XXL Nutrition

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
Ruzie maken in mijn topic is bij Koninklijk Besluit verboden.

Goeie training vandaag met PR op de deadlift en OHP

Bench

5 x 90
5 x 95
5 x 100
5x 105
5 x 110

OHP
5 x 50
5 x 60
5 x 70
4 x 80 PR
5 x 70 vlot
http://www.youtube.com/watch?v=s8FJFzFWwKM&feature=youtu.be

deadlift
5 x 105
5 x 110
5 x 120
5 x 130
5 x 140
Dit was mijn zwaarste deadliftsessie ooit en toch nog een PR er uitgepuurd met een betere form dan mijn vorige record.
1 x 160 PR
http://www.youtube.com/watch?v=B52i0jgZ5YY&feature=youtu.be

Squat
5 x 75
5x 85
5 x 90
2 x 100 (below parallel maar ik was leeg dus een derde zou teveel invloed hebben op de goede form en toch op niks trekken, en zelf mss blessures veroorzaken. Totaal gezien zeker geen slechte training

Conclusie:
PR OHP : 3 x 80 ==> 4 x 80 vandaag
PR deadlift: 1x 155 ==> 1 x 160 vandaag met betere form (en dit na zwaardere totale deadlifsessie).

Laatst bewerkt:
Verspilde moeite van mijn kant, zie er niets van terug. Startpositie deadlift blijft belabberd.
I'm out.

Verspilde moeite van mijn kant, zie er niets van terug. Startpositie deadlift blijft belabberd.
I'm out.

Bye bye

Het gaat hier om een PR na reeds een zeer zware deadlifttraining. Nog nooit won een PR poging na een zware training een schoonheidswedstrijd.
Trouwens duur het een tijdje eer het CZS de tips goed kan integreren.
Je tips zijn welkom, ik tracht ze toe te passen. Heb je er geen zin meer in, nou, wat je wil.

Laatst bewerkt:
Ik denk, als je wat beter toewerkt naar je laatste sets, je nog meer kunt trekken.
Als je techniek het houdt natuurlijk

5x140 trekken om daarna 1x155 te doen is niet het meest optimale zeg maar

Toch zeer mooie training.

Inderdaad/ Het is nooit echt de bedoeling een pr te proberen maar iedere keer als ik mijn 5 x 5 deadlift achter de rug heb wil ik altijd nog eens een Pr proberen, en vaak lukt het.
Zoals gisteren, waar ik
5 x 105
5 x 110
5 x 120
5 x 130
5 x 140
en dan een pr deed: 1 x 160.
Ga eens drie weken geen poging wagen en dan eens 170 of 175 proberen.

---------- Toegevoegd om 08:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:39 ----------

2x80 OHP... Damn, heel erg netjes :).
Op 9 dagen tijd dit record verbeterd naa 4 x 80

---------- Toegevoegd om 08:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:48 ----------

Goede kant op dus ! Volgende x lukt die 160 DL !
Gelukt op 11 november, naar een zeeer zware deadliftsessie

K*t, ik zie net dat de 160 die ik gisteren trok geen PR is daar ik de 160 reeds op 7 november heb getrokken. Drie weken proberen weerstaan aan een recordpoging en dan eens 1 x 170 proberen.

Laatst bewerkt:
Ga de training van vandaag overslaan.
Voel me wat moe, want heb onder andere ook slecht geslapen.
Goed uitrusten vandaag, goed eten, en morgen wat pr's neerzetten.

(grapje nosje)

Het deadlift toch veel fijner als je de gehele beweging uitademt/schreeuwt?

Valt me op dat je op het moment dat je de beweging doet niet uitademt.. maar wel net ervoor, en net erna :p

Het deadlift toch veel fijner als je de gehele beweging uitademt/schreeuwt?

Valt me op dat je op het moment dat je de beweging doet niet uitademt.. maar wel net ervoor, en net erna :p

Bij de lichtere reps tracht ik wel uit te ademen bij het naar boven komen, maar bij de zwaardere reps of de PR-pogingen tracht ik die inwendige druk in mijn buik en borstholte te houden. Dit om meer stabiliteit aan de wervelkolom te geven.

