MuscleMeat

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
je hebt al die tijd rustig aan gedaan, en daarom ben je nu sterker geworden.

Ja maar twee maand helemaal niks doen behalve luieren? dat je na een week rusten sterker bent, is mss logisch, maar twee maand? Snap er niks van.

1 week stelt niks voor hoor, ik heb nu problemen met mijn onderrug al bijna 6 weken ik hoop dat mijn LB lifts nadat ik weer voluit kan trainen omhoog gaan.

Hier de deadlift sessie. Mss kunnen jullie zien of die 1 x 155 telt. Ik vermoed van niet maar ik kan wel concluderen dat het zou gelukt zijn, zelf met 160 want voor mij is de lift off het moeilijkste en toen zaten nog alle schijven op de barbell. Ze vallen er pas af als ik bijna recht ben en daar heb ik nooit problemen.

http://www.youtube.com/watch?v=2fjeI5C_hxE&feature=youtu.be&noredirect=1

dat is serieus moeilijk te zeggen, ik heb zoiets nog nooit eerder gezien op die manier, wat dacht je van nieuwe schijven kopen?

bij het begin vallen je schijven ook naar beneden en daar blijven ze hangen.

Ja inderdaad, soms kan rust een goede 'gainer' zijn.

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 01:14 ----------

Edit : ik denk dat je wat een 'tick' hebt.

Kijk eens naar je armen, je lijkt de barbell ook te willen trekken met je biceps.
Je buigt ze heeeel licht, maar dat zou normaal niet mogen. Voel je je biceps niet dan?

Ik bezie het toch zo, kan ook zijn van niet. Maar als het wel zo is, zou ik het proberen weg te laten.
bicep tear is dan zo gebeurd.

Zolang ik geen extra schijven tot mijn beschikking heb zal ik mijn 1 RM's op de deadlift uitstellen en bijvoorbeeld het volgende doen:
5x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 130
5 x 145
5 x 150
Of zoiets.

Hier mijn overhead press.
Was mijn laatste oefening van de avond dus zat er wel al lekker door.

http://www.youtube.com/watch?v=uwUyH4QYENc&feature=youtu.be

Je hebt heel veel press kracht, maar je gooit maar wat vind ik ;)

1) grip is decent nu, in mijn ogen
2) als je uitrackt, leg de bar niet op je chest. Probeer al wat onder tension staan, ter hoogte van je kin, wereld van verschil.

3) probeer je ellebogen naar voren te zetten en niet opzij. Dat je ellebogen voor je polsen komen.
4) voor de stabiliteit, probeer je kunt en rug eens te opspannen. Voor het pressen moet je u inbeelden dat je een latspread gaat doen, dan ga je veel stabieler eindigen

hopelijk heb je er iets aan, wou het even melden.

2) als je uitrackt, leg de bar niet op je chest. Probeer al wat onder tension staan, ter hoogte van je kin, wereld van verschil.

3) probeer je ellebogen naar voren te zetten en niet opzij. Dat je ellebogen voor je polsen komen.
4) voor de stabiliteit, probeer je kunt en rug eens te opspannen. Voor het pressen moet je u inbeelden dat je een latspread gaat doen, dan ga je veel stabieler eindigen

Super!! Bedankt voor de tips. Ja, blijkbaar is die oefening minder eenvoudig dan ik dacht; Hupla, nog een oefening waar ik aan mijn techniek moet werken;

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 01:27 ----------

Ja inderdaad, soms kan rust een goede 'gainer' zijn.

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 01:14 ----------

Edit : ik denk dat je wat een 'tick' hebt.

Kijk eens naar je armen, je lijkt de barbell ook te willen trekken met je biceps.
Je buigt ze heeeel licht, maar dat zou normaal niet mogen. Voel je je biceps niet dan?

Ik bezie het toch zo, kan ook zijn van niet. Maar als het wel zo is, zou ik het proberen weg te laten.
bicep tear is dan zo gebeurd.

Bij mijn deadlift? Kan je me ook zeggen op welk tijdstip in de video je dit goed opmerkt?
Ik voel niks in mijn biceps maar die waren altijd al mijn beste spiergroep.

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 01:30 ----------

Ik zag het ook, op 1 :47. Ik moet zeggen dat ik me herinner dat ik dat deed, en het vrij makkelijk doe. Ik voel geen gevaar in die biceps.

---------- Post toegevoegd 22 October 2013 om 01:33 ----------

Reeds bedankt voor de feeedback. Ik ga nu maffen want ik moet er binnen 4,5 uurtjes al weer uit.

Hopelijk zijn er morgen ook nog commentaren in "filmen van lifts een idee?"/

Keep working hard dudes!!

