MuscleMeat

log Christian, papa van Yasmine

nice, meer bench dan squat? :D

• Topic Starter Topic Starter

Voorlopig wel.
Ik ben zo voorzichtig mogelijk met de linkerknie. Beter iedere maand 5 kilo er bij, en binnen een jaar zit ik aan een mooi gewicht, doe ik het te snel dan kwets ik mss de knie opnieuw en ben ik weer maanden out.

Is nu al maanden dat mijn longen maar niet genezen. Ik kan nog steeds niet langer dan 15 minuten trainen. Tijd om de sportarts eens een bezoekje te brengen denk ik.
Ik denk er aan mss eerst een maand of twee enkel cardio te doen om die longen terug wat sneller in orde te brengen. Nooit gedacht dat een longontsteking zo'n lange nasleep ging hebben.

Hoe ist met je tere gestel?

De longen zijn hersteld, maar nog maar net. Het heeft zeer lang geduurd; heb eerst een longontsteking gekregen, toen een pleuritis en daar dan nog eens bovenop een klaplong.
En er is een vermoeden dat ik, net als mijn broer, MS heb. Voor de rest gaat het heel goed.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat ik ga wachten op de eindresultaten en begin juni gewoon terug keihard ga beginnen trainen. We zien wel wat mijn linkerhand zal doen he.

Vandaag terug gestart met trainen. Mentaal zit het goed, en heb de motivatie snel terug op mijn oude niveau te zitten. Ik zit er wel heeeeeeeeeeeeeeeel ver vanaf.
Ik trainde vandaag:

10 min opgewarmd op de fiets aan 100 watt

deadlift
10 x 60
10 x 70
8 x 80
8 X 90
6 x 100

glutes machine
10 x 35
10 X 45
10 X 55
8 x 55

leg curl
10 x 45
10 x 55
10 x 60
10 x 65

leg ext
idem

lat pull down

10 x 60
10 x70
10 x 75
8 x 85

dan wat oefeningen voor de schouder om de rotator cuff aan te pakken.

OHP
10 x 40
10 x 40

Reeds na de deadlift voelde ik me al heell moe. Die sportzaal is gewoon voor te bakken. Er was weinig volk maar oude vent Stinky was er terug.

Ik denk dat ik ga stoppen met dit absurd schema om mijn lichaam terug op peil te krijgen en gewoon terug the big three ga doen en mijn ego inslikken en de gewichten sterk reduceren. Gaat pijn doen aan mijn trots :)

Dus volgende keer

bench, OHP, deadlift, squat

---------- Toegevoegd om 19:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:53 ----------

Volgende training dit proberen afwerken
bench
gewoon enkel met de barbell om te kijken of die rotte schouder het houdt. Echt vreemd, ik moet eens aan gymz vragen wat dit zou kunnen zijn. Voor mijn longontsteking had ik geen last meer van deze schouder. De pijn kwam echter terug tijdens de 5 maanden lange break.

Deadlift
5 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 100
5 x 110
En dan bepalen of volgende training zwaarder kan

squat
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 70

En ook hier kijken of er volgende training zwaarder kan

ohp
5 X 40
5 X 40
5 X 45
5 X 50
5 x 55

• Like
Waarderingen: mat
Lijkt me echt niet fijn om je terug helemaal naar je oude niveau te moeten opwerken, balen :(. In ieder geval veel succes gewenst!

Lijkt me echt niet fijn om je terug helemaal naar je oude niveau te moeten opwerken, balen :(. In ieder geval veel succes gewenst!

Ja is echt k*t. Op weg naar de gym om me opnieuw in te schrijven was ik tot op het laatste moment aan het twijfelen. Ik haat in een club trainen, en ik haat het om voor de zoveelste keer in mijn leven een enorme achterstand terug weg te werken.

Als ik het haal, dan zal dat een sterk staaltje wilskracht geweest zijn. Maar eigenlijk weet ik toch al dat ik binnen 6 maand 15 % sterker zal zijn dan voor mijn longontsteking. Just do it, right!

Succes man! Jij trainde toch altijd thuis in je home gym? Nu toch sportschool?

Succes man! Jij trainde toch altijd thuis in je home gym? Nu toch sportschool?

Jammer genoeg wel, tot ik weet of ik in mijn volgende woning terug ruimte heb. dan komt er een halfrack van helisport, en al het nodige om de big three te doen: dus bench, deftige barbell van strenghtshop, en twee dikke bumpers en de rest rubber of gietijzer; en mss één of ander cardio-toestel, als ik een professionele voor een goede prijs kan kopen.

