MuscleMeat

log Christian, papa van Yasmine

Echt bizar hoe hard onderlinge verhoudingen tussen lifts kunnen schommelen van persoon tot persoon.

Je zegt dat voor de break je sterkste bench 5 x 130 was, en je sterkste deadlift 1 x 165.

Mijn deadlift is 1*175 en mijn sterkste bench 3*100...

---------- Toegevoegd om 21:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

Ah, dom van me. Ik was vergeten dat je vroeger zoveel last had van je onderrug.

• Topic Starter Topic Starter
Echt bizar hoe hard onderlinge verhoudingen tussen lifts kunnen schommelen van persoon tot persoon.

Je zegt dat voor de break je sterkste bench 5 x 130 was, en je sterkste deadlift 1 x 165.

Mijn deadlift is 1*175 en mijn sterkste bench 3*100...

---------- Toegevoegd om 21:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

Ah, dom van me. Ik was vergeten dat je vroeger zoveel last had van je onderrug.

jup inderdaad. Mijn hele leven heb ik mijn posterior chain niet kunnen ontwikkelen omdat dat gewoon te pijnlijk was. Dus pas 2 jaar geleden ben ik daar mee begonnen maar ik moet een achterstand van 34 jaar inhalen! Komt goed.

En ik denk dat ik gewoon een sterke bench heb die vooral te danken was aan mijn absurd sterke triceps (ik deed triceps overhead extension met dumbel van 20 kilo, 5 keer) wat me dus overmatig hielp bij het benchen.

Geen k*t goesting om te gaan trainen. Benieuwd hoe het zal gaan.

Training was inderdaad kut, en na het invoeren van de gegevens viel mijn internetverbinding weg; Had daarna geen zin meer om alles opnieuw in te tikken want de resultaten waren het niet waard;
Nu opnieuw gaan trainen.

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:21 ----------

Beste training sinds hervatting training na break van 5 maand.

8 ste trainingsessie:

deadlift
5 x 70
5 x 90
5 x 110
5 x 130 (10 kilo zwaarder dan schema)
4 x 130 ging met goede form maar zeer zwaar. (20 kilo achter op beste net voor de break, binnen 4 weken moet ik er dus terug zijn)

OHP
5 x 40
5 x 50
5 x 60 (5 kilo zwaarder dan schema voorziet)
5 x 65 (eerste keer sinds break dat dit terug lukt)
1 x 70 (2de rep bijna gelukt)

squat

5 x 50 (niet gedaan want opwarming was niet meer nodig)
5 x 60 ((idem)
5 x 70
5 x 80
5 x 90 zwaar
2 x 100 (zwaar maar beste sinds hervatting. Nu nog steeds 10 a 15 kilo achter op beste net voor break, dus binnen 4 weken in orde)

---------------------------------------

Straks eens vooruitgang analyseren

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Op 21 dagen volgend resultaat:

Squat

van 5 x 70 naar 5 x 90

Bench Presss
van 5 x 80 naar 5 x 90

Deadlift
van 5 x 110 naar 5 x 130

OHP
van 4 x 60 naar 5 x 65

Vandaag merkte ik dat de pijn en beperking aan de rechterschouder bijna weg is dus vermoed ik dat ik nu sneller vooruitgang ga boeken met OHP en Bench press.
Binnen 1 week vermoed ik dat ik volgende vooruitgang zal geboekt hebben op 1 maand

squat
van 5 x 70 naar 5 x 95 en 3 x 100

Bench Presss
van 5 x 80 naar 5 x 95 en 2 a 3 keer 100

Deadlift
van 5 x 110 naar 5 x 135

OHP
van 4 x 60 naar 5 x 70

En nergens pijn. Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Beter toch doen? Dacht dat ik op dat moment in de training al genoeg opgewarmd was maar misschien slaat dat dan niet op het kniegewricht. Zal het in de volgende training terug opnemen.
Al moet ik zeggen dat mijn knie die drie sets beter lijkt te verteren dan 5 sets; 2 opwarmsets met 40 kilo mss?

