AndroidHealthClinic

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter

Ik had je post niet gezien;
Ik heb een progressieschema opgesteld waar ik wil zijn met mijn krachtstats binnen een 7 tal maand.
Die 7 maanden heb ik opgedeeld in 7 (logisch) en iedere maand moet ik dus een aantal doelen bereiken. IEdere maand is opgedeeld in 4 weken (logisch) en ook iedere week moet ik dus een aantal doelstellingen bereiken.
DIe zijn per week niet zo heel moeilijk te bereiken en lijken me realistisch, en dus zou ik binnen 7 maand toch een paar mooie stats moeten hebben,
Ik vermoed
nu 1 x 110 squat naar 5 x 145 squat
nu 1 x 150 deadlift naar 5 x 180 deadlift
nu 1 x 130 bench naar 5 x 150 bench
nu 1 x 80 OHP naar 5 x 100 OHP (zonder wipje met de benen)
Ik hoop er in te slagen en geloof er ook in.

Ga je volgen man!

ZOnet een supertraining achter de rug. Squat was iets minder dan vorige training daar deze nu als derde oefening werd gedaan en niet als 2de.

Straks mijn schema en eventueel de clipjes uploaden;
Terug 2 PR's op de deadlift.

5x150 in 7 maanden? Van 1x130? Zal je je op verkijken, C.

lijkt mij ook een beetje teveel van het goede plannen gaat altijd makkelijk, maar daadwerkelijk uitvoeren is iets heel anders.

5x150 in 7 maanden? Van 1x130? Zal je je op verkijken, C.

5 kilo per maand er bij. Na 7 maand dus 35 kilo.
Ik kan nu al 5 x 115 dus in theorie lijkt het me mogelijk en ik heb al straffere dingen gedaan in mijn leven :)
Laat het me als een zeer ambitieus doel stellen. Raak ik slechts aan 3 x 145 dan ga je me niet horen klagen.
Maar ik geloof dat 3 a 5 keer 150 mogelijk is.

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 00:16 ----------

training vandaag was

flat barbell bench
5 x 80
5 x 80
5 x 90
5 x 100
5 x 110
1 x 120

(ik kan nog zwaarder maar doe dit niet omdat ik op schema wil blijven en als ik hier te zwaar ga brand ik me op voor de deadlift en squat)

deadlift
5 x 90
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 140 PR
1 x 155 PR (was zeer aangenaam verrast en heb echt moeten knutselen met de gewichten, zie clipje later)

De deadlift is echt als een speer aan het gaan. Paar maanden geleden was 1 x 120 voor mij heel zwaar.

Squat (bij deze trainingssessie is squat de derde oefening, en bij de vorige training was dat de tweede. Het is dus logisch dat ik het hier zwaarder had met de squat dan de vorige training).
5 x 65
5 x 70
5 x 75
2 x 90 (was te overmoedig en had schema moeten volgen,dus had 5 x 80 moeten doen)
Dan maar gestopt en OHP gestart.

OHP
5 x 50
5 x 60
5 x 70
1 x 80 PR evenaring maar voelde lichter aan dan de vorige keer

Ook deze training duurde bijna 2 uur.

Misschien moet ik de 5 zware sets veranderen naar 2 lichte sets en drie werksets??? Iemand een idee of dit wijzer zou zijn om mijn extreme doelstellingen te bereiken?

Voorlopig blijft de knie zich goed gedragen en doet hij geen pijn meer na een training (zoals voor de vakantie).

Overmorgen terug dezelfde oegeningne trainen maar terug de deadlift en squat omwisselen.

Note to my self: dringend 2 nieuwe schijven kopen want ik kan mijn barbell niet zwaar genoeg meer maken voor de deadlift. ****.

Good train en proficiat met de pr's makker! Nieuwe schijven zijn een must nu he ;)

Good train en proficiat met de pr's makker! Nieuwe schijven zijn een must nu he ;)

Jup. Ik ben nu de deadlifts aan het uploaden op youtube. Ik plaats de link binnen 5 min.
En ik ga wellicht twee gietijzeren schijven tweedehands kopen voor 45 euro totaal ( 2x 20 kilo)

je hebt me ingehaald met deadliften.

Ik zou die techniek op je strikt press toch maar fixen als ik van je was.

Je pakt em veel te breed imo. schuif een centimeter of 2 naar binnen, en je zult+90 pressen

Bedankt. Ik heb je raad opgevolgd. Vandaag voor de eerste keer wat minder breed genomen. Voelde anders aan.

Ik denk, als je wat beter toewerkt naar je laatste sets, je nog meer kunt trekken.
Als je techniek het houdt natuurlijk

5x140 trekken om daarna 1x155 te doen is niet het meest optimale zeg maar

Toch zeer mooie training.

waarom deed je dat eerst niet? je had toch een blessure?

In juli deed ik 3 lichte sets en dan 1 zware : 1 x 130 was mijn absolute maximum.
Toen twee maand niet getraind. Geen reet gedaan. Zelf geen stoel opgetild. Niks nada, njet.
Na de vakantie terug gedeadlift en toen deed ik op 4 oktober:
Deadlift
5 x 70
5 x 90
5 x 110
record poging (vorig record was 2 x 130): 3 x 130 = PR
En toen volgde een tweede record: 1 x 140 PR

Dus nu, 18 dagen later, zijn al mijn sets zwaarder want ik start met 5 x 90, 5 x 100, 5 x 110 ; 5 x 120; 5 x 140 en 1 x 155.

What the **** is going on. One happy mother ****er. Zal vermoedelijk binnen een aantal weken wel tegen een plafond aanlopen maar zolang het duurt I'm riding the wave mister.

je hebt al die tijd rustig aan gedaan, en daarom ben je nu sterker geworden.

Terug
Naar boven