Gelukt op 11 november, naar een zeeer zware deadliftsessie

K*t, ik zie net dat de 160 die ik gisteren trok geen PR is daar ik de 160 reeds op 7 november heb getrokken. Drie weken proberen weerstaan aan een recordpoging en dan eens 1 x 170 proberen.

Die gaat ook zeker lukken ! Flink knallen op naar de 200 eind van het jaar !

Lekker van die PR, maar denk idd wel om de bolling in je rug.. form over weight :)
Verder leuk om die video's er bij te zien, ook handig voor jezelf!

Lekker van die PR, maar denk idd wel om de bolling in je rug.. form over weight :)
Verder leuk om die video's er bij te zien, ook handig voor jezelf!

Inderdaad. Wel moet ik er bij zeggen dat mijn onderrug enkel recht, en niet hol kan daar de onderste drie wervels gefusioneerd zijn tot 1 wervel. Dus de eerste 20 cm van de onderrug kan ik niet hol maken. ALs ik de rug wat boller maak (bij een pr en wat ik tracht te vermijden ) dan is dat pas vanaf die 2de wervel (die eigenlijk reeds de vierde is).
Was de rug niet aanvaardbaar recht meer bij mijn pr van 160? Ik dacht nog net van wel.

Laatste training was 11 november.
Vandaag terug het ijzer vastpakken, wellicht starten rond 14u30

---------- Toegevoegd om 15:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:52 ----------

Gestart met training 15u40

bench
5 x 60 opwarmin

5 x 75
5 x 85 (voelde al zwaar aan WTF!!)
5 x 95 ging beter
5 x 100 vlot
3 x 110 fagot. Heb geen kracht vandaag. Voelde het al na de eerste set
2 x 105
Om van te huilen. Vier dagen rust en dit is het resultaat????

Voel me vandaag niet in staat deftig te squatten of te deadliften.

Zonet, om me toch niet te schuldig te voelen, toch nog iets gedaan, als is het belachelijk:
standing bb curl
5 x 20
5 x 30
5 x 40
5 x 45
3 x 45
3 x 50 p*ssy weights pppfff zielig

--------------------------------
Toch gestart met deadliften, mss wordt ik er wel wakker van
5 x 70
1 x 110
1 x 110
1 x 110
1 x 110
1 x 110
1 x 110
1 x 110
1 x 110

Dit zijns singles van 80 % van 5 rep max, en toch voelde dit zwaar aan. Ik heb een vermoeden dat iets te zwaar ben gegaan, te snel, bij vorige training en mss een wervel teri hoogte van de onderkant schouderbladen heb bezeerd. Mss musculair maar vermoed van niet.

16u45 gestopt met trainen.

Het ging voor geen meter, zowel mentaal als fysisch. Even nadenken wat er scheelt en oplossen.
Ik haat dergelijke k*ttrainingen; Ik heb een vermoeden dat het alleen trainen toch wat begint tegen te steken. Ik ga de routine wat moeten breken. En kijken wat er scheel aan de binnenkant van mijn rug. Vervelende pijn bij het deadliften en ohpressen. Eerst enkelbij zware gewichten, nru ook bij opwarmsets. Iets verrekt? Een bulging of hernia? Heb nog nooit pijn gehad op die plek dus ik kan het niet identiificeren noch vergelijken met de pijn die ik vroeger aan de onderrug voelde. What's a man to do?

---------- Toegevoegd om 20:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:45 ----------

Het is nu een aantal uur na de training; Heb ondertussen een goed bad genomen en stevig gegeten, maar mijn lijf voelt moe en zwak aan; Komt dit door de diarree? Door het verwijderen van de cyste. Geen idee.

Laatst bewerkt:
Vandaag opnieuw getraind.
Laatste training wan 7 dagen geleden, toen ik reeds drie dagen hersteld was van cysteverwijdering en diarree.
Vandaag rustig opgebouwd, om effe de stand van zaken te meten.
Er was 10 % krachtverlies dus dat valt nogal mee/

Volgende training ook nog rustig aan doen en dan terug schema volgen

Resultaat vandaad;

flat bb bench

12 x 60
10 x 70
8 x 80
5 x 90
5 x 100
1 x 110

squat
5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 90
3 x 100 (5 keer zou gelukt zijn maar wou niet te hard gaan)

deadlift
5 x 60
5x 70
5x 80
5x 90
5x 100
Merk dat de pijn die ik de vorige trainingen begon te voelen aan de onderkant van mijn schouderbladen (ik vermoeg gekneusde ribben want het omringde mijn torso), is grotendeels weg.

OHP
5 x60
4 x 70
voelde zwaar aan omdat ik moe was. Ben nog niet 100 %

Overmorgen een gelijkaardige training doen en vanaf 26 november terug het zware 5 x 5 schema volgen

---------- Toegevoegd om 17:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:34 ----------

PS: bar is echt enorm krom. Het bracht me uit balans bij het unracken bij de squat.

Is een cyste verwijdering zo belemmerend dan ? Ik heb mogelijk (hopelijk) ook een cyste zitten in mijn zij.
Maar het kan ook erger zijn, aangezien het groeit.

Maar heb je er dan van geweten ?

Is een cyste verwijdering zo belemmerend dan ? Ik heb mogelijk (hopelijk) ook een cyste zitten in mijn zij.
Maar het kan ook erger zijn, aangezien het groeit.

Maar heb je er dan van geweten ?

Jup, ze zat in mijn hersenen, net achter mijn oor.
Had al jaren lang af en toe zware koppijn, en steeds aan die kant. Men heeft ze verwijderd voor er ergere neveneffecten bijkwamen.

sterke deadlift! Was die 160kg overhand of mixed grip? gebruik je ook magezium tijdens het deadliften?

sterke deadlift! Was die 160kg overhand of mixed grip? gebruik je ook magezium tijdens het deadliften?

Mixed grip en zonder magnesium; het is trouwens een heel dikke barbell (31 mm); Met magnesium en een wat dunnere barbell zou ik nog geen mixed grip nodig hebben.

Vandaag even stand van zaken getest. Kracht kwijt, maar zal binnen tien dagen wel terug op schema zitten.
Vanaf overmorgen hernemen schema vanaf 18 november.

Vandaag:

bench

5 x 60
5 x 80
5 x 90
5 x 100
3 x 110

incline bbb bench ( lang geleden)
5 x 60
5 x 70

deadlift

5 x 60
5 x 80
5 x 100
5 x 120
1 x 165 (fail)

OHP
niet gedaan, omdat ik vermoed dat ze de oorzaak is van de lichte onder en midden-rugpijn. (wellicht iets verrekt tijdens mijn pr poging). overmorgen terug doen, maar iets meer sets, maar iets lichter.

Overmorgen;

bench press
5 x 80
5 x 80
5 x 90
5 x 100
5 x 110

squat
5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 90
5 x 100

deadlift
5 x 90
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 130
(en de daaropvolgende training 100 110 120 130 130)

OHP
5 x 50
5 x 60
5 x 65
5 x 70

---------------------------
>Moet terug meer beginnen eten. Blijven steken op 91 kilo.

Goede training achter de rug. Nog niet zo zwaar getild als net voor de cyste extractie, maar toch een PR op een onverwachte plek

bench
5 x 60
5 x 90
5 x 95
5 x 100
5 x 110
2 x 115

squat 5 x 60
5 x 70
5 x80
5 c 90
5 x 100

deadlift
5 x 90
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 130

OHP (hier zat een verrassing)
5 x 60 en voelde al zwaar aan want voelde dat ik leeg was
5 x 70 ging ahw vlotter dan de vorige set
2 x 80 voelde zeer zwaar aan
en dan de verrassing
1 x 85 gelukt PR (zeer vreemde pr want geen enkel wipje uit de benen en zeer traag maar gestaag naar boven)

Knap man! Heb al eerder gezegd dat je goede presskracht hebt he!
Van waar ben je?

Terug
Naar boven