- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
Ik ben geen expert in pressen, allesbehalve. Ben zelf maar een jaartje of 2 bezig en dan nog eens met pauzes.
De grip is voor iedereen hetzelfde, dat moet je zelf uitmaken uiteindelijk. Veel sets, veel reps maken (desnoods met lege barbell) en na tijd eens zwaarder doen, en dan vergelijken.
wat ik in dat filmpje doet ik is inderdaad een push press. Bij mij is het altijd dezelfde grip. Maar bij een push press leg ik de barbell op men lichaam, bij strikt niet. Kwestie bij de push press de snelheid van mijn lichaam gebruiken voor de press.
Ik bezie het zo (bij push). Ik zak door men benen, en gebruik de snelheid van mijn lichaam bij het naar boven komen voor de barbell te 'duwen'. Eens ik boven mijn hoofd ben, begin ik pas te pressen. Het is in begin wel aanpassen maar zo voelt je push helemaal anders aan.
Maar zoals ik zei, iedereen heeft zijn eigen methodes. Velen vinden mij er raar in, maarja...
De push press doe ik ook, maar niet in mijn huidig schema omdat ik mijn onderstel al voldoende aanpak met mijn squat, deadlft en occasionele hang cleans.
Wel merk ik dat mijn schouders hun achterstand (qua omvang) aan het inhalen zijn door de OHP. Ik trainde schouders bijna nooit.

.