Zonet terug gestart met het aanschaffen van een homegym.
Ik had nog 4 x 15 zwarte M&F rubber coated schijven van 45 cm diameter, en heb deze middag een barbell gekocht, en heb de basis gekocht voor het maken van een deadliftplatform.
Moet nu nog een extra plank kopen, eentje met een harde coating en dan eventueel nog wat de tegels bijsnijden.
Volgende week koop ik 100 kilo bumperplates, knee sleeves en een halfrack.
I'm one happy camper.
Als ik het niet mee kan nemen naar mijn volgende woning (binnen ongeveer vier maanden) dan verkoop ik alles met een maximum verlies van 120 euro en dan lijkt het alsof ik 4 maanden aan 30 euro per maand heb getraind;
Kan ik het wel plaatsen inde nieuwe woning, dan is dat nog beter.
23tiio8.jpg

Beter toch doen? Dacht dat ik op dat moment in de training al genoeg opgewarmd was maar misschien slaat dat dan niet op het kniegewricht. Zal het in de volgende training terug opnemen.
Al moet ik zeggen dat mijn knie die drie sets beter lijkt te verteren dan 5 sets; 2 opwarmsets met 40 kilo mss?

een squat begin je toch altijd best met een lege bar, ik begin altijd eerst met een barloze opwarming
je hebt maar twee knietjes :) je zou moeten zien wat WL'ers allemaal doen voor ze een bar aanraken

een squat begin je toch altijd best met een lege bar, ik begin altijd eerst met een barloze opwarming
je hebt maar twee knietjes :) je zou moeten zien wat WL'ers allemaal doen voor ze een bar aanraken

Bedankt voor de tip.
Misschien begin ik er vanavond al terug aan.
Heb nog geen rack, maar met een barbell en 4 x 15 schijven kan ik toch al heel wat doen:
power cleans
hang cleans
full cleans

deadlift
squat
overhead press

bent over row

floor presses

Front raise

Bedankt voor de tip.
Misschien begin ik er vanavond al terug aan.
Heb nog geen rack, maar met een barbell en 4 x 15 schijven kan ik toch al heel wat doen:
power cleans
hang cleans
full cleans

deadlift
squat
overhead press

bent over row

floor presses

Front raise

Wat wil je met 80 kilo doen op squat en deads ?

Kun je net zo goed vior due paar keer nasr de gym toe..

Het is in afwachting van de bumpers die ik volgende week bestel. En neen, dan kan ik dus niet zo maar een naar de gym, en dit om meerdere redenen: ik train graag heel laat (na 22u00); ik train niet graag in een gym (meestal ook veel te warm en druk daar) en je verliest teveel tijd op de baan.

Het is in afwachting van de bumpers die ik volgende week bestel. En neen, dan kan ik dus niet zo maar een naar de gym, en dit om meerdere redenen: ik train graag heel laat (na 22u00); ik train niet graag in een gym (meestal ook veel te warm en druk daar) en je verliest teveel tijd op de baan.

Ja snap dan wel , misschien op techniek traiben tot day je bumpers er zijn ?

Ja snap dan wel , misschien op techniek traiben tot day je bumpers er zijn ?

Inderdaad, daar dacht ik ook aan.
En ook, ik denk dat het mss geen goed idee meer is zeer zwaar te gaan squatten gezien mijn leeftijd en vooral de staat van de knie. Ik bedoel, 160 kilo squatten is leuk maar als dat wil zeggen dat ik de rest van de week dan pijn heb en daardoor niet meer kan sprinten of kan deadliften, dan verkies ik wat massa op de benen te kweken met een 12 10 8 8 schema (enkel voor de benen he) en niet te zwaar te gaan. Misschien dat ik gewoon te snel te zwaar ga en dat, indien ik een paar jaar op 80 % van mijn kracht squat, de knie dan mss sterker wordt en meer zal aankunnen.

