Fitness Seller

log Christian, papa van Yasmine

Je sprongen zijn wel erg groot. Van 110 naar 125 en van 90 naar 130. Ik dacht dat je 3 zware sets zou doen?

Voor bench had ik dit gedaan:
60kg x 5
70kg x 3
80kg x 1
90kg x 1
100kg x 1
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5

Als dat te zwaar is dan zou ik het zo gedaan hebben:
60kg x 5
70kg x 3
80kg x 1
90kg x 1
100kg x 5
105kg x 5
110kg x 5

Dan de training erop bij overal 2.5kg erbij proberen.

Alleen de deadlift zou ik 1 zware set doen de ene training en de volgende DE deadlift of powercleans.

Je bent wel goed bezig, je moet het alleen nog fine-tunen :)

• Topic Starter Topic Starter
Je sprongen zijn wel erg groot. Van 110 naar 125 en van 90 naar 130. Ik dacht dat je 3 zware sets zou doen?

60kg x 5
70kg x 3
80kg x 1
90kg x 1
100kg x 1
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5

60kg x 5
70kg x 3
80kg x 1
90kg x 1
100kg x 5
105kg x 5
110kg x 5

Alleen de deadlift zou ik 1 zware set doen de ene training en de volgende DE deadlift of powercleans.

Bedankt voor de raad. Tis inderdaad nog wat zoeken en fine tunen. Die 3 x 5 x 110 lijkt me inderdaad nu nog wat te zwaar. Als ik er 105 van maak zou dat wel moeten lukken.

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

Mijn squatsessie van deze namiddag
http://www.youtube.com/watch?v=onWLK9GVGQA&feature=youtu.be

---------- Toegevoegd om 17:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:23 ----------

Overhead press

http://www.youtube.com/watch?v=UHtx2rQfR08&feature=youtu.be

---------- Toegevoegd om 17:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:36 ----------

Deadlift PR

1 x 160

http://www.youtube.com/watch?v=PBro7JHrEzc&feature=youtu.be

Geleficiteerd met de PR's!

verdomme, je gaat harder als mij
2014 zal je wel de 200 halen

****ed up net bij de laatste millimeter. :lol::lol:

Haha lijkt wel die oude man die ging bankdrukken !

pound per pound ben je sterker, dus je groeit vlugger

pound per pound ben je sterker, dus je groeit vlugger
Niet slecht voor een oude vent van 36 he.. :D
Benieuwd hoever ik kan geraken.

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:40 ----------

60kg x 5
70kg x 3
80kg x 1
90kg x 1
100kg x 1
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5

60kg x 5
70kg x 3
80kg x 1
90kg x 1
100kg x 5
105kg x 5
110kg x 5

Hey,

in mijn andere topic schreef je:
"Wat je ook kunt doen, en wat ik zou aanraden; is om 1 training 1 zware set van 5 te deadliften en dan de training erop deadliften maar dan voor Dynamic Effort. Dan doe je bijv. 8 tot 15 singles op ca. 80% a 85% van je gewicht van de training ervoor."

In het licht van de vorige training, hoe moet ik dit dan begrijpen? 80 a 85 procent van het gewicht dat ik 5 keer repte? Dus bij de bench was dat 5 x 110 dus 10 singles doen van 90 kilo? Lijkt me zeer weinig. Tien singles van 105 lijkt me wat gepaster. Of zelf 110. Of zie ik iets verkeerd?

gewoon zoals het er het staat draak, hij bedoeld dan 80% van je laatste werkgewicht.

dus stel je deadlifte 5x140= 112 kg

Hoe is je bench setup?
Als ik zie hoe je uit balans bent en alle spanning verliest bij de 125kg poging vraag ik me af of je voldoende spanning hebt voor aanvang van de press.

gewoon zoals het er het staat draak, hij bedoeld dan 80% van je laatste werkgewicht.

dus stel je deadlifte 5x140= 112 kg

DAt lijkt me zeer licht, niet?

PS: draak?

---------- Toegevoegd om 15:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:22 ----------

Hoe is je bench setup?
Als ik zie hoe je uit balans bent en alle spanning verliest bij de 125kg poging vraag ik me af of je voldoende spanning hebt voor aanvang van de press.

Goede opmerking; Neen, het was lang geleden dat ik zo lag te wiebelen. Ik had dit probleem vroeger ook als ik geen pr poging deed, maar dat heb ik nu niet meer omdat de core wat sterker is, de techniek ook EN ik normaal mijn voeten op een verhoogje plaats. Deze keer was ik het vergeten en had ik mijn voeten op de poten van mijn bank gezet en tijdens het persen verloor ik het contact.
De set up is pretty textbook: schoudersbladen onder de rug tukken (of hoe zeg je dat), core opspannen, heel het lichaam stevig vastzetten, kont op de bank houden, arch proberen maken.

Ik zal eens een clip posten van een iets lichter gewicht.

Laatst bewerkt:
je bent nog in je recovery fase dus zeer licht is het niet.

Ik bedoel inderdaad singles met 75% a 85% van je 5RM op je deadlift, niet op je andere lifts.

Je moet dit zien als herstel training voor je deadlift. Je moet je CZS een break gunnen van al het zware liften op de deadlift. En 10 to 15 singles met dat gewicht is niet heel licht hoor ;)

Voor de andere lifts gewoon even 3 trainingen 2 setjes minder doen als je denkt dat je vast zit. En dan weer vol erop.

Ik bedoel inderdaad singles met 75% a 85% van je 5RM op je deadlift, niet op je andere lifts.

Je moet dit zien als herstel training voor je deadlift. Je moet je CZS een break gunnen van al het zware liften op de deadlift. En 10 to 15 singles met dat gewicht is niet heel licht hoor ;)

Voor de andere lifts gewoon even 3 trainingen 2 setjes minder doen als je denkt dat je vast zit. En dan weer vol erop.

Ok. Dus zelf als ik die volgende training wat lichter vind, zal ik bij de daaropvolgende training toch profijt uit halen? Leuk. Eens proberen.

Zeker! Je kunt techniek en explosiviteit oefenen. Het is minder zwaar, waardoor je voor je zware training 100% fris bent om te tillen.

Zeker! Je kunt techniek en explosiviteit oefenen. Het is minder zwaar, waardoor je voor je zware training 100% fris bent om te tillen.

Super.
Ik heb ook gemerkt dat vooral de lift off een probleem bij me is. Zodra die 1 cm van de grond is weet ik dat die lukt.
Deficit deadlift lijken hier aangeraden; maar hoe dit dan te integreren in het geheel?

Terug
Naar boven