MuscleMeat

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben geen expert in pressen, allesbehalve. Ben zelf maar een jaartje of 2 bezig en dan nog eens met pauzes.

De grip is voor iedereen hetzelfde, dat moet je zelf uitmaken uiteindelijk. Veel sets, veel reps maken (desnoods met lege barbell) en na tijd eens zwaarder doen, en dan vergelijken.

wat ik in dat filmpje doet ik is inderdaad een push press. Bij mij is het altijd dezelfde grip. Maar bij een push press leg ik de barbell op men lichaam, bij strikt niet. Kwestie bij de push press de snelheid van mijn lichaam gebruiken voor de press.

Ik bezie het zo (bij push). Ik zak door men benen, en gebruik de snelheid van mijn lichaam bij het naar boven komen voor de barbell te 'duwen'. Eens ik boven mijn hoofd ben, begin ik pas te pressen. Het is in begin wel aanpassen maar zo voelt je push helemaal anders aan.

Maar zoals ik zei, iedereen heeft zijn eigen methodes. Velen vinden mij er raar in, maarja...

De push press doe ik ook, maar niet in mijn huidig schema omdat ik mijn onderstel al voldoende aanpak met mijn squat, deadlft en occasionele hang cleans.
Wel merk ik dat mijn schouders hun achterstand (qua omvang) aan het inhalen zijn door de OHP. Ik trainde schouders bijna nooit.

Ik doe push presses ook als ik squats gedaan heb. Mag je opzich geen last van ondervinden.
Ook merk ik dat explosieve calf raises een carry over hebben naar presses.

Ik push press zeer hard vanuit men tip van mijn voet.

als je nu al massa bouwt met press, probeert dan maar eens behind the neck presses ;)

Ik doe push presses ook als ik squats gedaan heb. Mag je opzich geen last van ondervinden.
Ook merk ik dat explosieve calf raises een carry over hebben naar presses.

Ik push press zeer hard vanuit men tip van mijn voet.

als je nu al massa bouwt met press, probeert dan maar eens behind the neck presses ;)

De mobiliteit in mijn schouders laat de behind neck wel toe, echter merk ik dat ik, omdat ik te veel te snel, te zwaar ga, een ouder schouderblessure terug wakker maak. Voorlopig wil ik geen slapende beren wakker maken.

---------- Toegevoegd om 20:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:10 ----------

Maar ik zou nu eigenlijk moeten gaan trainen, maar heb geen rete goesting. What's a man to do?

just lift that shit

Net klaar met trainen. Ging beter dan verwacht maar toch niet zoals anders.

flat barbell bench

5 x 90
5 x 100
5 x 110 beste sinds 2 maand break vakantie
2 x 115 PR beste sinds 2 maand break vakantie
40 % rom 1 x 130

squat
5 x 70
5 x 80
5 x 90
3 x 100 (jammer dat deze geen 5 keer lukte anders zou dit een mooie squatsessie geweest zijn)
http://www.youtube.com/watch?v=2Kc4scvkFM4&feature=youtu.be

OHP (deadlift niet gedaan)

5 x 60
5x 70
1 x 80 ****ing fail

Blij dat deze k*ttraining achter de rug is.

Overmorgen alles doen om deze zielige training te vergeten.

40% rom? n**ga what?

Sterke training! Ben echt jaloers op die ruimte. Geen gezeur met wachtte zoals in de sport school!

Squats zien er keurig uit! rechte rug en je buigt niet voor over, zo moet dat

die 40%, Waarom geen board press?

Sterke training! Ben echt jaloers op die ruimte. Geen gezeur met wachtte zoals in de sport school!

bedankt. Ik vond de training net zwak.
Paar maand geleden waren mijn squats schandalig slecht. EN plots lukt het? Heel vreemd.

Geen boardpresses omdat ik dat nog nooit deed en omdat ik geen dikke board heb. Zou ook niet weten hoe dat principe werkt.
Mijn bedoeling was de 130 tot aan de borst te laten zakken, traag, en ze dan te laten rusten op de catches. Maar ik merkte dat als ik te laag ging gaan, ik mss mijn schouders ging kwetsen. Daarom dan maar gewoon gezakt tot de diepte waar ik dacht dat ik die terug naar boven ging krijgen. En dat lukte. Ga dus eens een board moeten zoeken en me informeren.

