Fitness Seller

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
training 16 oktober
Start 17u42 - einde 19u07. Feling great ook na het einde van de training
flat barbell bench
5 x 70
5 x 90
5 x 100
5 x 105
2 x 110
4 x 100
(nog steeds een zware achterstand met mijn bench voor de vakantie maar het gaat vooruit)

deadlift
Opnieuw zwaardere sets en tevens pr"s
5 x 90
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 135 (PR)
1 x 150 PR De form was iets mi nder. De rug was niet kaarsrecht na lift off maar mss is dit normaal bij een PR?)

OHP (niet gesquat vandaag omdat ik halfdood was door de zware deadlifts maar ook omdat ik vrees dat het nog te vroeg is voor de gevoelige knie om drie keer per week te squatten)
5 x 50
5 x 60
4 x 70
1 x 80 maar wel met een wipje. Zonder wipje had dit een PR geweest denk ik)

sinds drie wejen stijgt mijn lichaamsgewicht gestaag en is ook iedere training beter dan de vorige. Te lange tijd te weinig gegeten.
--------------------------------------

Vraagje: zware koppijn net na de training.
Ook merkte ik bij de zwaarste deadlift set als het ware een soort pijn aan de borstkas, eerder aan de ribben. Ik vermoed dat dit door de verhoogde inwendige druk komt. Mijn broer heeft ooit een een rib gekneusd, ik dacht tijdens het benchen dus mss riskeer ik iets dergelijks.

Deadlift vooraanzicht
http://www.youtube.com/watch?v=FV5LuwHj4PI&feature=youtu.be

Laatst bewerkt:
18 maand geleden deadlifte ik
5 x barbell
5 x 40
5x 50

1 jaar geleden deadlifte ik dit

5 x 70
5 x 80
5 x 100
en nu
5 x 90
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 135
1 x 150

Ik kan mijn barbell met mijn huidige schijven maar max tot 150 laden. Ik zal dus zo snel mogelijk een paar bumpers moeten kopen.
Ook magnesium want mijn grip begint te lossen door zweet na mijn eerste drie sets.

Laatst bewerkt:
Doelstelling voor training van 18 oktober
flat barbell bench
5 x 70
5 x 90
5 x 100
5 x 105
5 x 110

hang clean
5 x 50
5 x 60
5 x 65
5 x 70
5 x 80

squat
5 x 50
5 x 60
5 x 80
5 x 90
5 x 100

Voel me de laatste tijd fysisch en mentaal zeer sterk en ben enorm gemotiveerd nu alle lichamelijke kwalen zo goed al verdwenen zijn.
Ik heb me 5 doelen gesteld.
tegen eind mei:
doel 1 mijn bw de hoogte in vreten naar 100 kilo
doel 2 benchpress: nu 5 x 105 naar 5 x 145
doel 3 OHP: nu 5 x 80 naar 5 x 115
doel 4 Squat: nu 5 x 105 naar 5 x 145
doel 5 deadlift: nu 5 x 140 naar 5 x 180

Benieuwd wat dit met mijn bodyfat % zal doen;
De doelstellingen lijken onrealistisch maar heb al gekkere dingen in mijn leven gedaan dus wie weet.
Opinies van ervaringsdeskundigen zijn welkom.

---------- Post toegevoegd 17 October 2013 om 23:26 ----------

De berekening achter dit schema is elke maand 5 kilo op ieder oefening. Dat lijkt me haalbaar zolang ik veel vreet en genoeg slaap.

Om mijn doelstellingen te bereiken heb ik voor iedere maand einddoelen gesteld:
25aknbk.png

training 19 oktober
trainingsduur 2 u10 min
start 14u00- einde 16u06

Weer drie PR's waarvan 2 op het einde van een zeer zware training

flat barbell bench
5 x 70
5 x 80
5x 90
5 x 100
4 x 110 ( beste sinds herstart na break van 2 maanden juli augustus)

squat
http://www.youtube.com/watch?v=SVkPbA0vzrY&feature=youtu.be
5 x60
5 x 70
3 x 80 (4de reps gefaild omdat stang uit handen rolde)
5 x 80
5 x 90 (super happy gezien de fail op 80
1 x 110 PR (1 ste rep gelukt + trage negatieve rep maar terug naar boven zat er niet in)

deadlift
5 x 90 soepel, riem verwijderd daar die me pijn deed aan de onderste ribben)
5 x 100
5 x 110 ging goed maar vreemde pijn aan ribben aan achterzijde)
5 x 120 zwaar maar goed. Bijna uitgeput en ohp komt er nog aan. Jeetje.)
5 x 130 zeer zwaar, handen gingen zelf open maar de hook grip voorkwam failing)

OHP (compleet leeg maar voel een tweede adem opkomen)
5 x 50 easy
5 x 60 zwaar maar vlot
5 x 70 PR!!! (k*t, bij 4de rep viel laptop uit want batterij leeg) Absurd om na zo'n zware training toch nog een pr te zetten. Nu meer dan 1 x 80 proberen)
1 x 80 PR want deze keer zonder wipje. Bijna fail midway. lockout checken!

Vreemd genoeg voel ik me 5 min na training niet meer echt leeg. Nu goed gaan eten.

Laatst bewerkt:
Uurtje na de training voelde ik me plots depri en geïrriteerd. Na het avondmaal was het over. Is dit de beruchte crash?