Mijn doel 220 a 250 kilo te deadliften blijft bestaan.
Belangrijkste is structural integrity behouden en op mijn 50 ste nog steeds een sterke, explosieve, snelle bastard te zijn.

Inderdaad, daar dacht ik ook aan.
En ook, ik denk dat het mss geen goed idee meer is zeer zwaar te gaan squatten gezien mijn leeftijd en vooral de staat van de knie. Ik bedoel, 160 kilo squatten is leuk maar als dat wil zeggen dat ik de rest van de week dan pijn heb en daardoor niet meer kan sprinten of kan deadliften, dan verkies ik wat massa op de benen te kweken met een 12 10 8 8 schema (enkel voor de benen he) en niet te zwaar te gaan. Misschien dat ik gewoon te snel te zwaar ga en dat, indien ik een paar jaar op 80 % van mijn kracht squat, de knie dan mss sterker wordt en meer zal aankunnen.

Mijn doel 220 a 250 kilo te deadliften blijft bestaan.
Belangrijkste is structural integrity behouden en op mijn 50 ste nog steeds een sterke, explosieve, snelle bastard te zijn.

Jazeker, zorgen dat je niet weer geblesseerd raakt nee.. dan gaat uiteindelijkbook allr motivatie zo in de prullenbak en zit je er oom niet op te wachen om ergens last van te krijgen..

Met goede techniek zal het wel minder snel hebeuren ja

Btw, over het probleem van je plates.
Als ze allemaal van dezelfde diameter gaan zijn, kan het geen kwaad. Mag je dan maar zo'n weinig lawaai maken?

Btw, over het probleem van je plates.
Als ze allemaal van dezelfde diameter gaan zijn, kan het geen kwaad. Mag je dan maar zo'n weinig lawaai maken?

Neen maar ik anticipeer op mijn andere woning. Ik weet niet waar ik terecht ga komen en als ik bijv in een huis zou trainen in een kamer naast de kinderkamer, nou, dan zijn gietijzeren platen niet ideaal.

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:38 ----------

Jazeker, zorgen dat je niet weer geblesseerd raakt nee.. dan gaat uiteindelijkbook allr motivatie zo in de prullenbak en zit je er oom niet op te wachen om ergens last van te krijgen..

Met goede techniek zal het wel minder snel hebeuren ja

Inderdaad. Ik heb 28 jaar mijn hele bewegingsapparaat (vooral posterior chain) verwaarloosd dus dat herstel je niet zomaar in een paar jaar.
Het mag al een klein wonder heten dat ik al terug kan joggen op harde ondergrond.

Neen maar ik anticipeer op mijn andere woning. Ik weet niet waar ik terecht ga komen en als ik bijv in een huis zou trainen in een kamer naast de kinderkamer, nou, dan zijn gietijzeren platen niet ideaal.

Bij ons in de gym hebben ze ook bumperplates maar die maken ook redelijk geluid tijdens deadliften en dat ook nog een rubberen vloer

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Misschien als er een grote tuin bij zit een soort schuurtje bouwen ?

Bij ons in de gym hebben ze ook bumperplates maar die maken ook redelijk geluid tijdens deadliften en dat ook nog een rubberen vloer

Ja tuurlijk, zeker als je ze van heel hoog laat vallen.
Eigenlijk hoop ik in mijn nieuwe woning een grote garage te hebben, een beetje zoals dit:
23hakwg.jpg

dan maakt het weinig uit. Maar ik meng niet graag schijven. Graag één zelfde merk en soort.
de bumpers die ik koop zijn
2 x 20
2 x 15
2 x 10
2 x 5
(in een set)

en heb nu reeds 4 x 15

Ben nog aan het nadenken wat ik nog nodig heb dan om alle mogelijke gewichten samen te kunnen stellen. Ik dacht aan nog 2 x 5 en 2 x 2,5.

Terug
Naar boven