Morgen
Flat barbell bench
80/85/90/100/110

squat
60/60/70/80/90

deadlift (tip eliott hulse)
geen 5 x zwaar maar 4 x 8 x lichter
8 x70
8 x 80
8 x 100
8 x 110

OHP
60/60/70/80

---------------------------------------------

training vandaag

flat barbell bench
5 x 90
5 x 90
5 x 95
5 x 100
5 x 110

Squat

5 x 65
5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 95

deadlift
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 120
5 x 130

OHP

5 x 60
5 x 60
5 x 75
3 x 85

---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 00:11 ----------

De tips hebben enorm geholpen!!!!!!!!!!

Zonet een k*ttraining achter de rug.
Deze morgen rond 8u30 een ontbijt van ongeveer 600 kcal gegeten en rond 12u00 gestart met trainen. Maar dit was dom. Ik had eerst nog eens goed moeten eten rond 11u00 want na 1 oef was ik al moe. Het ging voor geen meter.
Nu eerst goed eten, en vanavond de training proberen hervatten.
Voorlopig reeds dit:
bench press
5 x 90
5 x 100
5 x 110
5 x 105
6 x 100

Overhead press
5 x 60
5 x 65
5 x 70
1 x 80 (bijna flauwgevallen)(nog nooit meegemaakt: ik zag echt sterretjes voor m'n ogen verschijnen en een raar gevoel in de kop). kon nog net de barbell racken.
5 x70

Moest dan normaal gaan squatten en deadliften maar dat zou toch maar wat aanmodderen geweest zijn dus gekozen voor de oefening der mietjes:

triceps press down( om mijn triceps wat te versterken want vooral bij laatste 20 % van de opwaartse bewegig bij bench is problematisch)
5 x 20
5 x 30
5 x 40 (denk niet dat ik dit ooit al gehaald heb.

en voor de lol, om het helemaal af te maken

standing barbell curl
17 x 20 kilo
-----------------

.

Note to my self: meer eten ! Meer slapen. Zit terug aan net geen 5 uur per dag.

Laatst bewerkt:
Training vandaag

bedoeling was de training van gisteren af te maken en dus enkel te deadliften en te squatten maar uiteindelijk werd het bijna een complete training

deadlift
10 x 50 (opwarming)
5 x 90
5 x 100
5 x 110
5 x 120
record poging 5 x 145 maar niet geslaagd.
Slechts 2 x 145 (vorig record stond op 5 x 140 en 1 x 155) Het is dus moeilijk te zeggen of die 2 x 145 een PR is daar ik dat gewicht nooit meer dan 1 keer heb gedeadlift)/

De vorm was beter dan de vorige training. Eliott hulse zegt; think of just standing up while you are holding the bar. Your body will follow the rest. En dat klopte.
Note to my self. the lift off verbeteren door deficit deadlifts te doen.

squat (minder goed dan gehoopt maar niet slecht)
5 x 70
5 x 80
5 x 90
toen te enthousias geworden en ipv 100 te nemen probeerde ik 110
1 x 110 (fail bij eerste rep: oorzaak: wou te diep gaan en te traag waardoor ik er een pause squat van maakte. Vreemd genoeg faalde ik pas bij de laatste 20 procent van de rep wat onbegrijpelijk is.

Kwaad, dus opnieuw geprobeerd maar catches iets hoger geplaatst zodat bij fail de bar niet te ver valt.

1 x 110 zou gelukt zijn maar ik had de catches 1 cm te hoog geplaatst waardoor ik de catch aantikte en balans verloor.
Volgende keer: 70/70/85/90/10 en daaropvolgende training 70 / 80 / 90 / 100/ 110

ik had nog heel veel energie ver dus dan toch maar gebencht

5 x 90
5 x 100
4,5 x 110
1 x 125 (fail) ben slechts tot 15 15 boven borst gezakt (loser).

OHP
5 x60
5 x 70
1 x 80 (ging terug vlotter dan vorige keer)
-------------

zondag terug een normale training waar ik mijn schema a la lettre zal volgen, ook wat betreft gewichten, dus:

bench 85/90/90/95/105
deadlift 95/105/115/125/135
squat 70/70/85/90/100
OHP 55/60/65/70 (doch eventueel laatste set met 75 proberen)

----------------------------

Heb net gemerkt dat mijn barbell de val tijdens mijn squat fail niet al te best heeft verwerkt. Ze is redelijk krom.
Zal voor mijn training niet zoveel uitmaken, maar t'is toch k*t.
Op zoek naar een goede barbell voor een mooi prijsje, een riem want mijn huidige staat op het punt volledig door te scheuren, en 2 extra schijven van 20 kilo. Joepie wordt weer gezeur : )

serieus? dan heb ik nog geluk train met 30mm en paar weken terug faalde ik ook en knalde dat ding super hard op de grond.

serieus? dan heb ik nog geluk train met 30mm en paar weken terug faalde ik ook en knalde dat ding super hard op de grond.

