iemand met een voorgeschiedenis van blessures, aanraden om je trainingsmethodes te herbekijken en mss te overwegen om je gewoon te wijden aan conventionele oefeningen zoals de squat, de DL, etc. Ik wil het je maar meegeven omdat je duidelijk passioneel bent en het zou jammer zijn moest je je terug bezeren omdat je net hard je best doet, want je kunt ongetwijfeld sterk worden met explosieve training, heel sterk zelfs, maar is het het risico wel waard, in jouw geval of dat van een ander? en kan je met conventionele training ook niet beresterk worden denk ik dan?
en om af te sluiten met de woorden van Arthur Jones (ik parafraseer):
Explosive training is simply criminal, it's stupid as hell [...] Give me a weightlifter, any weightlifter, and I'll show you PERMANENT DAMAGE to his skeleton on an MRI scan [...]