Eindelijk een deftig schema opgesteld om terug naar het oude niveau toe te werken.
Squat
warmup 2x5 20 kilo
warmup 1x5 30
warmup 1x3 40
warmup 1x2 60
working sets 3x5 70

Bench Press
warmup 2x5 20
warmup 1x5 40
warmup 1x3 60
warmup 1x2 75
working sets 3x5 85

(wat prikt dit mijn ego: voor de longontsteking zal ik aan 5 x 130; 3 x 140)

Deadlift
warmup 2x5 40
warmup 1x3 60
warmup 1x2 85
working set 1x5 100

Deadlift zal ik vermoedelijk toch wat zwaarder doen.
(deze cijfers zijn tot stand gekomen met een starting strenght spreadsheet)

---------- Toegevoegd om 00:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:50 ----------

Binnen 8 weken zou ik terug op mijn oude niveau moeten zitten, en hoop ik het doel die ik toen had te bereiken rond maart 2015 en dat is
squat
1 x 160
deadlift
1 x 200
bench
1 x 150
oHP
1 x 100

powerclean
1 x 100

---------- Toegevoegd om 11:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:53 ----------

start training: 10u00, einde: 11u30
1e sessie van starting strenght

Squat
warmup 2x5 20 kilo
warmup 1x5 30
warmup 1x3 40
warmup 1x2 60
working sets 3x5 70
laatste set fail bij derde rep)

Heb al deze squats "pauzed" gedaan, en atg, dus veel lager dan below parallel.

Zonder knee wrap om linkerknie (wat niet ging voor mijn break, dus improbement of the knee)

Bench Press
warmup 2x5 20
warmup 1x5 40
warmup 1x3 60
warmup 1x2 75
working sets 3x5 85
De rechterschouder hield het, maar het gewicht voelde wel zwaar aan. Ongelooflijk.

Deadlift
warmup 2x5 40
warmup 1x3 60
warmup 1x2 85
working set 1x5 110 (eigenlijk moest dit 100 zijn volgens schema maar het ging nog net)

Conclusie:

De groove is er terug en de motivatie. Dit komt goed!!!

Legs are shot!!!

Powerclean en strikt press van 100 zijn best hoge doelen, doen veel mensen je niet na.

Komt wel,goed

Wat was voordien je max bij OHP?

Wat was voordien je max bij OHP?

1 x 87,5, zeer strikt, dus zonder wipje
En 1 keer 90 maar dat was met een wipje die wel of niet een wipje was.

Dus laten we het bij 87,5 houden

---------- Toegevoegd om 12:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:44 ----------

Powerclean en strikt press van 100 zijn best hoge doelen, doen veel mensen je niet na.

Komt wel,goed

Voor mijn break was 1 x 90 powerclean mijn maximum.
Dus ik denk dat ik dat wel snel zal halen.

Maar, mijn god, wat voelen mijn benen leeg.

Die zeer trage en atg, pauzed squats zullen hun effect niet missen.

---------- Toegevoegd om 12:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

Al merk ik wel dat de squats mijn benen zo hard hebben aangepakt dat mijn eerste drie sets deadlift reeds heel zwaar leken. Daarna ging het wat beter, maar de laatste set was dodelijk.

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

Ik was wel zeer aangenaam verrast door de form van mijn squat; Ik voelde een enorme mobiliteit en geen enkele moeite de good form aan te houden. Ik ging zelf diep zitten, dieper kon echt niet, want ik zat echt alsof ik aan het "poepen" was. En gewoon goed naar boven.

Wat me wel enorm heeft gestoord, is weer de typische luie hond die na het deadliften, zijn 100 kilo schijven op de bar liet zitten en toen ik dus klaar was met benchen, en moest gaan deadliften, mocht ik eerst alle schijven er af halen. Voor de rest waren de mensen diie er waren correct en sociaal. Niet te... want dat is ook niet leuk.

...deleted.....

Laatst bewerkt:
Vandaag 2de sessie van starting strenght.
Het ging echt weer heel goed.

Squat
warmup 2x5 20 kilo
warmup 1x5 30
warmup 1x3 40
warmup 1x2 60
working sets 3x5 80

Laatste set was heel zwaar (maar weer zonder knee wrap wat heel verrassend is).

overhead press
warmup 2x5 20
warmup 1x5 30
warmup 1x3 40
warmup 1x2 50
working sets 3x5 60
laatste set fail, wat echt wel frustrerend is gezien ik daar voor mijn break mee speelde)

power clean
2 x 5 20
1 x 5 40
1 x 3 50
1 x 2 60
1 x 5 70
1 x 1 80 (ging nog net maar zag wel sterretjes). Ik voel wel dat de form goed zit en de groove is er ook.

Eind deze maand ik al terug aan de 5 x 90 voor squat, 5 x 120 voor de deadlift, 5 x 80 powerclean en 5 x 65 a 70 voor de OHP.

Terug
Naar boven