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 21:01 ----------

bulk schema prognose gewicht:
eind oktober : 90,5
eind november: 91,5
eind dec: 92,5
eind jan 93,5
eind feb: 94,5
eind maart: 96
eind april: 97
eind mei: 98
eind juni: 99

yups nog nooit eerder gehad?

yups nog nooit eerder gehad?

Misschien wel maar nu was het de eerste keer dat ik het merkte. Wellicht omdat ik er hier over had gelezen.
Ben eigenlijk nog een beetje "geïrriteerd". Alsof ik ieder moment kan kwaad worden. Heel vreemd.

Morgen nog eens lekker hard trainen
doelen volgens schema
bench
80 80 90 95 105
deadlift
90 100 110 120 130
squat
65 70 85 80 90
OHP
50 60 65 70

Vandaag onvoldoende gegeten.

welk schema is dat dan?

training 19 oktober
trainingsduur 2 u10 min
start 14u00- einde 16u06

Weer drie PR's waarvan 2 op het einde van een zeer zware training

flat barbell bench
5 x 70
5 x 80
5x 90
5 x 100
4 x 110 ( beste sinds herstart na break van 2 maanden juli augustus)

squat
http://www.youtube.com/watch?v=SVkPbA0vzrY&feature=youtu.be
5 x60
5 x 70
3 x 80 (4de reps gefaild omdat stang uit handen rolde)
5 x 80
5 x 90 (super happy gezien de fail op 80
1 x 110 PR (1 ste rep gelukt + trage negatieve rep maar terug naar boven zat er niet in)

deadlift
5 x 90 soepel, riem verwijderd daar die me pijn deed aan de onderste ribben)
5 x 100
5 x 110 ging goed maar vreemde pijn aan ribben aan achterzijde)
5 x 120 zwaar maar goed. Bijna uitgeput en ohp komt er nog aan. Jeetje.)
5 x 130 zeer zwaar, handen gingen zelf open maar de hook grip voorkwam failing)

OHP (compleet leeg maar voel een tweede adem opkomen)
5 x 50 easy
5 x 60 zwaar maar vlot
5 x 70 PR!!! (k*t, bij 4de rep viel laptop uit want batterij leeg) Absurd om na zo'n zware training toch nog een pr te zetten. Nu meer dan 1 x 80 proberen)
1 x 80 PR want deze keer zonder wipje. Bijna fail midway. lockout checken!

Vreemd genoeg voel ik me 5 min na training niet meer echt leeg. Nu goed gaan eten.

Je squat ziet er niet echt bepaald netjes uit ofzo.. bij de warming up als ik het zo mag noemen ga je netjes diep naar beneden en vanaf de 70kg sta je alweer op 90graden haaks met je onderbenen.

En die 110kg pr.. tja i don't call that a rep..

nou wat een bullshit, ik heb die video bekeken en zelfs gepauzeerd ze gaan allemaal onder parallel, behalve dan die max effort van 110kg, maar omdat nou geen rep te noemen is gewoon onzin.

Ik zou die techniek op je strikt press toch maar fixen als ik van je was.

Je pakt em veel te breed imo. schuif een centimeter of 2 naar binnen, en je zult+90 pressen

nou wat een bullshit, ik heb die video bekeken en zelfs gepauzeerd ze gaan allemaal onder parallel, behalve dan die max effort van 110kg, maar omdat nou geen rep te noemen is gewoon onzin.

Onder parralel, no shit sherlock.. dat zou wel netjes zijn dan zou die met zn kont de grond raken. Denk dat je eerder lager als haaks bedoeld of lager dan een hoek van 90 graden.

Als je de full range of motion van een squat weet, weet je ook dat dit geen rep is. Dat is pas wanneer je kuiten je hamstrings raken. Of iniedergeval bijna raken...

Je squat ziet er niet echt bepaald netjes uit ofzo.. bij de warming up als ik het zo mag noemen ga je netjes diep naar beneden en vanaf de 70kg sta je alweer op 90graden haaks met je onderbenen.

En die 110kg pr.. tja i don't call that a rep..

Er zijn in het powerliftingonderdeel van het forum experts die zeggen dat de squats below parallel zijn en de laatste net niet parallel, dus zal ik jouw absurde post maar negeren.

---------- Post toegevoegd 19 October 2013 om 23:17 ----------

Onder parralel, no shit sherlock.. dat zou wel netjes zijn dan zou die met zn kont de grond raken. Denk dat je eerder lager als haaks bedoeld of lager dan een hoek van 90 graden.

Als je de full range of motion van een squat weet, weet je ook dat dit geen rep is. Dat is pas wanneer je kuiten je hamstrings raken. Of iniedergeval bijna raken...

Zoveel onzin in 1 post, wist niet dat dit mogelijk was. below parallel wil niet zeggen atg. Een squatrep "telt" volgens de experts hier eens je below parallel bent; Atg of wat jij ook wil zien gebeuren is niet nodig.

---------- Post toegevoegd 19 October 2013 om 23:23 ----------

Inderdaad. Als je pauzeert op 2min 36 sec en dan frame per frame bekijkt zie je dat het op zijn minst net parallel is. Dat geen rep noemen is zeiken.

Dit is wat als een full squat wordt beschouwd:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

onder parallel = gewoon onder parallel draak.

---------- Post toegevoegd 19 October 2013 om 23:42 ----------

butt+wink.jpg

Terug
Naar boven