---------- Toegevoegd om 23:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:46 ----------

Ik zou echt niet meer in een gym kunnen trainen. Heb geen geduld met vervelende mensen in een sportzaal.

Eindelijk! Morgen achter twee olympische rubberen schijven van 20 kilo, diameter 45 cm, voor 60 euro.
Volgende maand een nieuwe riem.

Binnen drie maand een deftige barbell van rond de 250 euro en een suisse bar binnen een maand of 5.
EN dit weekend een atlas stone proberen maken.

Zonet een biefstuk van 460 gram gegeten. Zalig. In totaal 4000 kcal gegeten. Blijf vreemd genoeg nu reeds een week op 90,5 kilo hangen. Zal nog een beetje meer moeten eten.

Laatst bewerkt:
Zo de schijven liggen klaar voor gebruik.

Morgen eens testen.

vind je squat er erg verzorgd uit zien

nice

vind je verzorgd er erg squat uit zien

Vandaag trainen als een beest, al vergaat de wereld.
Heb de afgelopen dagen te weinig gegeten, 500 kcal onder onderhoud. ****, 1,5 kilo kwijt Dat zal effect hebben.

Vandaag
flat barbell bench
80/90/100/100/110 en poging zoveel mogelijk 120

squat
70/80/90/100/100 (als dit lukt dan zwaarste squatsessie ooit voor me. En dan eventueel eens zoveel mogelijk reps met 110

deadlift
indien de pijn aan de zijkant en achterkant ribbenkast (vermoedelijk musculair) weg is dan doe ik de gewichten volgens schema
100/110/120/130/140
zoniet
12 x 60
10 x 70
8 x 80
8 x 90
rep out 90

overhead press:
10 x 50
8x 60
6x 70
rep out 70
---------------------------------------------------

2x80 OHP... Damn, heel erg netjes :).

2x80 OHP... Damn, heel erg netjes :).

Nu een straffe tas koffie drinken, en binnen een uur gaan trainen.

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Pas om 20u00 gestart et trainen.
VAndaag niet goed gegeten. Al drie dagen niet, met als gevolg meer dan een kilo kwijt.

Maar **** wat een goede training.

Flat barbell bench

5 x 85
5 x 90
5 x 100
5 x 110
4 x 110 (was deze eerst vergeten vermelden)
2 x 130 45 % rep.
volgende keer meer richting 115 reps doen
was de zwaarste bench sessie sinds break van 2 maand tijdens vakantie

squat
5 x 70
5x 80
5 x 90
5 x 100
1 x 120 enorme PR (no diving, no bouncing and below parallel)
zwaarste squatsessie ooit en dan nog eens een pr bij ook
http://www.youtube.com/watch?v=j-eUFepxQxM&feature=youtu.be

OHP
5 x 60
5 x 70
2 x 80 ging nog nooit zo vlot en was de triceps net ietsje sterker geweest dan was de derde rep gelukt)
8 x 65 zeer blij mee
dit was de zwaarste ohp set sinds ik deze oef doe

http://www.youtube.com/watch?v=2BoqEvwDCSA&feature=youtu.be

deadlift
5 x 100 easy
5 x 110 easy en bij laaste rep gemerkt dat ik biceps wat curlde dus wat gespeeld met de barbell
5 x 120 zwaar maar goed
5 x 140 zeer zwaar en max voor 5 reps
1 x 160 recordpoging, gefaald. JAMMER
http://www.youtube.com/watch?v=7pGGfJ3EGDw&feature=youtu.be
--------------------------------

Al bij al zeer goede training en onverklaarbaar na drie dagen slecht en veel te weinig eten.

Laatst bewerkt:
Stevige training en gefeliciteerd met je PR's! Wat bedoel je eigenlijk met "no diving"?

Lekkere trainingen man toppiejoppie

Stevige training en gefeliciteerd met je PR's! Wat bedoel je eigenlijk met "no diving"?

In het begin had ik de neiging naar beneden "te vallen". Dus ongecontroleerd naar beneden duiken, om zo maximaal van de bounce te profiteren maar correct is dat niet en zeker niet gezond.

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

Lekkere trainingen man toppiejoppie

Bedankt. EN het gaat steeds beter.

---------- Toegevoegd om 22:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:26 ----------

Ik ga in bovenstaande training mijn deadliftclipje ook plaatsen. binnen 5 min;

Goede kant op dus ! Volgende x lukt die 160 DL !

Terug
Naar boven