Fitness Seller

log Christian, papa van Yasmine

Die zou ik nu nog niet doen. Kijk eerst of het met meer explosiviteit ook lukt. Dan kun je daarna altijd nog verder kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Die zou ik nu nog niet doen. Kijk eerst of het met meer explosiviteit ook lukt. Dan kun je daarna altijd nog verder kijken.

Goed idee. Maar explosiviteit en deadlift krijg ik moeilijk verzoend in mijn kop omdat ik altijd hoor : don't jerk the bar of the ground".
Theoretisch weet ik wat men daar mee wil zeggen paar het in de praktijk brengen in combinatie met het idee explosiviteit is niet evident.
Ik zal nog eens op youtube naar "you think you can deadlift " moeten kijken.

explosiviteit = maximale kracht

Jerken is ook iets anders dan explosief liften ;)

explosiviteit = maximale kracht

Dat lijkt mee een goed idee om te onthouden eens de bar van de grond is, zo snel mogelijk die bar de hoogte in trekken. En de hips moet je ook naar voren stuwen, of is dat enkel bij de sumo deadlift.

training 9 november

start 17u39, einde 19u42

flat bb bench

5 x 90
5 x 95
5 x 100
5 x 105
4 x 110 (jammer dat 5 keer net niet lukte)

Zwaarste benchsessie sinds herstart.

squat

5 x 75 (slechts parallel merkte ik achteraf, net voor ik 2de set ging starten). Verkeerd ingeschat.
5 x 80 (below parallel)
5 x 90 (dieper en beter dan vorige set)
5 x 95 net as 3de set
5 x 100

zwaarste squatsessie ooit!!!!

recordporging 1 x 130 (verbetering van 10 kilo) Slechts parallel of zelf net niet.
Ik denk dat die gelukt is als parallel telt. Ik ging net niet onder parallel denk ik, en de reden is dat ik belachelijk veel energie verspilde aan mijn wraps. De rechter eerst omgedaan, daarna de linker, en tijdens het wrappen schiet die uit mijn handen, dus moest ik opnieuw beginnen met trekkend oprollen, ondertussen zit die ene knee wrap al twee min rond mijn rechterbeen. Tegen dat ik onder de bar stond waren er twee a drie min verstreken en voelde ik mijn benen al tintelen. K*t.

2de poging is ook mislukt.
Volgende keer lukt die!!!

OHP
5 x 60
5 x 65
5 x 70
1 x 85 recordpoging gefaald, en er dan maar eeen halve push press van gemaakt wat wel lukte.

Deadlift
met gewichten volgens tips van member fitness Fortius. (8 a 10 singles van 80 a 85 % van vorige 5 reps set)
1 x 110
1 x 110
1 x 110 (beste van de drie)
1 x 110 ook goed
1 x 110 ook goed
1 x 110 beste tot nog toe
1 x 110 ook goed
1 x 110 ook goed

---------------------
Voel me niet uitgeput.
Heb twee bananen gegeten tijdens training en ik merk dat dit een verschil uitmaakt.

De training ging goed. Iedere training sinds 5 a 6 weken een succes; Het doel van eind mei moet en zal bereikt worden.

Laatst bewerkt:
Lekker bezig beest !

Die 8 singles op de deadlift was zwaarder dan verwacht maar ik denk dat dit komt omdat ik al een zware training achter de rug had.
De training zou een zeer groot succes geweest zijn indien de recordpoging squat 1 x 130 net 2 cm dieper was geweest.

Pulling the slack out off the bar!

Iets anders, als je voor een record gaat zou ik minder volume maken van te voren.

Verder goed om te zien dat de nieuwe strategie bevalt :)

Bedankt voor je bericht. Maar ik begrijp niet wat je daar mee wil zeggen.
Dat vermoede had ik reeds na het lezen van onderstaande post.
Goed idee. Maar explosiviteit en deadlift krijg ik moeilijk verzoend in mijn kop omdat ik altijd hoor : don't jerk the bar of the ground".
Theoretisch weet ik wat men daar mee wil zeggen paar het in de praktijk brengen in combinatie met het idee explosiviteit is niet evident.
Ik zal nog eens op youtube naar "you think you can deadlift " moeten kijken.
Zoals je weet is een bar flexibel, het staal buigt naar mate je meer gewicht gebruikt.
Bij zware gewichten zal het staal buigen voordat het gewicht los komt van de grond.

rmnq8h.png
2n092sm.png

In dit filmpje bijvoorbeeld trek je bijna 2 secondes vol aan de bar voordat het gewicht los komt, veel te lang. Al je 'explosieve' kracht gaat verloren in het buigen van de bar voordat deze los komt. Het is de bedoeling dat de bar meteen los komt wanneer je aan de lift begint. Trek jezelf in de bar op spanning. Hierdoor krijg je een betere startpositie en trek je buiging in de bar.

Als je dan wilt weten wat precies die slack is? Rammel en ruk maar eens aan je bar wanneer de bar op de grond ligt, niet tillen. Je hoort het staal van de bar tegen de sleeves slaan, dat is slack.
Hier nog een filmpje met uitleg.

http://www.youtube.com/watch?v=eu0NFUZ9vew

Iets anders, als je voor een record gaat zou ik minder volume maken van te voren.

Verder goed om te zien dat de nieuwe strategie bevalt :)

Jup. Maar ik wil altijd voor records gaan.
Zelf na een zeer zware training voel ik nog de drang om toch te proberen . En soms lukt het. Zoals die deadlift van 1 x 160.

---------- Toegevoegd om 01:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:21 ----------

Dit was de squatsessie. De recordpoging was net niet diep genoeg denk ik.

http://www.youtube.com/watch?v=Q8gZJOcoOl8&feature=youtu.be

Lol, u mad.
Je moet niet bijdehand gaan doen. Nosje had het meer bij het rechte eind want explosiviteit is maximale versnelling van massa en dat is kracht.
:sukkeltje:

Wat, ben jij boos?
Ik maakt een grapje met die laatste quote maar blijkbaar vindt je het heerlijk als ik zogenaamd hapte en jij even wilt toelichten hoe het wel niet zit :roflol:

Bijdehand?

Dit is een forum waarbij je elkaar mag corrigeren als iemand iets fout zegt , waar haalde je die ''ik klop op je hoofdje'' emoticon vandaan want die gebruik ik nooit.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven