Fitness Seller

log Christian, papa van Yasmine

• Topic Starter Topic Starter
De longontsteking heeft me nu nog een extraatje gegeven: drie keer per dag een volle pot diarree. What's next?

---------- Toegevoegd om 10:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:32 ----------

Mijn linkerlong begint pijn te doen. Vreemd gevoel. ALsof iemand er zit in te nijpen.

Aan de beterende hand?

Ja, sinds eergisteren kan ik met zekerheid zeggen dat de ziekte onder controle is. De longblaasjes moeten nu langzaam maar zeker herstellen maar morgen kan ik eindelijk terug sporten.

Wat heeft dit lang geduurd: 7 kilo kwijt. Gisteren heb ik een broek (ltb roden, bootcut gekocht, maar 32, dat was jaren geleden. Verschrikkelijk. Ik denk dat het lang zal duren eer ik terug aan het zelfde niveau zal zitten als voor de ziekte; Mijn deadline om eind mei 195 a 200 kilo te deadliften zal ik een maand moeten opschuiven denk ik;

Thanks for asking!!

Pff balen

Voor de eerste keer in 2 maand terug getraind. De longontsteking en pleuritis zijn nog maar een kleine twee weken genezen maar de vermoeidheid en de zwakwerkende longen zijn nog zeer sterk aanwezig. Het as afzien vandaag, inde gym te Lebbeke:
(ga de eerste twee weken geen 5 x 5 krachtschema doen maar een minder belastend, een beetje van alles doen)

Deadlift
12 x 60 (buiten adem terwijl het gewicht licht aanvoelt)
10 x 80
6 x 100
2 x 130 ( voelde als de 145 a 150 aan voor mijn ziekte. Dus een kleine 20 kilo aan kracht moeten inboeten denk ik)

leg extension (gewicht per been)

12 x 5
10 x 15
10 x 17,5
8 x 17,5

leg curl
12 x 25
10 x 30
8 x 35

hack squat (nieuw toestel)
gewoon effe zonder gewicht gedaan om eens de beweging te voelen

back squat in power rack
enkel 5 x barbell want was knee wraps vergeten en ik weet uit ervaring dat mijn linkerknie die echt nodig heeft

lat pull down
12 x 40
10 x 60
8 x 75

cable row
12 x 40
10 x 60
8 x 75
8 x 80 (toestel kan net zwaarder maar kon makkelijk 6 x 100 gedaan hebben)

overhead press
(moet rechterschouder revalideren want daar zit al heel mijn leven iets fout maar heb er jaren geen last van gehad maar is tijdens deze twee maanden plots terug wakker geworden
10 x barbell
8 x 40
6 x 50 (merk al een verbetering in de pijn van de schouder).

Er is een hexbar aanwezig in de gym dus dat ga ik proberen integeren in mijn training;

Binnen twee weken terug de grote vier via 5 x 5 beginnen trainen en kijken hoe ver ik achter zit op mijn doelen van eind mei.

Goed dat je weer traint ;) Toch netjes ondanks alle vermoeiheid. Sterkte nog ;)

die kracht is zo terug !

Langzaam aan opbouwen terug man, komt wel terug

Heb al eens een maand daar in Lebbeke getraind (in de club waar kampioen Nicky van Wemmel traint). Nicky lijkt wel 10 kilo spieren meer te hebben; Zijn training gaat goed blijkbaar; Benieuwd naar zijn volgende wedstrijd.

wow een hex bar is zeldzaam in gyms
heel leuk om high rep te doen, 1 setje van 20 ofzo, zeker de moeite

Gisteren was het voornamelijk pull, vandaag push. Nog geen vast schema, gewoon even het lichaam terug wakker maken en de rechterschouder terug revalideren (jaren geen last van gehad en nu ik twee maand niks deed is het teruggekomen. Vreemd).

opwarming: 5 min crosstrainer, 5 min lopen
Dumbell bench
12 x 10
12 x 12
10 x 14
10 x 16

Borst en linkerschouder lachen met deze belachelijke gewichten maar de rechterschouder vloekt verschrikkelijk. Benieuwd of de oefeningen er voor zullen zorgen dat deze pijn terug verdwijnt.

Incline bench

12 x 10
10 x 12
10 x 14
10 x 16

Shoulder press

10 x 12
10 x 14
10 x 24
8 x 26

dan nog wat rotator cuff oefeningen aan de crossover

peckdeck flies
12 x 45
10 x 60
8 x 75
8 x 80 (full stack, ging vlot)

hex bar shrugs
20 x met bar (wat weegt dat ding veel. ik denk rond de 50 kilo)

om de longen terug wat sneller op peil te brengen zodat ik terug langer hard kan trainen, nog 10 min gelopen aan 7 km per uur.

Morgen rust, overmorgen terug Pull, maar wat gestructureerder.

Man man man, tijdens de opwarming op de crosstrainer werd het nog maar eens duidelijk dat mijn longen een zware klap hebben gekregen tijdens mijn longontsteking; Na 3 opwarming op 100 watt was ik al buiten adem.Na 5 minuten viel ik bijna dood.

Dan gestart met

deadlift

5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 110
4 x 120
schandalig lage gewichten, **** wat is dit om van te balen.Voor mijn longontsteking zak ik aan 5 x 110, 120, 130,140 x 150 en 1 x 165. Dit gaat lang duren!

squat (nog zieliger)
5 x 50
5 x 60
5 x 70
4 x 80 (voelde heel zwaar aan, zweette als een rund en was extreem buiten adem na deze 4de rep).

overhead press (k*tschouder doet nog steeds onnozel. de pijn kwam tijdens de longontsteking en is steedserger geworden. Ik hoop dat het met het hervatten van de trainingen zal verdwijnen want benchen trektook helemaal nergens op)

12 x 20
5 x 40
5 x 50
5 x 60
2 x 70 (eerst het gewicht moeten cleanen)

bench
5 x 40 (voelde dat de schouder dit niet apprecieerde in het midden van de rom)
1 x 80 en gestopt want dit voelde niet gezond aan.

machine bench press
10 x 45
10 x 65
8 x 75
ook dit voelt niet goed aan maar het voelt minder gevaarlijk aan

peck deck fly
10 x 45
10 x 55
8 x 70
hier heeft de schouder geen probleem mee. (slechts een beetje)

glute machine waar je een voesteun naar achteren moet duwen (nooit eerder gezien toestel)
3 x 10 x 35, 45, 55

machine dip (op zo'n stoel met handvatten naast je)
vroeger kon ik makkelijk de hele stapel nemen maar nu...
10 x 34
10 x 65
10 x 75

dan nog 2 x 30 sec plank
en 2 x 10 op een stoel waar je kracht moet uitoefenen om je romp naar links en rechts te draaien.

Was redelijk leeg op het einde.

Conclusie: op zich niet slecht gezien de lange break door zware ziekte maar toch zeer frustrerend, dus meer cardio en ook meer oefeningen om de schouder te genezen. Hopelijk verdwijnt de pijn.

Vetpercentage is ook te hoog denk ik maar twijfel of ik nu nog wat doorbulk of wat cut.

Vandaag opnieuw een pull en leg dag gedaan, maar mijn energie was heel snel weg; Longen zijn nog steeds niet hersteld.

Deadlift (ging toch al wat beter)
5 x 80
5 x 90
5 x 100
5 x 110
3 x 120 ( gestopt want was mijn riem thuis vergeten)

lat pull down
5 x 65
5 x 75
5 x 85

(er was een ouwe vent die de hele gym deed stinken die op het toestel bezeig was maar hij was wel 5 meter verder aan het lullen met twee kerels. Ik wou beginnen en komt die tegen me zeiken. Doe je oordoppe uit dan hoor je dat ik zeg dat ik hier bezig ben. Zijn twee vrienden moesten lachen. Ik had veel zin om te zeggen: moest je weten wat een douche is, en een handdoek, dan had je die kunnen gebruiken om duidelijk te maken datje dit toestel gebruikt. Maar ik hield mijn mond omdat ik nogal allergisch ben aan opvolgende onzin).

bent over row (voelde me al heel leeg, echt k*t)

5 x 34 (deed dit voor mijn longontsteking, 2 maan geleden met 55 kilo. Echt crazy)

Dan maar de benen gedaan

hack squat
12 x zonder schijven
10 x 30
10 x 50
8 x 60

biceps curl machine
5 x 35

Balend naar huis gegaan.

Wanneer zal ik terug 100 min keihard kunnen trainen?

klote man :(

Eerst weer de juiste mindset vinden, zo kom je er echt niet

Eerst weer de juiste mindset vinden, zo kom je er echt niet

In the gym start ik altijd met een keiharde goesting. Klaar om er voor te gaan. Dus de motivatie en de "psych" is er, maar na 5 sets ben ik leeg. Dus wat ik nu doe is voor iedere training en na iedere training ik wat cardio te doen om de conditie iets sneller terug op het oude niveau te brengen. Ik klaag nu wel wat maar dat is omdat ik veel te ongeduldig ben. Ik weet dat ik er binnen 4 a 6 weken terug aan mijn oud niveau zal zitten, maar het blijft balen. Die k*tziekte zal me drie maand achter op schema gezet hebben.

Ik sta al 1.5 jaar achter op schema ;)

CNS blijft lange tijd op peil hoor, spieren volgen spoedig, dus nog eventjes geduld hebben en je maakt meteen weer gains

Ik sta al 1.5 jaar achter op schema ;)
:D

Vandaag rust en morgen terug knallen.

Voor de eerste keer de oefeningen uit mijn schema net voor het ziekworden uitvoeren, met natuurlijk zwaar verminderd gewicht en kijken hoe snel ik dit kan opbouwen.

Planning

bench
5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 100

deadlift
5 x 80
5 x 90
5 x 100
5 x 110