Ja maar op mijn barbel zat er meer dan 15 kilo :D

Grapje.

Neen, de eerste keer dat ik failde met 80 kilo (wat onbegrijpelijk was) vorige week was er niks aan. Maar een tweede keer deze week; met 110 kilo, was net iets te veel van het goede.
Ik vraag me af of ik die op de één of andere manier terug kan plooien.

wat een kwaliteit zeg.

training 28 okt

tricips beperkende factor momenteel voor bench dus

cgbp
5 x 70
5 x 80
5x 90

flat barbell bench
5 x 100
5 x 100
2 x 115 ( beste sinds herstart vakantie)
2 x 110

squat
5 x 70
5 x 75
5 x 85
5 x 90
5 x 100
in totaalis dit de zwaarste squatsessie die ik ooit deed. (had veel zin om een pr- 1rm te proberen op 115 maar wou cns niet te zwaar belasten want test dit te vaak).
http://www.youtube.com/watch?v=USitxn7C01g&feature=youtu.be

deadlift
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 130
2 x 135 (5 keer zou gelukt zijn maar de form zou shit geweest zijn)
toegevoegde tekst in clipje blijkt fout; de waarden hierboven zijn correct. In het clipje mist er een set, en ben nu te moe om te checken welke om het aan te passen.
http://www.youtube.com/watch?v=jCPxnO4wuCg&feature=youtu.be

OHP
5 x 55 vlot
5 x 60 vlot
5 x 70 zwaar
2 x 80 PR strict form (bij deze oef altijd het gevoel dat ik ga flauwvallen, zodra ik bijna aan de eerste rep begin)
http://www.youtube.com/watch?v=oOl-FmEUhRk&feature=youtu.be

---------- Post toegevoegd 29 October 2013 om 01:50 ----------

volgende training staat het volgende gepland
31 oktober:
flat barbell bench 85/90/95/100/110
deadlift 100/110/120/130/140
squat 70/75/85/90/100 (evenaring van 28 oktober maar nu is squat derde oef dus zal zwaarder aanvoelen)
OHP 55/60/70/80 (mss beter eerste set laten vallen en zwaarder starten, bij 65 / 70 / 80?)

----------------------------------------------
voorlopig nog steeds voor op schema.
Doelen nog steeds
eind mei:
bench: 3 a 5 x 145
squat: 3 a 5 x 145
deadlift 3 a 5 x 180
ohp 3 a 5 x 100

-----------------------------

Laatst bewerkt:
Misschien een paar tips voor je strict press :

1) Je grip iets breder nemen, 1 a 2 cm is al voldoende lijkt me.
Je lijkt een vogeltje zo, met je ellebogen staan zwaaien

2) Press met je gezicht naar het rack toe. Zo uitracken is maar anders. (mind****s)
3) Misschien je catchers een gaatje hoger zetten? Nu moet je precies een kleine front squat doen
terwijl het eigenlijk gewoon uitracken moet zijn.

Zoals je bij mij wel eens kunt zien :

http://www.youtube.com/watch?v=1hk1CUCwZ_A

2) Press met je gezicht naar het rack toe. Zo uitracken is maar anders. (mind****s)
3) Misschien je catchers een gaatje hoger zetten? Nu moet je precies een kleine front squat doen

Bedankt voor de tips. Zal ik straks eens gaan toepassen.
Ik nam de barbell eerst wat breder maar iemand zei me deze iets smaller te pakken.

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Wat jij in je clipje doet is een push press, geen overhead press, niet? Is er dan geen verschil in uitvoering wat betreft de breedte van de grip?

Ik ben geen expert in pressen, allesbehalve. Ben zelf maar een jaartje of 2 bezig en dan nog eens met pauzes.

De grip is voor iedereen hetzelfde, dat moet je zelf uitmaken uiteindelijk. Veel sets, veel reps maken (desnoods met lege barbell) en na tijd eens zwaarder doen, en dan vergelijken.

wat ik in dat filmpje doet ik is inderdaad een push press. Bij mij is het altijd dezelfde grip. Maar bij een push press leg ik de barbell op men lichaam, bij strikt niet. Kwestie bij de push press de snelheid van mijn lichaam gebruiken voor de press.

Ik bezie het zo (bij push). Ik zak door men benen, en gebruik de snelheid van mijn lichaam bij het naar boven komen voor de barbell te 'duwen'. Eens ik boven mijn hoofd ben, begin ik pas te pressen. Het is in begin wel aanpassen maar zo voelt je push helemaal anders aan.

Maar zoals ik zei, iedereen heeft zijn eigen methodes. Velen vinden mij er raar in, maarja...

Terug
Naar boven